Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 12:02
Dustera I nie mam już od roku ale wydaje mi się, że osłona była mocowana z przodu auta na 2 lub 3 śruby ale tutaj nie dam sobie ręki uciąć. Dzisiaj wymieniałem u sobie w DDII olej i osłona mocowana jest łacznie na 11 śrubach. Jeżeli osłona Tobie nie lata to też bym olał temat.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 12:30
Odgrzeję trochę tego kotleta :)
W Dusterach II jaka powinna być fabrycznie osłona pod silnikiem ? Dacia wkładała to co było pod ręka? Pytam się ponieważ wymieniałem dzisiaj olej i zaskoczyło mnie to, że w wersji z napędem na jedna oś mam stalową osłonę zamiast plastikowej. Czytając wcześniejsze posty niektórzy też mają taka jak pewnie w pierwszych rocznikach było tak jak z czujnikiem deszczu - mieli coś na stanie to wrzucali aby się pozbyć z magazynu i tyle
W Dusterach II jest inaczej bo śruby mocowania osłony są widoczne i to jest OK. W Dusterach I dodali z przodu taki ozdobny plastik, który zasłonił dwie śruby z przodu i to jest problem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 13:30
Aronus napisał/a:
W Dusterach II jest inaczej bo śruby mocowania osłony są widoczne i to jest OK. W Dusterach I dodali z przodu taki ozdobny plastik, który zasłonił dwie śruby z przodu i to jest problem.
W Dusterze II nie wszystkie śruby są widoczne. Dwie przednie są pod zderzakiem, który trzeba delikatnie wygiąć. O ile ich demontaż jest w miarę bezproblemowy to montaż kiedy mamy stalową ciężką osłonę jest już utrudniony i w pojedynkę bez kobyłek lub innych narzędzi do jej pod lewarowania będzie bardzo trudno. O których osłonach w DD1 piszesz ? O tych ozdobnych srebrnych co przykręca się do przedniego zderzaka ?
Pisze o tej ozdobnej osłonie zderzaka:
żeby dostać się do przednich śrub mocowania płyty silnika trzeba odkręcić środkową śrubę w tej ozdobnej osłonie, odgiąć ją i nieźle trzeba się namanewrować kluczem nasadowym, żeby ewentualnie odkręcić przednie śruby mocujące płytę silnika. Już widzę jak mechanik przy wymianie oleju będzie się z tym bawił Także nie dziwię się, że u mnie płyta pod silnikiem nie jest przykręcona z przodu.
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2023-04-05, 14:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-05, 17:48
Faktycznie słabe rozwiązanie, jak wyżej pisałem również olałbym w tym wypadku te przednie śruby. Osłona plastikowa jest dosyć lekka i bez problemu trzyma się na tych 6 pozostałych śrubach co trzymają ja do ramy pomocniczej ( sanek)
Faktycznie słabe rozwiązanie, jak wyżej pisałem również olałbym w tym wypadku te przednie śruby. Osłona plastikowa jest dosyć lekka i bez problemu trzyma się na tych 6 pozostałych śrubach co trzymają ja do ramy pomocniczej ( sanek)
Nie pytałem o tą plastikową osłonę tylko o płytę metalową pod silnikiem czy macie wkręcone dwie śruby z przodu. Ta plastikowa osłona ze zdjęcia zasłania dostęp do dwóch śrub mocujących płytę pod silnikiem.
Nie pytałem o tą plastikową osłonę tylko o płytę metalową pod silnikiem czy macie wkręcone dwie śruby z przodu.
Ach to jeszcze można zapytać czy pytałeś o tę cienką płytę stalową, czy o tę grubą, podgiętą płytę typu "skid plate" (ta nie jest w ogóle wkręcana z jej przodu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum