Koledzy. Odgrzewam stary temat ale mam pytanie.
Dacia Sandero II (2014) 1,2 16V (D4F).
Ostatnio sprawdzałem wskazania przez OBD (aplikacja PISTON) i jestem ciekaw, czy u mnie wszystko ok z termostatem (będę niebawem wymieniał płyn chłodniczy i zastanawiam się, czy termostat (wciąż fabryczny) jest ok czy go przy okazji wymienić?
Wskazania mam takie, że po kilkunastu kilometrach miejskiej jazdy czujnik pokazuje temperaturę między 85 a 89 stopni. Chwilowo miałem 93 stopnie, ale tylko raz po kilku kilometrach i potem cały czas przez kilkanaście km jazdy temperatura była we wspomnianym zakresie (85-89 stopni) - zwykle było to 87.
Waszym zdaniem wszystko ok? Tak ma być?
screenshot_20240106-103503.png Zdjęcie zrobione podczas postoju po kilkunastu km jazdy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-01-06, 21:41
keikan napisał/a:
toka93 napisał/a:
Zależy jakie auto i jaki silnik. Standardowo Renault stosował termostaty 87 i 83 jako temperaturę otwarcia
czyli zakładając, że (jak napisałem wyżej) mam 1,2 16V i mam praktycznie cały czas 87 stopni to jest raczej ok i termostat nie wymaga wymiany?
Miałem 2 Logany MCV II z tym samym silnikiem. Temperatura silnika podczas jazdy nigdy nie przekraczała 83 stopni C chyba ze stojąc w korku wiec powinieneś się cieszyć że Twoja sztuka grzeje płyn do 87 stopni bo w zimę masz cieplej w aucie. Według mojej oceny masz wszystko w jak najlepszej kondycji. Jak chcesz możesz wymienić termostat na nowy ale z jakością tych termostatów, nawet dobrych firm jest różnie. Ja bym jeździł na oryginalnym dopóki nie będziesz miał problemów z utrzymaniem optymalnej temperatury silnika. W tym silniku wymiana termostatu jest banalnie prosta. Ściąga się obudowę filtra powietrza, zdejmujesz 3 opaski zaciskowe i odkręcasz trzy śruby na klucz 8mm.
wyrzuciło check engine: błąd DTC16BC12 czyli czeka mnie wymiana termostatu
i teraz pytanie, jaki zamontować? czytałem o tych, które się otwierają przy 89 stopniach, ale czy jest jakiś taki plug'n'play czy trzeba coś przerabiać?
Wymieniaj na normalny. W 1.5dci jest problem z pompa oleju i ciśnieniem oleju (patrz panewki) wiec lepiej chlodzic olej przez lepsze chłodzenie bloku .
Te panewki to raczej w starych dCi w nowych (a Blue dCi jest nowy) to raczej nie problem, bo już na długo przed tymi silnikami problem był opanowany. Oczywiście przy wymianie oleju co 10-15 tyś km.
Rób jak uwazasz, moze w euro 6 juz jest wydajna pompa i cisnienie nie leci przy rozgrzaniu.
A sprawdzales ciśnienie oleju wogole przy mocniejszym deptaniu ?
Oprócz błędu są inne objawy, jaki masz oryginalny przebieg ?.
Termostaty raczej szybko nie podają.
Silniki z normą E6 posiadają nagrzewnicę oleju. Temperatura oleju wzrasta wraz z temp. płynu chłodniczego. Różnica między nimi jest ok.5°Cj wzrastają równocześnie już po odpaleniu zimnego silnika.
W tych silnikach wystarczy częściej wymieniać olej~ 10 ttk i będzie dobrze.
Trochę mnie nie było. Nie mam kiedy się za to zabrać. Oprócz błędu i faktu, że temperatura zczytana przez obdII osiąga maksymalnie 75 stopni nic innego nie ma
Przebieg to ~53 tysiące, nie pamiętam dokładnie
Ostatnio zmieniony przez newcomer 2024-02-22, 02:33, w całości zmieniany 1 raz
są te dwa termostaty, z jednego wąż idzie do dołu chłodnicy i ten wąż po jakimś czasie zaczął się robić ciepły natomiast węże które wchodzą do tego drugiego termostatu (oznaczenie 212002893r) były nadal zimne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum