Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-18, 21:07
Z powodu poznańskiej oszczędności
A tak na poważnie:
1) tylne przeciwmgielne jest obowiązkowe, bo bardziej skuteczne (pozycyjnych w gęstej mgle nie widać);
2) przednie to raczej taki "gadżet" bez którego można się obejść. Mam je teraz, bo "ten model tak ma" w standardzie;
3) moim zdaniem bardziej logiczne byłoby rozwiązanie odwrotne, tzn. :
pstryk - tylko tył
pstryk, pstryk - tył i przód
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-06-18, 23:06
zielony napisał/a:
moim zdaniem bardziej logiczne byłoby rozwiązanie odwrotne, tzn. :
pstryk - tylko tył
pstryk, pstryk - tył i przód
Tyle, ze tylnego przeciwmglowego mozna uzywac znacznie rzadziej niz przednich. Tylne mozna wlaczyc tylko wtedy, gdy widocznosc spada ponizej 50 m, co ma miejsce tylko podczas naprawde gestej mgly. Przednie mozna uzywac znacznie czesciej - wystarczy deszcz.
Wedlug mnie tylne swiatlo przeciwmglowe, ktorego naduzywanie jest nagminne na drogach, jest najbardziej wkurzajace...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-11, 23:55, w całości zmieniany 2 razy
wkurza mnie tylko że żeby zaświecić tył to muszę zaświecić przód,
jeździłem już różnymi "wynalazkami" i rzeczywiście Dacia zastosowała takie dziwne rozwiązanie tym bardziej, że jest silnie powiązana z Renault a w "renówkach" tego nie stosują...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-10, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
wkurza mnie tylko że żeby zaświecić tył to muszę zaświecić przód
W VW golf mjałem tak samo i mnie to się podobało, bo z reguły lepiej widać Cię z tyłu od tego co ty widzisz z przodu. A mojm zdaniem przeciwmgielne to fajny bajer.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-10, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
Rzeczywiście powinienem napisać - w niektórych "renówkach" tego nie stosują
Jeździłem Megane II przez cztery lata (2003-2008) i mimo jednakowej z wyglądu manetki można było włączyć oddzielnie światła przeciwmgłowe tylne bądź przednie - niezależnie, to samo miałem w Kangoo II którym jeździłem dwa lata (2008-2010) w Kangoo I, który użytkowałem przez cztery lata (1999-2003) oraz jeszcze kiedyś daaaaaawno temu w Renault 21 Nevada. Nie wiem jak jest w Lagunie, w Sceniku czy w Clio ale chyba jest podobnie. Manetka wygląda podobnie (tak samo) ale światła przeciwmgłowe przednie włącza się tak jak w Dacii Duster, czyli przekręcając ją "do przodu" natomiast światła tylne poprzez przekrecenie manetki "do tyłu" tak jak przy wyłączaniu tych świateł w Dacii i sam wygląd manetki o niczym nie świadczy.
Twierdzenie, cyt.: "na pewno działa tak samo jak w DACII" pozostaje chyba raczej w sferze domysłu i jest trochę na wyrost.
W tej sytuacji trudno jednoznacznie określić "gdzie jest prawda".
Nie jeździłem też Golfem (nigdy nie miałem żadnego samochodu marki VW) - dlatego do tego się nie odniosę.
maciek127@
cyt.:"Mojej Megane identyczna manetka jest"
Napisz jak włączasz światła przeciwmgłowe przednie a jak tylne...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-09, 22:06
TD Pedro napisał/a:
Twierdzenie, cyt.: "na pewno działa tak samo jak w DACII" pozostaje chyba raczej w sferze domysłu i jest trochę na wyrost.
Przyjrzyj się lepiej dokładnie zdjęciom manetek aut które wymieniłem :
Zasada ich jest taka sama jak w Dacii : Raz do przodu to włączamy przednie przeciwmgielne, drugi raz do przodu włączamy przednie i tylne przeciwmgielne.
TD Pedro napisał/a:
W tej sytuacji trudno jednoznacznie określić "gdzie jest prawda".
Gdzie widzisz tą trudną sytuację ?
Po oznaczeniach na manetkach sprawa wygląda na jednoznaczną i banalnie prostą.
A manetka o jakiej piszesz w której to można oddzielnie włączać przednie jak i tylne światła przeciwmgielne może wyglądać tak :
Kangoo
lub tak
Megane II
Ale jest zdecydowanie inna manetką, niż ta którą posiadamy i ja takich przykładów w swoim poprzednim poście w ogóle nie podawałem.
TD Pedro napisał/a:
Manetka wygląda podobnie (tak samo)
Naprawdę ? Mnie ani trochę manetka z kangoo czy megane II nie wygląda podobnie ani tym bardziej tak samo jak w Dacii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-09, 23:10, w całości zmieniany 21 razy
Jeżeli użyte przez Ciebie sformułowanie cyt.: " na pewno działa tak samo jak w Dacii" odnosiło się do wyłącznie do treści wskazanych przez Ciebie przykładów to oczywiście nie podlega to kwestii.
Zareagowałeś na moje stwierdzenie cyt.: a w "renówkach" tego nie stosują.. słowami: cyt.: Chyba nie do końca to prawda - i słusznie ale ja skorygowałem swój pogląd, uznając w kolejnym poście, że cyt.: Rzeczywiście powinienem napisać - w niektórych "renówkach" tego nie stosują i z tego wynika, że prawda jest taka, że "renówkach" stosowane są różne systemy załączania świateł przeciwmgłowych.
Przyznaję, że uległem samosugestii i sądziłem,że jeżeli w czterech użytkowanych przezemnie samochodach marki Renault były takie rozwiązania - to jest to rozwiązanie stosowane we wszystkich modelach...
Mam nadzieję, że rozbieżności zostały wyjaśnione...
Znowu off, ale dyskutujecie Koledzy nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy! Mnie do przedwczoraj szlag trafiał z powodu konieczności włączania i gaszenia głównych kandelabrów (najaśnic po staropolsku) za każdym ruszaniem! Całe szczęście, że przełącznika zespolonego nie zdejmuje się "przez głowę" (kierownicę), jak w w/w Kangurze!
Znowu off, ale dyskutujecie Koledzy nad wyższością świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocy! Mnie do przedwczoraj szlag trafiał z powodu konieczności włączania i gaszenia głównych kandelabrów (najaśnic po staropolsku) za każdym ruszaniem! Całe szczęście, że przełącznika zespolonego nie zdejmuje się "przez głowę" (kierownicę), jak w w/w Kangurze!
Ważne, że został osiągnięty consensus (na drodze pokojowej )
A za jakąż to przyczyną rzeczona dolegliwość Cię dopadła akurat od przedwczoraj?
na pytanie jak działają mi światła mgielne to odpowiem tak 1przesunięcie wajchy daje światło przednie (u mnie nie bo niemam bo było spotkanie z sarna i tak taniej wyszło) 2przesunięcia wajchy daje światło z przodu i tyłu ( u mnie tylko z tyłu )
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Pocieszę Was, w Mercedesie W202 moich rodziców jest identycznie.
Pociągasz przełącznik do siebie na I stopień, świecą przeciwmgielne przód, pociągasz raz jeszcze i wtedy mamy II stopień i święcą światła z przodu jak i z tyłu.
A za jakąż to przyczyną rzeczona dolegliwość Cię dopadła akurat od przedwczoraj?
Odpadła, bo zrobiłem gaszenie świateł kluczykiem zapłonu.
Dziś zaawansowałem prace nad wisch-waschem - tak w VW mówią na ten drucik od spryskiwacza do modułu kabiny, uruchamiający wycieraczki po spryskaniu. Jeszcze jeden gadżet (nawigacja) i samochód będzie gotowy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-12, 16:47
jjmalin napisał/a:
a co powiedzie na to żeby zamienić miejscami podłączenie w manetce kabla światel przeciw przód i tył?? logicznie to pasuje nie wiem czy technicznie
Technicznie też można, tylko co to zmieni ?
Chyba nawet pogorszy sprawę, ponieważ aby włączyć przednie przeciwmgielne musiałbyś wcześniej włączyć tylne - a tylnych możesz tylko używać wtedy jak ograniczona jest widoczność do 50 m - także zmieniając miejscami podłączenie pozbawisz się praktycznie możliwości używania przednich świateł przeciwmgielnych.
A ja myślę, że to sensowne, że najpierw zapalają się przednie a tylne „dopalają”. Przednie nie są po to abyś Ty widział lepiej ale po to aby Cię lepiej widziano. I uwierzcie, że były wypadki (i to wiele) kiedy to pojazd zaczął wyprzedzanie bo nie widział jadącego z naprzeciwka innego pojazdu – a jak się zobaczyli było po ptokach. Tył ma podobne znaczenie ale jeśli jedzie za nami jakiś typ to możemy je wyłączyć co by nie doprowadzać człowieka do migreny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum