Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-13, 20:57
Postawa kolegi WIKTOR godna polecenia - i tak trzymać.
Też się dziwie czemu takie termostaty ładują do dCI - montują osłony na maski, grodzie aby jak najbardziej dogrzać silnik, a okazuje się że zamontowali termostaty z temp. 83 stopnie - faktycznie komiczna sprawa kiedy jeszcze dodatkowo ASO się z nas śmieje.
Brawo za postawę i odwagę wymianę termostatu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-13, 20:59, w całości zmieniany 2 razy
Po tych przejściach i tarapatach zakupiłem prywatnie w Internecie termostat w obudowie z temperaturą otwarcia 89˚C(90 zł plus przesyłka 15 zł) a w ASO 220 zł.
Potwierdzam , większość roku są dwie kreski , tylko latem dochodzi do czterech i to przy ostrej jeździe. Też sobie chce wymienić, zima się zbliża, będzie cieplej w aucie.
Potwierdzam , większość roku są dwie kreski , tylko latem dochodzi do czterech i to przy ostrej jeździe. Też sobie chce wymienić, zima się zbliża, będzie cieplej w aucie.
U mnie podobnie, jak wymienisz daj znać czy pomogło.
I mnie również dotknął ten problem, który wcześniej mieli koledzy - w czasie jazdy z czterech kresek spada na dwie, ostatnio nawet na trasie przez 180 km jechałem niemal cały czas na dwóch kreskach przez co spalanie było wyższe. No i Logan dobija do trzech lat, więc zgadzałoby się, że w tym okresie termostat lubi się psuć.
Czeka mnie wizyta w serwisie, dobrze że jeszcze na gwarancji.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Zamieniłem termostat z temperaturą otwarcia 83˚C montowany fabrycznie na termostat z temperaturą otwarcia 89˚C w Dacii dCi 1,5. Informuję, że montowane termostaty fabrycznie powodują:
-niedogrzanie silnika, temperatura poniżej 80˚C,
-świeci się tylko 2 diody (kreski), które to wskazują temperaturę silnika 50-80˚C,
-nie osiąga się 4 diody, które to mają wskazywać temperaturę silnika 80-105˚C.
Jak pisałem wcześniej u minie też praktycznie zawsze dwie kreski. Serwis zawsze twierdził że tak ma być.
Dziś sprawdziłem u siebie temperaturę na trasie do pracy ok. 15km
Dwie kreski przy 53˚C po ok 3 km.
Po przejechaniu około 5-6km temperatura doszła do 79˚C - do końca jazdy oscylowała w granicach 76-79˚C (czyli termostat puszcz poniżej 83˚C).
Na postoju pogrzałem silnik. Cztery kreski wskoczyły przy 84˚C.
Spróbuję jeszcze raz w serwisie, jak się nic nie da to wymienię termostat we własnym zakresie.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-02, 06:33, w całości zmieniany 1 raz
Jestem pod wrażeniem konsekwencji Wiktora. U mnie w zimie zwykle 2 cegiełki (muszę przyznać że w zimie na dłuższych trasach po prostu marzłem mimo maksymalnego ogrzewania), wiosną 2-4, latem 4 (zwykle), teraz na 50 km trasie znowu tylko dwie ...
Problem standardowy u posiadaczy 1,5 dci, ciekawe czy możliwy do rozwiązania - zamierzam zgłosić problem serwisowi ...
Czy ktoś oprócz Wiktora poszedł taką jak on drogą ?
Mam wątpliwość - jak zauważyłem do 1,5 dCi montowane są oba rodzaje termostatów (patrz link oferta termostaów)
Pytanie czy fakt, że montowane są te 83 C jest zamierzony i uzasadniony, czy nie, i można wymienić na 89 C bez szkody dla silnika, turbiny i utraty gwarancji ... Skąd się wziął ten 83 C może chodzi klimat ?
Czy ma ktoś dostęp do wiedzy i literatury fachowej w tej dziedzinie ?
Byłoby trochę cieplej przy tym 89 C... a cena to tylko ok 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Eutreia 2010-09-07, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Teraz gdy zrobiło się już chłodniej to cztery krechy się już nie pojawiają pomimo stania w sporym korku do pracy i tak pewnie będzie do późnej wiosny przyszłego roku bo to już będzie trzeci roczek na dwóch krechach. gdy się tylko robi chłodniej.
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-09-07, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2010-09-08, 12:36 ] Maciek ale link, który podałeś to jest inny temat - całkiem inny post.
Natomiast komu ty odpowiedziałeś pytając się o problemy z pompą ?
Kiedy odpowiadasz, a twoja odpowiedź nie dotyczy postu poprzedniego, to zacytuj osobę której odpowiadasz, bo tak to twoja wypowiedź jest trochę wyrwana z kontekstu.
Ludzie piszą o temp. silnika, o wymianie termostatu a ty nagle wyskakujesz z pompą wody - tak trochę nie na temat akurat w tym momencie, chyba że się mylę to mnie popraw :)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-08, 18:49, w całości zmieniany 5 razy
Będąc na przeglądzie u Przyguckich Inter Car w Łodzi. Poruszyłem sprawę termostatu. Z Panem Arkadiuszem Majkowskim rozmawiałem na temat temperatury silnika i termostatu, który za wcześnie otwiera. Po konsultacji z Panem Krzysztofem Majdą stanęło na tym, że termostat został zamówiony i następnego dnia zostałem umówiony na wymianę.
Dla mojego samochodu (silnik K9K 796) można było wybrać w systemie tylko termostat
o numerze 8200954288. Nie potrafiono powiedzieć czy jest to termostat o temperaturze 83C czy 89C (w systemie takich informacji nie było). Jedynie w dokumentacji technicznej w dziale o układzie chłodzenia, dla każdego silnika była podana temperatura otwarcia termostatu 89C.
Wczoraj udałem się na wymianę termostatu. Okazało się jednak że jest to termostat 83C. Pan Krzysztof Majda sprawdził że dla silnika benzynowego termostat proponowany przez system ma temperaturę otwarcia 89C, mógłbym go założyć ale nie w ramach gwarancji koszt takiej operacji to około 400zł (termostat 180zł + robocizna 220zł).
Ponieważ miała to być wymiana gwarancyjna, można było wymienić tylko na taki termostat jaki proponuje system dla danego modelu samochodu.
Zdecydowałem się na wymianę gwarancyjną. Wymiana termostatu trwało około dwóch godzin, łącznie z nagrzaniem silnika.
Dodam że wymieniając termostat wymienia się także czujnik temperatury, który jest zamontowany w obudowie termostatu.
Wracając do domu po wymianie miałem cztery kreski na wskaźniku temperatury, pomyślałem, że to efekt nagrania silnika w serwisie.
Dzisiaj rano byłem miło zaskoczony bo po około 7km zapaliły się także cztery kreski. W drodze powrotnej też.
Jak pisałem poprzednio zarejestrowałem wykres temperatury dla starego termostatu, można go więc porównać z wykresem dla nowego.
Jak widać na zamieszczonych wykresach dla nowego temperatura otwarcia jest trochę wyższa oraz wyraźnie widać otwieranie i zamykanie termostatu, na starym termostacie te wahania są nie wielkie czyli prawdopodobnie termostat nie domykał się do końca.
Ponadto dla starego temperatura waha się około 78C, a dla nowego około 83C.
Przebieg żółty i niebieski to ta sama temperatura, tylko inaczej wyskalowanie są osie.
nowy.JPG Wykres dla nowego termostatu
Plik ściągnięto 342 raz(y) 121,54 KB
stary.JPG Wykres dla starego termostatu
Plik ściągnięto 314 raz(y) 105,65 KB
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-09, 21:11, w całości zmieniany 3 razy
To fajnie, że jest lepiej, ale... na fiszce do termostatu ja widzę w dokumentacji dla MCV-ki dCi 85 KM dwie różne części - podaną przez Ciebie, tomi, oraz 8200558758 za 215 zł brutto...
I że wszystkie daćkowe silniki mają mieć termostaty otwierające się przy 89°C...
To fajnie, że jest lepiej, ale... na fiszce do termostatu ja widzę w dokumentacji dla MCV-ki dCi 85 KM dwie różne części - podaną przez Ciebie, tomi, oraz 8200558758 za 215 zł brutto...
Fakt że mogło by być lepiej.
Ta część 8200558758 została zastąpiona przez podaną przezemnie.
Część 8200558758 znalazłem w sklepie internetowym w opisie też ma 83°C.
http://www.teilesuche24.d...7983g1?c=100095
laisar napisał/a:
I że wszystkie daćkowe silniki mają mieć termostaty otwierające się przy 89°C...
To widziałem, w naszej dokumentacji serwisowej dostępnej na forum nie ma mojego silnika K9K 796, a jak pisałem będąc w serwisie pokazano mi aktualną instrukcję w której było dla wszystkich silników 89°C, ale wybierając część dla mojego silnika jest tylko 83°C i taką mogą gwarancyjnie wymienić.
[/quote]
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-09-10, 06:37, w całości zmieniany 1 raz
W sumie, MSZ, to się kwalifikuje na akcję serwisową - jazda na niedogrzanym silniku jest bardzo nieekologiczna, więc akurat takiej firmie jak Reno powinno zależeć na zlikwidowaniu problemu...
Byłoby to chyba zbyt piękne - aby taka akcja serwisowa się odbyła ....
Krótko przeszukałem serwis salko i nasze silniki 1,5 dCi - montowane w różnych pojazdach.
Dla silników K9K (...) - w zależności od mocy i modelu samochodu wchodzą różne termostaty i tak
ref no. 8200400554, 8200558758, 8200954288 mają temp 83C
a ref no 8200039885, 8200244402, 8200248531 8200267349 mają 89 C
np.
http://sklep.salko.pl/pro...tml?q=termostat
Więc jednak nie tylko Dacie ale wiele renówek, musi jeździć na 83C - dlaczego nie mogą wg systemu serwisowego, a wbrew dokumentacji - jeździć na 89C
Konia z rzędem ....
Doczytałem że konkretny model silnika tj K9K.7.96 jest tylko w Dacii - inne K9K nawet o podobnej mocy mogą być inne nieco - przynajmniej oznaczeniu cyfrowym ...
Ponawiam zatem postawione wcześniej pytanie czy montowane tych 83 C jest zamierzone i uzasadnione, czy nie, i można wymienić na 89 C (ref...) bez szkody dla silnika, turbiny i utraty gwarancji ... na razie wysłałem zapytanie do serwisu może skontaktują się z RP.
Czekamy też na doświadczenie Wiktora ...
Ostatnio zmieniony przez Eutreia 2010-09-10, 10:31, w całości zmieniany 3 razy
Jednakowoż to dziwne, że na rynek polski jest wkładany termostat o tak niskiej temperaturze pełnego otwarcia. Kiedyś miałem volvo 240 2,4D i pamiętam, jak wymieniałem termostat, że były do wyboru dwa rodzaje termostatów o temperaturach pełnego otwarcia: 88 stopni C i 92 stopnie C. Wybrałem ten drugi i nawet w największe mrozy silnik pięknie się nagrzewał, a w środku przy -20 na zewnątrz można było zafundować sobie piekarnik.
Tak btw, ten silnik miał zrobione 350.000 km i zapalał przy -20 po pierwszym grzaniu świec, palił między wymianami 1.5 litra ON. Dziś już nikt takich samochodów i takich silników nie robi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum