Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-19, 22:28
Wyłącznik ESP
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 12:10   

yurec1st napisał/a:
fizyczny wyłącznik ESP na żądanie przydałby się

Zamontuj.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 12:41   

laisar napisał/a:
Zamontuj.

Może wiesz jak?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 13:09   

yurec1st napisał/a:
wiesz jak?

Było w okolicy tego postu - http://www.daciaklub.pl/f...1721926#1721926 oraz wcześniej i później, też w tym temacie.

Schematy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=194

Części - https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Renault

Analogiczna alternatywa - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1451
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-10-01, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 13:38   

Tyle tekstu ale jakoś nikt się nie pochwalił, że się mu udało poza fabrycznym w lodgy, dusterze 4x4 i na YOUTUBE jakiś Turek ale nie tlumaczył.
Wersja z bepiecznikiem byłaby do zrobienia ale czy jest jakiś wyłącznik model sandero w miejsce zaślepki nie impulsowy tylko robiący fizycznie przerwę ?

Killer King napisał/a:
Mieszkam w górach, gdzie śnieg to nie atrakcja ale codzienności i jak pamiętam, to trakcja włączyła mi się raz przez ostatnie 3 lata a butowałem wtedy niemiłosiernie.

A ja nie mieszkam w górach i moje nowe auto jeszcze śniegu nie widzialo ale od dwudziestu kilku lat różnymi autami jeżdżę na działkę, do której mam krótki dość stromy podjazd i nigdy nie miałem problemu aż do teraz. Gdy dość długo pada deszcz podjazd po mokrej trawie w miękkiej gliniastej nawierzchni jest niemożliwy nawet po rozpędzeniu głównie za sprawą systemów, które to podobno dla mojego dobra zostały zamontowane. Nie można dodać gazu, auto nie ma mocy, koła lekko ślizgają. Mam taki sposób starych szoferów i wjeżdzam tyłem no ale to sztuczka.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-10-01, 13:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 14:06   

yurec1st napisał/a:
nikt się nie pochwalił

Bo bycie jęczybułą jest prostsze, niż wzięcie się do roboty...

Inna sprawa, że w większości przypadków jest jednak także rozsądniej nauczyć się jeździć autem takim, jakie jest, niż kombinować z modyfikacjami.

(I dlatego JA ;^) nie mam wyłącznika ABS).
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 14:18   

laisar napisał/a:
Bo bycie jęczybułą jest prostsze, niż wzięcie się do roboty...

Wierz mi jest wiele innych rzeczy, które robię o wiele lepiej dlatego o te na których się mniej znam pytam, czasem tutaj.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 14:20   

Wierzę, ale jak jasno wskazuje cytat - jęczybuła nie była o Tobie, tylko o tych, którzy się nie pochwalili (;
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-01, 14:26   

I żeby było jasne ja nie mówię o permanentnym wyłączaniu systemów ale o tym, że konstruktorzy nie przewidzieli bo nie mogli wszystkich sytuacji na drodze i w terenie dlatego wielce pomocna byłaby daleko idąca autonomia kierującego. To w końcu moje auto ;-)
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-01, 20:31   

Z ciekawości zajrzałem jednak sam w schematy i jeśli ktoś koniecznie chce wyłączyć ASR/ESP, to zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem nie zadziała zwykłe impulsowe zwarcie do masy na pin nr 15 (lub 16 w lodgy/dokkerze) w bloku ABS/ESP - tak, jak to było realizowane w dusterze (lodgy/dokkerze).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-02-15, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-02, 10:40   

Ale to wyzwanie chyba dla kogoś co już dobrze zna się na elektryce :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-10-02, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-02, 11:49   

Wystarczająco dobry poziom to umiejętność obsługi multimetru.
 
Killer King 



Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 297
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-04, 19:28   

Najprościej jest odciąć jeden kabel od czujnika ABS i od razy nie ma ESP ale to tylko dla tych co nie widzą potrzeby montażu tego typu utrudniaczy życia.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2020-10-04, 19:30   

Lepiej nie idźmy tą drogą :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
VIOLATOR 
Zielony listek



Marka: Opel
Model: Meriva
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 8
Skąd: kuj-pomorskie
Wysłany: 2021-04-20, 21:16   

Mam takie pytanie czy dacie duster 2 produkowane od 2017r rowniez nie maja wyłacznika ESP
_________________
DEPECH :D
Obecnie Opel Meriva (na sprzedaz)
W planach dacia duster
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-20, 21:35   

4x2 nie mają, 4x4 mają.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 619
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-04-20, 22:40   

Ale bezpiecznik od zasilania pompy ABS gdzieś mają ;-) ..
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 619
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-11-21, 14:35   

https://www.youtube.com/watch?v=t9uw6-J8ECM
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-28, 19:24   

Odświeżę temat :
Na bloku abs mam gniazdo trzy rzędowe

Czy ktoś wie który to pin 16 (masa na przełącznik ) .Schemat z poprzedniej strony nie pokazuje tego, a brak wyłączania esp doprowadza mnie do szału .

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 23 raz(y) 174,58 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-28, 21:47   

Nie 16, tylko 15, linia 4AQ:
Kod:

[ 1]  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 [13]
[  ] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [  ]

[25] 26 27 28 29 31 32 33 34 35 36 37 [38]

W kwadratowych nawiasach są piny na podwójną wysokość - na fotce powyżej umieszczone na górnej krawędzi i mające tam oznaczenia 13 - lewy - i 38 - prawy.

Czyli na fotce widać:
Kod:

[13] [38]
12 24 37
11 23 36
...
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 07:30   

Dzięki za odpowiedź .To jeszcze żeby się upewnić - 13 i 38 to przewody czarne masowe ,wpięte w te osobne pola . Wyłączenie esp polega na zmasowaniu pinu 15 ?Czyli jak długo jest podawana masa- esp jest wyłączone ? Sory za głupie pytania , ale jestem (byłem)mechanikiem , a z elektryki sam. to bardziej era poloneza .
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 113 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3788
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-29, 09:38   

ADAM 12 napisał/a:
Wyłączenie esp polega na zmasowaniu pinu 15 ?Czyli jak długo jest podawana masa- esp jest wyłączone ?
Na podstawie schematu dla Dustera pierwszej generacji i na podstawie wyłącznika ESP, który mam w ręku- sterowanie jest tylko impulsowe. To znaczy: chwilowe zwarcie PIN15 do masy- ESP wyłączone, ponowne zwarcie PIN15 do masy- ESP włączone. Ja już się z tym czaję drugi rok i nie mogę jakoś zacząć tam grzebać a mam już nawet przygotowany odpowiedni PIN z przewodem do obsadzenia we wtyku (wtyk pompy ABS nie ma tego pinu 15 jeżeli fabrycznie nie jest używany, nieużywane piny wypełnione są gumowymi zaślepkami). Oczywiście nie ma pewności czy pompa ABS zamontowana w Dacii, w której nie przewidziano wyłącznika ESP, ma w ogóle taką funkcję, czy może jest zubożona. Tym bardziej, że natrafiłem gdzieś kiedyś na zagranicznych forach na opis wymiany pompy ABS właśnie po to aby zrobić ten wyłącznik ESP...
Co do lokalizacji pinu- numeracja wszystkich pinów jest wyraźnie opisana na wtyczce zarówno od czoła, jak i od wewnątrz wtyku ;-)

Wtyk_pompy_ABS_Sandero2-1.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 113,08 KB

Wtyk_pompy_ABS_Sandero2-2.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 122,17 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-29, 10:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 09:57   

Myślę że jest opcja wyłączania . Na zegarach mam kontrolkę zadziałania esp i drugą esp off, które zapalają się przed zapłonem razem z innymi i po chwili gasną .Czyli system diagnozuje układy .Brakuje tylko fizycznego wyłącznika , który w/g konstruktorów w wersji 4x2 nie jest potrzebny.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 113 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3788
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-29, 10:24   

ADAM 12 napisał/a:
Myślę że jest opcja wyłączania . Na zegarach mam kontrolkę zadziałania esp i drugą esp off, które zapalają się przed zapłonem razem z innymi i po chwili gasną .Czyli system diagnozuje układy
Te kontrolki są w każdej Dacii, u mnie też działają tak jak piszesz. Skoro jest system, to kontrolki też muszą być. A czy pompa zareaguje na wyłącznik- to się okaże. Masz większe szanse, bo masz Dustera, gdzie wyłącznik przewidziano, w Sandero2 nie było go nigdy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-29, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 10:37   

Sprawdzę wieczorem i dam znać czy działa .
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 21:15   

Dymek napisał/a:
Te kontrolki są w każdej Dacii, u mnie też działają tak jak piszesz. Skoro jest system, to kontrolki też muszą być. A czy pompa zareaguje na wyłącznik- to się okaże. Masz większe szanse, bo masz Dustera, gdzie wyłącznik przewidziano, w Sandero2 nie było go nigdy.


Niestety u mnie nie działa .Dodatkowo mam nieco inną wtyczkę niż Ty, i więcej kabelków ,jednocześnie brak jakiegokolwiek opisu numeracji .Pozostaje opcja z bezpiecznikiem od ABS.
Po wyjęciu bezpiecznika silnik nie odpala , na pracującym po wyjęciu zapala się na stałe kontrolka ESP .Brak błędów w kompie ,po włożeniu kontrolka gaśnie .Chwilowo nie mam jak sprawdzić czy ESP jest faktycznie wyłączone .Jeśli jest to jedyny sposób-to pozostaje nieco druciarskie rozwiązanie -usunąć bezpiecznik ze skrzynki ,wpiąć się na zasilanie ,bezpiecznik przelotowy na kablu i dobrać jakiś przełącznik on/off .
Napiszcie co o tym sądzicie .
Ostatnio zmieniony przez ADAM 12 2022-12-29, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne