Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1462 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 09:50
adams napisał/a:
Lepszość jezdzenia dieslem to autosugestia tworzona, przez wysoki moment obrotowy przy niskich predkosciach obrotowych, tzw. kopa.
To raczej nie jest autosugestia tylko fakty - Tylko zalezy jaki styl jazdy się preferuje. JEśli ktoś jeździ agresywnie i lubi kręcić silnk w przedziale 4-6 tyś i nie przeszkadza mu spalania ani hałas silnika to beznyna 105konna da mu lepsze osiągi. Jeśli jednak niekoniecznie lubi ryk jednostki napędowej a chce przemieszczać się wystarczająco sprawnie, to nisko położony wysoki moment obrotowy mu na to pozwoli.
To nie są mity, tylko fakty - na niskich obrotach jeździ się momentem a na wysokich mocą.
Predkosć maksymalna diesla (85KM) to 144km/h, tyle wynika z przełozeń i obrotów mocy maksymalnej (3750), chyba że chcesz przekręcać silnik. To 20km/h mniej niz w benzynie 2,5s do setki i 20KM mocy i nie ukrywajmy że w tak małych silnikach da rade to zamaskować moment na dole. Jeżeli zamierzasz ciagnąć przyczepki czy przewozic 500kg cementu, czy jezdzic w cieższym terenie to diesel będzie ok. Ja jeżdzę dużo w trasie, wiec sam dół nie wystarczy.
Przełożenia 1-4 w benie i dieslu sa identyczne, co oznacza, ze są bardzo/za krótkie w dieslu. Dłuższym przełozeniem jest dopiero 5, ale tam cała wiara w Niutonometra Wielkiego pryska. Bo przy np 110km/h w dieslu na 5 masz ok 1800Nm na kołach przy 2900obr) w benzynie tez będzie 1800Nm na kołach i przy 3600obr.
Straszczając sie diesel (85KM) jest ograniczony skrzynią, a dziennikarzynom się bedzie wydawało że elastyczny, bo lepiej bierze 20letnie Golfy spod swiateł. Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymiprędkosciami
czyli Dacia nie jest dla Ciebie jeśli szukasz demona prędkości (nie ukrywajmy, że ani typ SUV, ani 105KM nie służy do ciągłej jazdy >=140, no i jeszcze utniesz kilka kucy, LPG, klimatyzacja...)
Odważny, że LPG? Bzdura, poprostu więcej od naprawy kosztuje mnie zepsuty samochód, a jak mam zakład z polecenia, autoryzowany przez STAGa, to wolę za 2000zł mniej niż w ASO założyć instalacje, co się może zepsuć, wszystko co związane z LPG rozwiązuje STAG, a resztę Renault, dodatkowo mam CB Radio, antenę zamocowaną na tylnej klapie, a mimo tego mocowania czekam na decyzję Renault w sprawie korozji tejże klapy i również nikt jak narazie nie miał przeciwskazań, co więcej mam dołożone zwrotnice i tweetery, oraz wymieniłem głośniki. Miałem odważniejsze plany co do mojej drakulki, ale nikt się nie chce podjąć zrobienia tego... (np wsadzenie 1.6 16v z Renault...).
PS Na ew naprawy mam na wstępie 2000zł, a dodatkowo mogłem sobie wybrać co dokładnie chce mieć wsadzone. Nie ukrywajmy że co się nie zepsuje to jest to zużycie eksploatacyjne (poprostu LPG szybciej zużywa niektóre elementy (głowica, uszczelka pod głowicą...) nikt Ci tego z gwarancji jakiejkolwiek nie wymieni (a przynajmniej może nie wymienić).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-07-09, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymi prędkosciami
W tym konkretnym przypadku - Dustera - to nie jest wada, tylko zrealizowane zamierzenie. To auto zostało po prostu zaprojektowane jako bardziej terenowe niż autostradowe - jeśli zatem ktoś szuka odwrotnych proporcji (czyli bardziej klasycznych dla "SUV-ów"), to ten model Dacii faktycznie raczej nie jest dla niego dobry...
bez wnikania w merytorykę ale czuję się tak jakbyś chciał wziąć udział w odwiecznym sporze benzyna vs diesel znajdując i ogłaszając argumenty wyłącznie popierające własny wybór. myślę, że w ten sposób zdeklarowanych przeciwników benzyny i tak nie przekonasz, a niezdecydowanym też nie pomożesz.
Ostatnio zmieniony przez toon 2010-07-09, 11:27, w całości zmieniany 1 raz
Przełożenia 1-4 w benie i dieslu sa identyczne, co oznacza, ze są bardzo/za krótkie w dieslu. Dłuższym przełozeniem jest dopiero 5, ale tam cała wiara w Niutonometra Wielkiego pryska. Bo przy np 110km/h w dieslu na 5 masz ok 1800Nm na kołach przy 2900obr) w benzynie tez będzie 1800Nm na kołach i przy 3600obr.
Możesz podać obliczenia jak wyszło Ci 1800Nm na kołach na 5 biegu?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1462 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 11:58
adams;
chyba jednak mylisz przeznaczenie samochodów - duster ze swoją areodynamiką nie jest stworzeniem autostradowym. I nie chodzi tylko o osiągi, ale o stabilność przy szybkiej jeździe.
Przy wszystkich przepisowych predkościach zarówno diesel jak i beznyzna da radę. Ale Ty rozważasz chyba zakup dustera do bicia rekordów prędkości na niemieckich autostradach.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-09, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Ja tu nie twierdziłem o predkosciach autostradowych 140+, ale coś takiego jak 100-110km/h na DK sie jednak często przydaje, Autostrada czasem też by wypadało jechać te 120km/h i wtedy wychodzi, ze benzyna jeszcze za mocno obciażona nie jest a w dieslu kończy sie moc i obroty (tak, żeby go nie pałować).
Chodzi mi o sprostowanie że nie zawsze diesel jest najlepszy, a 20% mocy mniej nie da rady zamaskować wysokim momentem od dołu.
Duster ma być dla mnie zamiennikiem kombi z komfortowym (miekkim) i wytrzymałym zawieszeniem. Duży przeswit jest dla mnie zaledwie miłym dodatkiem, który raczej będę wykorzystywał na polnych drogach (a więc nie w terenie) niezbyt często, prędzej już na wysokie krawęzniki :)
MarkD
Pardon chodziło mi o siłę napędową na kołach w niutonach [N] na nie Nm
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-09, 12:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 18:58
adams napisał/a:
Straszczając sie diesel (85KM) jest ograniczony skrzynią, a dziennikarzynom się bedzie wydawało że elastyczny, bo lepiej bierze 20letnie Golfy spod swiateł. Ten diesel maks co sie nadaje to do jazdy kategoria dróg wojewódzkich z bardzo przepisowymiprędkosciami
Ja nie jestem dziennikarzem, a ten silnik przynajmniej w Sandero jest naprawdę dobry. "Prędkości bardzo przepisowe" - hym, jak mam 110 - 130 km/h i to bez żadnego problemu - to nie wiedziałem, że jadę przepisowo.
Poza tym Duster 4x2 85 KM dCi ma w instrukcji napisaną prędkość max 154 km/h, a nie jak napisałeś 144 km/h. I przyjmując analogie do Sandero na pewno ja osiąga, albo przekracza.
Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo
Przełożenia w Sandero są dłuższe, opór mniejszy i 100kg mniej
Prędkosciomierze samochodowe zazwyczaj przekłamują 5-7% na plus czyli jedziesz wolniej niz wskazują
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 20:09
adams napisał/a:
Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo
Może się nie znam, ale skoro producent podje prędkość maksymalną - to można ją osiągnięć bez szkody dla silnika. Wiadomo także, że nikt nie będzie jeździł z prędkością max cały czas.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1462 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 20:35
adams napisał/a:
Przy obrotach mocy maksymalnej ma 144km/h, 154 osiągnie dopiero przy 4000obr czyli 250 obrotów powyżej mocy maksymalnej. Problemem w dieslu powyżej mocy maks jest szybkość narastania ciśnienia i związane z tym wysilenie wtrysków i turbo
Przełożenia w Sandero są dłuższe, opór mniejszy i 100kg mniej
Masz rację, ale z tego co pamiętam krzywa mocy zaczyna opadać tak naprawdę dopier powyżej 4000obr. Różnica między 3750 a 4000 jest minimalna, ale jej max występuje przy 3750 więc dla takiej wartości podawana jest moc max.
W takim wypadku jazda z prędkością obrotową 3750 a 4000 jest praktycznie tak samo wskazana/niewskazana dla silnika (zobacz sobie wykres, a najlpiej zobaczy wykresy z hamowni)
Koledzy podrzućcie linkiem do charakterystyki (moment/moc) dla silników daciowych wysokoprężnych oraz z zapłonem iskrowym Wiem, że pewnie były na forum podawane
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-07-09, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
Ale wiesz, że po wsadzeniu czegoś takiego musiałbyś jeszcze dostosować resztę "zabawek" na pokładzie? Sprzęgło, skrzynia, zawieszenie, hamulce... no i koniec niskiej ceny Dacii d:
To po co komu taka Dacia, co się nie różni od "normalnych" renówek"???
Np Twingo GT 100 KM?
Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-09, 21:13, w całości zmieniany 2 razy
Można, bo nasze Drakulki zachowują się naprawdę przyzwoicie przy większych prędkościach (w porównaniu z innymi samochodami segmentu B i częścią segmentu C), kwestia wersji Sandero z większymi tarczami i zaciskami (takimi jak w MCV), krótszymi sprężynami (czyli mniej materiału ;p) i mocniejszym silnikiem, skrzynią, sprzęgłem (~160KM). Myślę że taka wersja Sandero mogłaby kosztować np 15-20k więcej i byłaby bardzo ciekawą propozycją, dla tych którzy mówią że Dacia jest zbudowana na przestarzałych silnikach.
Dzięki za wykresy momentu, jutro wrzucę wykresy trakcyjne z siła na kołach.
Wszystko jeszcze raz sprawdziłem, kilka komórek w arkuszu zle zaadresowałem. Dacia do danych o predkościach przy 1000obr używa nietypowych opon bowiem 215/65R16 ma średnicę 686mm a z danych Dacii wynika 666mm
Z obliczeń
Przykładowo jedziemy 75km/h za TIRem w obu przypadkach na V biegu.
Na kołach mam benzyna 1600N diesel 1850N
Zbyt krótka III w dieslu da 93km/h (4000obr) czyli wyprzedzając można zredukować w dieslu jedynie do IV, w benzynie III da 114km/h (5750) czyli można na nia zredukować
i wtedy na kołach mam benzyna III 2800N w dieslu IV 2390N
Czyli wyprzedzanie TIRa wygodniejsze będzie benzyną
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-09, 22:51, w całości zmieniany 1 raz
To po co komu taka Dacia, co się nie różni od "normalnych" renówek"???
Np. Twingo GT 100 KM?
Dlatego sugerowałem "tylko" 130 KM dCi i 140 KM TCe.
MSZ powinny być zadowalające, i cenowo (jeszcze) łba nie urywać.
A co do osiąów w terenie: benzynowa Niwa 1.8 MPI ma aż 82 KM i 139 Nm i sobie radzi w terenie. O przyspieszenie i spalanie lepiej nie pytać.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum