Tyle tekstu ale jakoś nikt się nie pochwalił, że się mu udało poza fabrycznym w lodgy, dusterze 4x4 i na YOUTUBE jakiś Turek ale nie tlumaczył.
Wersja z bepiecznikiem byłaby do zrobienia ale czy jest jakiś wyłącznik model sandero w miejsce zaślepki nie impulsowy tylko robiący fizycznie przerwę ?
Killer King napisał/a:
Mieszkam w górach, gdzie śnieg to nie atrakcja ale codzienności i jak pamiętam, to trakcja włączyła mi się raz przez ostatnie 3 lata a butowałem wtedy niemiłosiernie.
A ja nie mieszkam w górach i moje nowe auto jeszcze śniegu nie widzialo ale od dwudziestu kilku lat różnymi autami jeżdżę na działkę, do której mam krótki dość stromy podjazd i nigdy nie miałem problemu aż do teraz. Gdy dość długo pada deszcz podjazd po mokrej trawie w miękkiej gliniastej nawierzchni jest niemożliwy nawet po rozpędzeniu głównie za sprawą systemów, które to podobno dla mojego dobra zostały zamontowane. Nie można dodać gazu, auto nie ma mocy, koła lekko ślizgają. Mam taki sposób starych szoferów i wjeżdzam tyłem no ale to sztuczka.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2020-10-01, 13:53, w całości zmieniany 2 razy
I żeby było jasne ja nie mówię o permanentnym wyłączaniu systemów ale o tym, że konstruktorzy nie przewidzieli bo nie mogli wszystkich sytuacji na drodze i w terenie dlatego wielce pomocna byłaby daleko idąca autonomia kierującego. To w końcu moje auto
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Z ciekawości zajrzałem jednak sam w schematy i jeśli ktoś koniecznie chce wyłączyć ASR/ESP, to zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem nie zadziała zwykłe impulsowe zwarcie do masy na pin nr 15 (lub 16 w lodgy/dokkerze) w bloku ABS/ESP - tak, jak to było realizowane w dusterze (lodgy/dokkerze).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-02-15, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-04, 19:28
Najprościej jest odciąć jeden kabel od czujnika ABS i od razy nie ma ESP ale to tylko dla tych co nie widzą potrzeby montażu tego typu utrudniaczy życia.
W kwadratowych nawiasach są piny na podwójną wysokość - na fotce powyżej umieszczone na górnej krawędzi i mające tam oznaczenia 13 - lewy - i 38 - prawy.
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 07:30
Dzięki za odpowiedź .To jeszcze żeby się upewnić - 13 i 38 to przewody czarne masowe ,wpięte w te osobne pola . Wyłączenie esp polega na zmasowaniu pinu 15 ?Czyli jak długo jest podawana masa- esp jest wyłączone ? Sory za głupie pytania , ale jestem (byłem)mechanikiem , a z elektryki sam. to bardziej era poloneza .
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-29, 09:38
ADAM 12 napisał/a:
Wyłączenie esp polega na zmasowaniu pinu 15 ?Czyli jak długo jest podawana masa- esp jest wyłączone ?
Na podstawie schematu dla Dustera pierwszej generacji i na podstawie wyłącznika ESP, który mam w ręku- sterowanie jest tylko impulsowe. To znaczy: chwilowe zwarcie PIN15 do masy- ESP wyłączone, ponowne zwarcie PIN15 do masy- ESP włączone. Ja już się z tym czaję drugi rok i nie mogę jakoś zacząć tam grzebać a mam już nawet przygotowany odpowiedni PIN z przewodem do obsadzenia we wtyku (wtyk pompy ABS nie ma tego pinu 15 jeżeli fabrycznie nie jest używany, nieużywane piny wypełnione są gumowymi zaślepkami). Oczywiście nie ma pewności czy pompa ABS zamontowana w Dacii, w której nie przewidziano wyłącznika ESP, ma w ogóle taką funkcję, czy może jest zubożona. Tym bardziej, że natrafiłem gdzieś kiedyś na zagranicznych forach na opis wymiany pompy ABS właśnie po to aby zrobić ten wyłącznik ESP...
Co do lokalizacji pinu- numeracja wszystkich pinów jest wyraźnie opisana na wtyczce zarówno od czoła, jak i od wewnątrz wtyku
Wtyk_pompy_ABS_Sandero2-1.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 113,08 KB
Wtyk_pompy_ABS_Sandero2-2.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 122,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-29, 10:19, w całości zmieniany 4 razy
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 09:57
Myślę że jest opcja wyłączania . Na zegarach mam kontrolkę zadziałania esp i drugą esp off, które zapalają się przed zapłonem razem z innymi i po chwili gasną .Czyli system diagnozuje układy .Brakuje tylko fizycznego wyłącznika , który w/g konstruktorów w wersji 4x2 nie jest potrzebny.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-29, 10:24
ADAM 12 napisał/a:
Myślę że jest opcja wyłączania . Na zegarach mam kontrolkę zadziałania esp i drugą esp off, które zapalają się przed zapłonem razem z innymi i po chwili gasną .Czyli system diagnozuje układy
Te kontrolki są w każdej Dacii, u mnie też działają tak jak piszesz. Skoro jest system, to kontrolki też muszą być. A czy pompa zareaguje na wyłącznik- to się okaże. Masz większe szanse, bo masz Dustera, gdzie wyłącznik przewidziano, w Sandero2 nie było go nigdy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-12-29, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 188 Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2022-12-29, 21:15
Dymek napisał/a:
Te kontrolki są w każdej Dacii, u mnie też działają tak jak piszesz. Skoro jest system, to kontrolki też muszą być. A czy pompa zareaguje na wyłącznik- to się okaże. Masz większe szanse, bo masz Dustera, gdzie wyłącznik przewidziano, w Sandero2 nie było go nigdy.
Niestety u mnie nie działa .Dodatkowo mam nieco inną wtyczkę niż Ty, i więcej kabelków ,jednocześnie brak jakiegokolwiek opisu numeracji .Pozostaje opcja z bezpiecznikiem od ABS.
Po wyjęciu bezpiecznika silnik nie odpala , na pracującym po wyjęciu zapala się na stałe kontrolka ESP .Brak błędów w kompie ,po włożeniu kontrolka gaśnie .Chwilowo nie mam jak sprawdzić czy ESP jest faktycznie wyłączone .Jeśli jest to jedyny sposób-to pozostaje nieco druciarskie rozwiązanie -usunąć bezpiecznik ze skrzynki ,wpiąć się na zasilanie ,bezpiecznik przelotowy na kablu i dobrać jakiś przełącznik on/off .
Napiszcie co o tym sądzicie .
Ostatnio zmieniony przez ADAM 12 2022-12-29, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum