Koleżanka w Dusterze miała zielony płyn chłodniczy Glaceol RX typ D. Dolała Glaceol RX typ D ale żółty. Można je mieszać? Czy lepiej wymienić teraz płyn?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-01-17, 08:28
Glaceol RX D ma kolor żółto-zielony, który w zbiorniczku potrafi wyglądać na zielony lub żółty w zależności od oświetlenia, temperatury, stężenia, wieku itp. W każdym razie jeśli chodzi o skład, nie ma dwóch rodzajów tego płynu, może być najwyżej inna wersja- płyn gotowy lub koncentrat. W nowym samochodzie miałem żółty, który po 4 latach był już bardziej zielony, teraz po wymianie mam znowu żółty
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-01-17, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli jest taka sama nazwa płynu ale kolor się niewiele różnią to można mieszać, bo zielony już jest jakby "wypracowany" w silniku a żółty jest świeży z fabryki w butelce.
Jest inny płyn tzw Preston i jest mieszalny ze wszystkimi płynami chłodniczymi.
Jeśli wlała i nic się nie dzieje to można jeździć dalej... a jak chce wymienić to niech wymienia.. kto bogatemu zabroni..
Ja mam w Lodgy różowy płyn Petrygo i nic się nie dzieje. Już kiedyś parę razy wymieniałem płyn z powodu awarii UPG...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2023-01-17, 08:34, w całości zmieniany 1 raz
Jak zmieniałem rozrząd to zalałem żółty płyn febi- odpowiednik glaceola.
Po roku w zbiorniku płyn dalej jest taki jak byl od nowości, a to co zostało w butelce wyblakło i jest jak woda.
Ja też mieszałem zielony z różowym borygo :D i wyszedł taki brązowy ale nie wpłynęło to negatywnie na właściwość plynu chłodzącego i jego zdolności absorpcyjnych ciepła
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 926 Skąd: EL
Wysłany: 2023-08-23, 12:31 plyn do chłodnic do 1.0 SCE
bartos123 napisał/a:
Czy ktoś wie ile litrów płynu chłodzącego wchodzi do 1.0 Sce 75 KM logan/sandero II generacji?
Szukałem odp na forum i nie znalazłem. Gdzieś laisar podał 5,5 litra dla silnika 1.6. Zatem zapytam jeszcze raz: ile wchodzi płynu chłodzącego do ukladu w moim aucie (Logan MCVII 2017 1.0 SCE B4DB400 z klimą)? Sklep sprzedaje butlę 5l płynu do chłodnic Glaceol RX type D oryginał 7711428130. Czy 5 litrów wystarczy do 1.0 SCE? Nadmienię, że dotychczas nie musiałem uzupełniać płynu, bo go nie ubywało. Chcę kupić plyn na wymianę starego.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-23, 14:45
Bez jaj... Silnik w jakiś sposób zbliżony do 0,9TCe a w nim wchodzi coś około 3,7 litra. W każdym razie przy wymianie u mnie miałem 4 litrowe flaszki i w jednej jeszcze sporo mi zostało, więc się zgadza.
A najlepiej bierz 2 litrowe butelki koncentratu i z tego z wodą zrobisz sobie płyn o przyzwoitej temperaturze zamarzania, np. -30 stopni i będzie jeszcze na zapas. Gotowy do zalania handlowy płyn Glaceol ma -21 stopni.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-23, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 926 Skąd: EL
Wysłany: 2023-08-23, 17:02
Dzieki Dymek. Chcialem jeszcze zapytać, ale odp znalazlem w poscie z 2022-06-08, 08:20:
Dymek napisał/a:
W ASO jeśli niedługo po zakupie, to powinni ci dolać bezpłatnie, bo układ zazwyczaj się na początku długo odpowietrza. A jeśli odpłatnie, to zależy za ile, bo wtedy bardziej się może opłacać kupić po prostu butelkę w ASO i mieć na zapas.
Są 2 wersje:
-płyn Renault "Glaceol RX D type" w postaci gotowej;
-płyn Renault "Glaceol RX D type" koncentrat.
Oba dostępne w litrowych butelkach w ASO, lub bez problemu na wolnym rynku- ceny rozstrzelone od 17zł do 45zł za litr. Ja na małe dolewki proponuję kupić koncentrat i dolać bez rozcieńczania, bo gotowy płyn ma temperaturę zaledwie do -21*C. Uzupełniając koncentratem troszkę go "uszlachetnisz".
Chociaż fabrycznie zalewają zapewne lepszym stężeniem, chociaż też dupy nie urywa- mój fabryczny płyn zaraz po zakupie pokazał na mierniku -25*C.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-08-23, 20:37
Dymek napisał/a:
Bez jaj... Silnik w jakiś sposób zbliżony do 0,9TCe a w nim wchodzi coś około 3,7 litra. W każdym razie przy wymianie u mnie miałem 4 litrowe flaszki i w jednej jeszcze sporo mi zostało, więc się zgadza.
A najlepiej bierz 2 litrowe butelki koncentratu i z tego z wodą zrobisz sobie płyn o przyzwoitej temperaturze zamarzania, np. -30 stopni i będzie jeszcze na zapas. Gotowy do zalania handlowy płyn Glaceol ma -21 stopni.
Tak płyn Renault ma -21, ale już płyn Motrio który również jest oryginałem ma -35 stopni. W dodatku jest tańszy :)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 926 Skąd: EL
Wysłany: 2023-08-23, 21:37
Sprawdzilem oferty. Płyn Renault Glaceol jest zielony, a płyn Motrio jest żólty. W zbiorniczku mojej MCV jest plyn żólty. Podejrzewam że w fabryce leją żólty Motrio rozrzedzony wodą i wychodzi jakies -22C +/-3C.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-24, 07:11
eio napisał/a:
Sprawdzilem oferty. Płyn Renault Glaceol jest zielony, a płyn Motrio jest żólty.
Nie sugeruj się tym. Oba płyny są żółto-zielone albo zielono-zółte a o tym, która barwa w danej chwili przeważa decyduje oświetlenie. Ja swój fabryczny płyn zawsze określałem jako żółty a obecnie mam na pewno oryginał Renault- jest nadal żółty
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-28, 19:05
Pytanie czy ktoś wie jaka jest różnica między Type D a Type E (podobno E zastąpił D) - oprócz koloru.
PŁYN CHŁODNICZY Glaceol RX Type E LDR - 2L
Gotowy płyn chłodniczy w kolorze zielonym stosowany w układach chłodniczych samochodów marki Renault i Dacia.
Płyn zabezpiecza układ chłodzenia przed zamarzaniem, korozją i powstawaniem kamienia kotłowego.
--------------------------------------------------------------------------------
UWAGA!
Kompatybilny ze wszystkimi silnikami Renault i Dacia, oprócz B4A (benzyna, pojemność 800 cm³, SCe) i B4D (benzyna, pojemność 1.0 L 12V SCe, moc 73-75KM).
Silnik B4D występuje w samochodach Dacia Logan II i Sandero II - produkcja 2012-2020r.)
Użycie płynu RX TYPE E do silników B4A i B4D powoduje uszkodzenie pompy wodnej!
--------------------------------------------------------------------------------
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-29, 10:49
quark76 napisał/a:
Użycie płynu RX TYPE E do silników B4A i B4D powoduje uszkodzenie pompy wodnej
Oba są na bazie glikolu etylenowego a ich opisy na rewersie opakowania są praktycznie identyczne.
Ale już sama ta dziwna uwaga o szkodliwości, jest dla mnie wystarczającym powodem żeby na razie trzymać się od niego z daleka, nawet mając inny silnik...
Jeżeli to rzeczywiście prawda, to będzie to jakiś strzał w kolano ze strony Renault- zarówno w przypadku płynu, jak i tych silników, bo to by znaczyło że w ich pompach użyto jakichś wrażliwych materiałów, których inne silniki nie mają
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-29, 11:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-12-29, 20:35
Chyba jakieś brednie tutaj są poddawane. według info jakie dostałem płyn RX -D będzie wycofywany na rzecz nowego typu. Skład praktycznie ten sam. Nie chce mi się szukać ale pompy z B4D są stosowane w innych silnikach i rozumiem, że tam już można ten płyn stosować?
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-12-30, 00:26
Panowie, wlewac Motrio.Dedykowany do renault i dacia, tem.zamarzania -35 stopni.Jest zolty.Pod kazdym wzgledem wygrywa z tym glaceolem.Tez nad nim myslalem ale krotko.
Na wiosne wymiana.
Szczesliwego Nowego Roku.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 168 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-12-30, 14:40
quark76 napisał/a:
Użycie płynu RX TYPE E do silników B4A i B4D powoduje uszkodzenie pompy wodnej!
Jak miałem Matizka to dałem się skusić na koncentrat płynu chłodniczego Shell - niebieski - do rozcieńczenia wodą 1:1. Jeździłem na nim dosyć długo, wymieniałem, aż któregoś dnia puścił jakiś bróg w głowicy i chlusnęło płynem. Wylał się wszystek. Więc Matizka na sznurek i do majstra. Majster zlokalizował usterkę i orzekł, że puściła jakaś plastikowa zaślepka z tyłu głowicy zaślepiająca tzw. otwór technologiczny. Przy okazji zajrzał do pompy wodnej i obaj przeżyliśmy szok. W pompie nie było wirnika! Rozpuścił się. Nie połamał, zwyczajnie się rozpuścił o czym świadczył wygląd wżerów na pozostałościach. Pompę wymienił, pasek rozrządu, zaślepił dziurę w głowicy i polecił nasze Borygo Eko. Pojeździłem jeszcze parę lat tym Matizkiem i poszedł na żyletki. Straciłem do niego zaufanie, bo jeśli płyn zeżarł wirnik pompy to co tam jeszcze zeżarł w głowicy i silniku to strach pomyśleć.
Już nigdy nie zaryzykuję wlewania jakichś wynalazków.
W moim przypadku fabryka wlała płyn GLACEOL RX TYPE D w kolorze żółtym,
ten kolor obecnie jest dostępny tylko w 5 litrowych opakowaniach,
natomiast w 1l opakowaniach jest tylko kolor zielony, lub nowy typ Glaceol RX Type E niebieski (który zastępuje typ D którego już nie produkują).
Sprawdziłem skład płynu: GLACEOL RX TYPE D w karcie charakterystyki produktu chemicznego,
pisze tam że głównym składnikiem (od 10% do 30%) jest glikol monoetylenowy,
wzór chemiczny C2H6O2, nr CAS: 107-21-1, Nr WE: 203-473-3.
Więc na dolewki zakupiłem 100% glikol monoetylenowy, czysty bez innych dodatków,
koszt 16zł + przesyłka na znanym portalu.
Po rozcieńczeniu z wodą destylowaną w stosunku płyn:woda - 1:1 albo 1:2 będzie idealny na dolewki.
Jest bezbarwny więc zmiesza się z każdym kolorem bez nieoczekiwanych efektów kolorystycznych (podobno dolanie zielonego do żółtego daje brązowy).
...uszkodzenie wirnika pompy płynu , w tych silnikach jest plastikowy zrobiony chyba z opakowań po jogurtach. Były przypadki że się rozpadały...
Jest to jakiś trop...
W ogóle to jest rzeźnia a nie postęp technologiczny w tych silnikach... tu może być podobnie jak w przypadku pompy w 1,0 SCe- też plastikowy wirnik a już wylazło info, że oryginalny, nowy płyn Renault (Glaceol E) może uszkadzać te pompy.
Niby 1,0 TCe to "rozwinięcie" 0,9 Tce, ale... z czasem podobieństw wychodzi coraz mniej. No cóż- pompa wody w 0,9TCe była o wiele mniej plastikowa:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum