Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-08, 19:20
W instrukcji a dokładniej książce przeglądów przewidują wymianę oleju po 30 tyś km lub po dwóch latach- tak przewiduje producent.
Ja też się zastanawiam czy wymienić teraz kiedy mam 4300km, czy dopiero na pierwszym przeglądzie serwisowym.
Zastanawiam się czy jest sens teraz wymieniać olej ?
Czy lepiej poczekać do września i we wrześniu na przeglądzie serwisowym (po roku) wymienić olej.
Wymienić teraz ? czy poczekać do września ?
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-02-08, 19:48
Wymienić nie zaszkodzi!Ja np wymienię na pierwszym spotkaniu serwisowym!A ty Atrur zrób co Ci dusza podpowiada!
Aha!
Ja mam pierwszą wymianę oleju po 15tys lub roku
A w ropniakach jest po 30tys
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-08, 20:04
Podpowiem jeszcze taką historię mojego ojca który to w 93r kupił nowego Fiata Tipo.
To że nawet nie był na pierwszym przeglądzie to już nie wspominam :)
ale ogólnie jest to osoba która nic nie robi przy aucie, chyba że jest do tego powód.
I tak było bo już jakieś 8 lat później pękł mu pasek rozrządu - oczywiście nigdy go nie wymieniał. :)
W ASO naprawili mu wszystko i jeździ dalej.
Następnie po jakimś roku poszła mu uszczelka pod gaźnikiem, wynikiem czego było
to że gasło auto na wolnych obrotach. Jeżdżąc tak pewnie kilka miesięcy wreszcie podjechał do ASO i mu to naprawiono.
Poza tym wymienił jeszcze wachacze przód, amortyzatory. Koniec
Jeździ tym autem do tej pory.
Nie ma ani kropki rdzy, chociaż po jakiś trzech latach od kupna ktoś przyłożył mu drzwiami i odprysł lakier do gołej blachy. Nie uwierzycie, ale zamalował to dopiero w tamtym roku.
Przez tyle lat - 11 lat nawet nie pojawiła się rdza w tym miejscu. Kolor blachy był nadal srebrny. Było to jeszcze auto montowane we Włoszech - opinie były takie że auta montowane już w Polsce takiej blachy nie miały.
Ostatnio jakiś miesiąc temu wymieniłem mu uszczelkę od zaworu przy nagrzewnicy, bo ciekło mu na podłogę. Płynu chłodzącego nie wymieniał od nowości :)
Oleju wymieniał raz.
Świece wymieniał dopiero wtedy jak auto nie chciało już praktycznie jechać.
Niektórzy ludzie to mają szczęście do aut.
To auto jeździ do tej pory. :) Na razie nie zamierza zmieniać auta :) hihi
A my się tu zastanawiamy czy olej wymienić po 4000 km czy po 15-tu :)
W sumie tak to opisuje ale zazdroszczę mu podejścia do auta.
Kiedy otworzyłem maskę, to zobaczyłem szok : każda rurka która szła do gaźnika nie była już cała. Ale auto jeździ, mało pali. Nie ma jakiś problemów. Silnik chodzi płynnie.
Ojcu i jego autu życzę jak najdłuższej współpracy, ale... zdajesz sobie sprawę, że to wcześniej czy później skończy się jednym - po prostu totalnym rozsypaniem się samochodu? Bo jak końcu coś walnie - co przecież na bank kiedyś nastąpi, bo nic nie jest wieczne - to prawdopodobnie na zasadzie reakcji łańcuchowej poddadzą się kolejne wyeksploatowane elementy...
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1107 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-08, 20:43
Tipo to był pierwszy ocynkowany Fiat, i w pierwszej fazie produkcji naprawdę porządnie. Rozpoczął etap produkcji nową technologią, silnikami fire itp. Jak nie walnięte, trzymają się do dzisiaj całkiem dobrze. pozdr
Mysle, ze jak producent kaze wymieniac co 30000 to spokojnie moana wymieniac co 60000 :P
Silniki i technologia obrobki metali chyba sie przez ostatnie 30 lat troche zmienila wiec moze przesadzacie z tym docieraniem...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-09, 12:58
Temat byl juz walkowany nie raz i nie dwa. Kazdy ma swoje zdanie i na tym stanelo... :)
Ja wymienilem po 3500 km i pozniej wymieniam na kazdym przegladzie (co 15000km). I co z tego? Kazdy ma swoja ks. serwisowa, ktora i tak do niczego nie zmusza.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-09, 13:10
DUCATI napisał/a:
Ale to takie nieekologiczne
To sprzedaj swoj samochod i przestan oddychac, nie uzywaj foliowych opakowan, dezodorantow, nie kupuj AGD (bo kiedys bedzie trzeba wyrzucic) itd, itd... :P
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-02-09, 14:58
Samochód w fabryce jest poddawany próbom na hamowni.Potem zmieniany jest olej bo największy syf z pierwszego docierania jest właśnie w fabryce podczas kontroli na hamownii
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-09, 18:24
Ja gdzieś czytałem, że silnik zanim zostanie zamontowany w aucie to już jest dotarty.
Silniki są docierane na jakiś specjalnych stanowiskach na hali na których docierają silniki - kiedy zostaje silnik zamontowany do auta to już ten silnik jest praktycznie dotarty.
Ja odbierając swoje auto miałem na liczniki 13 km - to jednak nie taka mała ta rundka mechanika.
Jakie docieranie? Dokładność wykonania silników jest w dzisiejszych czasach bardzo wysoka.
Wiem z pewnego źródła że test każdego silnika po przez odpalanie jest wykonywany w nielicznych fabrykach , W większości jest wykonywany wyrywkowo. Test trwa od 4 do 10 min i nie ma mowy o docieraniu. Diesel 1,7 dla opla testowany jest każdy (odpalają każdy silnik ) olej jest zalewany i tam już pozostaje.Diesel 1.3 dla fiata i opla testują poprzez kręcenie wałem bez odpalania oczywiście zalany olejem.
Ja wymieniłem olej na pierwszym przeglądzie po 10 tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum