Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parę wątpliwości dotyczących Dustera
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 22:24   

czaju napisał/a:
Można [zjeść ciastko i je mieć], bo [...]

Nie można, bo ciastkiem jest już właśnie owo...
Cytat:
15-20k więcej



A jeszcze powinieneś trochę dodać, bo masz co:

http://www.nowe.mojeauto....-RS,348865.html

podczas gdy:

http://www.nowe.mojeauto....que,340676.html


Oczywiście, w cenie RS jest pewna dodatkowa, niewspółmierna do faktycznych zmian dopłata - "za znaczek". Ale nawet po jej odliczeniu / zmniejszeniu w przypadku Dacii to i tak będzie sporo więcej, niż postulujesz. A 70 kzł za Sandero jest już dla większości osób propozycją kompletnie nieciekawą.

To już lepiej kupić Accessa, nawet używkę, jakiś silniczek i samemu coś faktycznie ciekawego zrobić... (;
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 22:25   

na podstawie mojego 1.6hdi mogę przypuszczać, że przy wyprzedzaniu nie stanowi problemu pociągnięcie silnika 1.5dci na 3 biegu do 4500 czy 5000obr ( u mnie limiter zaczyna działać powyżej 5000obr a do tych 4500-4600 silnik wkręca się świetnie, a chwilowe takie "wybryki" na pewno nie wpłyną negatyne na trwałość silnika) więc bieg 3 staje się już trochę dłuższy.
po drugie - bez wątmienia masz rację; odpowiednie redukując biegi można z jednostki 1.6 wykrzesać więcej osiągów. Tylko trzeba się zdecydować na wykorzystanie zakresu 4000-6000obr. A to niekoniecznie jest miłe dla ucha i portfela.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 22:27   

Cytat:
A to niekoniecznie jest miłe dla ucha i portfela.

Rozumiem, że w przeciwieństwie do "1.5dci na 3 biegu do 4500 czy 5000obr"? (;
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 22:30   

piotrres napisał/a:
Dlatego sugerowałem "tylko" 130 KM dCi i 140 KM TCe.

Czy TCE to nie wiem, ale ze 120 KM to pewnie w końcu w Dacii będzie - w J92, Loganie II albo właśnie w Dusterze?

Pozostaje jedynie kwestia, czy nawet jak już będzie silnik, to będą go montować w innych modelach - vide sytuacja dzisiaj...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 22:32   

laisar napisał/a:
Cytat:
A to niekoniecznie jest miłe dla ucha i portfela.

Rozumiem, że w przeciwieństwie do "1.5dci na 3 biegu do 4500 czy 5000obr"? (;

fakt - akustycznie przy 4500 może tez nie być rózowo. Ale finansowo, znacznie ciekawiej. Tylkoże godząc się na "trochę" gorszenie osiągi, niż na 3 biegu w benzynie, wykonamy w dieslu ten manewr na 4 biegu w sporym komforcie akustycznym i bez wira w baku ;)

ps. kiedyś miałem scenica 1.9dci 102KM, 200Nm a mój kumpel 1.6 16V 107KM, 148Nm. On cały czas twierdził że 107km to za mało do tego auta bo nie da się tym jeździć na trasie. Zwłaszcza jek na pokładzie było 4 osoby. do czasu kiedy pojeździł moim dci - wtedy zaczął mówić, że to 1.6 16V jest za słaby a nie że 107km to za mało.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-07-09, 22:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 23:35   

..."chociaż tak naprawdę to po prostu nie nauczył się nim dobrze jeździć"

albo

"...nie chciał nim dobrze jeździć, bo..." [machanie lewarkiem, hałas, spalanie, itp].


Koniec końców wracamy do punktu wyjścia: to nie jeden silnik jest lepszy od drugiego "tak w ogóle", tylko danej osobie z pewnych powodów jakimś silnikiem jeździ się lepiej niż innym.

Ale mimo że to faktycznie truizm, to osobiście wcale nie uważam, żeby powtarzanie go było jednak bezsensowne (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-15, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-10, 09:30   Tabela siły napędowej na kołach




Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-10, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-07-10, 22:59   

adams napisał/a:
Ja tu nie twierdziłem o predkosciach autostradowych 140+, ale coś takiego jak 100-110km/h na DK sie jednak często przydaje, Autostrada czasem też by wypadało jechać te 120km/h
Duster ma być dla mnie zamiennikiem kombi z komfortowym (miekkim) i wytrzymałym zawieszeniem.


Myślę że przesadzasz. Pomijasz ograniczenie taniości i osiagów narzucając oczekiwania z górnej półki. Dacia nie będzie wyścigówką z prędkościami podróżnymi przekraczającymi 200km/h. Jeśli chodzi o uwagi - masz racje tylko nie każdemu potrzeba wysokich prędkości podróżnych i co się z tym wiąże ograniczeń narzuconych przez projektantów. Ja testując mcv 68dci nie miałem uwag do prędkości podróżnej rzędu 130km/h, powyżej faktycznie było blado... jednak nie oczekiwałem że to rajdówka. Dla takich oczekiwań kupiłbym kombilimuzynę z segmentu D/E. Za takie pieniądze używaną... :lol: Jeśli ktoś sobie lubi pociagnąc po obrotach (w benzynie) to traci niskie spalanie (w dieslu). Ot taka niedogodność diesla.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-11, 08:59   

laisar napisał/a:
Ba, ja bym się ucieszył z jakiegokolwiek takiego wykresu do Dacii... ale niestety nie znalazłem ):

Szkoda :-? Sam szukałem i nie znalazłem
Wydało mi się naturalne, że coś takiego powinno być dostępne, bo np. dla tłokowych silników lotniczych podanie takich danych jest oczywistą oczywistością, natomiast, jak widać w przypadku samochodów to ściśle tajne. ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-11, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-11, 09:48   

straszna_maruda czy czytasz ze zrozumieniem?
W cytowanym fragmencie wyraznie napisalem jaki predkosci oczekuje od samochodu, a ty ni z gruchy ni z pietruchy wyskakujesz z predkosciami przekraczajacymi 200km/h. Postaraj się uwierzyc, że prędkosci podróżne 100-130km/h to nie sa wysokie prędkosci i wymaganie żeby jazda z takimi prędkościami nie była ciagnięciem po obrotach nie jest jakimś wygórowanym wymaganiem dla SUVa, bo rasową terenówką Duster nie jest.
Połowa samochodów z segmentu D/E w tej cenie to ma albo "3" na początku realnego przebiegu, albo jest odwijana z przystanku - nie dziękuję.

piotrres: w lotnictwie spalanie liczy się w godzinach, a nie przebytych odległościach.
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-11, 09:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-11, 11:25   

Cytat:
rasową terenówką Duster nie jest

No więc może się zdziwisz, ale rasowym SUV-em - właśnie z projektowego zamierzenia! - też nie... (;


Cytat:
piotrres: w lotnictwie spalanie liczy się w godzinach, a nie przebytych odległościach.

Tak sobie jakoś myślę, że akurat on to wie (((((((((((((:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-15, 21:12   

Chyba trochę przesadzasz - za cenę Dustera kupisz Lagunę lub Octavię 2007 i nie będzie miała powyżej 300tkm, szczególnie benzynowa - Niemiec umie liczyć i wie że powyżej 30tkm rocznie kupuje się Diesla. Pewnie albo Tobie albo komuś z twoich znajomych wciśnięto kiedyś odpicowane auto i dlatego tak uważasz ale wiele rzeczy można sprawdzić - choćby książki serwisowe są w systemach dilerskich, przed kupnem używanego auta warto też udać się na przegląd do zaufanego mechanika - a jeśli już potrzebujesz koniecznie nowe to przy twoich potrzebach prędzej wybrałbym Logana MCV z silnikiem K4M - do 150/h w Lagunie daje radę, więc myślę że w Loganie tez
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-15, 21:31   

PiotrWie napisał/a:
do 150/h w Lagunie daje radę


tak z czystej ciekawości, do czego Ci to jest potrzebne?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-15, 21:51   

Jak jadę na urlop na południe ( Laguna widziała Morze Śródziemne od Dubrownika do Barcelony) to jeśli jadę przez Niemcy to zdarza się to na autostradzie, jak przez Austrię to tam jest do 130, ale mi nie jest to niezbędne - inaczej nie zamówiłbym Dustera.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2010-07-16, 07:50   

......SUV (ang. Sport Utility Vehicle) – samochod sportowo-uzytkowy. Pod tym pojeciem kryje sie auto, majace polaczyc cechy luksusowego samochodu osobowego i terenowego. Od tego ostatniego rozni sie tym, ze moze, ale nie musi, radzic sobie w terenie i zawsze zapewnia wysoki komfort podrozowania, w przeciwienstwie do spartansko wyposazonych i czasem twardo zawieszonych aut terenowych......... no i zgodnie z definicją .....na cholerę komuś jest coś takiego potrzebne......... żeby pojeździć po asfalcie dużym samochodem tylko......... i jeszcze duster to raczej luksusowy nie jest...... więc jest to suvopodobne auto........ dla mnie ........ poprostu moda i szpan (choć do szpanu to dacia raczej sie nie nadaje).......no chyba że ktoś faktycznie jeżdzi w terenie........ a do tego są terenówwki... :-) ............. ps. dotyczy do zwłaszcza SUV 4x2..... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-07-16, 08:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-16, 09:31   

PiotrWie napisał/a:
Pewnie albo Tobie albo komuś z twoich znajomych wciśnięto kiedyś odpicowane auto i dlatego tak uważasz ale wiele rzeczy można sprawdzić - choćby książki serwisowe są w systemach dilerskich, przed kupnem używanego auta warto też udać się na przegląd do zaufanego mechanika

Ja brałem auto od znajomego, kupione w PL czyli nie ryzykowałem. To o czym piszesz i o sprawdzaniu to raczysz zartować, kiedys jak byłem u mechanika, to jeden z jego chłopaków (na codzień pracujacy w ASO) za 200zł proponował mi nowa historię auta ksiażeczki + system dilerski. Kolega chciał kupic Grand Cherookie, na wykrywaniu nieprawidłowości sie całkiem zna i sie okazało, że 9/10 aut zaliczyło przystanek/dachowanie/zalanie.

Trzeba czasem pomyśleć, że oprócz cudu, że samochody w PL niezależnie od wieku mają 110-190tys km jest jeszcze masa innych przekretów.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-16, 11:16   

adams napisał/a:
Ja brałem auto od znajomego, kupione w PL czyli nie ryzykowałem. To o czym piszesz i o sprawdzaniu to raczysz zartować, kiedys jak byłem u mechanika, to jeden z jego chłopaków (na codzień pracujacy w ASO) za 200zł proponował mi nowa historię auta ksiażeczki + system dilerski. Kolega chciał kupic Grand Cherookie, na wykrywaniu nieprawidłowości sie całkiem zna i sie okazało, że 9/10 aut zaliczyło przystanek/dachowanie/zalanie.

Trzeba czasem pomyśleć, że oprócz cudu, że samochody w PL niezależnie od wieku mają 110-190tys km jest jeszcze masa innych przekretów.

Z systemem dilerskim to ty raczysz żartować - mam BMW 525 z 1992r i w systemie jest wszystko - od wyposażenia przy opuszczaniu fabryki przez wszystkie wizyty w ASO ( w całej Europie) i części kupowane w oficjalnej sieci sprzedaży. A pracownik ASO może tylko dopisać dzisiejsze zdarzenie - korygować innych wpisów nie jest w stanie, no chyba ze jest bardzo wysokiej klasy hakerem, ale oni nie oferują usług za 200zł, a za wielokrotnie więcej, miałem też Audi 100 i system dileski działał podobnie, dostęp do tych informacji ma oczywiście tylko właściciel. W ciągu ostatnich 20 lat kupiłem 8 samochodów używanych ( w wieku od 3 do 16 lat ) i tylko raz kupiłem "minę" ale było to dawno i teraz wiem że nie należy nawet interesować się samochodem który służył przez 5 lat w PGR.
A Dustera zamówiłem z trzech powodów - prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit
( +dodatkowo cena ) Będę nim jeździł po drogach polnych ale zwykłych też, nie potrzebuję napędu 4x4, nie chcę jeździć po piasku i głębokim błocie, biorę pod uwagę jego ograniczenia - hałas i gorszą manewrowalność przy większych prędkościach.
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-07-17, 20:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1462
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-19, 06:50   

z tymi systemami dealerskimi juz nie wiem jak jest - kiedyś sprawdzałem w renault i cironie i bło dokładnie całe nfo o samochodzie, o wszystkich wizytach w serwisie w całem europie. Ale niedawno zdażyło mi się zadzwonić w sprawie sprawdzenia samochdu do nissana i okazało się że nawet w polsce system nie jest scentralizowany a co dopiero w europie. Trzeba spraódzać u tych dealerów gdzie teoretycznie był samochód wył serwisowany :/
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne