Wracałem do domu gdy nagle nie wiadomo co i jak zapaliły się wszystkie kontrolki...pierwszy komunikat usterka elektroniki....później inne...auto zatrzymałem wyłączyłem i po 20 sekundach odpaliłem. Wszystko zniknęło.
Oczywiście OBD2 zablokowane więc g....o można sprawdzić. Jutro mam zamiar wymienić olej więc sprawdzę sobie stan akumulatora choć dotychczas nie miałem żadnych nawet najmniejszych problemów. Ale...z miesiąc temu moja ukochana zona wyprała mi spodnie w którym był kluczyk. I tak się zastanawiam czy on nie ma coś wspólnego z ta sytuacją. Wezmę teraz też zapasowy co by to wykluczyć.....
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-21, 18:21
Związek z kluczykiem to błędny trop. Jedyna funkcja pilota w kluczyku to odblokowanie i zablokowanie samochodu. Zresztą przy włączonej stacyjce wszelkie rozkazy z kluczyka są ignorowane.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-09-21, 19:33
U mnie przy 10kkm wystąpiło to samo. Skontroluj: esc, układ hamulcowy, pomoc startu pod górę, układ wtrysku paliwa.
A gdzie? Na Zakopiance! Podczas przejazdu przez skrzyżowanie. A do domu 400km... Wykorzystując korek na drodze, zgasiłem silnik. Po odpaleniu brak zmian. Kręciłem kierowcą w prawo i w lewo do oporu. Żadnych zmian. Po kilku km zniknęła informacja o kontroli układu wtrysku paliwa. Wróciłem do domu z duszą na ramieniu. Rano wszystko ok. Podpiąłem pod obd iCar'a. Żadnych błędów na car skanerze. Wykonałem telefon do najbliższego serwisu, a tam w słuchawce: "trzeba było zatrzymać auto i wezwać asistance." Mówię mu: primo, lampka pomarańczowa, a nie czerwona! Secundo: na Zakopiance???
Dodam tylko, że auto jechało normalnie (czyli 140 km/h )
Już wcześniej dużo czytałem o tym problemie na rumunskiej grupie na fb i wiele osób miało tę przypadłość. Od listopada ma być jakiś nowy soft podobno.
Od tamtej pory nic się nie powtórzyło. Dodam tylko, że warunki były podobne do tych opisywanych na forum (gorący dzień, obciążony samochód, acc).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-22, 07:38
Takie i podobne problemy z wyskakującymi "z czapy" komunikatami "o wszystkim", po których nazajutrz nie ma śladu (i nie ma po tym śladów w historii błędów czytanej z OBD), są dość licznie opisywane w sieci na forach i grupach Dacii. Dotyczą najnowszych modeli, czyli Sandero3 Logana3 i Joggera, choć zdarzają się też w nowych Dusterach po lifcie. No ewidentnie coś mają skopane w tej "inteligencji" nadzoru, bo tak naprawdę żadnych awarii wtedy nie ma... Co najgorsze producent jakoś jak na razie sobie z tym nie radzi.
Jak się to wszystko czyta to człowiek jest szczęśliwy, że ma Dacię z poprzedniej generacji, która nie stresuje kierowcy i nie wywala na co dzień przeróżnych komunikatów, bo po prostu nie ma w ogóle tekstowego wyświetlacza
Niestety- potwierdza się smutna teoria, że naprawdę dopracowane są modele po wielu latach produkcji a najlepiej tuż przed wejściem kolejnej generacji.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-22, 07:39, w całości zmieniany 1 raz
Dacia prawdopodobnie rozwiązała już problem z wariowaniem kontrolek i błędami z czapki w autach LPG . Dzisiaj na youtube pojawiła się informacja że w Hiszpanii ludzie dostają maile z zaproszeniem na wizytę serwisową w celu naprawy tej usterki. Regulacji / kalibracji wymaga układ wtryskowy.
widzę, ze kolega mnie ubiegł z info :)
Ciekawe kiedy u nas zaczną przysyłać listy, bo znając zainteresowanie Renault Polska swoimi klientami, mogą mieć to w poważaniu :(
Dacia prawdopodobnie rozwiązała już problem z wariowaniem kontrolek i błędami z czapki w autach LPG . Dzisiaj na youtube pojawiła się informacja że w Hiszpanii ludzie dostają maile z zaproszeniem na wizytę serwisową w celu naprawy tej usterki. Regulacji / kalibracji wymaga układ wtryskowy.
widzę, ze kolega mnie ubiegł z info :)
Ciekawe kiedy u nas zaczną przysyłać listy, bo znając zainteresowanie Renault Polska swoimi klientami, mogą mieć to w poważaniu :(
Tylko z LPG czy wszystkich ? Ja gazu nie mam
Tylko LPG - nawet były zalecenia, żeby jeździć na PB dopóki nie rozwiążą problemu ;)
Wracałem do domu gdy nagle nie wiadomo co i jak zapaliły się wszystkie kontrolki...pierwszy komunikat usterka elektroniki.....
Dziś powtórka z rozrywki....tak więc w czwartek mam już zamówioną wizytę w serwisie. Na wszelki wypadek zrobię wydruk zdjęcia jak to wyglądało. Wcale bym się nie zdziwił gdyby ślad po usterce zaginął
Tam masz kontrolkę ładowania czerwoną, to może być problem z alternatorem, systemem sterowania alternatora albo układem start-stop.
Jako pierwsze wyswietla sie komunikat o usterce ukladu elektronicznego. Pozniej po lolei o awari abs...esp....stop... itd...
Akurat tak zrobilem zdjecie.
A mierzyłeś ładowanie przy zapalonym silniku czy w ogóle jest i napięcie akumulatora na postoju i przy pracy silnika jest ok?
no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...w czwartek ASO tym się zajmie ale na pewno im to wspomnę
piotrek400 napisał/a:
iCar II, Vgate
jaki model auta bo z moją SS3 się nie łączy....ale to było w innym wątku....
Jeśli chodzi o usterkę....wczoraj byłem w serwisie....Oczywiście przekazać mogę jedynie ustne informacje bo na hali byłem nieobecny ale w skrócie...komp potwierdził usterkę...i jestem umówiony na pozostawienie auta 11 października. ASO obstawia ujawnienie słabej jakości kabla...ale nie wie jeszcze jakiego. Mają sprowadzić jakiegoś czarodzieja z jakimś super urządzeniem do wyszukania tej usterki. Poprosiłem by na ten czas zarezerwować zastępczaka. Już widzę, że autko bardziej boli jak jest wilgotno bo na sucho jest właściwie ok.
Czyli czekamy dalej....ale że autko piotrka400 ma łaczność z ECU????? Szok
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-30, 08:41
uno0 napisał/a:
...no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...
Zupełnie normalny daciowy poziom napięcia w chwilach, gdy akumulator jest daleki od pełnego naładowania. Może być i 15V 😉
...no tu jest jakiś trop...14,7 ..14,8,,,co może oznaczać problem z regulatorem lub alternatorem,,,,i to wyłącza dla bezpieczeństwa elementy układów...
Zupełnie normalny daciowy poziom napięcia w chwilach, gdy akumulator jest daleki od pełnego naładowania. Może być i 15V 😉
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-09-30, 19:47
Cytat:
tobie naprawdę łączy się z ECU? Toż to cud...
Łaski nie robi
Poszedłem do auta, podłączyłem, zrobilem kilka screenów. Wszystko pokazuje (temp, obroty, ciśnienie, korekty, napięcie). Nie grzebałem w aplikacji, ale w wolnej chwili to zrobię.
Najlepsze jest to, typ połączenia z Logana I 1,4 (jakiś czas temu łączyłem się z moim starym samochodem, który wtedy użytkowała siostra). Chyba aplikacja to zapisała.
Nawet jakieś błędy są w pamięci jako archiwalne. Muszę je rozszyfrować.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2022-09-30, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
Dzis zrobilem eksperyment....odłączylem od aku system start stop. Zrobiłem 100 km i na razie cisza....bo wczoraj system co pare km wariował. Do gniazda zapalniczki od poprzedniej zimy mialem na stałe wpiętą mate chłodząco-grzewczą więc ją też odłączyłem....tak na wszelki wypadek. Po odłączeniu w przycisk start stop nadal można sobie klikać i są stosowne komunikaty na ekranie ale i tak nie działa po zatrzymaniu.. Zobaczymy....
Ps. Serwis jak zauważyłem na kontroli też go odłączał i włączył z powrotem bo są ślady wytarcia to raz.., a dwa podczas przeglądu po 10000km wiem, że w ramach akcji przywoławczej miałem zmianę poprzez wgranie nowego oprogramowania i właściwie po 2 tygodniach zaczęło się to dziać....ciekawe....
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-10-01, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum