DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-04-16, 04:59   

Nie martw sie jak ta guma popeka to napewno uslyszysz to kolo. Gosc jak tak jezdzil to chyba gluchoniemy byl.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-07, 19:52   Wymiana rozrządu

Witam Państwa!

Czy mógłby ktoś mi powiedzieć kiedy powinienem wymienić rozrząd?

Dacia Sandero 1.2, benzyna, rocznik 2013, koniec roku.
Przebieg 82.000

Z góry dziękuję!!
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:11   

Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Bazi 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-06-07, 20:17   

toka93 napisał/a:
Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.


Jak szukałem info w necie, było napisane że około 90 tyś km.

Miesięcznie robię tylko około 200-250 km.

W poniedziałek idzie do mechanika bo strzelił pasek klinowy. Poproszę o ocenę rozrządu. Może jakoś da radę.

Sorry że tak o wszystko pytam ale w temacie mechaniki jestem totalnie zielony.


A jako jest mniej więcej koszt wymiany rozrządu w tym aucie? Orientuje się ktoś??


Jeszcze raz z góry dziękuję za odpowiedź!
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:21   

90 tysięcy to bezpieczna granica, ale jeśli jest to okres dłuższy niż 5 lat to bardziej szkodzi na gumę upływ czasu.
Cena rozrządu to jakieś 250-400zł zależne od firmy.
Robocizna pewnie w granicach 300-400zł.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-06-09, 14:23   

ja wymieniłem po 80 tyś i 8 latach. Po demontażu stary rozrząd jak nowy Żadnych pęknięć i otarć na pasku
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-14, 19:12   

Dziękuję shrek-u za instrukcję.
Przeglądałem ją kilka razy i stała się ona inspiracją i dla mnie - wczoraj wymieniłem samodzielnie "rozrząd". Samochód jak w opisie - Sandero II Stepway.
Silnik trochę nowszy. Pasek i pompa wody (chyba) inne. Wymiana nie jest skomplikowana, idąc krok po kroku za Twoją instrukcja. Różnice jakie napotkałem to bezproblemowe wyciągnięcie górnego mocowania silnika (łapy) przy całkowitym opuszczeniu silnika (oparł się o metalową belkę), więc nie trzeba rozpinać przewodów, ani paliwowych, ani od zbiornika wyrównawczego. Druga różnica to pasek - pompa wtryskowa ma małe koło i odległość między markami na kole wałka rozrządu i kole pompy wynosi 20 ząbków. Pasek ma również czarną markę, po stronie wewnętrznej (jest jasny od wewnątrz) między ząbkami, na koło zębate (jest marka na kole) na wale korbowym, więc odpuściłem sobie blokowanie wału (dla pewności jednak zastosowałem patent z oznaczaniem śladów markerem), bo dostęp do otworu blokady wału beznadziejny i śruba gwiazdka. Blokada wałka rozrządu niezbędna - przy napinaniu paska, przy luzowania "fasolek".
Rozrząd wymieniłem przy 125 tys. i po 6 latach. Dacia zaleca wymianę przy 120 tys., ale w takim samym silniku (i z takim samym paskiem) w Clio wymienia się co 150 tys. więc zaważyło 6 lat. Obydwa wymieniane paski - rozrządu i wieloklinowy wyglądały dobrze.
Tego typu "operację" robiłem po raz pierwszy.
Jeszcze raz dziękuję.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-16, 17:32   

@MM nie ma za co.

Co do tych zębów na pasku. 19 czy 20?
Zębów może faktycznie jest 20, ale tam licza sie te wpusty, których jest 19.
Każdy silnik k9k ma taki sam pasek rozrzadu( innego jeszcze nie widziałem). Różnią sie tylko pompami.
Wyciagniecie łapy silnika zależne jest od modelu reno i jego wyposażenia.
Interwal wymiany paska ja zalecam 100 tys.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 22:20   

U mnie na pasku między markami jest 20 wypustków. Jak tylko odebrałem przesyłkę od razu je policzyłem. We wszystkich instrukcjach dostępnych w internecie 19 ząbków jest "świętością".
A w nowszych silnikach, jak mój (po "fabrycznym" tuningu, 90 km i 220 Nm) pompa jest "bardzo wysokociśnieniowa" z małym kołem i 20 "wypustków" między markami. Stary pasek na zdjęciu - widać "wypustki". Załączam też zdjęcie górnych kół z rozrządu oraz zdjęcie nowego zestawu.
O ząbkach pisałem specjalnie, żeby zwrócić uwagę robiących "na pamięć".
Wręcz myślę, że nowe 1,5 dCi (od końca 2012 dostępne w Clio IV i Sandero II/Logan II) mogą być robione na paskach "19 ząbków".
Następną wymianę już "niefabrycznego" paska planuję właśnie po kolejnych 100 tys. km.

zestaw.jpg
zestaw do nowych silników - widać czarną, wewnętrzną markę na koło na wale
Plik ściągnięto 26 raz(y) 137,95 KB

kola.jpg
koło małe - pompa szybciej się kręci - wyższe ciśnienie
Plik ściągnięto 49 raz(y) 186,49 KB

stary_pasek.jpg
marka po prawej trochę gorzej widoczna, ale 20 wypustów widać
Plik ściągnięto 51 raz(y) 148,99 KB

_________________
pozdrawiam / Maciek
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-17, 11:51   

No faktycznie jest wiecej.
Nie robilem jeszcze takiego. Dzieki za foto.
Napisz jeszcze ile zebow w całości ma pasek?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-17, 18:16   

119 wypustków (liczone trzy razy, zawsze wychodziło 119 :) )
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 07:45   Serwis rozrządu Logan II 1.2 benzyna

Hej, jutro wybieram się na serwis rozrządu i olejowy. Zastanawiam się co jeszcze zrobić przy okazji. Auto ma 6 lat i 60 tyś przebiegu. Nic w nim nie było wymieniane wcześniej oprócz klocków, oleju itp. Pasek klinowy na pewno też wymienię ale czy rolki itd też? w książce jest wpis 120 tyś. Co jeszcze przy okazji wymienić?
A no i cena dla ciekawych, kpl rozrząd między 400 a 500 zł zł + wymiana 350 zł. Wrocław.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-08-09, 08:26   

Pompa wody, rolki napinające no i ewentualnie uszczelniacz wału,
Pasowałoby i płyn hamulcowy (6 lat). Może i płyn chłodzący.
Sprawdzić i ewentualnie wyregulować zawory.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-08-09, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 08:32   

Wymienia się wszystko tzn. pasek rozrządu , rolkę napinacza, pasek wielorowkowy i rolkę (rolki) paska akcesoriów. Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Oryginały kosztują 350 PLN:
https://mdparts.pl/zestaw-rozrzadu-renault-7701476745-moto-dynamic,3,216,293
https://mdparts.pl/zestaw-paska-osprzetu-oryginal-7701477533,3,635,1112
lub
https://mdparts.pl/7701477540-zestaw-paska-osprzteu-renault-moto-dyna,3,635,5081

Jesli jednak z pompą wody to i wymień płyn (2 sztuki plus woda demineralizowana):
https://mdparts.pl/pompa-wody-1-2-skf,3,635,1685
https://mdparts.pl/7711428132-plyn-do-chlodnicy,3,1187,444

Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-08-09, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 09:03   

zamawiam części u mechanika aby mieć gwarancję na wszystko u niego więc i od cen jestem trochę uzależniony. Wymienię komplet rozrządu razem z pompą. Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 09:22   

Lepiej zmienić też rolki , zresztą przy tych cenach części to już zwykłe januszowanie.Uszczelnienie wału zmienia się po kontroli wzrokowej gdy są ślady wycieków oleju , w innym przypadku to bez sensu zwłaszcza przy takim przebiegu.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-09, 09:42   

DrOzda napisał/a:
Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Jak już zdjęty rozrząd to lepiej ją wymienić.
Tak samo jak ściąga się skrzynię biegów, choćby tylko z powodu wymiany uszczelek, to wymieniamy od razu sprzęgło.
adrian23 napisał/a:
czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego,
Jest. Części to zaledwie 100zł, przy zdjętym pasku, wymiana to 1/4 roboczogodziny, więc licząc po cenie ASO to niecała stówa.
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-09, 10:57   

dobra to wymienię też rolki :-P a co ze świecami? nikt w sumie do nich nie zaglądał..
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 633
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-09, 11:33   

Obejrzeć. Jak zużyte to wymienić. Do tego nie potrzebujesz mechanika.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 11:50   

Świece się wymienia właśnie co 60 kkm więc wymienić.
 
luckyboy 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 507
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-09, 19:22   

adrian23 napisał/a:
Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?


Nie ma najmniejszego sensu, tak samo jak ruszanie uszczelniacza wału. Włożysz zamiennik i dopiero narobisz sobie biedy. 60tkm to nowe auto :lol:
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2019-08-09, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-10, 16:18   

Ale kto mówi o zamiennikach gdy oryginał kosztuje 150 pln ?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 411
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2019-08-10, 17:20   

Cytat:
Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.

Ja miałem ok 50 tys i jeden zawór był delikatnie podparty. Także jak wszystko będzie rozebrane to polecam sprawdzić luzy.. pół godziny roboty więcej a ma się pewność...
 
adrian23 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-12, 07:21   

no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-12, 08:04   

ASO?
Ile kosztowała robocizna?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne