Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parę wątpliwości dotyczących Dustera
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 02:45   

adams napisał/a:
laisar pisał, że silnik to nowy podtyp, a nie sprawdzona jednostka Renault

Pierwsze tak, ale drugie sobie wypraszam - zwłaszcza że podtypy tworzone są przez montaż co prawda innego, ale równie starego osprzętu...

(Choć oczywiście fabryka zawsze może coś spartolić - tyle że dotyczyłoby to również nawet identycznych podtypów).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 09:50   

adams napisał/a:
Lepszość jezdzenia dieslem to autosugestia tworzona, przez wysoki moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych, tzw. kopa.



To raczej nie jest autosugestia tylko fakty - Tylko zalezy jaki styl jazdy się preferuje. JEśli ktoś jeździ agresywnie i lubi kręcić silnk w przedziale 4-6 tyś i nie przeszkadza mu spalania ani hałas silnika to beznyna 105konna da mu lepsze osiągi. Jeśli jednak niekoniecznie lubi ryk jednostki napędowej a chce przemieszczać się wystarczająco sprawnie, to nisko położony wysoki moment obrotowy mu na to pozwoli.
To nie są mity, tylko fakty - na niskich obrotach jeździ się momentem a na wysokich mocą.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 10:59   

Pozwól, że rozjaśnie Tobie obraz.

Predkosć maksymalna diesla (85KM) to 144km/h, tyle wynika z przełozeń i obrotów mocy maksymalnej (3750), chyba że chcesz przekręcać silnik. To 20km/h mniej niz w benzynie 2,5s do setki i 20KM mocy i nie ukrywajmy że w tak małych silnikach da rade to zamaskować moment na dole. Jeżeli zamierzasz ciagnąć przyczepki czy przewozic 500kg cementu, czy jezdzic w cieższym terenie to diesel będzie ok. Ja jeżdzę dużo w trasie, wiec sam dół nie wystarczy.

Przełożenia 1-4 w benie i dieslu sa identyczne, co oznacza, ze są bardzo/za krótkie w dieslu. Dłuższym przełozeniem jest dopiero 5, ale tam cała wiara w Niutonometra Wielkiego pryska. Bo przy np 110km/h w dieslu na 5 masz ok 1800Nm na kołach przy 2900obr) w benzynie tez będzie 1800Nm na kołach i przy 3600obr.

Straszczając sie diesel (85KM) jest ograniczony skrzynią, a dziennikarzynom się bedzie wydawało że elastyczny, bo lepiej bierze 20letnie Golfy spod swiateł. Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymiprędkosciami
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-09, 11:24   

czyli Dacia nie jest dla Ciebie jeśli szukasz demona prędkości (nie ukrywajmy, że ani typ SUV, ani 105KM nie służy do ciągłej jazdy >=140, no i jeszcze utniesz kilka kucy, LPG, klimatyzacja...)

Odważny, że LPG? Bzdura, poprostu więcej od naprawy kosztuje mnie zepsuty samochód, a jak mam zakład z polecenia, autoryzowany przez STAGa, to wolę za 2000zł mniej niż w ASO założyć instalacje, co się może zepsuć, wszystko co związane z LPG rozwiązuje STAG, a resztę Renault, dodatkowo mam CB Radio, antenę zamocowaną na tylnej klapie, a mimo tego mocowania czekam na decyzję Renault w sprawie korozji tejże klapy i również nikt jak narazie nie miał przeciwskazań, co więcej mam dołożone zwrotnice i tweetery, oraz wymieniłem głośniki. Miałem odważniejsze plany co do mojej drakulki, ale nikt się nie chce podjąć zrobienia tego... (np wsadzenie 1.6 16v z Renault...).

PS Na ew naprawy mam na wstępie 2000zł, a dodatkowo mogłem sobie wybrać co dokładnie chce mieć wsadzone. Nie ukrywajmy że co się nie zepsuje to jest to zużycie eksploatacyjne (poprostu LPG szybciej zużywa niektóre elementy (głowica, uszczelka pod głowicą...) nikt Ci tego z gwarancji jakiejkolwiek nie wymieni (a przynajmniej może nie wymienić).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-09, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 11:25   

Cytat:
Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymi prędkosciami

W tym konkretnym przypadku - Dustera - to nie jest wada, tylko zrealizowane zamierzenie. To auto zostało po prostu zaprojektowane jako bardziej terenowe niż autostradowe - jeśli zatem ktoś szuka odwrotnych proporcji (czyli bardziej klasycznych dla "SUV-ów"), to ten model Dacii faktycznie raczej nie jest dla niego dobry...
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-09, 11:26   

Cytat:
Pozwól, że rozjaśnie Tobie obraz.

bez wnikania w merytorykę ale czuję się tak jakbyś chciał wziąć udział w odwiecznym sporze benzyna vs diesel znajdując i ogłaszając argumenty wyłącznie popierające własny wybór. myślę, że w ten sposób zdeklarowanych przeciwników benzyny i tak nie przekonasz, a niezdecydowanym też nie pomożesz.
Ostatnio zmieniony przez toon 2010-07-09, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-09, 11:43   

adams napisał/a:

Przełożenia 1-4 w benie i dieslu sa identyczne, co oznacza, ze są bardzo/za krótkie w dieslu. Dłuższym przełozeniem jest dopiero 5, ale tam cała wiara w Niutonometra Wielkiego pryska. Bo przy np 110km/h w dieslu na 5 masz ok 1800Nm na kołach przy 2900obr) w benzynie tez będzie 1800Nm na kołach i przy 3600obr.


Możesz podać obliczenia jak wyszło Ci 1800Nm na kołach na 5 biegu?
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 11:56   

Moment obrotowy silnika przy danej predkosci obrotowej x przełożenie głowne x przełozenie biegu /promień koła
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 11:58   

adams;
chyba jednak mylisz przeznaczenie samochodów - duster ze swoją areodynamiką nie jest stworzeniem autostradowym. I nie chodzi tylko o osiągi, ale o stabilność przy szybkiej jeździe.
Przy wszystkich przepisowych predkościach zarówno diesel jak i beznyzna da radę. Ale Ty rozważasz chyba zakup dustera do bicia rekordów prędkości na niemieckich autostradach.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-09, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-09, 12:28   

adams napisał/a:
Moment obrotowy silnika przy danej predkosci obrotowej x przełożenie głowne x przełozenie biegu /promień koła

Jesteś pewien, że w wyniku tych obliczeń dostaniesz Nm... ?
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 12:52   

Ja tu nie twierdziłem o predkosciach autostradowych 140+, ale coś takiego jak 100-110km/h na DK sie jednak często przydaje, Autostrada czasem też by wypadało jechać te 120km/h i wtedy wychodzi, ze benzyna jeszcze za mocno obciażona nie jest a w dieslu kończy sie moc i obroty (tak, żeby go nie pałować).
Chodzi mi o sprostowanie że nie zawsze diesel jest najlepszy, a 20% mocy mniej nie da rady zamaskować wysokim momentem od dołu.

Duster ma być dla mnie zamiennikiem kombi z komfortowym (miekkim) i wytrzymałym zawieszeniem. Duży przeswit jest dla mnie zaledwie miłym dodatkiem, który raczej będę wykorzystywał na polnych drogach (a więc nie w terenie) niezbyt często, prędzej już na wysokie krawęzniki :)

MarkD
Pardon chodziło mi o siłę napędową na kołach w niutonach [N] na nie Nm
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-09, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 18:58   

adams napisał/a:


Straszczając sie diesel (85KM) jest ograniczony skrzynią, a dziennikarzynom się bedzie wydawało że elastyczny, bo lepiej bierze 20letnie Golfy spod swiateł. Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymiprędkosciami
Ja nie jestem dziennikarzem, a ten silnik przynajmniej w Sandero jest naprawdę dobry. "Prędkości bardzo przepisowe" - hym, jak mam 110 - 130 km/h i to bez żadnego problemu - to nie wiedziałem, że jadę przepisowo.
Poza tym Duster 4x2 85 KM dCi ma w instrukcji napisaną prędkość max 154 km/h, a nie jak napisałeś 144 km/h. I przyjmując analogie do Sandero na pewno ja osiąga, albo przekracza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 19:26   

Może kol. adams miał na myśli, że to co jest w aucie, to łże-prędkościomierz? Tylko że dane techniczne podaje się rzeczywiste, a nie wg niego...
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 19:35   

Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo

Przełożenia w Sandero są dłuższe, opór mniejszy i 100kg mniej

Prędkosciomierze samochodowe zazwyczaj przekłamują 5-7% na plus czyli jedziesz wolniej niz wskazują
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 20:09   

adams napisał/a:
Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo
Może się nie znam, ale skoro producent podje prędkość maksymalną - to można ją osiągnięć bez szkody dla silnika. Wiadomo także, że nikt nie będzie jeździł z prędkością max cały czas.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 20:35   

adams napisał/a:
Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo

Przełożenia w Sandero są dłuższe, opór mniejszy i 100kg mniej


Masz rację, ale z tego co pamiętam krzywa mocy zaczyna opadać tak naprawdę dopier powyżej 4000obr. Różnica między 3750 a 4000 jest minimalna, ale jej max występuje przy 3750 więc dla takiej wartości podawana jest moc max.
W takim wypadku jazda z prędkością obrotową 3750 a 4000 jest praktycznie tak samo wskazana/niewskazana dla silnika (zobacz sobie wykres, a najlpiej zobaczy wykresy z hamowni)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-09, 20:37   

też brakuje mi w gamie silników Dacii 2.0 16v 200KM...
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-09, 20:44   

Koledzy podrzućcie linkiem do charakterystyki (moment/moc) dla silników daciowych wysokoprężnych oraz z zapłonem iskrowym ;-) Wiem, że pewnie były na forum podawane ;-)
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-07-09, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 21:02   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 21:10   

Cytat:
brakuje mi w gamie silników Dacii 2.0 16v 200KM

Ale wiesz, że po wsadzeniu czegoś takiego musiałbyś jeszcze dostosować resztę "zabawek" na pokładzie? Sprzęgło, skrzynia, zawieszenie, hamulce... no i koniec niskiej ceny Dacii d:

To po co komu taka Dacia, co się nie różni od "normalnych" renówek"???

Np Twingo GT 100 KM?

Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-09, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-09, 21:44   

Można, bo nasze Drakulki zachowują się naprawdę przyzwoicie przy większych prędkościach (w porównaniu z innymi samochodami segmentu B i częścią segmentu C), kwestia wersji Sandero z większymi tarczami i zaciskami (takimi jak w MCV), krótszymi sprężynami (czyli mniej materiału ;p) i mocniejszym silnikiem, skrzynią, sprzęgłem (~160KM). Myślę że taka wersja Sandero mogłaby kosztować np 15-20k więcej i byłaby bardzo ciekawą propozycją, dla tych którzy mówią że Dacia jest zbudowana na przestarzałych silnikach.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 22:05   

Dzięki za wykresy momentu, jutro wrzucę wykresy trakcyjne z siła na kołach.

Wszystko jeszcze raz sprawdziłem, kilka komórek w arkuszu zle zaadresowałem. Dacia do danych o predkościach przy 1000obr używa nietypowych opon bowiem 215/65R16 ma średnicę 686mm a z danych Dacii wynika 666mm

Z obliczeń
Przykładowo jedziemy 75km/h za TIRem w obu przypadkach na V biegu.
Na kołach mam benzyna 1600N diesel 1850N
Zbyt krótka III w dieslu da 93km/h (4000obr) czyli wyprzedzając można zredukować w dieslu jedynie do IV, w benzynie III da 114km/h (5750) czyli można na nia zredukować
i wtedy na kołach mam benzyna III 2800N w dieslu IV 2390N

Czyli wyprzedzanie TIRa wygodniejsze będzie benzyną
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-09, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-09, 22:13   

laisar napisał/a:
To po co komu taka Dacia, co się nie różni od "normalnych" renówek"???

Np. Twingo GT 100 KM?
:lol:
Dlatego sugerowałem "tylko" 130 KM dCi i 140 KM TCe.

MSZ powinny być zadowalające, i cenowo (jeszcze) łba nie urywać.
A co do osiąów w terenie: benzynowa Niwa 1.8 MPI ma aż 82 KM i 139 Nm i sobie radzi w terenie. O przyspieszenie i spalanie lepiej nie pytać. :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-09, 22:15   

P.S.:
czy ktoś ma "obrotowe" charakterystyki zużycia jednostkowego paliwa tj. bj(n) dla Dusterowych silników?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 22:19   

Ba, ja bym się ucieszył z jakiegokolwiek takiego wykresu do Dacii... ale niestety nie znalazłem ):
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-09, 22:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne