Dzięki Karenzo!
Zawsze czujny jak dobry dzielnicowy !
Rozważam jednak samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową - na razie mi wystarczy na chwilę obecną . Przynajmniej staram się obadać temat w dacii i ile co kosztuje.
Wstawiam schematy elektryczne ( może też ktoś będzie montował )
Elementów i połączeń dla pompy ABS ( bez ASR/ESP)
i pompy ESP/ASR + ABS
Pompa ASR/ESP+Abs to widać rozwinięcie pompy ABS i będzie pewnie działać bez problemu nawet na czujnikach obrotu kół standardowych z ABS bo nawet piny się zgadzają , podobnie jak np. z diodami z zegarów (247) czy pinu czujnika wciśnięcia pedału hamulca (160)
Mam pytanie jak połączony jest wyłącznik ESP z kabiny przy popielniczce w dusterze - chodzi mi o wyłączenie tej funkcji w pompie ( 1094 ) , bo po tych elementach na schemacie nie widzę ...
Na razie co prawda dołożę samo ASR , którego chyba nie wyłącza się tym przyciskiem ESP, a on zawsze działa bez wzgledu na pozycję tego przycisku ? Prawda to?
Druga sprawa czy te pompy mają tą same liczby pinów (ABS vs ABS/ESP+ASR) i czy ktoś może podać nr pomp z ESP+ASP , żebym kupił właściwą ?
Kolejne pytanie,
Czy w 4x2 w dusterze, nie ma wyłącznika ESP/ASR przy popielniczce ?Czyli jeśli jest w 4x2 ESP/ASR to sterowane jest automatycznie bez możliwości wyłączenia ?
Sprawdzając Dialogysa, przeklikowując "właczniki" , nr OEM pojawił się jedynie dla wersji 4x4 ... Czyżby w 4x2 był zawsze włączony ASR/ESP ?
element 14. na zdjęciu ...
Przy okazji co to jest za włącznik o nr 20. ?
Wg dialogysa poza tym były dostępne takie pompy w dusterze:
Cytat:
6001551520 Detail Drive: 4x2 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551521 Detail Drive: 4x4 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes
Z asr/esp to tylko te trzy pogrubione ?
Czy wtyczki z pinami są takie same w przypadku pomp? Wg mnie co lukałem w google i allegro to tak, ale wolałbym sie upewnić...
corrado, mam ESP ASR.
W Duster'ze 4x2 brak przycisku przy zapalniczce do niego.
Przed rozruchem silnika zaświeca się po czym gaśnie odpowiednia kontrolka na tablicy zegarów odnośnie obecności ESP ASR
Dzięki!
A możesz sprawdzić jeszcze jaki masz nr pompy ABS + ESP/ASR , czy to któryś z tych na grubo wskazanych w ostatnim poście ?
nr jest wybity przy przewodach wys. ciśnienia do 4 kół hamulcowych ( na zdjęciach zatyczki plastikowe mają przed brudem )
W kwestii formalnej: ta nazwa to tylko taki skrót myślowy - tak naprawdę nie istnieje osobna pompa zajmująca się ABS-em czy ESP, bo te systemy to tylko metoda sterowania hamulcami (oraz silnikiem, przy ESP). Pompa hamulcowa jedynie wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym, a ta obsługująca ABS/ESP ma po prostu lepsze parametry od zwykłej.
corrado napisał/a:
czujnik położenia wertykalnego
To się nazywa "czujnik przyśpieszenia bocznego i odchylenia" - i oczywiście musi występować w ESP, więc jest także w daciach z tym systemem.
corrado napisał/a:
sterownik ESR
Nie wiem, czy chciałeś napisać ESP, ASR, czy ESP/ASR, ale to nieważne - jako osobna część nie istnieje żaden sterownik powyższych systemów, bo to tylko dodatkowe podprogramy w sterowniku ABS. A ten z kolei jest zespolony z blokiem hydraulicznym, więc też nie występuje osobno.
corrado napisał/a:
samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową
Sterownik silnika musi obsługiwać ASR, żeby przyjmować polecenia od sterownika ABS - trzeba by sprawdzić, czy to jedynie kwestia konfiguracji, czy jednak przeprogramowania.
@corrado: Część "1094" to nie jest pompa tylko sterownik bloku hydraulicznego - pompa jest częścią mechaniczną, nie elektryczną, więc oczywiście nie ma połączenia z czujnikami przy kołach.
Auta z samym ABS-em różnią się natomiast od pojazdów z ABS/ESP/ASR zarówno faktyczną pompą hamulcową, jak i blokiem hydraulicznym, którego częścią jest sterownik bloku, z podprogramami ABS, ESP i ASR. U Ciebie potrzebny byłby chyba 8201288243 - 2800 zł w ASO.
(Należy jednak pamiętać, że zasadniczo zakazane jest samodzielne modyfikowanie układu hamulcowego).
a tak naprawdę to modulator ze sterowikiem, ...ale napisałem tak jak używa sie powszechnie na gieldzie , wsrod handlarzy i mechanikow ... Poza tym nie dokonca to czesc tylko elektryczna a takze mechaniczna, wysokie cisnienie rozdziela na poszczegolne kola, a nie tamta pompa przy serwo , wiec ... tak nie dokonca to nietrafione, no ale dzieki za upomnienie , jesli ma byc porzadek to niech bedzie
czyli sterownik pompy hamulcowej do mojego silnika to : 8201288243 ?
Mam pytanie , czy te przeze mnie pogrubione by nie pasowaly albo czym sie roznia?
Pompa przy serwo jest inna ? jaki jej nr zeby pasowala ?
no zobaczymy czy zagada samo asr na starej instalce w aucie pod abs, jeszcze musze sprawdzic licznik (247) i polaczenie do OBD, nie wiem czy ktos dokladal sam asr w daciach, bo poki co nie mam tych czujnikow od esp...
wiec bede podpinal w celu wlaczenia samego asr
@corrado: To nie było "upomnienie", tylko wyjaśnienie, żeby ktoś postronny nie został wprowadzony w błąd - bo blok hydrauliczny jedynie rozdziela ciśnienie, a nie je wytwarza (co faktycznie robi pompa).
Pompa hamulcowa jest wyłącznie mechaniczna; blok hydrauliczny to oczywiście połączenie elektroniki (sterownik) z elektro-mechaniką (zawory).
Nie mam pojęcia czym różnią się części o pogrubionych numerach ani czy także by pasowały - podałem Ci to co wyświetla katalog części dla Twojego auta po zmianie jego konfiguracji na zawierającą ESP.
Aha, no nic, trudno. Dzięki za sprawdzenie i ten nr pompy hamulcowej przy serwo, ale wydaje mi się że to tylko inny nr o tych samych właściwościach. Na razie jej nie będę kupował/zmieniał.
Będę szukał o podanym przez Ciebie numerze, ale póki co chyba kupię pompę ASR/ESP z innego silnika 1.5DCI bo chciałbym "ruszyć z tematem"
Jeśli chodzi o oznaczenie modulatora ze sterownikiem pompy w 1.5dci w 4x2 - to nadal czekam od kogoś posiadającego
bo ten nr 8201288243 nie występuje w dialogysie ani na :
http://renault.epcdata.ru...abs/01034431/8/
Duster 4x2 1.5 dCi 85 K9K796 - typ techniczny HSMW:
- pompa hamulcowa do wersji z samym ABS: 6001551314
- pompa hamulcowa do wersji z ESP: 460119952R
Odpowiednie bloki hydrauliczne:
- ABS: 6001551520
- ESP: 8201288243 (jako pierwszy wybór - pozostałe podane przez Ciebie numery OE występują jako alternatywy, w zależności od podanych numerów seryjnych z poszczególnych fabryk - "A" to Rumunia, "J" to Brazylia).
W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.
No i ciekaw jestem jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?
Ja mam sterownik z numerami : 8200 846 463 , i obok : 0265 232 384
Na allegro najczęstszy sterownik ABS który występował też w 4x4 i 110KM
Ponieważ nie mogę znaleźć bloku hydraulicznego ze sterownikiem: nr 8201288243
czy mogę kupić , któryś z tych ?
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes
i czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?
Jeszcze kwestia ASR, czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ? I czy ASR tylko przychamowuje koło, czy też obniża obroty ? Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26 które łączą się z OBD : pinami : 14,6 ? czy to magistrala CAN i czy używana przy ASR ?
Prawdopodobnie tak - czymś i z jakiegoś powodu się różnią, ale to nie znaczy, że nie będą działać.
(Trzeba tylko pamiętać, że nie wystarczy sama wymiana - renaultowskim CLIPem trzeba jeszcze wpisać VIN swojego auta do bloku oraz go skonfigurować).
corrado napisał/a:
czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?
Nie w katalogu części.
corrado napisał/a:
czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ?
Teoretycznie - powinno, bo właściwie to działania niezależne od siebie. Z drugiej strony, przycisk "ESP off" dezaktywuje oba systemy jednocześnie.. Jak jest naprawdę odpowiedziałby zatem jedynie test, bo w dokumentacji nie widzę nic na ten temat.
corrado napisał/a:
czy ASR tylko przyhamowuje koło, czy też obniża obroty ?
Najpierw to drugie, ale jeśli obroty są już odpowiednio niskie, to także to pierwsze.
corrado napisał/a:
Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26
Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?
Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ?
Na zasadzie "Wpisać VIN" - nie ma "wybrać 2 okno z góry o nazwie...".
corrado napisał/a:
czym się różni pompa z ABS od tej ESR
Nie ma tego nigdzie podanego - bo też ASO to nie interesuje: część ma numer OEM i albo pasuje do auta o danym VINumerze, albo nie, nieważne z jakiego powodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum