Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-09, 21:39
Montaż ESP w aucie bez systemu fabrycznego?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 15:19   

włącznika na konsoli jeszcze
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 15:55   

Dzięki Karenzo!
Zawsze czujny jak dobry dzielnicowy ! ;-)

Rozważam jednak samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową - na razie mi wystarczy na chwilę obecną . Przynajmniej staram się obadać temat w dacii i ile co kosztuje.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 23:51   

Wstawiam schematy elektryczne ( może też ktoś będzie montował )
Elementów i połączeń dla pompy ABS ( bez ASR/ESP)
i pompy ESP/ASR + ABS

Pompa ASR/ESP+Abs to widać rozwinięcie pompy ABS i będzie pewnie działać bez problemu nawet na czujnikach obrotu kół standardowych z ABS bo nawet piny się zgadzają , podobnie jak np. z diodami z zegarów (247) czy pinu czujnika wciśnięcia pedału hamulca (160)

esp.pdf
schemat elektr. pompy ABS + ASR/ESP
Pobierz Plik ściągnięto 755 raz(y) 35,55 KB

abs.pdf
schemat elektr pompy ABS
Pobierz Plik ściągnięto 586 raz(y) 27,07 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 09:45   

Mam pytanie jak połączony jest wyłącznik ESP z kabiny przy popielniczce w dusterze - chodzi mi o wyłączenie tej funkcji w pompie ( 1094 ) , bo po tych elementach na schemacie nie widzę ...
Na razie co prawda dołożę samo ASR , którego chyba nie wyłącza się tym przyciskiem ESP, a on zawsze działa bez wzgledu na pozycję tego przycisku ? Prawda to?

Druga sprawa czy te pompy mają tą same liczby pinów (ABS vs ABS/ESP+ASR) i czy ktoś może podać nr pomp z ESP+ASP , żebym kupił właściwą ? :roll:

Dzięki!

ps.Może udałoby się zmienić przed prawdziwą zimą 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-23, 11:58   

Kolejne pytanie,
Czy w 4x2 w dusterze, nie ma wyłącznika ESP/ASR przy popielniczce ?Czyli jeśli jest w 4x2 ESP/ASR to sterowane jest automatycznie bez możliwości wyłączenia ?
Sprawdzając Dialogysa, przeklikowując "właczniki" , nr OEM pojawił się jedynie dla wersji 4x4 ... Czyżby w 4x2 był zawsze włączony ASR/ESP ?
element 14. na zdjęciu ...

Przy okazji co to jest za włącznik o nr 20. ?

Wg dialogysa poza tym były dostępne takie pompy w dusterze:

Cytat:
6001551520 Detail Drive: 4x2 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551521 Detail Drive: 4x4 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes

Z asr/esp to tylko te trzy pogrubione ? :roll:
Czy wtyczki z pinami są takie same w przypadku pomp? Wg mnie co lukałem w google i allegro to tak, ale wolałbym sie upewnić... 8-)
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-23, 12:34   

corrado, mam ESP ASR.
W Duster'ze 4x2 brak przycisku przy zapalniczce do niego.
Przed rozruchem silnika zaświeca się po czym gaśnie odpowiednia kontrolka na tablicy zegarów odnośnie obecności ESP ASR
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-23, 12:42   

Dzięki!
A możesz sprawdzić jeszcze jaki masz nr pompy ABS + ESP/ASR , czy to któryś z tych na grubo wskazanych w ostatnim poście ?
nr jest wybity przy przewodach wys. ciśnienia do 4 kół hamulcowych ( na zdjęciach zatyczki plastikowe mają przed brudem )


 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-23, 12:44   

W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-23, 16:05   

corrado napisał/a:

Obrazek
Przy okazji co to jest za włącznik o nr 20. ?

To jest wg mnie wyłącznik czujników cofania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 02:25   

corrado napisał/a:
pompa hamulcowa ABS/ESP

W kwestii formalnej: ta nazwa to tylko taki skrót myślowy - tak naprawdę nie istnieje osobna pompa zajmująca się ABS-em czy ESP, bo te systemy to tylko metoda sterowania hamulcami (oraz silnikiem, przy ESP). Pompa hamulcowa jedynie wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym, a ta obsługująca ABS/ESP ma po prostu lepsze parametry od zwykłej.


corrado napisał/a:
czujnik położenia wertykalnego

To się nazywa "czujnik przyśpieszenia bocznego i odchylenia" - i oczywiście musi występować w ESP, więc jest także w daciach z tym systemem.


corrado napisał/a:
sterownik ESR

Nie wiem, czy chciałeś napisać ESP, ASR, czy ESP/ASR, ale to nieważne - jako osobna część nie istnieje żaden sterownik powyższych systemów, bo to tylko dodatkowe podprogramy w sterowniku ABS. A ten z kolei jest zespolony z blokiem hydraulicznym, więc też nie występuje osobno.


corrado napisał/a:
samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową

Sterownik silnika musi obsługiwać ASR, żeby przyjmować polecenia od sterownika ABS - trzeba by sprawdzić, czy to jedynie kwestia konfiguracji, czy jednak przeprogramowania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 02:46   

@corrado: Część "1094" to nie jest pompa tylko sterownik bloku hydraulicznego - pompa jest częścią mechaniczną, nie elektryczną, więc oczywiście nie ma połączenia z czujnikami przy kołach.


Auta z samym ABS-em różnią się natomiast od pojazdów z ABS/ESP/ASR zarówno faktyczną pompą hamulcową, jak i blokiem hydraulicznym, którego częścią jest sterownik bloku, z podprogramami ABS, ESP i ASR. U Ciebie potrzebny byłby chyba 8201288243 - 2800 zł w ASO.


(Należy jednak pamiętać, że zasadniczo zakazane jest samodzielne modyfikowanie układu hamulcowego).


Duster 4x2 nie ma wyłącznika ESP: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6205


(Nr 20 rzeczywiście jest od parktronika).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 07:53   

a tak naprawdę to modulator ze sterowikiem, ...ale napisałem tak jak używa sie powszechnie na gieldzie , wsrod handlarzy i mechanikow ... 8-) Poza tym nie dokonca to czesc tylko elektryczna a takze mechaniczna, wysokie cisnienie rozdziela na poszczegolne kola, a nie tamta pompa przy serwo , wiec ... tak nie dokonca to nietrafione, no ale dzieki za upomnienie , jesli ma byc porzadek to niech bedzie :roll:

czyli sterownik pompy hamulcowej do mojego silnika to : 8201288243 ?
Mam pytanie , czy te przeze mnie pogrubione by nie pasowaly albo czym sie roznia?

Pompa przy serwo jest inna ? jaki jej nr zeby pasowala ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 08:06   

no zobaczymy czy zagada samo asr na starej instalce w aucie pod abs, jeszcze musze sprawdzic licznik (247) i polaczenie do OBD, nie wiem czy ktos dokladal sam asr w daciach, bo poki co nie mam tych czujnikow od esp...
wiec bede podpinal w celu wlaczenia samego asr :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 10:04   

@corrado: To nie było "upomnienie", tylko wyjaśnienie, żeby ktoś postronny nie został wprowadzony w błąd - bo blok hydrauliczny jedynie rozdziela ciśnienie, a nie je wytwarza (co faktycznie robi pompa).

Pompa hamulcowa jest wyłącznie mechaniczna; blok hydrauliczny to oczywiście połączenie elektroniki (sterownik) z elektro-mechaniką (zawory).

Nie mam pojęcia czym różnią się części o pogrubionych numerach ani czy także by pasowały - podałem Ci to co wyświetla katalog części dla Twojego auta po zmianie jego konfiguracji na zawierającą ESP.

Pompa hamulcowa do wersji z ESP - 460119952R.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 10:58   

Aha, no nic, trudno. Dzięki za sprawdzenie i ten nr pompy hamulcowej przy serwo, ale wydaje mi się że to tylko inny nr o tych samych właściwościach. Na razie jej nie będę kupował/zmieniał.

Będę szukał o podanym przez Ciebie numerze, ale póki co chyba kupię pompę ASR/ESP z innego silnika 1.5DCI bo chciałbym "ruszyć z tematem"
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 13:11   

Faktycznie pompa hamulcowa do wersji ABS i ESP przy serwo to z nr 460119952R i to bez względu na silnik czy napęd.
http://renault.epcdata.ru...ndr/01036640/1/

Jeśli chodzi o oznaczenie modulatora ze sterownikiem pompy w 1.5dci w 4x2 - to nadal czekam od kogoś posiadającego
bo ten nr 8201288243 nie występuje w dialogysie ani na :
http://renault.epcdata.ru...abs/01034431/8/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-25, 17:47   

corrado napisał/a:
bez względu na silnik czy napęd

Duster 4x2 1.5 dCi 85 K9K796 - typ techniczny HSMW:
- pompa hamulcowa do wersji z samym ABS: 6001551314
- pompa hamulcowa do wersji z ESP: 460119952R

Odpowiednie bloki hydrauliczne:
- ABS: 6001551520
- ESP: 8201288243 (jako pierwszy wybór - pozostałe podane przez Ciebie numery OE występują jako alternatywy, w zależności od podanych numerów seryjnych z poszczególnych fabryk - "A" to Rumunia, "J" to Brazylia).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 10:29   

Dominus napisał/a:
W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.


No i ciekaw jestem jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?
Ja mam sterownik z numerami : 8200 846 463 , i obok : 0265 232 384
Na allegro najczęstszy sterownik ABS który występował też w 4x4 i 110KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 11:02   

corrado napisał/a:
jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?

Ten sam, co dla dCi 85 - jedyna różnica, to brak wśród alternatyw bloku hydraulicznego 6001551519.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 11:23   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?

Ten sam, co dla dCi 85 - jedyna różnica, to brak wśród alternatyw bloku hydraulicznego 6001551519.

hmmm , a ja właśnie pytałem poprzednika o "blok hydrauliczny" ze sterownikiem a nie o pompę przy serwo... :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 11:48   

corrado napisał/a:
pytałem poprzednika o "blok hydrauliczny"

I o tym napisałem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 21:09   

Ponieważ nie mogę znaleźć bloku hydraulicznego ze sterownikiem: nr 8201288243
czy mogę kupić , któryś z tych ?
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes

i czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?

Jeszcze kwestia ASR, czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ? I czy ASR tylko przychamowuje koło, czy też obniża obroty ? Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26 które łączą się z OBD : pinami : 14,6 ? czy to magistrala CAN i czy używana przy ASR ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 22:46   

corrado napisał/a:
czy mogę kupić , któryś z tych?

Prawdopodobnie tak - czymś i z jakiegoś powodu się różnią, ale to nie znaczy, że nie będą działać.

(Trzeba tylko pamiętać, że nie wystarczy sama wymiana - renaultowskim CLIPem trzeba jeszcze wpisać VIN swojego auta do bloku oraz go skonfigurować).

corrado napisał/a:
czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?

Nie w katalogu części.

corrado napisał/a:
czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ?

Teoretycznie - powinno, bo właściwie to działania niezależne od siebie. Z drugiej strony, przycisk "ESP off" dezaktywuje oba systemy jednocześnie.. Jak jest naprawdę odpowiedziałby zatem jedynie test, bo w dokumentacji nie widzę nic na ten temat.

corrado napisał/a:
czy ASR tylko przyhamowuje koło, czy też obniża obroty ?

Najpierw to drugie, ale jeśli obroty są już odpowiednio niskie, to także to pierwsze.

corrado napisał/a:
Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26

Tak.

corrado napisał/a:
czy to magistrala CAN

Tak.

corrado napisał/a:
i czy używana przy ASR ?

Tak.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 23:15   

Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 00:19   

corrado napisał/a:
Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ?

Na zasadzie "Wpisać VIN" - nie ma "wybrać 2 okno z góry o nazwie...".

corrado napisał/a:
czym się różni pompa z ABS od tej ESR

Nie ma tego nigdzie podanego - bo też ASO to nie interesuje: część ma numer OEM i albo pasuje do auta o danym VINumerze, albo nie, nieważne z jakiego powodu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne