Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-26, 15:53
laisar napisał/a:
Uuuu, wygląda "zawodowo" (: - tylko...
Nie do końca - mocowanie spowodowało jej przesunięcie ku górze (to trzeba by było poprawić) - z drugiej strony jest dziurawa "dodatkowo" bo bałem się o przegrzanie silnika. Zrobiłem tak, bo jak zauważyłem po jednej "dziurze" mają osłony Heko do np. Oktawii.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-26, 17:34
Ogólnie to ten wskaźnik chyba źle pokazuje , słaba kalibracja z wyświetlaczem,
jakby był wskazówkowy wtedy bym widział -czy jest nagrzany silnik czy nie, teraz przejadę 400km i mam 2 kreski cały czas a spalanie 4,8l przy jeździe mieszanej.
Oslona cos daje na pewno tylko w dieslu dołu nie zakryje bo spalanie wzrasta a góry nie ma za bardzo jak. Ale najlepsze w dieslu jest ogrzewanie elektryczne od odpalnei dmucha ciepłem dzisiaj przetestowałem rano.
ale to z jaką ty średnia prędkoscią śmigasz że masz tylko dwie kreski?
ja po 6 km mam dwie kreski po dwudziestu i 0,5 h jazdy dzis po miescie przy daniu dćce w palnik tak do 90 4 kreski i nic nie spada splanie 4,5 -4,7
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-27, 12:13
Po 3-4km mam dwie kreski i tak zostaje już.
Jeżdże zależy po autostradach 100-120km/h, poza obszarem zabudowanym 70-100km/h no i po mieście jakieś 30% przebiegu ,
ale obroty 2-2,5 tys max i zmieniam bieg,
jak jadę ponad 100-120km/h to wtedy 2,5-3 tys.obr/min.
No to ja się wreszcie wypowiem!
2 krechy po ok 3-4km, cztery krechy wskoczyly mi po 45 minutowej jezdzie w warszawskich korniszonach, i raz jeden na trasie, jak wyjechalem z miasta - na ok 20 kilomtrze zapalila sie 3 i 4 krecha.
Witam
Dnia dzisiejszego doznałem olśnienia , zakrywam chłodnicę mianowicie zapycham grilla po prostu śniegiem . Tworzy on naturalną izolację od pędu zimnego powietrza , faktycznie silnik szybciej łapie temperaturę a w miarę wzrostu temperatury śnieg w sposób naturalny topi się i wykrusz stopniowo z grilla . Łatwe ,tanie ekologiczne i zdaje egzamin.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-30, 18:26
Zasłoniłem te 2 górne wloty gumową wykładziną tą co mialem na dolnym wlocie. Zobaczymy co to da,nie będzie tak chłodzić silnika według mnie podczas szybkiej jazdy.
Ogólnie to czytając rumuńskie forum i niemieckie Dacii to w tym silniku jest zły termostat 83C zamiast 89C, zgłoszę to na przeglądzie po 20 tys. że silnik się nie dogrzewa. A tak wogóle to trzeba było brać benzyniaka i na gaz przerobić
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-30, 18:31
TAXI AIRPORT napisał/a:
tak wogóle to trzeba było brać benzyniaka i na gaz przerobić
Gdy o tym wspominałem jak przyszedłeś na forum i się zastanawiałeś to mówiłeś co innego, no ale teraz już nie ma o czym gadać. Kilka lat przejezdzisz i kupisz następne z lpg (może do tego zcasu dacia zaoferuje fabryczne bez utraty gwarancji)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-30, 18:40
No bo ogólnie jestem zadowolony-małe spalanie,duży zasięg ,wolny bagażnik, zastanawiałem się nad gazem ale po otrzymaniu informacji że w salonie montują najtańszą instalację Stag z dziadowskimi wtryskiwaczami valtec za 3200zł , to po podliczeniu gazu do 1.6 16V wyszło że cena diesla jest taka sama praktycznie. To wziąłem Diesla ale wrócę do benzyniaków, może za 3-4 lata Dacia da fabryczne LPG i wejdzie Van ala Nissan NV200.
Wysłany: 2010-12-05, 18:10 Zasłanianie chłodnicy w grudniowe lato
laisar napisał/a:
...Natomiast rzeczywiście - po osiągnięciu temperatury roboczej najlepiej byłoby ją jednak zdemontować, bo wtedy ewentualne niedogrzanie silnika wynika ze źle działającego termostatu, którego "leczenie" osłoną grilla jest... ekhm... nieroztropne? (;
Do poczytania, rzecz o zasłanianiu chłodnicy w Typowym Australijskim Samochodzie Osobowym, który może doświadczyć co najwyżej czerwcowych+12°C brrr, i +40°C w grudniu-styczniu
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-10, 22:29
Ammianus napisał/a:
No to ja się wreszcie wypowiem!
2 krechy po ok 3-4km, cztery krechy wskoczyly mi po 45 minutowej jezdzie w warszawskich korniszonach, i raz jeden na trasie, jak wyjechalem z miasta - na ok 20 kilomtrze zapalila sie 3 i 4 krecha.
Tez sie ucieszylem jak mi wskoczyly 4 kreski latem. To jakby chrzest auta
zwróćcie proszę uwagę na przesłonięcie dolnego wlotu tutaj:
Fakt trochę nieaerodynamiczne.
Dzisiaj miałem rano trochę wolnego czasu więc usiłowałem zrobić test z zasłoniętą częściowo chłodnicą (dolna część bloku chłodnicy całkowicie zasłonięta w widoku z przodu)
Zdjęcie dołączę poowrocie do domu
Niestety, gigantyczny korek na wylotówce na Warszawę (to przez 8-10 kołowe wywrotki z budowy A-4 ) skutecznie mi go uniemożliwił. Zamiast tego wyszło stanie w korku, ucieczka szutrówkami i jazda miejska razem 20 km z v=19 km/h z klima 100% przy 26st. C
DD.
Pozytyw taki, że: DD się nie zgrzał a spalanie było 8,6L/100km
P>S>: KOT, ale: ten Duster ze zdjęcia nie ma nakładek an progi
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-19, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
Ma koła od traktora...
Takiemu nawet bulbar brześwitu nie zmniejsza.
_________________ K4M - NOT tested on animals
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-20, 11:33
Witam. Miałem kiedyś podobny problem z Fordem escortem w dieslu i zamiast kombinować to wolałem go pokrecić na ciut wyższych obrotkach i to zdawało egzamin, a ford bez trudu nawet troche krecony dożył 430 tys. km.
W mojej logance 1,6 padł czujnik i nie dogrzewał się ale lissowski w 40 minut usunął problem i jest oki
Wysłany: 2011-05-21, 10:16 Zakrywanie chłodnicy na wiosnę
Dysco, nie chodzi o szybsze nagrzewanie się silnika (bo to pchanie dykty pod maskę to było dobre w Żuku czy Tarpanie, w nowych autach to jest bez sensu) tylko o drogowy test oporów chłodzenia, patrz tutaj:
http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=75
dlaczego:
http://sydney.edu.au/engi...s/AFMC00216.pdf
Niestety, warunki drogowe mi skutecznie uniemożliwiły tę akcję (patrz: wyżej)
P.S.:
Dzisiaj rzuciłem okie na Koleosa, i zauważyłem, że pow. wlotu jest mniejsza niż w DD
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-05-21, 10:31, w całości zmieniany 5 razy
Drodzy Państwo, oto mój prototyp.
Jak to przy prototypach bywa, wygląd jest kwestią trzeciorzędną.
Z racji mych planów wyjazdowych na Nordkapp postanowiłem sprawdzic, czy zakrycie górnego wlotu powietrza cokolwiek da.
Okazuje się, że pomaga. 2 cegiełki wskaźnika temp. cieczy chłodzacej wskakują zauważalnie szybciej. Wykonałem test w jednakowych warunkach 6.6 bez mojego"genialnego wynalazku", oraz 5.9l/100km z nim.
Owa zasłonka jest w fazie testów drogowych. Zaliczono już test prędkości, przy 175km/h nie daje oznak swojej obecności.
Staranniejsze wykonanie, to już przywilej wersji ostatecznej.
Do wykonania użyłem worka na śmieci, oraz 2 rodzaje taśmy, izolacyjną, oraz pakową przeźroczystą. Wersja "produkcyjna" powinna pojawic się na przodzie auta, już jutro. Zostało niewiele czasu, zważywszy na to, że w niedzielę o świcie wyruszam na Nordkapp
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum