Witajcie .Mam pytanko?Wiecie może jakim płyn do chłodnic stosuje Dacia?
Glaceol RX . A wie ktoś ile jest w układzie chłodzenia tego płynu?????? I zarazem pytanko czy w Loganie Arctic jest filter kabinowy czy nie ma jak to moge sprawdzic ?? Dzięki
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-07, 13:00
minął pierwszy roczek, sprawdzam sobie płyny a tu płyn chłodzący na minimum i to jeszcze przed upałami. Chyba więc kupię 1l. tego płynu Preston o którym jest na poprzednich stronach i sobie doleję. Czy może przez rok jakieś inne lepsze płyny pojawiły się? Rozumiem że na chłodnym silniku poprostu mam odkręcić koreczek dolać trochę płynu i zakręcić i już? Nic dodatkowo nie trzeba robić?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-07, 20:19
wilanowiak napisał/a:
minął pierwszy roczek, sprawdzam sobie płyny a tu płyn chłodzący na minimum i to jeszcze przed upałami.
Ciekawe. Sprawdź czy płynu nie ubywa przez pękniętą (odkształconą) obudowę termostatu. Miałem to w Loganie już dwa razy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Wysłany: 2010-11-12, 21:52 W jakich proporcjach mieszać płyn chłodniczy?
Witam!
Mam pytanie do Kolegów, w jakich proporcjach należy wymieszać koncentrat płynu chłodniczego (LOGAN 1.4).
Mam koncentrat, na opakowaniu piszą, że nie więcej niż w stosunku 2,5 do jednego z wodą, ale dla mnie to za duży rozrzut, bo można w takim razie 1:1 albo 2:1, czyli różnica jest bardzo duża.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-11-13, 22:29
Niewłaściwa zawartość koncentratu w płynie chłodzącym, wynosząca poniżej 30%, zwiększa ryzyko zamarzania układu oraz powoduje jego nadmierną korozję. Wyższe stężenie glikolu, to wyższa temperatura wrzenia. Zbyt duża zawartość koncentratu (powyżej 70%) może spowodować z kolei przegrzewanie się silnika. Najlepsze rozwiązanie to proporcja 50/50 (temp krzepnięcia -35 stopni). Ja jak wspomniałęm wcześniej dolałem do swojego układu koncentrat bo i tak w zbiorniczku mam rozcieńczony glikol, a zima może być różna.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-11-13, 22:34, w całości zmieniany 2 razy
Info z ulotki K2 Kuler. Sam koncentrat -20*C, wymieszany z wodą 1/1 -35*C. Używałem tego płynu ostatnie 3 lata (alu chłodnica) i zapomniałem o nim aż do chwili kiedy nadszedł czas wymiany na nowy (po 3 latach)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-14, 22:08
Cytat:
Info z ulotki K2 Kuler. Sam koncentrat -20*C, wymieszany z wodą 1/1 -35*C.
To fajny ten K2 Kuler - czym więcej wody dolejesz do koncentratu tym mniejsza temp. zamarzania ?
Powinno być chyba tak :
Uwaga: Koncentrat zawsze należy rozcieńczać z wodą w proporcji 1:1, aby uzyskać temperaturę zamarzania -35°C lub w proporcji 1 litr KULERA Long Life na 0,5 litra wody, aby uzyskać około -50°C. Nie należy wlewać do chłodnicy czystego koncentratu.
Czyli sam koncentrat ma pewnie z -65 °C
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-14, 22:11, w całości zmieniany 2 razy
jackthenight, własnie nie. Przekonanie o tym, ze sam koncentrat ma najniższą temp. zamarzania to urban legend :) Też się zdziwiłem jak kiedyś ktoś mi o tym mówił jednak dopiero materiały producenta rozwiały wszystkie wątpliwości. Opis koncentratu jest tutaj http://www.k2.com.pl/inde...d=305&Itemid=66
Dla nieklikatych:
Uwaga: Koncentrat zawsze należy rozcieńczać z wodą w proporcji 1:1, aby uzyskać temperaturę zamarzania -35°C lub w proporcji 1 litr KULERA Long Life na 0,5 litra wody, aby uzyskać około -50°C. Nie należy wlewać do chłodnicy czystego koncentratu.
Sam koncentrat ma -20* tak jest napisane na ulotce, którą niestety wywaliłem już.
jackthenight, wydaje mi się, ze proporcje które zaleca producent są dokładnie przemyślane. Poza tym co z temperaturą wrzenia w lato? BTW: po co Ci do -60*C - bedzie kręcić swój odcinek TopGera na biegunie:)
Zwróć uwagę, że -20*C podałem dla samego koncentratu.
Używam gotowego płynu i całą zeszłą zimę przejeździłem bez zadnego problemu, silnik nagrzewał się bardzo dobrze.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-14, 22:40
Endurorider piszemy o temp. zamarzania a nie wrzenia.
Sam koncentrat ma bardzo niską temp. zamarzania coś pewnie koło -80 stopni albo i niżej.
A ty jak miałeś -20 na opakowaniu to pewnie kupiłeś gotowy płyn a nie koncentrat.
Dolewając wody do koncentratu zwiększasz mu temp zamarzania a nie odwrotnie.
Endurorider.pl napisał/a:
Zwróć uwagę, że -20*C podałem dla samego koncentratu.
Właśnie zwróciłem uwagę na tą głupotę jaką podajesz.
1. Mówiąc o płynie do chłodnicy trzeba pamiętać, że on spełnia dwie funkcje czyli chrobni przed zamarzaniem oraz chroni przed przegrzaniem. Gotowy produkt spełnia obydwa te parametry w zakresie jaki występują w naszym klimacie. Był moment kiedy chciałem sam wlać do chłodnicy koncentrat, ale okazało się że a)nie wolno używać nierozcienczonego koncentratu b)temperatura zamarzania koncentratu deklarowana przez producenta była niższa niż gotowego płynu.
2. Informacja, którą podałem pochodzi z ulotki dołączonej do produktu i nie wyssałem jej z palca. Ton Twojej wypowiedzi jest bardzo nieprzyjemny i w związku z tym postaram się w tym tygodniu znaleźć gdzieś w sklepie Kulera i zrobić fote na potwierdzenie moich słow. Mówię o takiej mini książeczce, która jest zawieszona na butli.
3. Nieklikate osoby to osoby, które nie klikają w link :)))) To jest powszechnie stosowane określenie w usnecie i pod takim zdaniem zamieszcza się całość artykułu etc z myślą o osobach, które mają kiepskie łącze :)
4. Ja się z Tobą nie sprzeczam, po prostu podałem informację za producentem. Nie wiem czemu producent podaje takie dane na produktach i na swojej stronie, ale gotowy k2 kuler sprawdza mi sie od prawie 4 lat i nie zamarzł ostatniej zimy.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-15, 10:13
kupując czasami Glacelf pamiętam, że spotykało się opakowania koncentratu i gotowego płynu, niestety ostatnio potrzebowałem kilka lat temu i nie pamiętam jak wyglądało opakowanie, z tego co pamiętam ta gotowy płyn był w bańce 5l, koncentrat w małej.
Również inną ciekawą stronę znalazłem, na której pokazali wykres zależności temperatury zamarzania roztworu woda-glikol etylenowy od stężenia (v/v).
I faktycznie, przy stężeniu glikolu 0% temp zamarzania wynosi 0*C - bo jest sama woda
Przy stężeniu 50% glikolu temp zamarzania wynosi około : -37*C
Przy stężeniu 68% glikolu i 32% wody temp. zamarzania wynosi : -70*C
Natomiast sam koncentrat, czyli stężenie 100% glikolu temp jego zamarzania wynosi poniżej -20*C
Także zwracam honor Endurorider - miałeś faktycznie rację. A ja źle zasugerowałem się kartą charakterystyki w której był błąd
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-15, 12:19, w całości zmieniany 14 razy
Także zwracam honor Endurorider - miałeś faktycznie rację. A ja źle zasugerowałem się kartą charakterystyki w której był błąd
Ciesze się, że udało się te sprawę wyjaśnić :) Błędów nie robi tylko ten kto nic nie robi więc nic złego się nie stało :) Przyznam się szczerze, że jak sam się dowiedziałem o tej zalezności to byłem bardzo mocno zdziwiony bo żyłem w przekonaniu, ze czysty koncentrat jest najbardziej nie zamarzający :P
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-11-15, 17:27
To różne żródła różnie podają. Wydaje mi się , że na wpływ temp zamarzania po rozcieńczeniu z wodą mają w dużej mierze inne składniki płynu. Trzeba również mieć na uwadze czy jest to glikol etylenowy, monoetylenowy czy propylenowy.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2010-11-15, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio dolałem oryginalnego koncentratu do MAX i zaraz po montażu instalacji gazowej w serwisie zobaczyłem poziom poniżej MIN ... czy jest to możliwe przy takiej operacji, żeby coś wyciekło itp? Czy ktoś przy okazji sobie wyłowił ponad 0,5 l świeżego płynu?
Jak masz gaz to układ chłodzenia powiększa się (dochodzi kilka przewodów), płyn musi ogrzać parownik itp. Zamontowali gaz, zalali płyn do układu i stwierdzili, że tyle wystarczy...
Ostatnio zmieniony przez Cendra 2010-11-22, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum