|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Dział techniczny - Liczba pilotów centralnego zamka / kluczyków / dorabianie
Szaruś - 2008-03-05, 23:12 Temat postu: Liczba pilotów centralnego zamka / kluczyków / dorabianie Dostałem tylko jeden klucz z funcją zdalnego sterowania zamkiem centralnym (drugi klucz bez tej funkcji) - "ten typ tak ma"?
KaS602 - 2008-03-06, 01:47
Ilosc kluczy z pilotem/bez pilota w normie. W razie potrzeby/zagubienia bez problemu mozna je dorobic.
Szaruś - 2008-03-06, 10:00
KaS602 napisał/a: | Ilosc kluczy z pilotem/bez pilota w normie. W razie potrzeby/zagubienia bez problemu mozna je dorobic. |
Pewien problem jest. ASO chce około 400-450 PLN za klucz z pilotem.
loganik - 2008-03-06, 10:13
Dorobienie klucza z pilotem w ASO płaciłem100 zł /mój zapasowy grot/ zakodowanie klucza-50 zł/ceny z 2006r/
Kristoff - 2008-03-06, 10:49
loganik napisał/a: | Dorobienie klucza z pilotem w ASO płaciłem100 zł /mój zapasowy grot/ zakodowanie klucza-50 zł/ceny z 2006r/ |
Szaruś, nie zamawiaj całego klucza w ASO (to pewnie koszt ok. 400 zł), tylko zleć wymianę czarnego plastiku będącego "obudową" kluczyka. Jak pisze loganik, metalowy grot zostaje, zdejmą plastik i wsadzą na to miejsce plastik z guziczkami do sterowania centralnym. Zapłaciłem tyle, ile loganik. Czekałem 3 dni na sprowadzenie części. A sam plastikowy kawałek klucza mam na pamiątkę :)
Pozdrawiam,
Kristoff
kajos32 - 2008-03-06, 10:52
A gdzie wymieniałeś plastik
Kristoff - 2008-03-06, 10:58
kajos32 napisał/a: | A gdzie wymieniałeś plastik |
W ASO. Są dwie opcje. Droższa - zamawiamy nowy kluczyk z obsługą CZ oraz opcja tańsza - przerabiamy dodatkowy kluczyk w sposób opisany przez loganika.
Koszt 100 zł za część + 50 za zaprogramowanie kluczyka.
Być może samemu dałoby radę zaprogramować i oszczędzić 50 zł, ale ja nigdzie w sieci nie znalazłem opisu, jak to zrobić, więc zapłaciłem.
Jest to niestety powszechna praktyka producentów, z moich doświadczeń, zarówno peugeot i ford robią tak samo (tylko jeden kluczyk umożliwia sterowanie CZ).
Pozdrawiam,
Kristoff
Szaruś - 2008-03-06, 11:10
OK. Dzięki za opcję o przeróbce klucza. W salonie wspomnieli tylko o zrobienie dodatkowego, a o tej przeróbce nic nie napomknęli.
kajos32 - 2008-03-06, 11:25
W który ASO robiłeś ten kluczyk
Kristoff - 2008-03-06, 11:38
kajos32 napisał/a: | W który ASO robiłeś ten kluczyk |
Decar, ul. Modlińska (Warszawa).
Pozdr,
K.
loganik - 2008-03-06, 18:06
Do zakodowania kluczyka jest potrzebny tzw komputer matka podłączony do gniazdka w skrytce auta.
Loganik
Szaruś - 2008-03-07, 12:27
loganik napisał/a: | Laureate 2005, klucz otwiera tylko jedne drzwi, dorobienie klucza z pilotem w ASO płaciłem100 zł /mój zapasowy grot/ zakodowanie klucza-50 zł/ceny z 2006r/
|
Kurde, zadzwoniłem do klika ASO, i teraz krzyczą 170 zł + zakodowanie klucza (gdzieś koło 100 zł).
loganik - 2008-03-07, 16:02
Kurde, niezłe ceny, wartość naszych Loganek idzie w góre
Loganik
waski - 2008-03-09, 09:46
Nie wiem jak u innych żabojadów jest ale u renault zawsze było tak że dają tylko jeden klucz do auta, a ten co kolega dostał, ten golas bez przycisków to klucz matka, który polecam zostawić w domu, bo według niego dorabiają nowy i programują immo.
Dla mnie takie praktyki są durne. Jak miałem daewoo, to skośnookie lepiej pomyślały, dały dwa działające jednakowo klucze, plus kartę według której dorabiali klucz jeśli zgubiło się oba standardowe.
Bardzo debilnie pomyślane, w kangoo też się zdziwiłem dlaczego dotałem tylko jeden klucz, bo mam wersję bez centralki wogóle, i wtedy jest jeszcze lepiej bo dostaje się tylko jeden klucz.
piotrres - 2008-03-09, 10:38
Szaruś napisał/a: | Kurde, zadzwoniłem do klika ASO, i teraz krzyczą 170 zł + zakodowanie klucza (gdzieś koło 100 zł). |
Wątpliwe to pocieszenie, ale jak przy mnie gość chciał dorabiać klucz odowany do jakiejś innej "reni" (nie zauważyłem jakiej) to zawołali 450 PLN
Strach pomyśleć, coo byłoby przy aucie uruchamianiym "na kartę"
GeRRaD - 2008-03-09, 11:01
Z kartą nie jest wbrew pozorom tak żle, podobno za duplikat chcą 300 - 400 zł. W autach koncernu Vw też dają tylko jeden pilot
jurek - 2008-03-09, 16:44
mnie zaspiewali za drugi kluczyk z pilotem do thalii ponad 500 zl. serwis Lyko w krakowie. pozdr
Szaruś - 2008-03-09, 20:50
Jak kupowałem ładnych parę lat temu Nissana, to dostałem dwa klucze z pilotami. I na dodatek centralny zamek działał też przy otwieraniu/zamykaniu drzwi kierowcy kluczem (nie pilotem).
A tu ...
jurek - 2008-03-14, 13:28
szarus i loganik - gdzie dorabialiscie kluczyki? mnie w krakowie uswiadomili /aso/ ze nie ma mozliwosci wymiany plastiku i zaprogeamowania. pozdr
loganik - 2008-03-14, 16:05
ZODIAC Witold Gut Spółka z o.o.,
Ładna 82b. 33-156 Skrzyszów
Oddział Rzeszów
Al. Armii Krajowej 82
F-ra 213970 z dnia06.07.06-Pilot centr.z. LS 0X Cena 103,54 zł
Przyuczenie kluczyka - 50zł
Oczywiscie kluczyk zapasowy/bez pilota/dałem swój.
Pozdrawiam, Loganik
Szaruś - 2008-03-14, 18:22
Ja dzwoniłem do kilku ASO w Poznaniu i okolicach. Niektóre ASO też twierdziły że się nie da (widocznie się nie znają).
Ale w tych dwóch "znali" się na tym (170 PLN za pilot + programowanie):
UL. KOŚCIELNA 58
60-539 POZNAŃ
Tel (061)847 44 32
Fax (061)847 76 74
UL. WARSZAWSKA 367
61-057 POZNAŃ
Tel 061 8708084
Fax 061 8753359
jurek - 2008-03-14, 22:04
szarus i loganik- dzieki za wiadomosc. do Poznania za daleko, ale rzeszow mozna brac pod uwage. trzeba przeliczyc koszty. s mi loganik dac jakies namiary na ten serwis? pozdr
loganik - 2008-03-15, 08:18
Oddział Ładna k.Tarnowa, tel.014 628-45-45, fax 014 628-46-48
Oddział Rzeszów, tel.017 859-15-00, fax 017 859-25-00
Powodzenia, Loganik
jurek - 2008-03-15, 14:58
loganik- dzieki. zerknij na post pro turbo, bo widze, ze jestes zapalony majsterkowicz. pozdr
[ Dodano: 2008-03-28, 08:52 ]
Loganik- dzwonilem przed chwila do tarnowa w sprawie dorobienia drugiego kluczyka z pilotem. chlopczyk mi powiedzial ze to kosztuje ponad 500 i nie ma takiej opcji o ktorej piszesz. pozdr
jurek - 2008-03-28, 09:02 Temat postu: kluczyk z pilotem Loganik- zalozylem nowy post, bo jak napisalem do starego to pokazalo jako dodatek i pewnie bys tego nie przeczytal. do rzeczy- dzwonilem przed chwila do tarnowa w sprawie dorobienia kluczyka. jak pamietasz dales mi do nich telefon. chlopczyk powiedzial, ze nie ma takiej opcji i dorobienie kosztuje ponad 500. i to niemozliwe zebys cos takiego zrobil. pozdr
loganik - 2008-03-28, 09:42
Jureczku drogi, mogę Ci przesłac xero faktury, albo zadzwoń do nich niech się skontaktują z Rzeszowem i podaj im nr faktury na wykonaną usługę- Faktura vat C 213970, data wystawienia06.07.06. /6010 6001546811 PLIP LSOX (CENTR.Z Cena
szt 1 103,54 103,54
Pozdr, Loganik
[ Dodano: 2008-03-28, 09:45 ]
PS. Na przyuczenie kluczyka jest osobna f-ra.
jurek - 2008-03-28, 11:09
Loganik- jesli nie za duzy klopot to podeslij mi obie faktury. zona naciska. pozdr
loganik - 2008-03-28, 16:35
Pojade jutro do Zodiaca i dowiem się co i jak z tym kluczykiem na chwilę obecną i Ci przekaże.
Loganik
jurek - 2008-03-28, 20:13
z gory dziekuje Loganik. pozdr
loganik - 2008-03-29, 10:22
Panie Jurku dorobienie kluczyka w firmie Zodiak w Rzeszowie na dzień dzisiejszy:
- kluczyk 170 złotych
- przyuczenie 70 złoty
Adres Firmy 35-307 Rzeszów
Ulica Armii Krajowej 82
Telefon (17)859-25-00
dotyczy to tylko samochodu Dacia Logan
loganik
jurek - 2008-03-29, 10:56
dzieki Loganik, zadzwonie i zapytam czy do thalii tez zrobia za ta cene. przeciez to jest dokladnie to samo. pozdr
[ Dodano: 2008-03-29, 11:02 ]
niestety- ta cena tylko w dacii. strasno i grustno, kakby tigra jebal. cala Polska niestety. w kazdym razie dzieki za pomoc i dobre checi, ktorych renault nie wykazuje. pozdr
Beckie - 2009-07-12, 11:35
belt666 napisał/a: | Trzeci od razu zachęcał do dorabiania kluczyka za 600 zł (trochę drogo) |
Chyba bym jednak skorzystał i przy okazji wymienił wkładki w zamkach. Ten drugi kluczyk przecież ktoś ma i mógłby go użyć.
jantar - 2009-07-12, 11:55
Cześć, podaj mi na priv nr nadwozia to sprawdzę ile kosztowałoby dorobienie kluczyka u nas.
Jakiś czas temu zamawiałem kluczyk z pilotem dla Klienta i o ile pamiętam kosztował ok 140 zł + 100 zł za przyuczenie go do centralki, z tym że auto było kupowane w Polsce (nie sądzę jednak aby to robiło jakąś różnicę).
Beckie - 2009-07-12, 12:12
jantar, a można centralkę przyuczyć do kluczyka?
jantar - 2009-07-12, 20:31
Beckie, nie za bardzo wiem o co Ci chodzi.
Pewnie dałoby się zrobić to w drugą stronę, tzn. aby centralka rozpoznała klucz np. od innego auta. Tylko po co?
Beckie - 2009-07-12, 20:56
Chodzi o to, że np. jeśli ktoś ma klucz z pilotem od mojego samochodu to lepiej by było nauczyć centralkę sygnału nowego pilota.
jantar - 2009-07-13, 10:34
No to się niejasno wyraziłem.
Przy dostrajaniu centralki do nowego klucza zmienia się kod i wtedy dostraja się również klucz który mamy aktualnie.
U nas koszt kluczyka ze sterowaniem centralnego zamka to 170 zł + 90 zł dostrojenie.
swissman - 2009-12-18, 15:05
pytanko moze nie na temat ale....
kobita mi zgubila dodatkowy klucz i tak juz jezdze dwa lata... ile kosztuje w Polsce nowy klucz najlepiej z pilotem i co potrzebuje ASO zeby mi taki nowy dorobic?
loganik - 2009-12-18, 20:03
Dział ogólny » kluczyk z pilotem
stempik - 2009-12-18, 20:04
W Łodzi 400zł. (z pilotem)
Nie pytałem o dokumenty ale pewnie trzeba być właścicielem autka.
Dla ludzi dorabiających klucze zawodowo, właśnie wchodzą do sprzedaży urządzenia pozwalające na ich kopiowanie, ale cena nie będzie niższa niż 250 zł. i to bez pilota. Klucz bedzie można kopiować na główki elektroniczne. Rozwiązanie to ze względu na wielkość skutecznie uniemożliwia zastosowanie tego rozwiązania w obudowie klucza z pilotem
W lutym ma być coś nowszego ale cena z pewnością nie spadnie.
Jak dla mnie lepiej załatwić to przez ASO bo co prawda cena jest wyższa ale dostajesz klucz z pilotem i przy okazji mogą wykasować z komputera auta ten zagubiony.
eplus - 2010-11-14, 16:54
A orientował się ktoś - czy da się dorobić drugi kluczyk pełnowartościowy z pilotem albo sam pilot do tego gołego?
wladek - 2010-11-14, 17:00
Witam. Można dorobić drugi kluczyk z pilotem na bazie oryginalnego. Koszt w ASO to ok. 250zł.
aro_rdrg - 2012-02-05, 21:10
jak wygląda procedura zakupu nowego klucza z pilotem?
monopios - 2012-02-05, 21:24
aro_rdrg napisał/a: | jak wygląda procedura zakupu nowego klucza z pilotem |
Nie wiem jak w Dacii, ale w citroenie to w serwisie podajesz numer VIN i dokumenty poświadczające właściciela auta. Oni zamawiają i pozostaje czas oczekiwania.
aro_rdrg - 2012-02-07, 14:01
To tak ku pamięci. Dzwoniłem do Renault w Bolesławicach koło Słupska. Podałem im numer VIN aby sprawdził mi na kiedy i ile nowe kluczyki.
Czeka się 2 tygodnie i kosztują 654 zł kluczyk plus 123 zł zaprogramowanie czyli 780 zł razem :(
aro_rdrg - 2012-03-23, 18:35 Temat postu: Samodzielne programowanie pilota centralnego zamka Czy ktoś z was programował / przyuczał samodzielnie nowego pilota. Czy jest to w ogóle możliwe za pomocą DDT2000?
znalazłem takie coś ale nie wiem czy zadziała:
Cytat: | Podaję instrukcję "kodowania" kluczyka na podczerwień i radiowego, jest taka sama,
dotyczy oryginalnego kluczyka przypisanego fabrycznie do samochodu, sam kluczyk nie jest programowalny, innego kluczyka nie da się przyuczyć do auta:
Tą samą instrukcję stosuje się do kluczyka programowalnego, który należy zamówić w serwisie - około 800 zł. Te fabryczne nie są programowalne.
1. Nacisnąć wewnętrzny przycisk centralnego zamka i trzymać przez 5 sek. Drzwi odblokują się i zablokują.
2. Od tego momentu jest 15 sek. na wykonanie dalszej procedury.
3. Wcisnąć 1 raz przycisk 1 transmitera kluczyka drzwi zablokują się i odblokują.
4. Powtórzyć opera |
stempik - 2012-03-24, 22:15
Z tego co wiem to są nieoryginalne zamienniki, a ich cena oscyluje w okolicy 150 zł netto. Trzeba jeszcze toto dopisać do autka więc raczej operacja jest mało opłacala. Ja jednak tego nigdy nie robiłem. Ale można.
dystrykt9 - 2012-03-29, 12:23 Temat postu: Dorobienie / dorabianie kluczyka Czy ktoś z Was w ciągu ostatniego roku dorabiał/przerabiał dodatkowy klucz do daćki zdalnie sterujący centralnym zamkiem (nie mówię o połączonej opcji z alarmem tylko o samym zamku)?
Zapytałem dealera o koszt takiego zestawu (obudowa klucza, grot klucza i oprogramowanie) i dowiedziałem się, że cena jest kosmiczna - ok. 900 zł
To już taniej wyszłoby mieć w tej cenie od razu alarm.
art350 - 2012-03-29, 14:23
czyli podrożało,bo ja jak pytałem przy odbiorze Dustera o dorobienie kluczyka (jakby co) to była cena 350 zł.
ajax - 2012-03-29, 16:57
Dowiedz się nie u dilera ale w centrali. Może będzie taniej
dystrykt9 - 2012-03-29, 19:12
ajax napisał/a: | Dowiedz się nie u dilera ale w centrali. Może będzie taniej |
W sensie, ze w RP zapytac, za ile by dorobili?
stempik - 2012-03-29, 20:36
Jakiś czas temu pytałem z ciekawości i wtedy to było około 400 zł bez upustów.
bebe - 2012-03-29, 22:07
Ja to sobie wytargowałem, nie pamiętam, czy przy okazji kupowania samochodu, czy w ramach rekompensaty za delikatny fuckup przy udzielaniu kredytu.
Tak czy inaczej - grot zostawał ze starego kluczyka (chodziło o to, żeby mieć dwa komplety kluczyków z pilotem), trzeba było tylko kupić korpus z pilotem i zaprogramować. Zapłaciłem tylko za korpus, programowanie gratis (a normalnie to jest chyba 1 roboczogodzina, bo kluczyk leży godzinę i się programuje :). W listopadzie 2010 ów korpus kosztował 177 zeta, nr kat. 6001551304.
dystrykt9 - 2012-04-02, 09:49
Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak. Ponieważ nie mam jeszcze numeru nadwozia, więc poprosiłem kilku dealerów o orientacyjną cenę (Warszawa i poza Warszawą). Okazuje się, że wszędzie jest mniej więcej podobny koszt. Korpus (PLIP) jest najdroższy i jego cena to 600-650 zł. Dostałem też wariant 450 zł, ale nie wiem czy to akurat cena dla dustera (podano orientacyjny koszt części, zależnie od numeru nadwozia).
Grotu nie liczę - daję własny. Programowanie to cena 100-200 zł, zależnie od punktu.
Podsumowując - aktualne ceny to kosmos. Nie wiem, czy to jakaś polityka na rynku mająca na celu wymuszenie montowania alarmów z pilotami, ale logicznie nie znajduję uzasadnienia dla tak wysokiej ceny tej drobnej i dość prostej technicznie części.
Otrzymałem jednak także cenną wskazówkę od jednego ze sprzedawców, że na daciaklub koledzy sprowadzali taniej różne części z Niemiec.
Przypomniał mi sie wtedy post Dar1962, który napisał mi o kołpakach z niemieckiego sklepu lzparts.de.
Nie znalazłem jednak na tamtej stronie nic o pilotach do dacii (w każdym razie szukając po niemieckich słowach "klucz" i "pilot" ).
Czy ktoś z Was ma może jakiś namiar na inny tego typu sprawdzony sklep niemiecki, gdzie koszt byłby ludzki i normalny (znalazłem w google jakies namiary z ceną ok. 150 euro bez przesyłki)?
Napisałem jeszcze do Renault Deutschland z pytaniem o koszt takiego kluczyka u nich. Zobaczę, jaka będzie odpowiedź.
Na www.dacia-club.eu koledzy opisują koszt zakupu klucza z programowaniem w 2008 r. w granicach 60-100 euro (duży rozrzut ), ale to też stare dane.
Aha - zgodnie z sugestią ajaxa zapytałem również o cenę w Renault PL.
Odesłano mnie do ASO oraz poinformowano, że:
Cytat: | W nawiązaniu do Pana e-maila, szczerze ubolewamy nad opisaną sytuacją, jednak nie mamy możliwości Panu pomóc w tej kwestii. |
Krótko mówiąc - uprzejmie przekazano mi, że mogę się sam... bez wazeliny...
eplus - 2012-04-02, 10:17
Jeszce nie zgubiłeś klucza, to po co ci drugi?
Ta obudowa to sam plastik? Może zrzucimy się na wtryskarkę, będzie jak za barszcz.
Pilot to po niemiecku Fernbedienung, przynajmniej do telewizora. Jak w Luftwaffe - nie wiem. Nie liczyłbym, ze w Niemczech mają taniej.
jackthenight - 2012-04-02, 11:07
Dystrykt9 kupujesz taki klucz :
http://allegro.pl/dacia-l...2229459853.html
lub inny, jest klika ofert na allegro.
Grot dajesz swój. Dajesz do programowania w ASO i już.
dystrykt9 - 2012-04-02, 11:36
Genialne w swej prostocie - stacyjka z kluczem za 90 PLN (widziałem aukcję, gdzie jest na pewno klucz ze zdalnym sterowaniem do logana za 137 PLN).
Jeśli mówisz, że taki PLIP od logana będzie pasował też do dustera to ja Ci wierzę. Sam nie miałem tej wiedzy. Dzięki. To jest konkretny namiar.
dystrykt9 - 2012-04-02, 11:49
eplus napisał/a: | Jeszce nie zgubiłeś klucza, to po co ci drugi?
Ta obudowa to sam plastik? Może zrzucimy się na wtryskarkę, będzie jak za barszcz.
Pilot to po niemiecku Fernbedienung, przynajmniej do telewizora. Jak w Luftwaffe - nie wiem. Nie liczyłbym, ze w Niemczech mają taniej. |
Nie zgubiłem, ale że poczytałem na forum o większej uciążliwości korzystania z klucza zapasowego niż z głównego, to dmucham na zimne
Poza tym jeden z moich juniorów jest jeszcze zupełnie mały i chciałem ułatwić żonie otwieranie auta kluczem na pilota, żeby nie musiała się szarpać z drzwiami z dzieckiem na ręku :]
Jeśli chodzi o słówka w niemieckim to musiałem sobie odświeżyć pamięć, ale maila im naskrobałem po niemiecku
Mały słowniczek dla potrzebujących :
- Zentralverriegelung mit Fernbedienung - zamek centralny sterowany zdalnie
- Hauptschlüssel - klucz główny
- Ersatzschlüssel - klucz zapasowy
stempik - 2012-04-02, 15:14
jackthenight napisał/a: | kupujesz taki klucz : |
Niczego nie chcę twierdzić bo mam na ten temat dośc mgliste pojęcie. Może jednak okazać się że nic z tego nie wyjdzie.
Wewnątrz jest układ PCF7946 i na nim realizowany jest zarówno pilot sterujący zamkiem oraz immobiliser. Immo z całą pewnością jest prekodowane pod autko, więc operacja niekoniecznie musi się powieść. Trzeba by też wylutować cewkę immo i w jej miejscu (ze względu na położenie) umiescic chip od immo z klucza zapasowego.
eplus - 2012-04-02, 16:20
Immo w moim pojęciu to mała czarna pigułka bez żadnego zasilania, tylko z cewką wewnątrz, która zasila tę pluskwę i przesyła jednocześnie sygnał. Pilot zamka jest zasilany z baterii i równie dobrze mógłby być w breloku. Nie rozumiem, jak i po co ktoś by integrował immo (chip RFID) i zwykły pilot RC od zamka.
PS> To znaczy uważam ( i mam nadzieję), że są to osobne elementy kluczyka. Pluskwę immo wystarczy przełożyć z zapasu do nowego klucza fullopcji, a pilot nowego klucza - wprogramować do auta.
jackthenight - 2012-04-02, 17:28
stempik napisał/a: | bo mam na ten temat dość mgliste pojęcie. |
Jak zwykle bardzo skromny, ale w to, to akurat nie uwierzę
W ASO powinni wykonać przyuczenie i pilota RF i immobilajzera. Są firmy które się tym zajmują, także ASO chyba również powinno to potrafić i pewnie potrafi. Najlepiej jak kolega dystrykt9 się zapyta w ASO, że ma możliwość posiadania kluczyka RF od innej Dacii, i czy oni mogą ten kluczyk zaadoptować do jego auta - sądzę że żadnych problemów nie będą robić.
A dla ciekawych w kluczyku bez pilota RF znajduje się pastylka : PCF7936AS z wewnętrzną cewką :
Natomiast w kluczyku z pilotem RF znajduje się scalak : PCF7946AT z zewnętrzną cewką (i to jest dokładnie zdjęcie naszego pilota z Dacii):
eplus - 2012-04-02, 19:11
Chała, to jednak jest gorzej niż myślałem. Kluczyk z pilotem wpada do kałuży i nie mamy ani pilota ani immobilizera - jedyny sposób ruszenia z miejsca to laweta.
Jeśli mamy kluczyk bez pilota, to nawet wyjęty z wody uruchomi auto.
jackthenight - 2012-04-02, 19:14
Nie jest tak źle eplus. Kluczyk jest w pełni wodoszczelny.
eplus - 2012-04-02, 19:55
E.... niemożliwe. Jak w takim razie wymienić baterie RC
jackthenight - 2012-04-02, 20:06
Oj normalnie, otwierasz i wymieniasz baterię.
Ma uszczelkę, przyciski to jeden monolit z obudową i dlatego jest szczelny. Wpadnięcie pilota do kałuży nie spowoduje żadnych uszkodzeń. Nawet jakbyś włożył pilota pod strumień wody z kranu, również krzywdy pilotowi nie zrobi. Otwórz, zobacz.
stempik - 2012-04-02, 21:12
jackthenight napisał/a: | W ASO powinni wykonać przyuczenie i pilota RF i immobilajzera. |
No tak, ale wydawało mi się że zastanawiamy się jak to zrobić taniej.
eplus napisał/a: | Immo w moim pojęciu to mała czarna pigułka bez żadnego zasilania, tylko z cewką wewnątrz, która zasila tę pluskwę i przesyła jednocześnie sygnał. Pilot zamka jest zasilany z baterii i równie dobrze mógłby być w breloku. Nie rozumiem, jak i po co ktoś by integrował immo (chip RFID) i zwykły pilot RC od zamka.
PS> To znaczy uważam ( i mam nadzieję), że są to osobne elementy kluczyka. Pluskwę immo wystarczy przełożyć z zapasu do nowego klucza fullopcji, a pilot nowego klucza - wprogramować do auta. |
W zasadzie masz rację, ale ...
Wszystko jest na jednej strukturze bo jest taniej i teraz zaczynają się schody. Jak sam napisałeś immo nie jest zasilane z baterii więc jedynym sposobem na pozbycie się jego jest fizyczne usunięcie cewki. Zyskujesz przez to miejsce w obudowie na chip z zapasowego klucza i pozbywasz się kłopotu z ewentualnym problemem związanym z umieszczeniem 2 układów immo w polu cewki odbiornika.
jackthenight - 2012-04-02, 21:20
No zastanawiamy się, bo :
dystrykt9 napisał/a: | Korpus (PLIP) jest najdroższy i jego cena to 600-650 zł. |
a na allegro, można kupić za 100 zł.
Do tego przyuczenie w ASO za kolejne 100- 200 zł i mamy gotowy pilot za około 200- 300 zł.
Jeśli przyuczenie zrobimy w jakieś innej firmie, to może wyjdzie jeszcze taniej.
Ja nigdy tego robiłem, a jak patrzyłem to DDT2000 ma możliwość przyuczania pilotów, jednak na swoim pilocie tego nie będę testował z wiadomych względów, ale ogólnie w DDT2000 jest funkcja przyuczania RF i immo z UCH. Także teoretycznie za pomocą DDT2000 można przyuczyć każdy pilot za darmo :) Praktycznie jeszcze nie miałem okazji tego sprawdzać.
Jeśli kolega dystrykt9 przejeżdżał by kiedyś koło Łodzi ze swoim pilotem z allegro, to mogę spróbować przyuczyć my ten pilot za darmo.
stempik - 2012-04-02, 21:51
jackthenight napisał/a: | Jeśli przyuczenie zrobimy w jakieś innej firmie, to może wyjdzie jeszcze taniej. |
Jest kłopot bo jak sądzę (i trzeba mi wierzyć że nie wiem) to jednak chip powinien być prekodowane pod markę. A swoje przekonanie biorę z faktu że przypadkiem posiadam maszynkę która takie układy prekodować potrafi (podobno, bo nigdy tego nie robiłem) Tyle że nie wszystkie , a dacię na dodatek olali.
Są ręczne procedury do dopisywania pilotów (dla pinu 4 cyftowego) ale tym razem procedury są stare a nasze autka zbyt nowoczesne, :) U nas pin ma 13 cyfr.
Co do innej firmy to musiał by się znaleźć jakiś altruista bo firmy chcą na tym po prostu zarobić i nawet trudno się im dziwić. Nie udostępniają więc żadnych na ten temat informacji.
jackthenight - 2012-04-02, 21:55
A ja nauczanie klucza,dodanie nowego klucza, podmianę UCH przez DDT2000 zrobię w 10 sekund - przynajmniej teoretycznie, ale jak dotąd DDT2000 w praktyce mnie jeszcze nie zawiódł :)
stempik - 2012-04-02, 22:06
jackthenight napisał/a: | A ja nauczanie klucza,dodanie nowego klucza ... |
Bo ty jesteś entuzjasta. Wiec możesz to robić dla satysfakcji. Ale gdybyś miał szefa i robił to za pieniądze to w pierwszej kolejności dostałbyś do podpisania dokumencik o zakazie nieuczciwej konkurencji, i już jesteś na ziemi.
Taki PCF7946 to pewnie w detalu z 10 zł kosztuje, ale moja maszynka go nie obsłuży. Zadbano o to żeby potrafiła zaprogramowac chipy specjalnie dla niej przygotowane, po 90 zł.
dystrykt9 - 2012-04-03, 08:54
jackthenight napisał/a: | Jeśli kolega dystrykt9 przejeżdżał by kiedyś koło Łodzi ze swoim pilotem z allegro, to mogę spróbować przyuczyć my ten pilot za darmo. |
Zastanawiamy się na razie czysto akademicko, bo jeszcze przez parę tygodni nie bedę miał auta
Propozycja jest super i skłania do zostania takim królikiem doświadczalnym , bo pada ze strony fachowca, jak widzę po lekturze forum.
Mam takie dodatkowe pytania:
- czy w razie niepowodzenia, taka procedura przyuczenia ("sklejanego" klucza Logan-Duster) grozi jakimś rozregulowaniem/rozstrojeniem układu?
- czy mogą się z tym wiązać jakieś inne błędy w działaniu układu centralnego zamka/immo/innej elektroniki?
- czy nie będzie to miało znaczenia dla gwarancji?
Pytam jako osoba nie dysponująca taką wiedzą techniczną w tym obszarze
W międzyczasie otrzymałem informację z Renault Deutschland.
W pierwszych zdaniach najpierw przeproszono mnie, że dopiero dzisiaj otrzymałem odpowiedź na wczoraj zadane pytanie
Zapomniałem, że tam są inne standardy.
Później w bardzo, BARDZO miły sposób poinformowano mnie, w którym miejscu mogę otrzymać dokładne dane. Napiszę tam i jak się czegoś dowiem to wrzucę na forum choćby po to, żeby poglądowo było porównanie cen.
eplus - 2012-04-03, 09:31
stempik napisał/a: |
W zasadzie masz rację, ale ...
Wszystko jest na jednej strukturze bo jest taniej i teraz zaczynają się schody. Jak sam napisałeś immo nie jest zasilane z baterii więc jedynym sposobem na pozbycie się jego jest fizyczne usunięcie cewki. Zyskujesz przez to miejsce w obudowie na chip z zapasowego klucza i pozbywasz się kłopotu z ewentualnym problemem związanym z umieszczeniem 2 układów immo w polu cewki odbiornika. |
No ale ciekawe, czy oryginalny immo i pilot to ten sam kod, czy dwa różne kody? Jeśli ten sam kod, to mniej bezpiecznie (kod radiowy łatwo zeskanować, oczywiście na pewno i tak jest zmienny), ale prościej i taniej, a więc wiadomo... I teraz mamy hybrydę z dwóch kluczy, która inaczej się melduje na radiu, a inaczej na cewce stacyjki. Nie jest to problem, bo można jednym pilotem otworzyć auto, a innym odpalić, identyczność kodów nie jest wymagana. Ale hybryda w centralce zajmie wtedy miejsce 2 pilotów - jedno jako radio, a drugie jako immo. A maksymalna liczba pilotów to pewnie 3 (komórek na kody w pamięci centralki UCH czy komputera). Zakładam, że da się przyuczyć samochód osobno do kodu radiowego albo do kodu immo. Bo można sobie wyobrazić sytuację, że immo jest nadrzędne, bo jest w każdym kluczu, a radio jest pochodną immo i radia się nie przyucza, radio akceptuje kody wpisane dla immo. I wtedy procedura byłaby taka: przyuczamy auto do immobilizera z kluczyka kupionego na allegro (jeśli się ta sztuka uda) > automatycznie auto rozpoznaje radiopilota, i gotowe. A jak nie przyuczymy auta do immo, to nie zaakceptuje też radiopilota i tyle. Ja w takiej sytuacji wywaliłbym immobilizer z auta i nie zamykał go w ogóle, za to sprawiłbym sobie dobrze widoczną naklejkę "Auto bossa mafii" i nikt nie ruszy, bo betonowe buty są bardzo niewygodne. A nie 8 czy 12 stówek zanosić w zębach do ASO.
stempik - 2012-04-03, 11:27
Centralny i immo to dwa rózne obwody nie związane ze sobą i działające zupełnie niezaleznie.
Zero powiązań.
dystrykt9 - 2012-04-03, 11:44
Panowie, mam odpowiedź z ASO.
Kolega pisze, że nie da się niestety u dealera wykorzystać obudowy klucza z Logana (ani z innego modelu), ponieważ tam już jest zaprogramowany immo (wychodzi, że pod dany model). Mówi też, że podczas przyuczenia klucza w ASO nie programuje się immobilizera.
stempik - 2012-04-03, 13:40
dystrykt9 napisał/a: | Kolega pisze, że nie da się niestety u dealera wykorzystać obudowy klucza z Logana | Nie da się bo nic by z tego nie mieli.
Ale my może możemy przelutować PCFa w takim kluczu na nowy układ, prekodować go w odpowiednim programatorze i dopisać przu pomocy programu i kabelka OBD lub innego urządzenia (może okazać się że jest potrzebny pin do zalogowania się w aucie).
I jeśli już to się nam uda to może okaże się ze tak jest taniej, choć może niekoniecznie.
jackthenight - 2012-04-03, 13:49
stempik napisał/a: | może okazać się że jest potrzebny pin do zalogowania się w aucie |
PIN albo prawidłowo zwany kod APV to nie jest problem, DDT potrafi go odczytać.
stempik napisał/a: | prekodować go w odpowiednim programatorze |
I tu widzę główny problem.
stempik napisał/a: | dopisać przu pomocy programu i kabelka OBD |
I to jest również proste, DDT to potrafi.
Wniosek jest taki, że dolutowując nowy PCF nie mamy programatora aby go wstępnie prekodować.
A to Stempik nie wystarczy nowego PCF-a zalutować i programem DDT dopisać do auta ?
Bo rozumiem, że nowy pilot z ASO już jest wstępnie prekodowany.
bebe - 2012-04-03, 13:59
jackthenight napisał/a: | A ja nauczanie klucza,dodanie nowego klucza, podmianę UCH przez DDT2000 zrobię w 10 sekund - przynajmniej teoretycznie, ale jak dotąd DDT2000 w praktyce mnie jeszcze nie zawiódł :) |
O ile mi wiadomo, to procedura przyuczania klucza jest sztucznie wydłużona do 1 godziny - ponoć ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
Może być mi źle wiadomo.
monopios - 2012-04-03, 14:12
Mając słabe pojęcie o tym temacie, mam pewne obawy po przeczytaniu tego zdania.
eplus napisał/a: | I wtedy procedura byłaby taka: przyuczamy auto do immobilizera z kluczyka kupionego na allegro |
Jak rozumiem, to auto dopasowujemy do kluczyka. Czyli sprzedawca z allegro ma nasze dane adresowe i może mieć duplikat immo. sprzedanego nam, czy to nie jest proszenie się o kłopoty
eplus - 2012-04-03, 14:33
Nie istnieją duplikaty immo czy innych tego rodzaju pilotów przyuczanych po stronie odbiorczej. Każdy ma swój unikatowy numerek, którym się zgłasza.
eplus - 2012-04-03, 14:37
bebe napisał/a: | kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
|
Ale co złego zrobi Zdzicho w tym czasie? Odpisze sobie numerek z breloka? Nie da się skopiować pilota.
Groźne byłoby, gdyby na 20 sekund wyjechał na jazdę próbną i w tym czasie przyuczył SAMOCHÓD do swojego prywatnego pilota - tym pilotem mógłby później otworzyć i uruchomić auto na mieście.
bebe - 2012-04-03, 14:48
eplus napisał/a: | bebe napisał/a: | kiedy pan Zdzichu z hali, zatrudniony za 1500 brutto, znika z horyzontu na 10 sekund z kluczem od Laguny za 150 kafli. ;)
| Ale co złego zrobi Zdzicho w tym czasie? Odpisze sobie numerek z breloka? Nie da się skopiować pilota. |
Nie mam bladego pojęcia, nie znam się na tym. :] Wiem tylko, że w moim przypadku przyuczanie faktycznie trwało godzinę (serwisowi chyba nie zależało na sztucznym przeciąganiu sprawy, bo i tak przyuczali za friko). Kolega jeżdżący Mercedesem potwierdził, że w jego przypadku też tak to wyglądało i on właśnie się dowiedział, że ma to zapobiegać szybkiemu kopiowaniu kluczyków przez nielojalnych serwisantów. :) Nie mam pojęcia, ile w tym prawdy.
Piotras - 2012-04-03, 14:59
W zeszlym tygodniu bylem na przyuczaniu kluczy, tez trwalo to troche ponad godzine, lacznie z szybkim testem alarmów. Koszt z tego co pamietam to ok. 340 zlotych.
stempik - 2012-04-03, 15:34
Cytat: | O ile mi wiadomo, to procedura przyuczania klucza jest sztucznie wydłużona do 1 godziny | To prawda niektóre starsze maszyny wymuszały odczekanie 30 minut.
eplus napisał/a: | Nie istnieją duplikaty immo | Ależ oczywiście że istnieją. Choć nie wszystkie. Dacia jednak jest do skopiowania.
jackthenight napisał/a: | stempik napisał/a: | prekodować go w odpowiednim programatorze | I tu widzę główny problem. | Zasięgnę języka, i może. Ale puki co, nic nie wiem.
czaju - 2012-04-03, 16:09
ale moment bo ja widzę dwie sprawy:
1. immobilizer
2. sygnał radiowy
i skoro mamy "pasywną" pastylkę z kluczyka zapasowego, a jesteśmy w stanie nauczyć samochód odbierania sygnału z innego kluczyka to... w czym problem?
Czy dwie pastylki od immobilizera będą się gryzły będąc w jednej obudowie?
no i byłoby ciekawie
jeśli w domu byłoby kilka Daciek, to możemy sobie wyobrazić uniwersalnego pilota do otwierania [nieumożliwiającego odjechania], co przynajmniej u mnie byłoby przydatne...
monopios - 2012-04-03, 19:44
stempik napisał/a: | eplus napisał/a: | Nie istnieją duplikaty immo | Ależ oczywiście że istnieją. Choć nie wszystkie. Dacia jednak jest do skopiowania. |
No to jak jest z tym , kupując z allegro i trafiając na nieuczciwego sprzedawce to igramy z losem, czy wszystko jest w porządku i możemy olać niecne zamiary sprzedawcy?
Pytam czysto teoretycznie.
stempik - 2012-04-03, 20:45
monopios napisał/a: | trafiając na nieuczciwego sprzedawce to igramy z losem ... Pytam czysto teoretycznie |
Igrasz z losem systawiając nos na ulicę.
Dacie można ukraść w 5 - 10 minut.
1_ otwierasz - ok 30 sek.
2_ kasujesz ustawienia komputera - ok 2-5 minut
3_ wyrywasz stacyjke - około 30 sek.
4_ cieszysz się z jazdy samochodem sąsiada.
Sam nie wierzę że to napisałem. Nie czytajcie tego, to musi być jakaś bujda.
Uwaga: wszystkich chętnych do zanocowania dziś w samochodzie uprzedzam że noc ma być chłodna.
czaju napisał/a: | 1. immobilizer
2. sygnał radiowy
.... Czy dwie pastylki od immobilizera będą się gryzły będąc w jednej obudowie? |
1. Immo to elektroniczne zabezpieczenie, zasilane i komunikujące się na drodze indukcyjnej.
2. pilot steruje zamkiem centralnym , komunikując się z centralką za pomocę fal radiowych.
3. W zalezności od Bóg wie czego dwa chipy umieszczone w polu w pobliżu stacyjki mogą powodować przekłamania. Za kazdym razem tylko jeden z nich bedzie pierwszy. A przynajmniej tak mi się zdaje.
monopios - 2012-04-04, 14:57
stempik napisał/a: | Dacie można ukraść w 5 - 10 minut. |
No chyba, że masz magiczny przełącznik w nieznanym miejscu
TD Pedro - 2012-04-04, 18:42
monopios napisał/a: | No chyba, że masz magiczny przełącznik w nieznanym miejscu |
to ukradną razem z przełącznikiem...
stempik - 2012-04-04, 19:03
Cytat: | No chyba, że masz magiczny przełącznik w nieznanym miejscu |
I, w wypadku dacii, odłączone gniazdo OBD. Polecam.
Cytat: | to ukradną razem z przełącznikiem... |
Przełącznik, magiczny oczywiście, uratował żonki pandę więc może warto.
monopios - 2012-04-04, 19:15
TD Pedro napisał/a: | to ukradną razem z przełącznikiem... |
Na lawecie , nie każdego złodzieja na to stać aby takie środki angażować w Dacie
eplus - 2012-04-04, 19:39
stempik napisał/a: |
I, w wypadku dacii, odłączone gniazdo OBD. Polecam.
|
Zamiast sygnałów złącza OBD do typowej kostki podłączyć przetwornicę na napięcie 230V. Właściwe złącze OBD w innym miejscu.
dystrykt9 - 2012-04-05, 11:38
Temat kompletnego klucza do zdalnego sterowania razem z przyuczeniem to w Niemczech cena 170-190 euro (informacja z salonów niemieckich).
Do rozważenia jedynie dla osób mieszkających blisko granicy, o ile ceny po stronie PL będą podobne do tych, które ja uzyskałem od polskich dealerów (~900 zł). W pozostałych przypadkach dochodzi koszt paliwa.
Nie zmienia to faktu, że cała ta impreza z kluczem w tak wysokiej cenie jest "lekko drobno pochlastana"...
Ja osobiście na tak wysokie koszty się nie piszę.
Trzeba będzie się zastanowić czy:
- skorzystać z uprzejmości kolegów ekspertów z forum i wejść w eksperyment naukowy z próbą przyuczenia klucza z allegro (się nie znam to się trochę obawiam o skutki uboczne - nie powiedzieliście nadal, czy to niczym nie grozi)
- przytulić alarm
- żyć jak fabryka dała.
jackthenight - 2012-04-05, 19:46
dystrykt9 napisał/a: | nie powiedzieliście nadal, czy to niczym nie grozi) |
Bo sami nie wiemy. Ale podejrzewam, że nic się nie stanie, w najgorszym przypadku kluczyka nie da się dopisać do UCH i tyle.
dystrykt9 - 2012-04-05, 20:31
Mam dwie informacje z niezależnych źródeł - jedno polskie i jedno niemieckie - że nowe klucze są wstępnie programowane na dany nr nadwozia i takie częściowo zaprogramowane trafiają do ASO. W ASO są tylko przyuczane do danego auta, co kończy proces programowania. Podobno raz przyuczony klucz nie może być ponownie przyuczony do innego pojazdu.
stempik - 2012-04-05, 21:07
dystrykt9 napisał/a: | nowe klucze są wstępnie programowane na dany nr nadwozia | Tak, ale tyko w wypadku niektórych marek.
dystrykt9 napisał/a: | raz przyuczony klucz nie może być ponownie przyuczony do innego pojazdu | Czasem tak, choć na ogół można je zapisywać i kasować wielokrotnie. Nie pamiętam niestety jak jest w dacii.
jackthenight - 2012-04-07, 10:22
Znalazłem na allegro oferty transpondera PCF7946AT za 35 zł - czyste.
Za prekodowanie pod auto dodatkowa opłata. Ale pewnie więcej niż 50 zł kosztować to nie będzie (wysłałem maile do sprzedawców z pytaniem o koszt wstępnego prekodowania)
Także używany pilot z allegro to koszt 100 zł + 35 zł i prekodowanie 50 zł, czyli razem
jakieś 180 zł.
Teraz tylko przelutować transpondery, za pomocą DDT2000 dodać nowy pilot do auta i mamy dwa piloty zdalnego sterowania :)
180 zł to pewnie zdecydowanie mniej niż 800 zł :)
aro_rdrg - 2012-04-07, 11:36
Zakupiłem oryginalny kluczyk niby nowy na allegro. Jednak nie działa powyższa instrukcja jak i DDT2000 nie chce go dopisać. Po świętach udam się do ASO ciekawe czy coś z tym zrobią czy wydałem forsę w błoto.
jackthenight - 2012-04-07, 11:40
Pokaż z której aukcji kupiłeś pilota.
Pewnie pilot nowy, ale już był dopisany do jakiegoś auta wcześniej - a takiego pilota się już nie dopisze do innego auta.
A o dodaniu pilota więcej jest tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p=125216#125216
A przez DDT zawsze dopisujesz dwa kluczyki, najpierw ten który działa, a później dopiero ten nowy, który chcesz dodać.
aro_rdrg - 2012-04-07, 11:52
jackthenight napisał/a: | Teraz tylko przelutować transpondery, za pomocą DDT2000 dodać nowy pilot do auta i mamy dwa piloty zdalnego sterowania :)
180 zł to pewnie zdecydowanie mniej niż 800 zł :) |
Jest taki problem, zdaje się aby nauczyć nowy kluczy trzeba posiadać - odczytać Kod APV. Tu (przynajmniej u mnie) pojawia się problem:
Request: lecture code APV error (2036) Requestes service $21, Negative reply 33: ECU locked
aro_rdrg - 2012-04-07, 12:00
jackthenight napisał/a: | Pewnie pilot nowy, ale już był dopisany do jakiegoś auta wcześniej - a takiego pilota się już nie dopisze do innego auta.
A o dodaniu pilota więcej jest tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p=125216#125216
|
Zanim kupilem to pytałem czy to na pewno nowy niezaprogramowany pilot i odpisał:
Cytat: | Kluczyk jest naprawdę nowy (brak rysek czy śladów używania) - można go za programować w ASO. Ja miałem mieć go do swojej Daci jako zapasowy ale samochodu już nie mam. Fabrycznie do Daci jest kluczyk bez przycisków oraz kluczyk z przyciskami. Max można do programować 7 kluczyków do samochodu. |
a w aukcji napisał:
Cytat: | Mam do sprzedania oryginalny pilot kluczyka widoczny na zdjęciu do samochodu marki Dacia Logan, Logan MCV, Sandero. Pilot do się zaprogramować bez przeszkód |
w tamtym też wątku napisałem jaki mam komunikat.[/code]
jackthenight - 2012-04-07, 12:37
Faktycznie u mnie również przy próbie odczytania kodu APV dostaje info, że "ECU locked", czyli lipa. Bez kodu APV nie wgra się nowego klucza. Może wyprosisz ASO o kod naprawczy APV do swojego auta, ale pewnie nie dadzą ci go.
Bo w DDT2000 w jednym miejscu można ten kod APV wpisać, właśnie do dodawania kluczy.
Natomiast jeśli kucz jest nowy, to ASO bez najmniejszych problemów dopisze ci go do auta - zapłacisz tylko za dopisanie jakieś 100 do 200 zł.
Ale z drugiej strony zastanawiam się jak robią to np, takie firmy : http://allegro.pl/kluczyk...2261099094.html
Przecież oni również nie posiadają kodu APV, a jednak jakoś dopisują klucze.
aro_rdrg - 2012-04-07, 12:57
jackthenight napisał/a: | Faktycznie u mnie również przy próbie odczytania kodu APV dostaje info, że "ECU locked", czyli lipa. Bez kodu APV nie wgra się nowego klucza. Może wyprosisz ASO o kod naprawczy APV do swojego auta, ale pewnie nie dadzą ci go.
|
Dzięki jackthenight za sprawdzenie tego u siebie, bo mi już 3 raz do samochodu nie chce się schodzić. Myślałem że coś źle robię. Przełączałem też funkcje "blokowanie kluczy do nauki" ale oczywiście to nic nie dawało.
Może firmy które dorabiają mają kalkulatory APV.
o coś jak to:
http://immo-code.com/icc_...ault_dacia.html
stempik - 2012-04-08, 18:18
Cytat: | Faktycznie u mnie również przy próbie odczytania kodu APV dostaje info, że "ECU locked", czyli lipa. | Nie wiem czemu ale jak mi się zdawało pin powinieneś był dostać w momencie zakupu autka.
jackthenight napisał/a: | Ale z drugiej strony zastanawiam się jak robią to np, takie firmy : | Wyciągają z pamięci. Sam się tym interesowałem jakiś czas temu ale odkąd moje szare komórki coraz częściej odmawiają współpracy, straciłem zainteresowanie. No i te ceny. Przyzwoity programator kosztuje, a jednym wszystkiego nie przeczytasz.
Price is €1250.00 EUR includes six months of free updates and worldwide shipping
Co w wolnym tłumaczeniu może oznaczać ze dla użytku domowego niekoniecznie się to opłaca.
stempik - 2012-04-08, 18:26
Wyżej pisałem o możliwości kupna zamiennika, ale po sprawdzeniu u źródła okazało się że można je dopisać jedynie do starszych aut z krótkim pinem. A dacia (przynajmniej moja) ma pin 12 cyfrowy.
Lukas87 - 2012-04-08, 21:13
a zwrot kluczyka?? bo jesli z niego nic nie bedzie to po ci on
bushi - 2012-04-09, 10:06
Co do kalkulatora - jest takowy dostepny w sieci, ale chyba obsluguje starsze modele. Wpisywalo sie w niego typ pojazdu z tabliczki i 5-cyfrowy kod z kluczyka (podobno byly takowe w srodku na plytce) i generowal 4-cyfrowy pin. A w naszych Dackach chyba pin jest dluzszy - czy sie myle?
stempik - 2012-04-09, 20:01
bushi napisał/a: | (podobno byly takowe w srodku na plytce) i generowal 4-cyfrowy pin. |
Co prawda nie mam pewności ale jeśli myślimy o tym samym, to tylko pin do pilota.
U nas do komputera autka powinien być 12 cyfrowy.
jackthenight - 2012-04-09, 21:25
stempik napisał/a: | Nie wiem czemu ale jak mi się zdawało pin powinieneś był dostać w momencie zakupu autka |
Nieeee, kodów naprawczych APV nie dają. To tylko serwis ma w bazie online i na podstawie VIN auta go odczytuje.
stempik - 2012-04-09, 23:51
jackthenight napisał/a: | To tylko serwis ma w bazie online i na podstawie VIN |
Jeśli na podstawie VIN-u to z pewnością jest jakiś generator. Trzeba jednak być ostrożnym bo zły numer może zablokować autko na chwilkę lub przy kilku nieudanych próbach nawet na amen.
Mnie coś się kiedyś udało wyżebrać w serwisie, tyle że nie miałem odwagi sprawdzić więc sam nie wiem czy mam dobry.
stempik - 2012-04-10, 11:37
Oryginalny pilot poza ASO to koszt około 200 zł brutto. Tyle ostatnio kosztował choć w tej chwili ich nie ma.
Jednak sprzęt potrzebny do jego przygotowania i dopisania do autka jest na tyle drogi że cena 400 czy 500 zł dla klienta końcowego z całą pewnością nie będzie zdzierstwem.
zalcer - 2012-11-12, 20:45
Kupilem logana van z 1 kluczem klucz zgubilem 120km od miejsca zamieszkania a auto stoi 25 km od miejsca zamieszkania .
mialem klucz czysty bez pilota itd tylko grot i tabletka IMO (najtansza wersja)
klucz zamowiony X 2 .
Akcja i zamieszkanie w niemczech cena 158 .10 euro
ze mam fakture na biurku 2 x grot 37.36 e 2 x transponder 75.40 e i przyuczenie 30 min 20.10e + podatek
Auto bede jeszcze musial przyholowac pod serwis.
Dobrze ze mam ADAC i mnie ztargaja za "darmo" 79 € co roku ale ze duzo i daleko jezdze lepiej miec.
A na 1.5 tygodnia jestem uziemiony na wsi heeeeeeee
edith
no mam juz auto czekalem na klucz cale 12 dni. No i Dacia przejechala sie na lawecie
stempik - 2012-11-15, 00:09
Na dziś cena klucza w Łodzi to juz tylko 250 zł
Oczywiście bez pilota, no i poza ASO
pergamin - 2013-06-12, 07:16 Temat postu: Dacia Logan oryginalny zestaw kluczyków Witam
Nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi, więc tworzę nowy temat.
Pytanie do pierwszych właścicieli Dacia Logan.
1. Ile otrzymaliście kluczyków?
2. Czy każdy ma pilota, czy też jeden z nich posiada tylko immobilaizer?
W necie znalazłem sprzeczne informacje, no a komis uszczęśliwił mnie tylko
jednym kluczem z pilotem. Rocznik samochodu 2005.
loganik - 2013-06-12, 07:30
Limitowana seria Pioner, Laureate, rok 2005 - 1 kluczyk z pilotem. 1 z immobilaizerem.
Przemek77 - 2013-06-12, 08:14
Dacia Logan Arctica rok 2010
1 kluczyk z pilotem + immo, 2 kluczyk bez pilota tylko z immo.
Co prawda jestem 2 właścicielem, ale.... auto kupione u dilera marki.
mekintosz - 2013-06-12, 08:20
Sandero 2009 dwa kluczyki, w tym jeden z pilotem.
czaju - 2013-06-12, 08:25
immobilizer do kluczyka ma się tak, że jak kluczyk nie ma "pestki" to samochodu nie uruchomisz.
Pewnie chodzi o kluczyk z pilotem - tak w Daćkach sprzedawane są tak że jeden jest z pilotem, a drugi bez.
jackthenight - 2013-06-12, 08:40
Kluczyki są dwa. Obydwa również posiadają immo.
Tylko jeden kluczyk ma pilota.
tomszafa - 2013-06-12, 09:33
jackthenight napisał/a: | Kluczyki są dwa. Obydwa również posiadają immo.
Tylko jeden kluczyk ma pilota. |
I tak jest we wszystkich Daciach a nie tylko w Loganie.
radzio - 2013-06-12, 09:43
We wszystkich starych. Ja mam dwa normalne kluczyki z pilotem.
Pshemo - 2013-06-12, 12:08
Dokładnie w "nowych" są już dwa z pilotami :)
chriskb - 2013-06-12, 15:37
Z tymi kluczykami to jest jak popadnie. Mój Duster z 2011 roku dostał dwa kluczyki z pilotem, tylko, że w jednym z nich nie było wnętrzności do sterowania.
WhiteDragon - 2013-06-12, 16:21
1 kluczyk z pilotem. 1 z immobilaizerem.
pergamin - 2013-06-12, 16:24
czaju napisał/a: | immobilizer do kluczyka ma się tak, że jak kluczyk nie ma "pestki" to samochodu nie uruchomisz.
Pewnie chodzi o kluczyk z pilotem - tak w Daćkach sprzedawane są tak że jeden jest z pilotem, a drugi bez. |
Nie wiem, czy dobrze rozumiem.
Oba klucze otwierają i uruchamiają samochód. Tyle tylko, że jeden z nich dodatkowo steruje centralnym zamkiem.
Tak?
Chodzi o to, że posiadam ten z pilotem otwierającym centralny zamek.
Pytanie, czy można dorobić wersję bez sterowania centralnym, bo pewnie taka będzie tańsza?
Chciałbym mieć awaryjny kluczyk, którym wrazie czego uruchomię samochód
TD Pedro - 2013-06-12, 17:43
pergamin napisał/a: | czy można dorobić wersję bez sterowania centralnym, bo pewnie taka będzie tańsza |
zdecydowanie 2 x TAK, można dorobić i będzie duuuuuuuuużo tańsza,
kyrneh - 2013-06-12, 17:46
Każdy samochód powinien posiadac dwa komplety kluczyków / ważne przy ubezpieczaniu samochodu/.
mój pierwszy Logan z 2006 r posiadał dwa komplety z których tylko jeden miał immobilizer natomiast obecny Logan z 2013 r posiada już obydwa z immobilizerami.
aga - 2013-06-12, 21:10
Ja mam obydwa kluczyki z pilotem ( Logan Laureate 2013 r.)
jackthenight - 2013-06-12, 21:16
kyrneh napisał/a: | mój pierwszy Logan z 2006 r posiadał dwa komplety z których tylko jeden miał immobilizer |
Bzdury piszesz.
Imobilajzer posiada każdy kluczyk. Bez tego byś nie uruchomił silnika.
Natomiast tylko jeden kluczyk posiadał pilot do centralnego zamka.
W chwili obecnej w nowych modelach po liftingu jak widać, do nowego auta obydwa kluczyki posiadają przyciski sterowania centralnym zamkiem.
pergamin - 2013-06-13, 21:44
Właśnie dorobiłem sobie zapasowy kluczyk z immobilizerem bez pilota.
W Gdyni kosztowało mnie to 280 PLN.
Było to najtańsze miejsce jakie znalazłem (odwiedziłem kilka punktów usługowych).
kyrneh - 2013-06-14, 06:00
jackthenight napisał/a: | kyrneh napisał/a: | mój pierwszy Logan z 2006 r posiadał dwa komplety z których tylko jeden miał immobilizer |
Bzdury piszesz.
Imobilajzer posiada każdy kluczyk. Bez tego byś nie uruchomił silnika.
Natomiast tylko jeden kluczyk posiadał pilot do centralnego zamka.
W chwili obecnej w nowych modelach po liftingu jak widać, do nowego auta obydwa kluczyki posiadają przyciski sterowania centralnym zamkiem. |
Sorrki, faktycznie miałem na myśli funkcje pilota/ zamki i autoalarm/
corrado - 2013-08-22, 11:30
To jak panowie z tym dorabianiem kluczyka do Dacii ? Ile to teraz kosztuje ?
Stempik czy ta cena to za kompletny kluczyk z grotem i zakodowaniem immo (ale bez pilota) ?
Edit 30-08
Byłem w ASO i koszt dorobienie kluczyka jak do mojego x 2 przyciskami RF to 650pln + 120pln zaprogramowanie go podłączając do komputera.
Sporo !
miguel - 2013-09-04, 17:23
W kwietniu dorabiałem sam kluczyk z transponderem (bez pilota) i płaciłem coś ok 120 - 150 zł - nie było żadnego problemu...
Józef - 2014-08-16, 12:25
W zakupie dostałem tylko jeden kluczyk dokupiłem surowy grot za 18,90 na allegro dopasowanie kosztowało mnie 10 zł. Ale niestety otworzę tylko drzwi. Natomiast nie odpalę auta. Musiałbym udać się do fachowca o dorobienie elektroniki kluczyka a to już większe koszty. Mam pytanie może ktoś wie jaką kwotę to kosztuję?
stempik - 2014-08-28, 13:12
miguel napisał/a: | W kwietniu dorabiałem sam kluczyk z transponderem (bez pilota) i płaciłem coś ok 120 - 150 zł - nie było żadnego problemu... |
120 zł. to taniej niż cena klucza i czystego transpondera dla osób prowadzących działalność w tym zakresie.
P.S. Troszkę mnie tu nie było.
Józef - 2014-08-28, 20:27
Dzisiaj się dowiadywałem w ASO - przyuczenie kluczyka to koszt 150zł. Zastrzegł że jeżeli to się nie uda to nie ma zwrotu kasy.
ZbujMadej - 2014-08-29, 09:29
Hmmm...jak to zastrzegł, że "jeżeli się nie uda, to nie ma zwrotu kasy" ?!
Płaci się za wykonaną usługę, a nie za próbowanie. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
stempik - 2014-08-29, 14:29
Józef napisał/a: | Dzisiaj się dowiadywałem w ASO - przyuczenie kluczyka to koszt 150zł. |
Przyuczenie to nie jest klucz do autka a jedynie przyuczenie. Za klucz trzeba jak sądzę zapłacić osobno.
Józef - 2014-08-29, 17:01
Jeszcze raz wyjaśnię miałem elektronikę kluczyka (lecz nie wiem czy sprawna)dorobiłem grot za 28,90 więc samo przypisanie do auta koszt 150, szukam taniej. Jak uruchomię auto wszystkich powiadomię.
loganik - 2014-08-29, 19:41
stempik napisał/a: |
P.S. Troszkę mnie tu nie było. |
Dało się zauważyć!
Józef - 2014-09-01, 10:20
Więc dzisiaj udałem się do miłego Pana w celu przypisania kluczyka stacyjki. Jak już nadmieniałem grot miałem wykonany. Po przyłączeniu komputera i wykonaniu usługi zapłaciłem 100zł więc ogólny koszt drugiego kluczyka to 128.90 zł. Tylko zaznaczam że elektronikę kluczyka miałem. Od Pana nie usłyszałem jak w ASO że jak przypisanie się nie uda to pieniądze przepadają.
pawelg - 2014-09-15, 09:58
Ech, ja właśnie od 2 dni odczuwam decyzję nie kupienia drugiego pełnego kluczyka z samochodem.
W weekend jakiś pajac ukradł mi z plecaka klucz/pilot (pewnie myślał, że znajdzie gdzieś w okolicy samochód - nic bardziej błędnego).
Niestety zostałem z kluczem bez pilota, którym nie da się ani zamknąć samochodu w sposób prosty, ani włączyć alarmu...
Nowy kluczyk w ASO - 520 PLN, wyprogramowanie starego - 115 PLN, wprogramowanie nowego po tym jak przyjedzie - 115 PLN... I niestety stan ten będzie trwał dwa tygodnie - tyle się czeka na kluczyk.
p,paw
wadam - 2014-09-17, 10:08
Są do DDII kluczyki scyzoryki?
ZbujMadej - 2014-09-17, 19:58
Są, a przynajmniej taki właśnie kluczyk był na zdjęciu, bo była nawet jakiś czas temu (w maju?) promocja "minus 30%" bodajże do ceny w ASO. Niestety nie znam ceny dokładnie wyjściowej - podobno około 450zł.
pawelg - 2014-09-19, 14:29
Renault się tym razem pospieszył - nowy kluczyk z pilotem przyszedł po całych 5 dniach.
p,paw
Józef - 2014-09-19, 18:14
Czyli jak rozumiem kosztowało to Ciebie 520 + 2x 115 - to sporo !
pawelg - 2014-09-19, 18:42
Ostatecznie 480 + 115. Z jednej operacji zrezgnowałem, kluczyk okazał się być trochę tańszy.
Tym nie mniej, droga impreza.
p,paw
corrado - 2014-12-18, 00:31
Ile teraz kosztuje dorobienie kluczyka z immo i z pilotem 2 przyciski do dacii duster ?
Czy jakieś miejsca , tańsze niż aso możecie polecić - niekoniecznie w W-wie ...
dzięki z góry
laisar - 2014-12-18, 02:25
corrado napisał/a: | Ile teraz kosztuje dorobienie kluczyka z immo i z pilotem 2 przyciski do dacii duster ? |
Zapewne bez zmian...
corrado napisał/a: | niekoniecznie w W-wie |
Jak tak, to kol. stempik jest z łodzi i właśnie kluczami zajmuje się zawodowo:
http://adresy.com/uslugi,...c4VAPXOFQA.html
Ajgor - 2014-12-22, 21:10
Dziś się zalogowałem na ,,Moja Dacia'' i w promocji powitalnej mam w ofercie trzeci kluczyk(scyzoryk). Promocja 30% ceny, tylko nie potrafię się doszukać w akcesoriach ile kosztuje...
corrado - 2015-01-19, 11:20
... podzielę się doświadczeniem :
Dorabialem jakis czas temu kluczyk z pilotem w W-wie - 30min z zaprogramowaniem - 400pln w sklepie na Al.Jerozolimskich czy decathlonie i gratis bateryjka do starego pilota.
Józef - 2015-05-11, 14:20
Można tak, elektronikę kluczyka kupić za małe pieniądze i dorobić surowy grot do stacyjki. Potem przypisać kluczyk do auta. Ja za przypisanie zapłaciłem 100 zł, a ASO chciało 150 zł i zastrzegło, że jak przypisanie się nie uda nie zwracają pieniędzy.
Bartosz81 - 2015-05-27, 11:00
Mnie wczoraj policzyli w Kauflandzie na Korkowej w Warszawie 380 zł za klucz bez pilota do Sandero PH1.
Drogawo coś...
romko - 2016-05-25, 07:52 Temat postu: kodowanie kluczyka Witam
Czy można samemu zakodować kluczyk do samochodu DUSTER? Mam zakupiony dodatkowy kluczyk ale podobno trzeba go zakodować. Kluczyk był zamówiony w RENAULT i otrzymałem od nich nr kodu.
Józef - 2016-05-25, 08:18
ASO chciało za usługę 150zł i powiedzieli że jak się nie uda to nie zwracają pieniędzy, przypisałem kluczyk więc u rzemieślnika za 100zł i mam drugi w zapasie.
damiaszek - 2016-05-25, 08:25
Co znaczy że jak się nie uda to nie zwracają pieniędzy. Usługa nie wykonana, to nie ma zapłaty.
kali - 2016-05-25, 08:33 Temat postu: Re: kodowanie kluczyka
romko napisał/a: | Witam
Czy można samemu zakodować kluczyk do samochodu DUSTER? . |
Można, podłaczasz CLIP-a zbierasz wszystkie kluczyki i masz. Dziwne podejście ja jak zamawiałem kluczyk to od razu z usługą. Oczywiście jak przyszedł to chcieli mie skasować ale się nie dałem.
tosiek - 2016-08-07, 17:38 Temat postu: Dorabianie kluczyka Dacia (Renault) - kilka pytań Myślę nad dorobieniem kluczyka z pilotem do Sandero I.
Obecnie koszt to około 600zł. Nie da się klonować kluczyków, każdy transponder ma unikalne ID nadawane przy produkcji.
Gdzie sam kluczyk to ~100zł (lub $10, z modułem PCF7947 lub PCF7946 ) + rzeźbienie grotu.
Więc co potrzeba do dorobienia kluczyka?
Kluczyki z pilotem mają chipy HiTAG2 - immo i pilot w jednym. Taki chip jest czysty i trzeba go prekodowac dla danego auta:
Transporter Type: Philips ID46 (PCF7946)
przy pomocy programatora np. Hitag2 v3.1
(może ZED BULL też da radę? Pytanie czy musi być specjalny program do Dacii czy wystarczy Renault 46, UCH są przenośne między Dacia <-> Renault?)
Jeśli już prekodujemy sobie kluczyk to trzeba go przypisać do auta za pomocą OBD.
Ttuaj mamy kilka problemów:
-Jak odczytać PIN? Wyjmować UCH i odczytywać cały eeprom (o ile nadal jest eeprom czy może jakiś inny chip) czy może da się przez OBD zrobić zrzut pamięci? Więksozść programów odczytuje PIN z dumpu.
-Jakimi programami przypisać kluczyk? (wystarczy DDT + kabelek od VAGA?)
Całość z programatorem to około $80 o ile uda się odczytać PIN bez dodatkowych interfejsów do renault.
shrek - 2016-08-07, 17:59 Temat postu: Re: Darabianie kluczyka Dacia (Renault) - kilka pytań
tosiek napisał/a: | UCH są przenośne między Dacia <-> Renault?)
. |
Lodgy-Clio IV-Captur. Tak, a reszta nie wiem
laisar - 2016-08-08, 00:38
shrek napisał/a: | Lodgy-Clio IV-Captur |
+dokker-sandero2-logan2-symbol-duster_f2
(Ale UCH ma co najmniej 2 wersje hardware, "golas" i "full", więc nie wszystko w każdym aucie zadziała / zostanie obsłużone).
tosiek - 2016-08-16, 20:17
Ok. Napisałem dwa tutoriale:
Odczytywanie APV:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13627
Przypisywanie kluczyka:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13628
Luke16 - 2017-07-05, 18:46
Odświeżam temat. Da radę dorobić kluczyk kompletny do Dustera? Dzwoniłem dzisiaj do Jaszpolu cena 800zl co ciut boli. Niestety poprzedni właściciel nie odnalazł drugiego chyba że znacie kogoś kto mógł by w łódzkim ogarnąć temat za mniejsze pieniądze...
corrado - 2017-07-05, 19:31
koszt dorobienia kluczyka do dustera 2010 - to 200-250 pln kolmpletna cena razem z pilotem w Warszawie, namiary na priv
kapelusznik - 2017-07-05, 20:03
800 za kluczyk?
ale z pilotem?
drugi kluczyk kiedyś (nie wiem jak teraz) nie miał pilota, więc...
za komplet zamków i groty dałem 600zł u dealera. Rozumiem że kosztowne jest dorobienie + korpus kluczyka
ja bym w sumie poszedł w wymianę zamków bo sprzedawca może sciemniac a poza tym jak się ubezpieczyciel odniósł do jednego kluczyka (AC) ?
Luke16 - 2017-07-05, 20:19
No ja chcę z immo i pilotem dorobić. Jakie AC? Nie mam zamiaru złodziei utrzymywać...
swissman - 2017-07-06, 07:13
pare lat temu dorabialem w Niemczech kompletny klucz do Logana MCV w ASO i zaplacilem tylko € 50, czyli niewiele ponad 200 zl... czyli w Polsce niezle kasuja za te rzeczy... byc moze i tam zdrozalo... nie chcie sie o tym przekonywac, wiec powiem zonie aby nie zostawiala klucza na Mazurach gdzie juz nie mamy domu...
Dymek - 2017-07-06, 07:51
kapelusznik napisał/a: | ... poza tym jak się ubezpieczyciel odniósł do jednego kluczyka (AC) ? | Ubezpieczyciel upomni się o kluczyki w przypadku wypłaty odszkodowania (przy kradzieży). Podczas samego ubezpieczania żaden nie prosił mnie nigdy o okazanie kluczyków, najwyżej zapytał.
gfedorynski - 2017-07-06, 09:04
Ubezpieczając samochód podajesz, ile masz kompletów kluczy. Możesz mieć jeden.
Jan Dusigaz - 2017-11-01, 22:42
Pytanie, czy to norma że zapsasowy kluczyk który otrzymujemy kupując samochód to pusta obudowa z gronem? W środku zapasowego kluczyka nie ma elektroniki... z ciekawości rozkręciłem zapas i zdziwienie...
laisar - 2017-11-01, 23:13
Jan Dusigaz napisał/a: | czy to norma że zapsasowy kluczyk który otrzymujemy kupując samochód to pusta obudowa z gronem? |
Tak.
shrek - 2017-11-02, 04:27
Ja mam dwa normalne klucze.
route2000 - 2017-11-02, 08:38
Ja też.
Jacek79 - 2017-11-02, 10:26
Dwa tygodnie temu odbierałem nowego Dustera z dwoma kluczykami razem z pilotami.
Jan Dusigaz - 2017-11-02, 10:28
też wierzyłem że mam dwa normalne do czasu rozkręcenia zapasu , generalnie jak dla mnie drugi kluczyk jako wydmuszka to max sknerstwo producenta.... sprawdzę czy można nim auto odpalić, jeśli tak to daćka nie ma immobilizera nawet...
shrek - 2017-11-02, 10:47
Ja mam dwa, ktorymi otwiera/zamyka/odpala sie auto.
Jaki sens dawania klucza ktorym nie da sie odpalic aut.
Jan Dusigaz - 2017-11-02, 10:54
dla mnie też to nie ma sensu, ale jeśli odpalę zapasem wydmuszką to znaczy że nie ma immo.?
a Twój drugi kluczyk shreku ma przyciski do otwierania/zamykania? mój nie ma...
shrek - 2017-11-02, 12:11
Tak ma. Mam dwa identyczne.
laisar - 2017-11-02, 15:39
Jan Dusigaz napisał/a: | jeśli odpalę zapasem wydmuszką to znaczy że nie ma immo.? |
Masz - pilot centralnego zamka nie ma nic wspólnego z immobilizerem.
Jan Dusigaz - 2017-11-02, 21:11
Fakt, laisar dzięki za rozwianie wątpliwości, rozebrałem zapas raz jeszcze i faktycznie jest tam mała kość z immo. Tak więc wszystko ok szkoda tylko że jeden kluczyk ma sterowanie centralnym zamkiem... co nie jest oczywiste gdyż niektórzy otrzymali dwa takie same kluczyki( np. shrek, route2000 i Jacek79).
Ikarusiarz - 2017-11-02, 21:46
Również mam dwa z pilotem.
JS - 2017-11-03, 11:15 Temat postu: Kluczyki Rzeczywiście, oba działają tak samo, czyli zdalny central. Otwarcie ręczne z zamka otwiera tylko dane drzwi, co naprawdę mnie zdziwiło, ale widocznie tttm.
Zauważyłem natomiast, że gdy czasem zostawię pod domem auto otwarte, po jakimś czasie central zamyka się samoczynnie. Muszę jednak zbadać regułę, bo działa to różnie: np. w garażu po wjeździe z trasy zostawiam zamki otwarte i nie słyszę, by się zatrzaskiwały.
Jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat, proszę o info.
laisar - 2017-11-03, 11:42
JS napisał/a: | Otwarcie ręczne z zamka otwiera tylko dane drzwi |
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=602
JS napisał/a: | po jakimś czasie central zamyka się samoczynnie |
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4879
Jacek79 - 2017-11-03, 15:23
Gdy zamawiałem Dustera to sprzedawca powiedział, że jeden kluczyk z pilotem jest zagwarantowany a drugi to loteria. Podobno raz dają dwa piloty a innym razem tylko jeden. Nie wiadomo od czego to zależy i nie można mieć na to wpływu. Ostatecznie dostałem dwa.
pixa - 2017-11-04, 12:48
Ja też mam dwa identyczne. Choć zapasu nie testowałem Co do drzwi - jeśli otworzysz auto z pilota, ale nie otworzysz drzwi, to auto samo się zamknie za kilkadziesiąt sekund.
SVENSON - 2017-11-05, 15:14
Wczoraj byłem odebrać i wpłacić kasę za samochód, i mam dwa kluczyki z sterowaniem CZ.
Zapytałem jak to jest i usłyszałem, że teraz tak jest przy laureat.
obmarek - 2018-09-01, 20:01
Witam.
Czy dorabiał ktoś ostatnio kluczyk w ASO do Sandero Stepway II?
Ile sobie ceną i jak długo trzeba czekać?
Oczywiście chodzi mi o kluczyk wraz z pilotem do zamka centralnego.
paul7 - 2018-09-01, 20:54
Zadzwoń do nich, z pewnością ci odpowiedzą: 670zł + vat , jeśli maja to od razu zaprogramują, jeśli nie to trzeba czekać miesiąc lub więcej. Kup z usługą np. w markecie, będzie 1/3 ceny.
marko - 2019-03-02, 23:05
Panowie, zakupiłem kilka dni temu Sandero z 2010 roku i jak w temacie kilka osób pisało już o tym mam jeden kluczyko-pilot sterowania CZ a drugi to zwykły kluczyk do otwierania drzwi i uruchamiania silnika. Skąpstwo koncernu Renault trochę mnie osobiście zdziwiło bo właściwie przeszło 35 tyś za samochód w 2010 roku to wcale nie mało i nie dać jednego kluczyko-pilota więcej to lekkie nieporozumienie. Sprawdziłem kluczyk zapasowy, nie ma w nim żadnej elektroniki. Oczywiście sprawdziłem czy kluczyk otwiera drzwi i czy jest możliwość uruchomienia silnika. Jak się można było domyśleć wszystko jest w porządku. Osobiście cieszy mnie to, ponieważ nie przepadam za nadmierną elektroniką w aucie ale możliwość zdalnego sterowania CZ przydała by się i z kluczyka zapasowego. Obecnie koszt takiego "luksusu" w serwisie Renault/Dacia w Warszawie to przeszło 860zł (kluczyko-pilot wraz z kodowaniem).
Może są jakieś "patenty" na okiełznanie możliwości sterowania centralnym zamkiem, myślałem tu o osobnym sterowniku lub autoalarmie i wykorzystaniem wyjścia do sterowania CZ?
Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
tAboon - 2019-03-02, 23:28
marko napisał/a: | myślałem tu o osobnym sterowniku lub autoalarmie i wykorzystaniem wyjścia do sterowania CZ | najlepiej zadać pytanie u najbliższego polecanego speca od alarmów. On już ma doświadczenie i wie co i jak. Choć podpowiedzi z forum też się przydadzą.
marko napisał/a: | Skąpstwo koncernu Renault | to nie tylko Renault i nie tylko w tanich modelach. Miałem Xsarę Picasso z koncernu Citroen i tam też miałem 2 oryginalne kluczyki - jeden ze sterowaniem centralnego zamka, drugi tylko kluczyć do mechanicznego otwierania drzwi i odpalania.
laisar - 2019-03-03, 01:01
marko napisał/a: | Może są jakieś "patenty" |
Tak - poczytać forum:
http://www.daciaklub.pl/f...1705852#1705852
http://www.daciaklub.pl/f...1730924#1730924
(Z niniejszego tematu).
sbm631 - 2019-03-04, 13:52
Piszecie ze dostaliście jeden kluczyk ze sterowaniem centralnego zamka, drugi tylko do mechanicznego otwierania drzwi i odpalania, ja dostałem dwa kluczyki ze sterowaniem centralnego zamka
Belphegor - 2019-03-04, 13:53
Bo już od roku nie ma kluczyków bez centralnego zamka. W obu sztukach są przyciski. Chyba, że to np. Dokker Van w podstawowej wersji, albo Sandero Acces. One nie mają centralnego zamka, więc i kluczyki mają bez przycisków.
DrOzda - 2019-03-04, 14:07
Od debiutu Lodgy , Dokkera a później Sandero i Logana 2 dają oba kluczyki z pilotami jeśli CZ jest na pokładzie.
Belphegor - 2019-03-04, 14:45
Niestety nie do końca. W pewnym momencie była loteria i raz dawali takie, raz takie. I raz był taki nowszy, jak od DD2, czy późniejszych Lodgy, Sandero itp., a raz był taki starszy, jak obecnie np. od Renault Trafic. taki obły z wypukłymi przyciskami.
marko - 2019-03-05, 08:27
Dokładnie tak, moja Sandero w wersji Black Line wydawać się mogło by, że powinna mieć dwa piloto-kluczyki a dali tylko jeden. Obecnie faktycznie dają dwa a przynajmniej ja do Lodgy w 2017 otrzymałem dwa piloty.
paul7 - 2019-03-05, 08:35
Pilotów można sobie dorobić ile tylko się da. Standard jest dwa klucze. W tym zapasowy. Tak wymaga ubezpieczyciel. Jak ukradną samochód, ten drugi klucz musi być w domu.
tAboon - 2019-03-05, 08:51
paul7 napisał/a: | drugi klucz musi być w domu. | nie musi wszystko zależy od OWU oraz od okoliczności kradzieży :), ale to tak tylko OFF-Topic
paul7 - 2019-03-05, 09:47
Też się pośmieje, jak coś się przydarzy. Ale trzeba podać przy ubezpieczeniu liczbę kluczyków. Ludzie już zapomnieli, że to jest podawane przez sprzedawcę, ubezpieczyciel nie musi się dopytywać, chce jak najszybciej składki.
tAboon - 2019-03-05, 10:19
paul7 napisał/a: | Ale trzeba podać przy ubezpieczeniu liczbę kluczyków | Co innego mieć, co innego podać ilość do polisy.
Powtarzam - wszystko zależy od OWU polisy AC oraz od okoliczności kradzieży.
tomasso - 2019-04-01, 18:44 Temat postu: Help - nowy kluczyk do Lodgy Hej, wiem, że taki post już był, ale ostatni jest z roku 2016 więc może coś się zmieniło?
Doradźcie gdzie i jak dorobić kluczyk, zgubiłem mój dotychczasowy i używam zapasu, ale trochę strach zgubić zapas, no nie?
Dziś byłem u "klucznika" który dorabia do wielu aut, ale mojego nie chciał skopiować, bo gdy wsadził kluczyk Lodgy to maszyny, która miała "sprawdzić" grot i elektronikę kluczyka, wyszło mu, że nie ma w nim immobilizera, a on uważa, że musi tam być, bo nowe mają?
Sam grot to 25 zł, z kodowaniem ok 100, no ale czy Lodgy ma jeszcze zatopiony kod w kluczyku?
Na allegro znalazłem kodowanie kluczy od 90 do 350 zł, ale nawet tam są modele Dacia wszystkie oprócz Lodgy, więc co?
Dajcie znać, jeśli macie wiedzę i pozdrawiam!
oto przykład: https://allegro.pl/oferta/kluczyk-pilot-dacia-duster-sandero-logan-nowy-7811686435
pikodat - 2019-04-01, 19:05 Temat postu: Re: Help - nowy kluczyk do Lodgy
tomasso napisał/a: | Hej, wiem, że taki post już był, ale ostatni jest z roku 2016 więc może coś się zmieniło?
Doradźcie gdzie i jak dorobić kluczyk, zgubiłem mój dotychczasowy i używam zapasu, ale trochę strach zgubić zapas, no nie?
Dziś byłem u "klucznika" który dorabia do wielu aut, ale mojego nie chciał skopiować, bo gdy wsadził kluczyk Lodgy to maszyny, która miała "sprawdzić" grot i elektronikę kluczyka, wyszło mu, że nie ma w nim immobilizera, a on uważa, że musi tam być, bo nowe mają?
Sam grot to 25 zł, z kodowaniem ok 100, no ale czy Lodgy ma jeszcze zatopiony kod w kluczyku?
Na allegro znalazłem kodowanie kluczy od 90 do 350 zł, ale nawet tam są modele Dacia wszystkie oprócz Lodgy, więc co?
Dajcie znać, jeśli macie wiedzę i pozdrawiam!
oto przykład: https://allegro.pl/oferta/kluczyk-pilot-dacia-duster-sandero-logan-nowy-7811686435 |
Zaryzykuj 25 zet i dorób bez immo. Jak zapali - to nie ma. Sukces.
Jak nie zapali - to ten klucznik ma do d... sprzęt i znajdź innego. 25 zeta w plecy i PEWNOSC, że jest immo
kicpra - 2019-04-02, 06:52
Mój dziadek dorabiał ostatnio do Logana z 2015r. i zapłacił 250zł bez pilota. Spec powiedział, że siedzi tam już jakiś "wyższy" rodzaj transpondera.
tomasso - 2019-04-04, 21:17
hej, jednak mając wykupioną ochronę zniżek AC poleciałem po bandzie na bogato i zleciłem ASO Renault/Dacia wymianę stacyjki oraz zamków drzwiach, jutro zaczynają wykonywać zlecenie, więc gdy skończą, dam informację jak się sprawa zakończyła
eio - 2019-12-03, 16:56
Przejrzałem różne tematy. Wychodzi że o immibilizerze tutaj było najbliżej. W porównywarce OC/AC chciałem sprawdzić oferty. Zawiesiłem się na pytaniu o immobilizer. Już nie pamiętam czy pytałem o to dealera przy zakupie auta 2 lata temu. Nigdzie w papierach nie ma słowa o immo i podobnym zabezpieczeniu. W instrukcji jest tylko o zdalnym sterowaniu i centralnym zamku. Jeśli podam że jest immo, to na jakiej podstawie? Ale pytanie zasadnicze - czy moje auto jest zaopatrzone w immo?
toka93 - 2019-12-03, 17:35
Immo chyba już w każdym aucie po 2005 roku montowane. Także jest na pewno
eio - 2019-12-03, 20:45
Dzięki @toka. Dziwne że o tym słowa nie ma w papierach auta.
pavulon78 - 2020-02-25, 17:08 Temat postu: Duster II - liczba kluczyków Koledzy i koleżanki, mam pytanie. Ile kluczyków dostaliście do swoich dusterów? Dwa czy dodatkowo jeszcze trzeci serwisowy? Pytam bo się zastanawiam czy gdzieś zgubiłem ten serwisowy czy po prostu były tylko dwa?
laisar - 2020-02-25, 17:44
Dwa - http://www.daciaklub.pl/f...1779924#1779924
Hiszpan_JS - 2020-02-25, 17:48
Dwa. Takie same. Na pewno nie ma serwisowego.
Obywatel MK - 2020-02-26, 12:17
Nie dostałem ani jednego, tylko dwie karty jakieś dali i podobno kluczyki są w tych kartach. Chamstwo.:mrgreen:
kulek - 2020-11-10, 19:31 Temat postu: Re: Samodzielne programowanie pilota centralnego zamka
aro_rdrg napisał/a: | Czy ktoś z was programował / przyuczał samodzielnie nowego pilota. Czy jest to w ogóle możliwe za pomocą DDT2000?
znalazłem takie coś ale nie wiem czy zadziała:
Cytat: | Podaję instrukcję "kodowania" kluczyka na podczerwień i radiowego, jest taka sama,
dotyczy oryginalnego kluczyka przypisanego fabrycznie do samochodu, sam kluczyk nie jest programowalny, innego kluczyka nie da się przyuczyć do auta:
Tą samą instrukcję stosuje się do kluczyka programowalnego, który należy zamówić w serwisie - około 800 zł. Te fabryczne nie są programowalne.
1. Nacisnąć wewnętrzny przycisk centralnego zamka i trzymać przez 5 sek. Drzwi odblokują się i zablokują.
2. Od tego momentu jest 15 sek. na wykonanie dalszej procedury.
3. Wcisnąć 1 raz przycisk 1 transmitera kluczyka drzwi zablokują się i odblokują.
4. Powtórzyć opera |
|
AD. 1 Jeżeli chodzi o przycisk centralnego zamka w kabinie to u mnie albo zamyka lub odblokowuje. . Przytrzymanie nic nie daje. Chyba, że chodzi o coś innego.
AD. 4. Czyli najpierw naciskamy 1x przycisk otwierania, następnie procedurą 1 i 1x przycisk zamykania na pilocie.
Niby prosta instrukcja ale nie rozumiem. Proszę o wyjaśnienie.
laisar - 2020-11-10, 22:15
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13628
kulek - 2020-11-11, 06:21
Laisar.
Czytałem ten temat. Bardziej mi chodzi o jakiś prostrzy sposób, jeżeli taki jest. Bardziej myślałem o przyuczeniu do centralnego zamka a Transponder przełożyć z kluczyka bez elektroniki ( gdzieś na forum o tym czytałem_ ewentualnie Transponder z elektroniki wylutować by się nie gryzły).
Na necie znalazłem elektronikę kluczyka o nr fabrycznym wybitnym na płytce identycznym z oryginałem. Sprzedawca mówi, że jest to kluczyk uzyskany z nowego auta czy to uprości procedurę, czy nie. Na Ali... można kupić nową elektronikę ale z innymi numerami transponder. Czy to ma jakieś znaczenie?
laisar - 2020-11-11, 12:59
kulek napisał/a: | chodzi o jakiś prostrzy sposób, jeżeli taki jest |
Nie ma.
kulek - 2020-11-11, 13:09
Ponawiam prośbę o odpowiedzi na moje pytania z poprzedniego mego posta.
laisar - 2020-11-11, 14:11
Procedura podana przez kol. aro_rdrg nie działa w daciach, więc nie da się odpowiedzieć na pytania jej dotyczące.
aro_rdrg - 2020-11-12, 10:20 Temat postu: Re: Samodzielne programowanie pilota centralnego zamka
kulek napisał/a: |
znalazłem takie coś ale nie wiem czy zadziała
|
To była procedura do jakiegoś Renault. Nie pamiętam już ale ta procedura na 100% nie działała.
Miałem wtedy Logana z 2007 i jeden kluczyk z pilotem drugi bez. Ten z pilotem zgubiłem. Wiem, że potem na allegro kupiłem od kogoś niby nowy, ale nie udało mi się go dodać, a gość od dorabiania kluczyków powiedział że jest już "zakodowany". Koniec końców zamówiłem w ASO nowy, czekałem parę tygodni bo przyjeżdża to niby z Rumuni. Kosztowało majątek. Teraz widzę że da się podłączać zamienniki z aliexpress.
kulek - 2020-11-12, 11:50
Tylko ta elektronika kluczyka z aliexpresu ma różną numerację transponderów. Zaczyna się to na PCF.... Nie wiadomo jakie to ma znaczenie?. Który kupować?
dacialogan - 2020-12-06, 10:32
witam wszystkich
piszę w imieniu znajomego, który posiada Dacie Logan nie pamiętam rocznika ale na pewno grubo poniżej 2010 roku i przestał funkcjonować centralny zamek z pilota, poradziłem mu wymień baterie, on twierdzi że od nowego nie wymieniał baterii, z tego co mówił to była CR2016, wymiana nie pomogła. Czy kluczyk mógł się rozkodować? Idzie go ponownie zakodować jest to oryginalny kluczyk.
|
|