Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
taryfa4 


Marka: Dacia
Model: stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 12
Skąd: Grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2019-03-24, 10:14   

Walczyłem z tymi 2 kreskami już jakiś czas(wymieniłem termostat i czujnik) aż się poddalem.
Tydzień temu temperatura na zegarkach wariowala tzn
2 kreski po chwili 0 kresek A przed odpaleniem pokazał czasem max kresek na zimnym silniku.Monitorowalem temperature na elm327.Temperatura max podczas jazdy 74 stopnie.
Zacząłem od wymiany czujnika.Pomoglo ,w końcu wskaźnik pokazuje najpierw 2 kreski A następnie 4 I tak trzyma.
Temperatura podczas jazdy 84-86 stopni.przy 94 stopniach na postoju załącza się wentylator.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-03-29, 19:03   

tak ja już pisałem Jak są 2 kreski to termostat siedzi Przynajmniej u mnie. Nowe czujniki to loteria
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-24, 20:55   

Ostatnio wjeżdżałem w górach kiepską leśną drogą 5 kilometrów na jedynce/ dwójce. Wentylator chodził po tym dobre pięć minut. Postanowiłem sprawdzić via Elm temperatury pracy silnika i dziś przy 26 stopniach na trasie S8 temperatura oscylowała w granicach 82-83 stopnie. Po zatrzymaniu utrzymywała się na poziomie 83 a potem spadła do 78 i tak sobie krążyła w pętli histerezy.
Jest ok czy jest to za niska temperatura i termostat do wymiany ? Trochę też wzrosło spalanie ale tp może przez krótkie odcinki. Poza tym epizodem w górach wentylator chlodnicy włącza się tylko gdy działa klima.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 15:05   

DrOzda napisał/a:
...
Jest ok czy jest to za niska temperatura i termostat do wymiany ? ...


Sprawa jest stosunkowo prosta do zbadania. Termostat jest do wymiany, gdy się nie otwiera lub gdy się nie domyka. Pierwszy przypadek możesz śmiało odrzucić w swoim przypadku. Natomiast drugi przypadek zbadasz uruchamiając zimny silnik i mierząc temperaturę "via Elm" i dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej, dopóty rura prowadząca do chłodnicy musi pozostawać zimna - oznacza to, że termostat jest szczelny. Przy dalszym wzroście temperatury roboczej silnika następuje stopniowe ogrzewanie się tej rury.
W moim 1,5 dci temperatura robocza silnika waha się dokładnie w podanym przez Ciebie zakresie
(78-83°C).
Czy jest to zakres właściwy również dla silnika benzynowego to inna sprawa, ale wynika on z konstrukcji termostatu.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 11:30   

Diesel jest niedogrzany z definicji . Tez przymierzam się jednak do zainstalowania termostatu o temp otwarcia 89st , mimo ze jeszcze niedawno wymieniałem u siebie go normalnego 83st C( na wiosne ) …
Czy do k9k 796 i innych jak np. Logan I i Sandero I 1.5dci będzie pasować każdy z kubistara 89st ?:roll:
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 594
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 17:09   

Cytat:
corrado
Diesel jest niedogrzany z definicji

Mógłbyś podać , gdzie tę definicję zaprezentowano?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 18:03   

w literaturze popularno-naukowej o silnikach wysokoprężnych i zapłonie samoczynnym
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 594
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 20:00   

corrado napisał/a:
w literaturze popularno-naukowej o silnikach wysokoprężnych i zapłonie samoczynnym

może bardziej konkretnie ? swoją drogą - czy sprawny diesel przy dłuższej jeździe będzie niedogrzany ? To skąd bierze się "ciepełko " ( i to bardzo mocne ) podczas mrozów ?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1723
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 20:18   

Swego czasu jeździłem chyba z 2 miesiące z popsutym termostatem w zimie i nawet trasa 450km w jednym ciągu nie spowodowała nagrzania diesla do odpowiedniej temperatury. Nagrzewał się do 60-70 i nic więcej, zważywszy, że ciepełko zapewne zaczyna się od 25 stopni to chyba wiadomo skąd się brało :)
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 594
Skąd: Mazury
Wysłany: 2019-07-24, 20:22   

toka93 -porównujmy sprawne sprzęty .
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2019-07-24, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1723
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-24, 20:36   

Przy sprawnym termostacie jest to niemożliwe, więc też nie rozumiem stwierdzenia że diesel nie dogrzewa. Na swoim przykładzie pokazałem, że zapewne benzyna po 20km nawet z ciągle otwartym termostatem skakałaby temperaturą w okolicach 90 stopni.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
wieszakms 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16v 73km
Rocznik: 2016
Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 15:02   Temperatura płynu chłodzącego

Witajcie
Jaka macie temperature plynuchlodniczego jak stoicie w korku? Zastanawialo mnie ze rzadko wlacza mi sie wentylator i kupilem takie obd na blutu do tel i ku mojemu zdziwieniu wentylator wlancza sie dopiero przy 99stopniach i zbija na 94, dzis w goracy dzien utknalem na 30min w korku i przerazilem sie bo temp dobila do 101stopni i went widac sie wlaczyl zbil na 95 i tak w kolko dobijalo do 99/100/101 stopni, ale czy to nie za wysoka temp? Nie powinien sie wczesniej wlanczac ten wentylator? Podpowiedzcie prosze, a moze ktos ma ten sam silnik (1.2 16v 73km euro6) i rzucilby okiem jak to wyglada dla porownania?
_________________
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-06, 16:41   

TTTM:

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Temperatura silnika / płynu - czujnik / wskaźnik / cegiełki » http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23586#23586
Cytat:
0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C [normalna robocza]
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1823
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-06, 16:43   

Cześć,

mam logana z tym silnikiem wiec jak będę miał możliwość sprawdzę to dla Ciebie, chociaż wydaje mi się , że u Ciebie te temperatury są trochę za wysokie. Z tego co zaobserwowałem na swoich 3 Daciach które użytkowałem ( MCV II 1.2 16v 2014r, Lodgy 1.6 Sce 2016 r. i obecnie MCV II 1.2 16v 2016 r.) auta te przy normalnym użytkowaniu osiągały temperaturę płynu chłodzącego na poziomie 86 stopni C, w korkach na pewno trochę były wyższe ale raczej nie 100 stopni C. Patrząc z drugiej strony niektóre auta w tym VAG ( silnik 1.6 Mpi) czy Ople ( silniki benzynowe 1.6 / 1.8) standardowo osiągają temperaturę pracy +/- 100 stopni C i nic im się nie dzieje
 
wieszakms 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16v 73km
Rocznik: 2016
Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 22:08   

Kurcze bylbym mega wdzieczny jakbys zobaczyl jak wyglada temperatura u Cb, mialbym jakis punkt odniesienia, jakbys jeszcze zwrocil uwage przy jakiej temp wlacza sie wentylator chlodnicy to by bylo super bo tak podejrzewalem ze ten czujnik od wlanczania went moze byc uszkodzony. To ze temp robocza jest miedzy 80-105 stopni to taki ciut duzy rozrzut mi sie wydaje

dudu$ napisał/a:
Cześć,

mam logana z tym silnikiem wiec jak będę miał możliwość sprawdzę to dla Ciebie, chociaż wydaje mi się , że u Ciebie te temperatury są trochę za wysokie. Z tego co zaobserwowałem na swoich 3 Daciach które użytkowałem ( MCV II 1.2 16v 2014r, Lodgy 1.6 Sce 2016 r. i obecnie MCV II 1.2 16v 2016 r.) auta te przy normalnym użytkowaniu osiągały temperaturę płynu chłodzącego na poziomie 86 stopni C, w korkach na pewno trochę były wyższe ale raczej nie 100 stopni C. Patrząc z drugiej strony niektóre auta w tym VAG ( silnik 1.6 Mpi) czy Ople ( silniki benzynowe 1.6 / 1.8) standardowo osiągają temperaturę pracy +/- 100 stopni C i nic im się nie dzieje
_________________
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18033
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-06, 22:51   

We wszystkich sprawnych daciach jest tak samo - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2534
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1823
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-07, 10:48   

Sprawdź przy ilu otwiera się termostat , był 2 wersje na kraje chłodne i ciepłe.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 617
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-07, 12:18   

Zawsze gdy zaglądam do telefonu spiętego z OBD (rzadko to robię) to widzę temp w okolicach 92-95.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 295
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-06-09, 18:39   

Na moim OBD z Yanosika wychodzi następująco:

Dobija do 86*C i spada do 84*C i tak w kółko.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-06-10, 09:40   

Killer King napisał/a:
Na moim OBD z Yanosika wychodzi następująco:

Dobija do 86*C i spada do 84*C i tak w kółko.

W aplikacji Yanosik jest to?
Bo mam do nawigacji a nie widzę, żeby sprawdzała parametry silnika.
Czy gdzieś to się ustawia w tej aplikacji?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-24, 21:47   

Bardzo ciekawa sprawa jest z temperaturą płynu chłodzącego w Dusterze II 1,3 TCe 150.

Do tej pory obserwowałem wskaźnik na desce rozdzielczej. Szybko gaśnie niebieska kontrolka zimnego silnika, następnie po przejechaniu ok. 2 km, zimą 3-4 km, wskaźnik osiąga środek skali i już ani drgnie, czyli wszystko O.K.

Od trzech dni obserwuję temperaturę w Torque. Niebieska kontrolka na desce gaśnie, gdy temperatura płynu osiągnie 51 stopni C. Następnie rośnie do ok. 95 stopni i "zaczyna się jazda" - temperatura zaczyna zmieniać się w zakresie od 80-kilku do 100 (osiągnęła nawet 101), rośnie dokładnie w ślad za "gazowaniem". Mocne przyśpieszenia generują duże ilości ciepła, temperatura rośnie b. szybko i równie szybko spada. Nie miałem okazji sprawdzić temperatury przy stałym obciążeniu, np. na autostradzie, ale widać, że przy zmiennej, dynamicznej jeździe temperatura również zmienia się dynamicznie. Silnik poddawany dużym obciążeniom cieplnym. Oczywiście wskaźnik na desce ani drgnie, pokazuje cały czas "środkową", optymalną temperaturę, bez najmniejszego wahnięcia, "czyli wszystko O.K."

Będę prowadził dalsze obserwacje temp. płynu, ale również ciśnienia i temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Bardzo ciekawa jest zmienność tych parametrów i ich wzajemna relacja, tak bardzo różna od silnika dCi 90, który obserwowałem przez 7 ostatnich lat.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 629
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-06-25, 08:15   

MM napisał/a:
- temperatura zaczyna zmieniać się w zakresie od 80-kilku do 100 (osiągnęła nawet 101)
Bo 4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C [normalna robocza]
Mała turbo benzyna. Normalne przy takich silnikach. Nie tylko dotyczy do Dacii. Dotyczy to wszystkich małych benzyniaków, zarówno doładowanych jak i wolnossących.
Fizyki nie oszukasz. Przy takim spasowaniu elementów ilość wydzielonego ciepła jest ogromna i bardzo mocno zależy od obrotów.
Miejmy nadzieję że producent uwzględnił to w projekcie silnika.

Przypominam że wszystkie nowe silniki są projektowane na 200 tysięcy kilometrów. Też nie ma znaczenia czy to Dacia, Renault, Audi czy BMW. Tak jest i juz. Tyle powinien wytrzymać, a co dalej to już nie jest sprawa producenta.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-25, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3666
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-25, 09:47   

telecaster1951 napisał/a:
Mała turbo benzyna. Normalne przy takich silnikach. Nie tylko dotyczy do Dacii.

W świetle dotychczasowych obserwacji posiadaczy aut z mniejszym silnikiem turbo TCe90, jest to zupełnie inne zachowanie i inne temperatury. Przypominam, że temperatura w TCe90 jest bardzo niska i utrzymuje się w zakresie 76-83*C i absolutnie nie skacze w taki sposób. Najwyższa jest na biegu jałowym, podczas szybkiej jazdy spada poniżej 80.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-25, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1823
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-06-26, 14:17   

Jak zmieniłem termostat w tce 90 to dochodzi szybko do 60-70 potem powoli do 95. Potem mocno skacze np długie hamowanie silnikiem i potrafi do 80 spaść. Ogólnie każdy start ze świateł to wahanie 5-7 stopni
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 295
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-06-27, 14:42   

route2000 napisał/a:

W aplikacji Yanosik jest to?
Bo mam do nawigacji a nie widzę, żeby sprawdzała parametry silnika.
Czy gdzieś to się ustawia w tej aplikacji?


Jest - teraz akurat w ustawieniach - menu.
Pokazuje:

Obroty
Błędy ( nie było okazji testować )
Obciążenie
Temp. płynu chłodzącego

Wszystko jest dostępne w postaci wykresów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne