Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:11
Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.
Jakoś tak pod koniec poprzedniego roku :D
Ogólnie to zasada 5 lat, lub wysługi kilometrów zależnie co będzie pierwsze. Także polecam udać się do mechanika i zająć się rozrządem.
Jak szukałem info w necie, było napisane że około 90 tyś km.
Miesięcznie robię tylko około 200-250 km.
W poniedziałek idzie do mechanika bo strzelił pasek klinowy. Poproszę o ocenę rozrządu. Może jakoś da radę.
Sorry że tak o wszystko pytam ale w temacie mechaniki jestem totalnie zielony.
A jako jest mniej więcej koszt wymiany rozrządu w tym aucie? Orientuje się ktoś??
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-06-07, 20:21
90 tysięcy to bezpieczna granica, ale jeśli jest to okres dłuższy niż 5 lat to bardziej szkodzi na gumę upływ czasu.
Cena rozrządu to jakieś 250-400zł zależne od firmy.
Robocizna pewnie w granicach 300-400zł.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-14, 19:12
Dziękuję shrek-u za instrukcję.
Przeglądałem ją kilka razy i stała się ona inspiracją i dla mnie - wczoraj wymieniłem samodzielnie "rozrząd". Samochód jak w opisie - Sandero II Stepway.
Silnik trochę nowszy. Pasek i pompa wody (chyba) inne. Wymiana nie jest skomplikowana, idąc krok po kroku za Twoją instrukcja. Różnice jakie napotkałem to bezproblemowe wyciągnięcie górnego mocowania silnika (łapy) przy całkowitym opuszczeniu silnika (oparł się o metalową belkę), więc nie trzeba rozpinać przewodów, ani paliwowych, ani od zbiornika wyrównawczego. Druga różnica to pasek - pompa wtryskowa ma małe koło i odległość między markami na kole wałka rozrządu i kole pompy wynosi 20 ząbków. Pasek ma również czarną markę, po stronie wewnętrznej (jest jasny od wewnątrz) między ząbkami, na koło zębate (jest marka na kole) na wale korbowym, więc odpuściłem sobie blokowanie wału (dla pewności jednak zastosowałem patent z oznaczaniem śladów markerem), bo dostęp do otworu blokady wału beznadziejny i śruba gwiazdka. Blokada wałka rozrządu niezbędna - przy napinaniu paska, przy luzowania "fasolek".
Rozrząd wymieniłem przy 125 tys. i po 6 latach. Dacia zaleca wymianę przy 120 tys., ale w takim samym silniku (i z takim samym paskiem) w Clio wymienia się co 150 tys. więc zaważyło 6 lat. Obydwa wymieniane paski - rozrządu i wieloklinowy wyglądały dobrze.
Tego typu "operację" robiłem po raz pierwszy.
Jeszcze raz dziękuję.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-16, 17:32
@MM nie ma za co.
Co do tych zębów na pasku. 19 czy 20?
Zębów może faktycznie jest 20, ale tam licza sie te wpusty, których jest 19.
Każdy silnik k9k ma taki sam pasek rozrzadu( innego jeszcze nie widziałem). Różnią sie tylko pompami.
Wyciagniecie łapy silnika zależne jest od modelu reno i jego wyposażenia.
Interwal wymiany paska ja zalecam 100 tys.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-07-16, 22:20
U mnie na pasku między markami jest 20 wypustków. Jak tylko odebrałem przesyłkę od razu je policzyłem. We wszystkich instrukcjach dostępnych w internecie 19 ząbków jest "świętością".
A w nowszych silnikach, jak mój (po "fabrycznym" tuningu, 90 km i 220 Nm) pompa jest "bardzo wysokociśnieniowa" z małym kołem i 20 "wypustków" między markami. Stary pasek na zdjęciu - widać "wypustki". Załączam też zdjęcie górnych kół z rozrządu oraz zdjęcie nowego zestawu.
O ząbkach pisałem specjalnie, żeby zwrócić uwagę robiących "na pamięć".
Wręcz myślę, że nowe 1,5 dCi (od końca 2012 dostępne w Clio IV i Sandero II/Logan II) mogą być robione na paskach "19 ząbków".
Następną wymianę już "niefabrycznego" paska planuję właśnie po kolejnych 100 tys. km.
zestaw.jpg zestaw do nowych silników - widać czarną, wewnętrzną markę na koło na wale
Plik ściągnięto 26 raz(y) 137,95 KB
kola.jpg koło małe - pompa szybciej się kręci - wyższe ciśnienie
Plik ściągnięto 49 raz(y) 186,49 KB
stary_pasek.jpg marka po prawej trochę gorzej widoczna, ale 20 wypustów widać
Wysłany: 2019-08-09, 07:45 Serwis rozrządu Logan II 1.2 benzyna
Hej, jutro wybieram się na serwis rozrządu i olejowy. Zastanawiam się co jeszcze zrobić przy okazji. Auto ma 6 lat i 60 tyś przebiegu. Nic w nim nie było wymieniane wcześniej oprócz klocków, oleju itp. Pasek klinowy na pewno też wymienię ale czy rolki itd też? w książce jest wpis 120 tyś. Co jeszcze przy okazji wymienić?
A no i cena dla ciekawych, kpl rozrząd między 400 a 500 zł zł + wymiana 350 zł. Wrocław.
Pompa wody, rolki napinające no i ewentualnie uszczelniacz wału,
Pasowałoby i płyn hamulcowy (6 lat). Może i płyn chłodzący.
Sprawdzić i ewentualnie wyregulować zawory.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2019-08-09, 08:27, w całości zmieniany 1 raz
zamawiam części u mechanika aby mieć gwarancję na wszystko u niego więc i od cen jestem trochę uzależniony. Wymienię komplet rozrządu razem z pompą. Zastanawiam się tylko czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego, przebieg jest znikomy. Co z tym uszczelniaczem wału?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 09:22
Lepiej zmienić też rolki , zresztą przy tych cenach części to już zwykłe januszowanie.Uszczelnienie wału zmienia się po kontroli wzrokowej gdy są ślady wycieków oleju , w innym przypadku to bez sensu zwłaszcza przy takim przebiegu.
Przy tym tym przebiegu wymianę pompy wody bym sobie darował:
Jak już zdjęty rozrząd to lepiej ją wymienić.
Tak samo jak ściąga się skrzynię biegów, choćby tylko z powodu wymiany uszczelek, to wymieniamy od razu sprzęgło.
adrian23 napisał/a:
czy jest sens wymieniać rolki i napinacz paska klinowego,
Jest. Części to zaledwie 100zł, przy zdjętym pasku, wymiana to 1/4 roboczogodziny, więc licząc po cenie ASO to niecała stówa.
Kontrolę luzów zaworowych zrobić można ale przy jeździe na benzynie raczej przy 100 tys. km.
Ja miałem ok 50 tys i jeden zawór był delikatnie podparty. Także jak wszystko będzie rozebrane to polecam sprawdzić luzy.. pół godziny roboty więcej a ma się pewność...
no i wymienione. uszczelniacza nie trzeba było ruszać. Kompletny rozrząd z pompą, wszystkie paski, napinacze i rolki. Wyniosło mnie całkowicie 1150 zł.
Teraz słychać bardziej szum niż wcześniej, możliwe że to przez nowy pasek osprzętu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum