DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-13, 20:57   

Postawa kolegi WIKTOR godna polecenia - i tak trzymać.
Też się dziwie czemu takie termostaty ładują do dCI - montują osłony na maski, grodzie aby jak najbardziej dogrzać silnik, a okazuje się że zamontowali termostaty z temp. 83 stopnie - faktycznie komiczna sprawa kiedy jeszcze dodatkowo ASO się z nas śmieje.
Brawo za postawę i odwagę wymianę termostatu.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-13, 20:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-13, 21:08   

U mnie w dCi po nagrzaniu mam zawsze 4 kreski. Może nowy rocznik 2010 ma już te inne termostaty?
Tylko teraz lato - zobaczymy co będzie w zimie.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-07-13, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-13, 22:16   

Lecą se w jakieś kulki w tym ASO - w dokumentacji jest wprost napisane, że ma być 89°C i kropka...

(Chociaż faktycznie procedura nie przewiduje osobnej wymiany termostatu, tylko w całości z obudową).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-13, 22:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-14, 12:33   

WIKTOR napisał/a:

Po tych przejściach i tarapatach zakupiłem prywatnie w Internecie termostat w obudowie z temperaturą otwarcia 89˚C(90 zł plus przesyłka 15 zł) a w ASO 220 zł.


Możesz podać link?
 
WIKTOR 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.5 dCi, 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2010-07-17, 05:51   

Podaję link do kupna termostatu:
http://allegro.pl/item109...ssan_dacia.html
_________________
Wiktor
 
Darciu2 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 68 KM(85 KM)
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-08-19, 22:14   termostat

Potwierdzam , większość roku są dwie kreski , tylko latem dochodzi do czterech i to przy ostrej jeździe. Też sobie chce wymienić, zima się zbliża, będzie cieplej w aucie.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-08-22, 20:41   

hmm mowice ze przy ostrej jezdzie? u mie dzis sie pojawilo i jechalem ECO max do 100km/h wiec... ale fakt a\ze latem raz tylko wiosna :) ...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-22, 20:55   

U mnie cały czas tak samo - po jakimś kilometrze (spokojnej jazdy) - 2 kreski, a po około 5 km - 4 kreski (i cały czas stoi na tych 4 kreskach).

Kto wie ... może mam mądrzejszy termostat. ;-)
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-23, 06:00   Re: termostat

Darciu2 napisał/a:
Potwierdzam , większość roku są dwie kreski , tylko latem dochodzi do czterech i to przy ostrej jeździe. Też sobie chce wymienić, zima się zbliża, będzie cieplej w aucie.

U mnie podobnie, jak wymienisz daj znać czy pomogło.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-08-23, 11:18   

U mnie ja już silnik się rozgrzeje trzyma 4 kreski, po 2-3km są 2 kreski już.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-23, 20:01   

Tzn. że faktycznie coś z termostatem nie tak. Silnik się nagrzewa do optymalnej temperatury i natychmiast zostaje niepotrzebnie schłodzony?
_________________
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2010-08-29, 19:24   

I mnie również dotknął ten problem, który wcześniej mieli koledzy - w czasie jazdy z czterech kresek spada na dwie, ostatnio nawet na trasie przez 180 km jechałem niemal cały czas na dwóch kreskach przez co spalanie było wyższe. No i Logan dobija do trzech lat, więc zgadzałoby się, że w tym okresie termostat lubi się psuć.

Czeka mnie wizyta w serwisie, dobrze że jeszcze na gwarancji.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-02, 06:32   

WIKTOR napisał/a:
Zamieniłem termostat z temperaturą otwarcia 83˚C montowany fabrycznie na termostat z temperaturą otwarcia 89˚C w Dacii dCi 1,5. Informuję, że montowane termostaty fabrycznie powodują:
-niedogrzanie silnika, temperatura poniżej 80˚C,
-świeci się tylko 2 diody (kreski), które to wskazują temperaturę silnika 50-80˚C,
-nie osiąga się 4 diody, które to mają wskazywać temperaturę silnika 80-105˚C.

Jak pisałem wcześniej u minie też praktycznie zawsze dwie kreski. Serwis zawsze twierdził że tak ma być.
Dziś sprawdziłem u siebie temperaturę na trasie do pracy ok. 15km
Dwie kreski przy 53˚C po ok 3 km.
Po przejechaniu około 5-6km temperatura doszła do 79˚C - do końca jazdy oscylowała w granicach 76-79˚C (czyli termostat puszcz poniżej 83˚C).
Na postoju pogrzałem silnik. Cztery kreski wskoczyły przy 84˚C.
Spróbuję jeszcze raz w serwisie, jak się nic nie da to wymienię termostat we własnym zakresie.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-02, 06:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Eutreia 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-06, 22:11   

Jestem pod wrażeniem konsekwencji Wiktora. U mnie w zimie zwykle 2 cegiełki (muszę przyznać że w zimie na dłuższych trasach po prostu marzłem mimo maksymalnego ogrzewania), wiosną 2-4, latem 4 (zwykle), teraz na 50 km trasie znowu tylko dwie ...
Problem standardowy u posiadaczy 1,5 dci, ciekawe czy możliwy do rozwiązania - zamierzam zgłosić problem serwisowi ...
Czy ktoś oprócz Wiktora poszedł taką jak on drogą ?

Mam wątpliwość - jak zauważyłem do 1,5 dCi montowane są oba rodzaje termostatów (patrz link oferta termostaów)
Pytanie czy fakt, że montowane są te 83 C jest zamierzony i uzasadniony, czy nie, i można wymienić na 89 C bez szkody dla silnika, turbiny i utraty gwarancji ... Skąd się wziął ten 83 C może chodzi klimat ?
Czy ma ktoś dostęp do wiedzy i literatury fachowej w tej dziedzinie ?
Byłoby trochę cieplej przy tym 89 C... a cena to tylko ok 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Eutreia 2010-09-07, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-07, 14:20   

Wlasnie testowalem dacie sandero na trasie. Warszawa - Poznan - Zielona Gora.
Udalo mi sie na autostradzie przy 120-150 km/h zapalic az 4 kreski.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-09-07, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-07, 19:01   

Teraz gdy zrobiło się już chłodniej to cztery krechy się już nie pojawiają pomimo stania w sporym korku do pracy i tak pewnie będzie do późnej wiosny przyszłego roku bo to już będzie trzeci roczek na dwóch krechach. :cry: gdy się tylko robi chłodniej.
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-09-07, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 10:10   

W Dusterze to samo. Latem były 4 krechy, teraz są 2.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-08, 10:29   

czyżby się pojawił problem z Pompą Wody przy rozrządzie ?? kiedyś było wspominane o Dacii i takiej usterce

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2010-09-08, 12:37 ]
A czy ktoś napisał, że ma problem z pompą wody ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-08, 11:01   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=32003#32003 kiedyś ktoś pisał, czasem znikający płyn chłodniczy może oznaczać problemy właśnie z pompą, to jest tylko moje spostrzeżenie

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2010-09-08, 12:36 ]
Maciek ale link, który podałeś to jest inny temat - całkiem inny post.
Natomiast komu ty odpowiedziałeś pytając się o problemy z pompą ?

Kiedy odpowiadasz, a twoja odpowiedź nie dotyczy postu poprzedniego, to zacytuj osobę której odpowiadasz, bo tak to twoja wypowiedź jest trochę wyrwana z kontekstu.
Ludzie piszą o temp. silnika, o wymianie termostatu a ty nagle wyskakujesz z pompą wody - tak trochę nie na temat akurat w tym momencie, chyba że się mylę to mnie popraw :)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 18:49, w całości zmieniany 5 razy  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-09, 21:04   

Będąc na przeglądzie u Przyguckich Inter Car w Łodzi. Poruszyłem sprawę termostatu. Z Panem Arkadiuszem Majkowskim rozmawiałem na temat temperatury silnika i termostatu, który za wcześnie otwiera. Po konsultacji z Panem Krzysztofem Majdą stanęło na tym, że termostat został zamówiony i następnego dnia zostałem umówiony na wymianę.
Dla mojego samochodu (silnik K9K 796) można było wybrać w systemie tylko termostat
o numerze 8200954288. Nie potrafiono powiedzieć czy jest to termostat o temperaturze 83C czy 89C (w systemie takich informacji nie było). Jedynie w dokumentacji technicznej w dziale o układzie chłodzenia, dla każdego silnika była podana temperatura otwarcia termostatu 89C.
Wczoraj udałem się na wymianę termostatu. Okazało się jednak że jest to termostat 83C. Pan Krzysztof Majda sprawdził że dla silnika benzynowego termostat proponowany przez system ma temperaturę otwarcia 89C, mógłbym go założyć ale nie w ramach gwarancji koszt takiej operacji to około 400zł (termostat 180zł + robocizna 220zł).
Ponieważ miała to być wymiana gwarancyjna, można było wymienić tylko na taki termostat jaki proponuje system dla danego modelu samochodu.
Zdecydowałem się na wymianę gwarancyjną. Wymiana termostatu trwało około dwóch godzin, łącznie z nagrzaniem silnika.
Dodam że wymieniając termostat wymienia się także czujnik temperatury, który jest zamontowany w obudowie termostatu.
Wracając do domu po wymianie miałem cztery kreski na wskaźniku temperatury, pomyślałem, że to efekt nagrania silnika w serwisie.
Dzisiaj rano byłem miło zaskoczony bo po około 7km zapaliły się także cztery kreski. W drodze powrotnej też.
Jak pisałem poprzednio zarejestrowałem wykres temperatury dla starego termostatu, można go więc porównać z wykresem dla nowego.
Jak widać na zamieszczonych wykresach dla nowego temperatura otwarcia jest trochę wyższa oraz wyraźnie widać otwieranie i zamykanie termostatu, na starym termostacie te wahania są nie wielkie czyli prawdopodobnie termostat nie domykał się do końca.
Ponadto dla starego temperatura waha się około 78C, a dla nowego około 83C.
Przebieg żółty i niebieski to ta sama temperatura, tylko inaczej wyskalowanie są osie.

nowy.JPG
Wykres dla nowego termostatu
Plik ściągnięto 342 raz(y) 121,54 KB

stary.JPG
Wykres dla starego termostatu
Plik ściągnięto 314 raz(y) 105,65 KB

Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-09, 21:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-09, 22:50   

To fajnie, że jest lepiej, ale... na fiszce do termostatu ja widzę w dokumentacji dla MCV-ki dCi 85 KM dwie różne części - podaną przez Ciebie, tomi, oraz 8200558758 za 215 zł brutto...

I że wszystkie daćkowe silniki mają mieć termostaty otwierające się przy 89°C...
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 06:37   

laisar napisał/a:
To fajnie, że jest lepiej, ale... na fiszce do termostatu ja widzę w dokumentacji dla MCV-ki dCi 85 KM dwie różne części - podaną przez Ciebie, tomi, oraz 8200558758 za 215 zł brutto...

Fakt że mogło by być lepiej.
Ta część 8200558758 została zastąpiona przez podaną przezemnie.
Część 8200558758 znalazłem w sklepie internetowym w opisie też ma 83°C.
http://www.teilesuche24.d...7983g1?c=100095

laisar napisał/a:

I że wszystkie daćkowe silniki mają mieć termostaty otwierające się przy 89°C...

To widziałem, w naszej dokumentacji serwisowej dostępnej na forum nie ma mojego silnika K9K 796, a jak pisałem będąc w serwisie pokazano mi aktualną instrukcję w której było dla wszystkich silników 89°C, ale wybierając część dla mojego silnika jest tylko 83°C i taką mogą gwarancyjnie wymienić.
[/quote]
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-10, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 08:40   

No i teraz - prawie - wszystko jasne <;

W sumie, MSZ, to się kwalifikuje na akcję serwisową - jazda na niedogrzanym silniku jest bardzo nieekologiczna, więc akurat takiej firmie jak Reno powinno zależeć na zlikwidowaniu problemu...
 
Eutreia 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-10, 09:42   

Byłoby to chyba zbyt piękne - aby taka akcja serwisowa się odbyła .... ;-)
Krótko przeszukałem serwis salko i nasze silniki 1,5 dCi - montowane w różnych pojazdach.
Dla silników K9K (...) - w zależności od mocy i modelu samochodu wchodzą różne termostaty i tak
ref no. 8200400554, 8200558758, 8200954288 mają temp 83C
a ref no 8200039885, 8200244402, 8200248531 8200267349 mają 89 C
np.
http://sklep.salko.pl/pro...tml?q=termostat

jednak przy o Dacii piszą tylko przy tych o 83C
np.
http://sklep.salko.pl/pro...tml?q=termostat

Więc jednak nie tylko Dacie ale wiele renówek, musi jeździć na 83C - dlaczego nie mogą wg systemu serwisowego, a wbrew dokumentacji - jeździć na 89C
Konia z rzędem ....

Doczytałem że konkretny model silnika tj K9K.7.96 jest tylko w Dacii - inne K9K nawet o podobnej mocy mogą być inne nieco - przynajmniej oznaczeniu cyfrowym ...
Ponawiam zatem postawione wcześniej pytanie czy montowane tych 83 C jest zamierzone i uzasadnione, czy nie, i można wymienić na 89 C (ref...) bez szkody dla silnika, turbiny i utraty gwarancji ... na razie wysłałem zapytanie do serwisu może skontaktują się z RP.
Czekamy też na doświadczenie Wiktora ...
Ostatnio zmieniony przez Eutreia 2010-09-10, 10:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 09:50   

Jednakowoż to dziwne, że na rynek polski jest wkładany termostat o tak niskiej temperaturze pełnego otwarcia. Kiedyś miałem volvo 240 2,4D i pamiętam, jak wymieniałem termostat, że były do wyboru dwa rodzaje termostatów o temperaturach pełnego otwarcia: 88 stopni C i 92 stopnie C. Wybrałem ten drugi i nawet w największe mrozy silnik pięknie się nagrzewał, a w środku przy -20 na zewnątrz można było zafundować sobie piekarnik.

Tak btw, ten silnik miał zrobione 350.000 km i zapalał przy -20 po pierwszym grzaniu świec, palił między wymianami 1.5 litra ON. Dziś już nikt takich samochodów i takich silników nie robi.


Kristoff
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne