Leo te drugie - stylizowane. Widzisz tez pewna niescislosc zauwazylem. Otoz jak sie pytalem o te felgi w wektorze podali mi wyzsza cene niz u lisowskich. I u liswoskich upewnialem sie ze sa to te stylizowane. Wiec ogolnie maja z tym maly problem. Z tym ze jak pisalem na kartonie byl ten numer i te felgi byly w srodku. Aktualnie szukam kto jest ich producentem.
lurtz, dzięki. Widocznie faktycznie coś jest pokręcone w katalogu. W przyszłym tygodniu będę wiedział więcej na ten temat, rozmawiałem z moim "doradcą klienta", obiecał się zorientować na 100%.
Mimo tego byłoby fajnie, gdybyś odnalazł producenta. Będę czekał na wyniki Twoich poszukiwań.
Pozdrawiam.
Stałem się posiadaczem drugiego kompletu felg stalowych stylizowanych.
Niniejszym informuję zainteresowanych, że w katalogu jest błąd: felgi stalowe stylizowane (montowane w wersjach Laureate) mają w rzeczywistości numer 40 30 022 41R. Zaś katalog podaje ten numer dla felg zwykłych w kolorze czarnym - tu jest błąd.
Producent (wg naklejki na worku foliowym, w którym była zapakowana felga) jest rumuński, fabryka w Mioveni.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 12:05
ppart napisał/a:
Teraz co do rozmiaru felg do Dustera:
Rozmiar: 6 1/2 J X 16
LZ: 5,0
PCD: 114,3
ML: 66
ET: 50
Te dane znalazłem w sklepie internetowym wraz z felgami stalowymi w cenie 281,- zł.
link http://opony-felgi-lublin...d_product=22949
Ktoś sprawdzał te dane? Jest jakieś potwierdzenie?
Idzie wiosna i zbliża się czas na zakup felg, które się dadzą wyważyć i dodadzą koni Dusterowi (wygląd felg +6 KM :D ). Oryginalne alufelgi zostają z zimówkami, lipne są (trudne do wyważenia) ale są.
Oryginalne alufelgi zostają z zimówkami, lipne są (trudne do wyważenia) ale są.
możesz napisać co spowodowało (oprócz trudności z wyważeniem o czym wspomniałeś) wystawienie oryginalnym alufelgom takiej opinii? , również kupiłem oryginalne aluski ale mam na nich założone opony letnie i jeszcze na nich nie jeździłem ...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 12:39
Właśnie o tą trudność wyważania chodzi. Wymieniłem po pięciu tysiącach km delikatnej jazdy. Nie wydają się za proste. Nie dość, że na nowych kołach już było sporo odważników, to ponowne wyważanie też było męką dla wulkanizatora (doklejanie po kilka razy na koło). piotrres chyba podzielił moją opinię.
Właśnie o tą trudność wyważania chodzi. Wymieniłem po pięciu tysiącach km delikatnej jazdy. Nie wydają się za proste. Nie dość, że na nowych kołach już było sporo odważników, to ponowne wyważanie też było męką dla wulkanizatora (doklejanie po kilka razy na koło). piotrres chyba podzielił moją opinię.
a może to jest w ogóle "przypadłość" felg aluminiowych? do poprzedniego samochodu kupiłem alufelgi takie trochę bardziej "firmowe" ENZO i też musiano sporo ciężarków nakleić by je dobrze wyważyć... zdolność wyważenia koła to wzajemna korelacja felgi i opony, przy feldze stalowej (czyt. cięższej) być może łatwiej jest osiągnąć optymalizację... zastrzegam, że nie mam w tej materii odpowiedniej wiedzy a powyższe jest tylko domniemaniem...
Aluminiowe felgi dekoracyjne nie są wcale takie lekkie - może nawet cięższe od stalówek.
- a oryginalne z Dacii Duster to w/g Ciebie są cięższe? - (chodzi mi o subiektywne odczucie)...
- panuje przekonanie, że felgi z metali lekkich są zalecane ze względu na to, że są właśnie lżejsze od stalowych co się przekłada na korzystniejszą pracę zawieszenia samochodu, układu kierowniczego, na jego trwałość (lżejsze koło - mniejsze siły odśrodkowe, mniejsze przeciążenia... itd)... to jak to w końcu jest?
Aluminiowe felgi dekoracyjne nie są wcale takie lekkie - może nawet cięższe od stalówek.
- a oryginalne z Dacii Duster to w/g Ciebie są cięższe? - (chodzi mi o subiektywne odczucie)...
- panuje przekonanie, że felgi z metali lekkich są zalecane ze względu na to, że są właśnie lżejsze od stalowych co się przekłada na korzystniejszą pracę zawieszenia samochodu, układu kierowniczego, na jego trwałość (lżejsze koło - mniejsze siły odśrodkowe, mniejsze przeciążenia... itd)... to jak to w końcu jest?
Zapewne masz rację. Znalazłem taki cytat:
Zarówno pod względem wizualnym dającym wrażenie lekkości pojazdu jak i pod względem swojej masy felgi aluminiowe są lżejsze od swoich odpowiedników stalowych. Masa własna felg zamontowanych w pojeździe znacząco wpływa na komfort podróży zmniejszając masę „nieamortyzowaną” auta, co powoduje poprawienie osiągów i znacząco wpływa na zmniejszenie zużycia elementów zawieszenia.
całość:
Felgi aluminiowe - czy warto?
Felgi aluminiowe to wydatek od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Ich wysoka cena to niewątpliwie wada, lecz mają także istotne zalety.
Felgi ze stopów lekkich zwane potocznie felgami aluminiowymi, bądź alufelgami, nadają specyficzny charakter auta. W zależności od indywidualnych potrzeb i temperamentu kierowcy, felgi te dodają elegancji i dostojności, czy też sportowego „pazura” pojazdom. Felgi ze stopów lekkich tworzą niezapomniany efekt wizualny poprawiając estetykę samochodu, ale mają także kilka istotnych zalet, dzięki którym, górują nad obręczami stalowymi.
Felgi aluminiowe są żywotniejsze
Technologia wytwarzania i kontroli w procesie produkcyjnym, np. prześwietlanie promieniami RTG daje pewność, że nie występują ukryte wady materiałowe, a powłoka felgi aluminiowej składa się z kilku warstw, najczęściej trzech; suchej warstwy bazowej, warstwy koloru i powierzchni przezroczystej- bezbarwnego lakieru. Tak zabezpieczona felga może być także użytkowana zimą, kiedy jest narażona na działanie czynników agresywnych, np. soli. Felgi aluminiowe w przypadku dużych różnic temperatury otoczenia są mniej podatne na odkształcenia niż felgi stalowe. Wbrew powszechnej opinii felgi te mają wyższą odporność na uderzenia niż felgi stalowe.
Felgi aluminiowe są lekkie
Zarówno pod względem wizualnym dającym wrażenie lekkości pojazdu jak i pod względem swojej masy felgi aluminiowe są lżejsze od swoich odpowiedników stalowych. Masa własna felg zamontowanych w pojeździe znacząco wpływa na komfort podróży zmniejszając masę „nieamortyzowaną” auta, co powoduje poprawienie osiągów i znacząco wpływa na zmniejszenie zużycia elementów zawieszenia.
Poprawiają chłodzenie
Znaczna większość fabrycznie montowanych felg stalowych w pojazdach ma od kilku do kilkunastu niewielkich otworów wentylujących. Zastosowanie obręczy ze stopów lekkich znakomicie poprawia chłodzenie elementów ciernych układu hamulcowego. Zarówno poprzez fakt budowy samej felgi aluminiowej, czyli wzoru, jak i użycia materiału lepiej odprowadzającego ciepło. Felgi aluminiowe poprawiają cyrkulację powietrza wokół tarcz i bębnów przyspieszając ich chłodzenie, czego efektem jest wyższa sprawność układu hamulcowego. Zastosowanie tychże felg jest szczególnie polecane kierowcom z zacięciem sportowym.
Ktoś sprawdzał te dane? Jest jakieś potwierdzenie?
Idzie wiosna i zbliża się czas na zakup felg, które się dadzą wyważyć i dodadzą koni Dusterowi (wygląd felg +6 KM :D ). Oryginalne alufelgi zostają z zimówkami, lipne są (trudne do wyważenia) ale są.
Panie i Panowie powtarzam pytanie. Czy ktoś sprawdzał te dane ?
Witam,
W przypadku zakupu stalówek proponuję popytać w salonach. W Bydgoszczy w salonie Renault/Dacia była promocja na oryginalne stalówki do Dustera - 4szt 922zł (ale bez tych małych kołpaczków). Chyba jeszcze do konca Lutego jest ta promocja.
Pozdrawiam
Wg http://www.daciaklub.pl/f...p?p=80483#80483 - tylko jeżeli trochę nagiąć warunki: rozstaw kół DUstera to 1560 mm, a przy ET40 różnica wynosi 16,4 mm na stronę, gdy teoretyczny, jednoprocentowy limit to 15,6 mm, który z kolei jest do osiągnięcia przy ET... 41 mm (:
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 15:49
Prezes napisał/a:
Co może spowodować szersza felga, na co może mieć wpływ?
Jeżeli jest dużo szersza od opony, to opona nie będzie pasować. :) (Tak, znam Tyre Stretch. :> ) A serio - w ekstremalnych przypadkach koło nie będzie mieścić się w nadkolu. Przy znacząco większym ET elementy felgi mogą zacząć zahaczać o szczęki hamulcowe, przy mniejszym - opona trzeć o błotnik. Do tego przepisy mówią, że koło nie może wystawać poza nadkole. Tutaj masz fajny artykuł na temat dobierania felg, wpływu ET na efekt cieplarniany ;) , wzory pozwalające określić, co się stanie po założeniu felgi o innym rozmiarze, tabelkę zestawiającą szerokość felgi i pasujące opony.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1697 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 16:16
Dzięki za odpowiedzi. Poszukam chyba czegoś zbliżonego do "teoretycznego" oryginału. Jak znajdę to dam znać, ale mam jeszcze miesiąc czasu do wiosny :)
Zamowiłem dzisiaj alufelgi firmy DEZENT model RE. ET48 (reszta wg konfiguracji orginalnej).
Proste alufelgi, piecioramienne, przyłożone do auta wygladały dobrze.
Jak odbiore i założe wstawie fotki (ok. 2 tygodnie)
Kurcze, ozdobne stalowki wygladaja OBLEDNIE. Wszyscy, ktorzy kupili alusy powinni sie biczowac przez tydzien w ramach zadoscuczynienia za wlasna glupote
Tylko nie wiem, jak wygladaly beda za 3 lta - cos czuje, ze korozja sie do nich dobierze dosyc szybko - ale zaoszczedzone na alusach pieniadze wystarcza na 3 malowania
Kurcze, ozdobne stalowki wygladaja OBLEDNIE. Wszyscy, ktorzy kupili alusy powinni sie biczowac przez tydzien w ramach zadoscuczynienia za wlasna glupote
no może aż taką głupotą to nie jest... felgi stalowe stylizowane kosztują ok. 1400 pln za kpl. a alufelgi oryginalne do Dustiego są pewnie w podobnej cenie - może nawet tańsze* ... odpowiedź na pytanie: które wybrać zależy od indywidualnych upodobań,
ja kupiłem aluski w pakiecie Look a stylizowane stalówki dokupiłem w ramach akcji Dacii "koła zimowe" i mając możliwość porównania zarówno jednych i drugich miałbym dylemat - gdybym miał wybierać - które?
ad. * - nie znam ceny katalogowej alufelg ale oszacowałem, ich wartość w oparciu o wartość calego pakietu Look (oczywiście może to być nieprecyzyjne )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum