Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
MCV I: pakowność i wymiary wewnętrzne
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-08, 08:09   MCV I: pakowność i wymiary wewnętrzne

Ostatnio potrzebowałem przewieść dość spory ładunek - tzn kilka stołów o wymiarach 162x72x72cm, ale nie chciało mi się ich rozmontowywać - wolałem wyjąć tylko ostatni rząd siedzeń. I wiecie co - do auta weszły spokojnie trzy takie stoły, a jakbym się uparł weszły by cztery, ale potrzebowałem przewieźć ich pięć, a tyle już by nie weszło, no chyba, że na jeden na dachu.
Ale jakie było zdziewienie ludzi, jak je zacząłem wyjmować z auta i stawiać obok...
Tylko mała uwaga - trochę [tzn bardzo] jest w MCV skopane mocowanie trzeciego rzędu foteli, bo zaczepy jednak za bardzo wystają z podłogi i mogą uszkodzić przewożony towar - trzeba je szasłaniać np dywanikami...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-08, 08:40   

Cytat:
trochę [tzn bardzo] jest w MCV skopane mocowanie trzeciego rzędu foteli, bo zaczepy jednak za bardzo wystają z podłogi

No właśnie to i niepodzielne siedzisko oryginalnej kanapy powodują, że rozmyślam jak można byłoby to rozwiązać inaczej niż jest teraz.

O ile ze znalezieniem mieszczących się niezależnych foteli nie ma większego problemu, to jeszcze nie wiem, czy istniejące (np takie) rozwiązania problemu podłogi dałyby się łatwo przystosować.

Oczywiście, najlepiej jakby ten szczegół poprawili fabrycznie (; - i np zmienili przednie zaczepy na taką samą konstrukcję, jak ma tylny...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-24, 07:15   MCV vs pralka

I tu niestety rozczarowanie...Pomimo legendarnej objętości bagażnika nie zdołałem do MCV wsadzić typowej pralki automatycznej (w opakowaniu). Wysokość luku bagażowego to ok 93 cm. Wysokość zapakowanej pralki ok. 90 cm. Niby dałoby radę ale na podłodze wystają jeszcze haki do mocowania siedzeń.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2008-06-24, 07:33   

Bokiem ją, albo na plerach. Pocieszę Cię, że mimo legendarnej pojemności bagażnika w Wartburgu, też nie wchodzi tam pralka w opakowaniu. Bez i owszem, na stojaka i dumnie wystaje z kufra w sedanie, ale ze styropianami i dechami - nie da rady. Pocieszenie może skromne, ale zawsze :mrgreen:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-24, 11:14   

Przecież pralkę można przewieźć na boku. Ja pralkę (typowa pralka automatyczna) przewiozłem w Fusionie, który ma dużo mniejsze "wrota". Dla MCV-ki miałem większe wyzwanie - przewiozłem lodówkę w opakowaniu - 195 cm (drzwi oczywiście niedomknięte, ale ja mam sporą praktykę :idea: w przewożeniu (zgodnie z przepisami) różności, w różnych samochodach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 12:03   

Cytat:
na podłodze wystają jeszcze haki do mocowania siedzeń.

To, że wystają jeszcze można przeboleć - ale dodatkowo mają dość ostre krawędzie, a to już gorzej... Rozumiem chęć uproszczenia konstrukcji, ale może dałoby się je zrobić np. demontowalne? Jakaś szybkośruba czy co...
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2008-06-24, 12:08   

Taaa, szybkośrubka. Może na klucz 10? Czułbyś się bezpiecznie siedząc na fotelu, którego uchwyt mocowany jest do budy na takie coś? Niestety, poszli na kompromis i mamy coś za coś. W końcu to miało być tanie auto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 12:16   

Biorąc pod uwagę, że w razie czego siły są głównie ścinające, to bardziej istotna jest co najwyżej średnica i długość tej śruby, a nie sposób (i w sumie siła) jej przykręcania - tak więc owszem, czułbym się bezpiecznie (:
 
papieju 


Marka: Wartburg
Model: 1.3
Silnik: 1297cm
Rocznik: 1991
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 28
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2008-06-24, 12:21   

No to musiałaby być co najmniej taka jaką są montowane pasy - 12-tka na drobnym zwoju. Wymaga to w podłodze nagwintowania jakiegoś płaskownika i przyspawania go pod spodem - bo w coś tę śrubę trzeba wkręcać. Zdziwił byś się, ile kosztuje wprowadzenie takiej zmiany konstrukcyjnej, biorąc pod uwagę że trzeba raz że przekonstruować budę auta, a dwa że wdrożyć to potem na taśmie montażowej. Pamiętaj - to ma być tanie auto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 12:38   

Ale kiedy mam właśnie nieodparte wrażenie, że ta istniejąca śruba jest właśnie taka porządna - dlatego się zastanawiam tylko nad możliwością zmiany sposobu wkręcania.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 09:43   MCV - kilka informacji (wymiary)

Witam wszystkich
Rozważam (wstępnie) zakup Logana MCV i poszukuję informacji na jego temat. Chodzi mi m.in. o wymiary wnętrza -
- szerokość przód/tył na wysokości łokci,
- wysokość między siedziskiem a sufitem (przód/tył),
- maksymalna odległość między fotelem przednim (przesuniętym max. do przodu) a tylnym
- wymiary bagażnika przez 5 fotelach (szer x długość x wysokość)
- maksymalna długość przestrzeni bagażowej (od klapy do przedniego fotela)
Nie ma tego gdzieś na necie? A może macie to zmierzone? :)

ponieważ na stosunkowo krótkiej przestrzeni wygospodarowano miejsca dla 3 rzędów foteli zastanawiam się czy nie odbiło się to na ciasnocie.
Jakie są wasze subiektywne odczucia w porównaniu do innych aut jakich używaliście?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-01-13, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 10:03   

Cytat:
MCV [...] wymiary wnętrza - [...] Nie ma tego gdzieś na necie?

Oczywiście, że jest:
1. Otwieramy Google.
2. Wpisujemy: "dacia mcv wymiary".
3. Wybieramy pierwszą linkę i odczytujemy wymiary z obrazka i opisującej go tabelki.

(ATSD wciąż uważam, że na naszej stronie głównej faktycznie przydałby się dział z zestawieniem informacji o modelach).

Cytat:
wygospodarowano miejsca dla 3 rzędów foteli zastanawiam się czy nie odbiło się to na ciasnocie.

Nie.

Cytat:
Jakie są wasze subiektywne odczucia w porównaniu do innych aut jakich używaliście?

Hangar (:
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 10:25   

Bardzo dziękuję na tę stronę. Wychodzi z analizy samych tylko centymetrów, że jednak Loganek jest nieco ciaśniejszy (poza bagażnikiem) od Focusa II kombi, który jest punktem odniesienia (3 letni focus czy nowa dacia? - oto jest pytanie:) - ale będę musiał sobie bliżej obejrzeć MCV z bliska i samemu pomierzyć :)
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 10:42   

Ciaśniejszy ? W którym kierunku ? :mrgreen: Bo akurat mam okazję jeździć tym i tym i mam diametralnie inne odczucia.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 10:52   

Przyznaję, że analizuję tylko dane w centymetrach.
miejsce dla pasażerów z tyłu (max.) FF - 88 : MCV - 86

Szerokość wnętrza (p/t): FF - 144/145 : MCV - 140/143 (dla porównania Golf - 147/147 : ceed - 148/149) - tu moja astra II jest najsłabsza 138/138, ale jak widzę nie są to różnice fundamentalne w stosunku do Logana

Logan ma natomiast nieco więcej miejsca nad głową.
Ostatnio zmieniony przez ttt 2008-11-04, 11:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 10:59   

Miejsca nad głową jest w obu autach wystarczająco. Generalnie focus to trochę inna bajka, wnętrze jest dużo lepiej wykończone, lepiej wyposażone. Model ten jest mało usterkowy, ale ja już nie wierzę w zakup pewnego używanego auta.

Jeśli mało jeździsz to można się w to bawić, ale jeśli auta ma służyć do pracy i robić duży przebieg roczny, to ja bym się poważnie :mrgreen: zastanowił. No ale ryzyko często pociąga
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 11:08   

Co do wykończenia - czytałem w nowym AŚ, że logan sedan po liftingu otrzyma dużo lepsze wykończenie (welurowa tapicerka, świetne radio, lepsze uchwyty zamykające drzwi z tyłu). Ogólnie redaktorzy niemal zachwyceni byli zmianami. Czy takie same poprawki dostanie wersja kombi, nie wiecie?

Auto ma być dla małej rodziny (2+1), miasto, wypady weekendowe, długa wyprawa urlopowa. Konieczny duży bagażnik (wózek, rowerek, łóżeczko turystyczne sami wiecie). Roczny przebieg ok. 10 tys. Wymagania - prostota (=niskokosztowość w razie usterki) technologiczna, ładowność, funkcjonalność, przyzwoite prowadzenie. Auto ma być na dłużej - minimum 5 lat.
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 11:14   

Jak nie będą kosmiczne przebiegi to chyba najlepsza wersja to 1.6 MPI 87 KM.
Auto spełni oczekiwania, jest komfortowe, dobrze się prowadzi, dobrze dostosowane na nasze drogi.

Po FL faktycznie, będzie dużo fajniej w środku i trochę na zewnątrz. IMHO warto poczekać i jeśli kupować to właśnie po modernizacji, szczególnie jeśli ma to być auto prywatne.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 11:31   

na początku myślałem o 1.6 87km - jak apetyt rośnie w miarę jedzenia i ten 1.6 105 mi przypadł do gustu (lepsze osiągi i spalanie). Problem w tym, że jak doposażę sobie autko do moich potrzeb to już wychodzi 48 tys., dużo.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 11:38   

Jest jednak jakiś problem z podanymi wymiarami - panowie z RoadLook nie przyłożyli się do tłumaczenia albo po prostu pojechali gotowcem (być może nawet prasowym, choć akurat nie znalazłem).

Pójdę zaraz z miarką to podam rzeczywiste wymiary, a na razie taki obrazek:


Najpoważniejsza różnica dotyczy wymiaru N/N1/N2 - w polskiej wersji jest to niby "szerokość na wysokości podłokietników" (czyli de facto "pod", najmniejsza szerokość wnętrza), a na powyższej ilustracje opisana jest jako "szerokość na wysokości ramion" (czyli jakby nie było sporo wyżej...).

Inna rzecz, że w ogóle przy porównywaniu trzeba jednak trochę uważać - np w MCV siedzi się jednak sporo wyżej i faktyczna wysokość kabiny jest na pewno większa niż w Fordzie (gdzie jak wynika z cyferek siedzi się chyba na asfalcie i dlatego jest tyle miejsca nad głową ;))

A najlepiej po prostu przymierzyć się do samochodu osobiście - usiąść, wyciągnąć szyję, ręce, nogi i sprawdzić organoleptycznie jak jest z miejscem...

Cytat:
Czy takie same poprawki dostanie wersja kombi

Tak, aczkolwiek to zależy od wersji wyposażenia.

Cytat:
Auto ma być dla małej rodziny (2+1)

No to MCV-ka może robić prawie za kempingowóz... (;

Cytat:
Wymagania - prostota (=niskokosztowość w razie usterki) technologiczna, ładowność, funkcjonalność, przyzwoite prowadzenie. Auto ma być na dłużej - minimum 5 lat.

Idealnie wręcz opisałeś Daćkę [:

Cytat:
warto poczekać i jeśli kupować to właśnie po modernizacji

No, jeśli by się kolega TTT nie zdecydował na coś stojącego na placu tylko zamawiał, to i tak już chyba raczej dostanie nową wersję.

Cytat:
na początku myślałem o 1.6 87km - jak apetyt rośnie w miarę jedzenia i ten 1.6 105 mi przypadł do gustu (lepsze osiągi i spalanie).

Wybierz się na jazdę próbną, to najlepsza metoda.

Apetytowi nie ma co folgować bez sensu (; - najważniejszy jest zdrowy rozsądek, a moim zdaniem 87KM jest w zupełności wystarczający, zwłaszcza w świetle poniższego:

Cytat:
Problem w tym, że jak doposażę sobie autko do moich potrzeb to już wychodzi 48 tys., dużo.

- a czy to faktycznie "dużo" to można ocenić wyłącznie porównując właśnie z konkurencją. A jeszcze 8v będzie jednak te kilka złociszy tańszy.


A przy okazji - ten Focus "II" to aktualna wersja "Mk2" czy lifting pierwszego?
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 12:01   

Cytat:
Problem w tym, że jak doposażę sobie autko do moich potrzeb to już wychodzi 48 tys., dużo.

laisar napisał/a:
- a czy to faktycznie "dużo" to można ocenić wyłącznie porównując właśnie z konkurencją. A jeszcze 8v będzie jednak te kilka złociszy tańszy.


Pół roku temu było to mało. Ale teraz w promocji KIA ("negocjuj z dilerem") można kupić ceeda SW comfort plus (lepsze wykończenie, wyposażenie, podobna funkcjonalność, lepszy silnik) za ok. 51 tys. to myślę, że Dacia musi pomyśleć o obniżkach.
Ostatnio zmieniony przez ttt 2008-11-04, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-04, 12:08   

Ogólnie racja, ale z tą "podobną funkcjonalnością" to można się zgodzić tylko przy BARDZO szerokim potraktowaniu pierwszego słowa tego stwierdzenia (;
 
ttt 


Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: 1.6
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: wrocław
Wysłany: 2008-11-04, 12:24   

Jeśli chodzi o funkcjonalność to interesuje mnie wersja 5 osobowa - 7 osób nie będę woził.
Porównajmy ceeda SW i MCV.
bagażnik sw - 535 l./1664 : mcv - 700/2000
szerokość wnętrza sw - 148/149 : mcv - 141/143
max przestrzeń osoby na tylnej kanapie - sw - 91,5 : mcv - 86,0

Bez wątpienia MCV nieco lepiej nadaje się do przewozu bagażu, ale przy 5 pasażerów wygodniej jest w ceed sw.
Ale jak pisałem - wolę większy bagażnik, niż wielką kabinę.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-04, 12:31   

Z tą szerekością aut, to może być różnie, np. w MCV w siedzisko drugiego rzędu nie wchodzą nadkola, czyli z wymiarów obiektywnie może być węższy, a subiektywnie będzie szerszy. Już niejednokrotnie było pisane na tym forum że wchodzą 3 foteliki dla dzieci, gdzie przy innych autach nie było na to szans.
Cena, no cóż była skalkulowana nisko, co spowodowało zamieszanie na rynku aut, więc odnośnikiem ceny rzeczywistej jest bardziej Logan niż inne marki, jednym słowem na obniżkę tej ceny nie ma co za bardzo liczyć.
Prostota i silnik 16v oraz duże doposażenie, raczej nie idą w parze, moim zdaniem jednak rozejrzyj się za czymś innym jak chcesz dużego komfortu.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2008-11-04, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-11-04, 12:31   

Warto również zapoznać się z awaryjnością i podejściem ASO Kia do zgłaszanych reklamacji. Ja akurat brałem diesla i po zapoznaniu się z opiniami właścicieli KIA ceedów, dałem sobie spokój :). Z tego co pamiętam to długie czasy oczekiwania na części, a większość awarii powstaje "z winy użytkownika". Zatem co mi po takiej gwarancji jak płacę za padnięty wtrysk kilka tysięcy.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne