Zgłoś się do ASO.W ramach gwarancji wyczyszczą Ci zawór i zmienią umiejscowienie. Tak zrobili u mnie. Podobno zawór się zawiesza, bo jest fabrycznie źle umiejscowiony. Ja otrzymałem taką informację w ASO.
Zgłoś się do ASO.W ramach gwarancji wyczyszczą Ci zawór i zmienią umiejscowienie. Tak zrobili u mnie. Podobno zawór się zawiesza, bo jest fabrycznie źle umiejscowiony. Ja otrzymałem taką informację w ASO.
Dzięki za odpowiedź , już wymieniałem raz zawór na gwarancji 2 lata temu ale w Warszawie. Do Siemianowic mam za daleko. Zawór jest razem z parownikiem na dole koło napędu prawego koła szczerze wątpię że da się zmienić umiejscowienie.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Zgłoś się do ASO.W ramach gwarancji wyczyszczą Ci zawór i zmienią umiejscowienie. Tak zrobili u mnie. Podobno zawór się zawiesza, bo jest fabrycznie źle umiejscowiony. Ja otrzymałem taką informację w ASO.
Byłem dziś w ASO i jest jakiś defekt zaworu gazowego. Jestem umówiony na piątek na naprawę w tym celu zamówiono dla mnie "zestaw naprawczy" gdyż Dacia posiada wykazy samochodów w których jest to wada fabryczna. Szkoda że nie zrobili akcji przywoławczej. Fam znać jak będę po wizycie. Może ktoś jeszcze miał podobną naprawę i zechce się podzielić doświadczeniami w tym zakresie?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Byłem dziś w ASO Krubagrup Sękocin i mam kwestię wadliwego lpg załatwioną
czas realizacji 4h
przeróbka była na gwarancji polegała na przeniesieniu elektrozaworu z parownika w inne miejsce nieco powyżej u jak podejrzewam wymianie samego parownika, cena tego zestawu to około 1000 zł + do tego robocizna.
Polecam ten serwis jest na uboczu i istnieje od 3 lat ale obsługa jest super.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2022-03-18, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
Inna usterką coraz powszechniej spotykaną jest awaria czujnika ciśnienia lpg. Dzwoniłem do trzech aso na dolnym sląsku. Wszystcy znają temat, mają kolejke aut czekających na naprawę (niestety również mój) niestety część jest niedostępna. Czy ktoś przerabiał temat szarpaniny z importerem o pojazd zastępczy? ASO odmawia argumentując iż mogę poruszać się swoim na pb oczekując na naprawę. Miesięcznie przejeżdżam ponad 4tys km i to czy jadę na lpg czy pb przy dzisiejszych cenach paliw robi różnicę, tym bardziej że nie wiadomo kiedy części będą dostępne w PL a przede mna jeszcze sznureczek oczekukących. Imho pojazd powinien móc poruszać się na obu paliwach zgodnie ze specyfikacją. Skoro nie może=jest wadliwy. Ktoś przerabiał tenat?
Inna usterką coraz powszechniej spotykaną jest awaria czujnika ciśnienia lpg. Dzwoniłem do trzech aso na dolnym sląsku. Wszystcy znają temat, mają kolejke aut czekających na naprawę (niestety również mój) niestety część jest niedostępna. Czy ktoś przerabiał temat szarpaniny z importerem o pojazd zastępczy? ASO odmawia argumentując iż mogę poruszać się swoim na pb oczekując na naprawę. Miesięcznie przejeżdżam ponad 4tys km i to czy jadę na lpg czy pb przy dzisiejszych cenach paliw robi różnicę, tym bardziej że nie wiadomo kiedy części będą dostępne w PL a przede mna jeszcze sznureczek oczekukących. Imho pojazd powinien móc poruszać się na obu paliwach zgodnie ze specyfikacją. Skoro nie może=jest wadliwy. Ktoś przerabiał tenat?
Bardzo współczuję awarii i pracy z taką ilością jazdy. Jakie są objawy awarii czujnika ciśnienia gazu?
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-03-22, 16:09
U mnie samochód jakiś czas temu zaczął szarpać przy przełączaniu na LPG a od niedawna, kiedy przełączał się na wolnych obrotach to silnik się dusił. Dziś byłem na umówionej wizycie w ASO z podejrzeniem czujnika ciśnienia i skończyło się na nowym sofcie do LPG i do PB. Podobno ma być dobrze, ale mam obserwować.
Cały czas korzystam z LPG tylko obecnie przełączam się "ręcznie" w czasie jazdy - wtedy zawsze szarpnie, ale samochód jedzie. Zobaczymy jutro rano jak będzie wyglądało przełączenie na zimnym silniku.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-03-22, 16:12, w całości zmieniany 1 raz
Inna usterką coraz powszechniej spotykaną jest awaria czujnika ciśnienia lpg. Dzwoniłem do trzech aso na dolnym sląsku. Wszystcy znają temat, mają kolejke aut czekających na naprawę (niestety również mój) niestety część jest niedostępna. Czy ktoś przerabiał temat szarpaniny z importerem o pojazd zastępczy? ASO odmawia argumentując iż mogę poruszać się swoim na pb oczekując na naprawę. Miesięcznie przejeżdżam ponad 4tys km i to czy jadę na lpg czy pb przy dzisiejszych cenach paliw robi różnicę, tym bardziej że nie wiadomo kiedy części będą dostępne w PL a przede mna jeszcze sznureczek oczekukących. Imho pojazd powinien móc poruszać się na obu paliwach zgodnie ze specyfikacją. Skoro nie może=jest wadliwy. Ktoś przerabiał tenat?
Bardzo współczuję awarii i pracy z taką ilością jazdy. Jakie są objawy awarii czujnika ciśnienia gazu?
Co do objawów- pojazd podczas jazdy przelączył się na benzyne, próba uruchomienia lpg powoduje cykliczne pulsowanie diody lpg na centralce a wraz z nią występuje przerywany sygnał dźwiękowy (mówiąc kolokwialnie piszczy i mruga ;) ). Co istotne wcześniej nie było kompletnie żadnych objawów.
Inna usterką coraz powszechniej spotykaną jest awaria czujnika ciśnienia lpg. Dzwoniłem do trzech aso na dolnym sląsku. Wszystcy znają temat, mają kolejke aut czekających na naprawę (niestety również mój) niestety część jest niedostępna. Czy ktoś przerabiał temat szarpaniny z importerem o pojazd zastępczy? ASO odmawia argumentując iż mogę poruszać się swoim na pb oczekując na naprawę. Miesięcznie przejeżdżam ponad 4tys km i to czy jadę na lpg czy pb przy dzisiejszych cenach paliw robi różnicę, tym bardziej że nie wiadomo kiedy części będą dostępne w PL a przede mna jeszcze sznureczek oczekukących. Imho pojazd powinien móc poruszać się na obu paliwach zgodnie ze specyfikacją. Skoro nie może=jest wadliwy. Ktoś przerabiał tenat?
Bardzo współczuję awarii i pracy z taką ilością jazdy. Jakie są objawy awarii czujnika ciśnienia gazu?
Co do objawów- pojazd podczas jazdy przelączył się na benzyne, próba uruchomienia lpg powoduje cykliczne pulsowanie diody lpg na centralce a wraz z nią występuje przerywany sygnał dźwiękowy (mówiąc kolokwialnie piszczy i mruga ;) ). Co istotne wcześniej nie było kompletnie żadnych objawów.
Ja miełem identyczne objawy w zaciętej iglicy zaworu gazowego. po 18 tyś i po 46 tys mi sie to ztobiło , ale mam już przerobione w aso w ramach gwarancji i mam nadzieje ze bedzie dobrze dam znac za 20 tys km
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Inna usterką coraz powszechniej spotykaną jest awaria czujnika ciśnienia lpg. Dzwoniłem do trzech aso na dolnym sląsku. Wszystcy znają temat, mają kolejke aut czekających na naprawę (niestety również mój) niestety część jest niedostępna. Czy ktoś przerabiał temat szarpaniny z importerem o pojazd zastępczy? ASO odmawia argumentując iż mogę poruszać się swoim na pb oczekując na naprawę. Miesięcznie przejeżdżam ponad 4tys km i to czy jadę na lpg czy pb przy dzisiejszych cenach paliw robi różnicę, tym bardziej że nie wiadomo kiedy części będą dostępne w PL a przede mna jeszcze sznureczek oczekukących. Imho pojazd powinien móc poruszać się na obu paliwach zgodnie ze specyfikacją. Skoro nie może=jest wadliwy. Ktoś przerabiał tenat?
Bardzo współczuję awarii i pracy z taką ilością jazdy. Jakie są objawy awarii czujnika ciśnienia gazu?
Co do objawów- pojazd podczas jazdy przelączył się na benzyne, próba uruchomienia lpg powoduje cykliczne pulsowanie diody lpg na centralce a wraz z nią występuje przerywany sygnał dźwiękowy (mówiąc kolokwialnie piszczy i mruga ;) ). Co istotne wcześniej nie było kompletnie żadnych objawów.
Ja miełem identyczne objawy w zaciętej iglicy zaworu gazowego. po 18 tyś i po 46 tys mi sie to ztobiło , ale mam już przerobione w aso w ramach gwarancji i mam nadzieje ze bedzie dobrze dam znac za 20 tys km
Dzięki za odzew! Nie pocieszyłeś mnie. Aso o zaworze gazowym nie wspominało ani słowem, dla mnie również teoria o uszkodzeniu czujnika brzmiała prawdopodobnie jako że samo uszkodzenie miało charakter zero jedynkowy - czyli nic nic nic i awaria. Na teraz mam 24t km więc taka awaryjność instalacji jest nieco niepokojąca. Miałem fabie mk3 z silnikiem CHYB i zero problemów z lpg do 280t km. Pozniej nowa ibiza lpg i tez 150t km bez zaglądania pod maskę. Jako ze pierwsi wpisani na liste czekają na czujnik juz dwa miesiące, daje sobie 30dni i atakauje importera o auto zastępcze na czas oczekiwania.
Ostatnio zmieniony przez Tomek.wch 2022-03-22, 20:02, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam takie pytanie czy był Duster z 0.9 LPG? A jeżeli to jest jednak 1.0 to czy Sandero/Logan z 0.9 TCe ma tak samo poprowadzoną instalację LPG i umiejscowienie elementów jak w Duster 1.0 TCe LPG? Te zawory i ich umiejscowienie są takie same w D2 1.0 i Sandero 0.9?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ja mam takie pytanie czy był Duster z 0.9 LPG? A jeżeli to jest jednak 1.0 to czy Sandero/Logan z 0.9 TCe ma tak samo poprowadzoną instalację LPG i umiejscowienie elementów jak w Duster 1.0 TCe LPG? Te zawory i ich umiejscowienie są takie same w D2 1.0 i Sandero 0.9?
Nie było dastera 0,9 LPG był 1,6 LPG.
Reduktor i elektrozawor byly zintegrowane i umieszczone w pobliży przedniego koła po stronie kierowcy u dolu w metalowej osłonie, dostęp jest po odkręceniu nadkola i skręceniu koła. To ejst w sandero 0,9 TCE. A jak jest w nowszych modelach i 1,0 lpg to niech koledzy się wypowiedzą
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-03-26, 13:08
michauek22 napisał/a:
r70 napisał/a:
Podobno ma być dobrze
Podobno jazda na LPG już się coraz mniej opłaca i niedługo zostanie tylko prąd
Podobno... tymczasem w praktyce jazda na LPG iest obecnie wartościowo bardziej opłacalna niż kiedy LPG było po 2.50 a benzyna po 5.30. Elektryka z chęcią użytkował, nawet nie mając fotowoltaiki do jazdy w koło komina, ale jeśli kosztowałby gdyby podobnie do wersji spalinowej, ewentualnie do 5tyś drożej.
Dziś i ja wyczyściłem tłoczek elektrozaworu reduktora oraz wymieniłem filtr fazy ciekłej. Pytanie do Was. Czy po wymianie filtra fazy ciekłej zakładaliście z powrotem tą osłonę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum