DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Montaż ESP w aucie bez systemu fabrycznego?

Daster - 2011-11-18, 10:44

Ciekaw jestem czy jest mozliwosc upgrade'owania Juz uzytkowanego Dustera 4x2 1.6 w ESP i co to wtedy kosztuje?
laisar - 2011-11-18, 11:03

Daster napisał/a:
czy jest mozliwosc upgrade'owania Juz uzytkowanego Dustera 4x2 1.6 w ESP

Technologicznie - na pewno, w końcu to "tylko" wymiana kilku elementów: komputera ABS na ABS+ESP, centrali hydraulicznej, zmiany i dołożenia niektórych czujników...

Prawnie - trochę wątpię, choć teoretycznie skłaniałbym się na "tak": w końcu to montaż elementów z identycznej konstrukcji.

Kosztowo - grube tysiące złotych /:

Bogdan - 2011-11-18, 14:07

A czy ktokolwiek orientuje się, czy jest możliwość doinstalowania ESR do auta już wyprodukowanego / jeżdzącego ?
benny86 - 2011-11-18, 14:09

Bogdan napisał/a:
czy ktokolwiek orientuje się, czy jest możliwość doinstalowania ESR do auta już wyprodukowanego / jeżdzącego ?

wystarczy tylko czytać...
laisar napisał/a:
Daster napisał/a:
czy jest mozliwosc upgrade'owania Juz uzytkowanego Dustera 4x2 1.6 w ESP

Technologicznie - na pewno, w końcu to "tylko" wymiana kilku elementów: komputera ABS na ABS+ESP, centrali hydraulicznej, zmiany i dołożenia niektórych czujników...

Prawnie - trochę wątpię, choć teoretycznie skłaniałbym się na "tak": w końcu to montaż elementów z identycznej konstrukcji.

Kosztowo - grube tysiące złotych /:

Dar1962 - 2011-11-18, 14:19

Bogdan napisał/a:
A czy ktokolwiek orientuje się, czy jest możliwość doinstalowania ESR do auta już wyprodukowanego / jeżdzącego ?

technicznie możliwe, ekonomicznie bezsensowne - taniej byłoby chyba sprzedać użytkowanego dustera i kupić nowego z ESP :mrgreen:

bad-i - 2011-11-18, 19:13

A może przekładka z jakiegoś rozbitka??
wojtek_pl - 2011-11-18, 19:25

Przekładka owszem ale pamiętaj, że to nie tylko układ ESP, być może cały komputer trzeba wymienić i trochę mechaniki także. A to podnosi koszty.

I pamiętaj, że taki układ z rozbitka może być uszkodzony (czujniki przeciążeń ) a jak ci zacznie ESP głupieć w czasie jazdy to możesz nawet nie wiedząc kiedy znaleźć się poza drogą lub co gorsza na pasie obok... I nieszczęście gotowe.

laisar - 2011-11-18, 20:26

bad-i napisał/a:
przekładka z jakiegoś rozbitka??

Fizycznie można robić różne rzeczy, ale raczej nie ma mowy, żeby takie auto zostało legalnie dopuszczone do ruchu - ESP to część układu hamulcowego, a w nim chyba wszystkie części muszą być nowe, właśnie ze względu na pewność poprawnej pracy.

bad-i - 2011-11-18, 21:27

Cytat:
Przekładka owszem ale pamiętaj, że to nie tylko układ ESP, być może cały komputer trzeba wymienić i trochę mechaniki także. A to podnosi koszty.

I pamiętaj, że taki układ z rozbitka może być uszkodzony (czujniki przeciążeń ) a jak ci zacznie ESP głupieć w czasie jazdy to możesz nawet nie wiedząc kiedy znaleźć się poza drogą lub co gorsza na pasie obok... I nieszczęście gotowe.


Cytat:
Fizycznie można robić różne rzeczy, ale raczej nie ma mowy, żeby takie auto zostało legalnie dopuszczone do ruchu - ESP to część układu hamulcowego, a w nim chyba wszystkie części muszą być nowe, właśnie ze względu na pewność poprawnej pracy.


Dlatego właśnie umieściłem na końcu mojej wypowiedzi aż dwa znaki zapytania - byłem ciekawy czy jest to w ogóle możliwe - i dlatego zupełnie serio dziękuję za podzielenie się swoją wiedzą.

zyga03 - 2011-11-18, 22:53

Daster napisał/a:
Ciekaw jestem czy jest mozliwosc upgrade'owania Juz uzytkowanego Dustera 4x2 1.6 w ESP i co to wtedy kosztuje?

nie ma takiej możliwości technicznej , tylko na taśmie produkcyjnej
dotyczy to wszystkich istotnych elementów bezpieczeństwa \abs, \esp,pasów bezpieczeństwa
wymagana jest homologacja producenta

laisar - 2011-11-19, 00:16

zyga03 napisał/a:
nie ma takiej możliwości technicznej

No właśnie nie tak do końca: istnieją odpowiednie części fabryczne (jak najbardziej objęte homologacją producenta) i procedury ich wymiany, a konstrukcja w newralgicznych miejscach jest identyczna - więc techniczna możliwość jest.


Tylko... kto zapłaci dooobrze ponad 10 kzł za coś takiego? (Same części to prawie 2,5 k€ - a gdzie robocizna?).

zyga03 - 2011-11-19, 08:51

laisar napisał/a:
zyga03 napisał/a:
nie ma takiej możliwości technicznej

No właśnie nie tak do końca: istnieją odpowiednie części fabryczne (jak najbardziej objęte homologacją producenta) i procedury ich wymiany, a konstrukcja w newralgicznych miejscach jest identyczna - więc techniczna możliwość jest.


Tylko... kto zapłaci dooobrze ponad 10 kzł za coś takiego? (Same części to prawie 2,5 k€ - a gdzie robocizna?).


nie chodzi o homologację części zamiennych a fabryczne wyposażenie samochodu i np dlatego możesz jeździć bez pasów jeśli nie zostały one w fabrycznym modelu zamontowane
to samo dotyczy poduszek powietrznych jeśli nie założył ich producent to żaden warsztat nie uzupełni w nie samochodu
w tym wszystkim chodzi o pieniądze i ewentualne odszkodowania dla ofiar

laisar - 2011-11-19, 11:17

Ale Ty w takim razie mówisz o ewentualnej możliwości prawnej, a nie technicznej, jak już.

Poza tym - np moje auto: miało fabryczną homologację fabryczną na 5 osób. Ponieważ jednak istniały ukryte pod tapicerką fabryczne punkty kotwiczenia pasów, to nie była problemem legalna zmiana konstrukcyjna - poza fabryką - na auto 7 osobowe.

A tutaj sytuacja z ESP wydaje się wyglądać analogicznie...

zyga03 - 2011-11-19, 16:21

laisar napisał/a:
Ale Ty w takim razie mówisz o ewentualnej możliwości prawnej, a nie technicznej, jak już.

Poza tym - np moje auto: miało fabryczną homologację fabryczną na 5 osób. Ponieważ jednak istniały ukryte pod tapicerką fabryczne punkty kotwiczenia pasów, to nie była problemem legalna zmiana konstrukcyjna - poza fabryką - na auto 7 osobowe.

A tutaj sytuacja z ESP wydaje się wyglądać analogicznie...


to nie są istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa trwałego rzeczy
samochód był wyprodukowany jako 7 osobowy
to tyczy bardzo wielu konstrukcji mechanicznych
juz łatwiej zrobić sobie samochód typu sam

laisar - 2011-11-19, 17:06

No nie żartuj - kotwiczenie pasów to akurat sprawa pierwszorzędnego znaczenia jeśli chodzi o bezpieczeństwo w aucie, dużo ważniejsza niż np poduchy czy inne ABS-y...

Samochód fizycznie faktycznie powstał jako konstrukcja 7-osobowa, ale pisałeś przecież o czymś innym - fabryczną homologację producenta miał pięcioosobową.


Z dusterem jest identycznie - wersje z ESP różnią się częścią elementów, które jednak można (fizycznie, technicznie) wymienić na zgodne z tym systemem. Natomiast konstrukcja karoserii, zawieszenia, hamulców niczym się nie różni - technologicznie da się zamontować wszystkie niezbędne części ESP tak, że będzie to zrobione w zasadzie identyczne tak, jak w fabryce.


(Inaczej jest np z sandero: teoretycznie też wszystko niemal na pewno pasuje, bo daćki mechanicznie są niemal identyczne, ale ponieważ nie istnieje wersja z fabrycznym ESP, to mimo teoretycznej możliwości technicznej bardzo prawdopodobnie nie udałoby się legalnie zamontować tego systemu).


Niemniej jednak, dopytam przy okazji jakiegoś diagnosty jak prawo zapatrywałoby się na takie "kombinacje"... (;

eplus - 2011-11-19, 22:09

Jeśli komputer ma wpisane jakieś współczynniki zależne od masy auta, rozstawu osi, momentu bezwładności dla obrotu wokół osi pionowej, wg których określa stosowną siłę hamowania - to wartości te będą inne dla każdego modelu. Również inne będą dla 2WD i 4WD. Chyba, że to działa tak topornie jak ABS na lodzie, czyli zero/jedynkowo, to można założyć ESP od Fiata i na jedno wyjdzie.
zyga03 - 2011-11-19, 22:10

laisar napisał/a:
No nie żartuj - kotwiczenie pasów to akurat sprawa pierwszorzędnego znaczenia jeśli chodzi o bezpieczeństwo w aucie, dużo ważniejsza niż np poduchy czy inne ABS-y...

Samochód fizycznie faktycznie powstał jako konstrukcja 7-osobowa, ale pisałeś przecież o czymś innym - fabryczną homologację producenta miał pięcioosobową.


Z dusterem jest identycznie - wersje z ESP różnią się częścią elementów, które jednak można (fizycznie, technicznie) wymienić na zgodne z tym systemem. Natomiast konstrukcja karoserii, zawieszenia, hamulców niczym się nie różni - technologicznie da się zamontować wszystkie niezbędne części ESP tak, że będzie to zrobione w zasadzie identyczne tak, jak w fabryce.
(Inaczej jest np z sandero: teoretycznie też wszystko niemal na pewno pasuje, bo daćki mechanicznie są niemal identyczne, ale ponieważ nie istnieje wersja z fabrycznym ESP, to mimo teoretycznej możliwości technicznej bardzo prawdopodobnie nie udałoby się legalnie zamontować tego systemu).
Niemniej jednak, dopytam przy okazji jakiegoś diagnosty jak prawo zapatrywałoby się na takie "kombinacje"... (;


możesz popytać ale to nie diagnosta decyduje o takich sprawach to są porozumienia między koncernowe i międzypaństwowe bo homologacje są często wspólne dla danego obszaru lub kilku państw.
Jeśli sobie zainstalujesz takie różne układy to nie ma ich kto zweryfikować i to nie chodzi o badania u diagnosty a badania badawcze
dopuszcza się takie rzeczy tyko w sporcie a nie w ruchu publicznym
zresztą teraz dotyczy to b wielu układów mechanicznych np świeca do silnika samolotowa i do kosiarki jest taka sama ale tylko z homologacja dopuszczona jest do ruchu lotniczego itd o tym decydują produceńci

laisar - 2011-11-19, 22:35

eplus napisał/a:
Jeśli komputer ma wpisane jakieś współczynniki zależne od

Pewnie ma, ale raz, że muszą mieć pewną tolerancję (np sam kierowca vs DMC), dwa, że do pewnego stopnia są elastyczne (m.in. właśnie dzięki danym z czujników), a trzy, najważniejsze, że jeżeli cokolwiek montować, to wyłącznie z odpowiadającej wersji - jak do 2WD, to z 2WD+ESP, a jak do 4x4, to z 4x4+ESP.

(Więc nie, od FIAT-a nie można).

laisar - 2011-11-19, 22:46

zyga03 napisał/a:
możesz popytać ale to nie diagnosta decyduje o takich sprawach

Ależ właśnie decyduje - tyle że oczywiście nie samodzierżnie, a na podstawie prawa, jakie obowiązuje w tym zakresie. To ono określa, jakie zmiany konstrukcyjne są dopuszczalne, a jakie nie - i jak na razie nie znalazłem żadnego przepisu, który w tym przypadku miałby czegoś zakazywać. Ponieważ nie jestem jednak specjalistą, to dlatego będę pytał odpowiedniego eksperta - a takimi właśnie są diagności ze SKP.

zyga03 - 2011-11-19, 23:21

laisar napisał/a:
zyga03 napisał/a:
możesz popytać ale to nie diagnosta decyduje o takich sprawach

Ależ właśnie decyduje - tyle że oczywiście nie samodzierżnie, a na podstawie prawa, jakie obowiązuje w tym zakresie. To ono określa, jakie zmiany konstrukcyjne są dopuszczalne, a jakie nie - i jak na razie nie znalazłem żadnego przepisu, który w tym przypadku miałby czegoś zakazywać. Ponieważ nie jestem jednak specjalistą, to dlatego będę pytał odpowiedniego eksperta - a takimi właśnie są diagności ze SKP.


a w jaki sposób diagnosta sprawdzi działanie ESP ? NA NOSA? on może sprawdzić tylko podstawowe wymagania dla samochodu i zgodność z przepisami

laisar - 2011-11-19, 23:54

A w jaki sposób sprawdza działanie pasów bezpieczeństwa? Jedzie na przejażdżkę i robi hamowanie awaryjne?

Odpowiedź: oczywiście, że nie sprawdza działania - sprawdza wyłącznie ich obecność, a za poprawność montażu (tak samo jak w przypadku np instalacji LPG czy haka), który powinien wg homologacji gwarantować poprawne ich działanie, odpowiada uprawniona do tego firma, wystawiając dla diagnosty i WK odpowiednie dokumenty wymagane przez przepisy.


(Nikt tu przecież nie mówi o samodzielnym rozbebeszaniu auta i wtykaniu gdzie popadnie jakichś części - legalne zmiany konstrukcyjne wymagają uprawnień do ich przeprowadzania).




Z mojej strony tymczasowy EOT - dopóki nie uzyskam jakiejś wypowiedzi eksperta od tych spraw, bo od początku przyznawałem, że legalizacja może nie być pewna. (Jakkolwiek wydaje się prawdopodobna, to jednak czasem "diabeł siedzi w szczegółach"...).

zyga03 - 2011-11-20, 08:49

laisar napisał/a:
A w jaki sposób sprawdza działanie pasów bezpieczeństwa? Jedzie na przejażdżkę i robi hamowanie awaryjne?

Odpowiedź: oczywiście, że nie sprawdza działania - sprawdza wyłącznie ich obecność, a za poprawność montażu (tak samo jak w przypadku np instalacji LPG czy haka), który powinien wg homologacji gwarantować poprawne ich działanie, odpowiada uprawniona do tego firma, wystawiając dla diagnosty i WK odpowiednie dokumenty wymagane przez przepisy.


(Nikt tu przecież nie mówi o samodzielnym rozbebeszaniu auta i wtykaniu gdzie popadnie jakichś części - legalne zmiany konstrukcyjne wymagają uprawnień do ich przeprowadzania).




Z mojej strony tymczasowy EOT - dopóki nie uzyskam jakiejś wypowiedzi eksperta od tych spraw, bo od początku przyznawałem, że legalizacja może nie być pewna. (Jakkolwiek wydaje się prawdopodobna, to jednak czasem "diabeł siedzi w szczegółach"...).


laisar cały czas jesteś na poziomie diagnosty , który jest od tego aby stwierdzić czy w starzejącym się samochodzie wszystko działa prawidłowo.
Nic więcej. Drugim stopniem jest także gwarancja producenta oraz o dziwo sam włąściciel.
Wszystkie samochody , które dopuszczono do ruchu publicznego są zaprojektowane i homologowane i takie bardzo trudno przerabiać zgodnie z przepisami.
Co nie oznacza , że się nie da. Po przeróbkach należy udowodnić , że są one wykonane w sposób wykluczający np błędne działanie.
I wszystko bedzie ok aż w przypadku samochodu dojdzie do wypadku. Wtedy okazuje się , że dopuszczanie do ruchu np przez diagnostę jest g... warte.
Przerabiałem to po kolizji samochodu z relingiem z przodu. Niestety bardzo szybko udowodniono mi , że ten typ samochodu nie ma FABRYCZNEJ HOMOLOGACJI na rury. Nadmieniam , że orurowanie założyło ASO przy kupnie. Szczęście w nieszczęściu był to samochód służbowy.
Gdyby ktoś miał wypadek ze swoim nawet doskonale dorobionym np ESP ( nie daj Boże ranni ludzie) i to dopiero wtedy pozna kruczki prawne. Żyjemy przecież we wspaniałej cywilizacji w dużej części skierowanej przeciwko jednostce.
Jeśli jesteś żeglarzem to np ostatnie przepisy stały się bardzo podobne do samochowych ( antyludzkie). Żadnego swobodnego żeglowania w sensie komercyjnym, dla przyjemności ( czytaj nie dla pieniędzy) tak.
Kończę temat .

laisar - 2011-11-23, 00:36

zyga03 napisał/a:
ten typ samochodu nie ma FABRYCZNEJ HOMOLOGACJI na rury

Nie musi mieć - to producent rur ma mieć homologację, że jego rury pasują albo do konkretnego modelu (albo są częściami uniwersalnymi).

I jeżeli tej homologacji nie było, to nie ma znaczenie, gdzie był dokonany montaż.

Jeśli natomiast była i rury założył uprawniony mechanik, to kierowcy można udowodnić co najwyżej złamanie przepisów ruchu, a nie nieprawidłowy stan techniczny auta.



zyga03 napisał/a:
bardzo trudno przerabiać zgodnie z przepisami

Nie dotyczy to absolutnie wszystkich przypadków, ale ogólnie: zgoda! (:



zyga03 napisał/a:
laisar cały czas jesteś na poziomie diagnosty

Owszem - bo to on dopuszcza, bądź nie, auto do ruchu w przypadku pewnych poczynionych w nim zmian. Wśród jego uprawnień jest nie tylko zwykłe BT, ale także różne inne, rozszerzone i specjalistyczne.

Ale - nie wszystkie, rzecz jasna, więc niektórymi sprawami nie może (albo może nie chcieć) się zajmować.

* * *

Dyskusja z ekspertami: http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=10012

Odpowiedź (nieostateczna) na podstawie przepisów: w zasadzie można, ale nie wiadomo, kto może... Wiadomo tylko, że nie można samemu <:

Popytam jeszcze tu i tam...

corrado - 2014-11-20, 11:35

Rozważam dodanie ESP do mojej Dacii z 2010r.

Co trzebaby z "gratów" zmienić / dodać , żeby zadziałało
- pompa hamulcowa ABS/ESP
- czujnik kąta skrętu kierownicy
- nowe grubsze przewody hamulcowe
- czujnik położenia wertykalnego "żyroskop" - nie wiem czy to w dacii jest
- sterownik ESR

coś jeszcze ?
Ma ktoś wogóle broszurę o instalacji elektro i hydro do układu ESR/ABS najchętniej w Dacii Duster od 2011 w górę ?

corrado - 2014-11-20, 15:15

ok, to poprosze o nry pomp hamulcowych z ASRem
i sterownik jesli wystepuje w dacii
a najlepiej cala instalke hydro i elektro do ASR :)

Karenzo - 2014-11-20, 15:19

włącznika na konsoli jeszcze
corrado - 2014-11-20, 15:55

Dzięki Karenzo!
Zawsze czujny jak dobry dzielnicowy ! ;-)

Rozważam jednak samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową - na razie mi wystarczy na chwilę obecną . Przynajmniej staram się obadać temat w dacii i ile co kosztuje.

corrado - 2014-11-20, 23:51

Wstawiam schematy elektryczne ( może też ktoś będzie montował )
Elementów i połączeń dla pompy ABS ( bez ASR/ESP)
i pompy ESP/ASR + ABS

Pompa ASR/ESP+Abs to widać rozwinięcie pompy ABS i będzie pewnie działać bez problemu nawet na czujnikach obrotu kół standardowych z ABS bo nawet piny się zgadzają , podobnie jak np. z diodami z zegarów (247) czy pinu czujnika wciśnięcia pedału hamulca (160)

corrado - 2014-11-21, 09:45

Mam pytanie jak połączony jest wyłącznik ESP z kabiny przy popielniczce w dusterze - chodzi mi o wyłączenie tej funkcji w pompie ( 1094 ) , bo po tych elementach na schemacie nie widzę ...
Na razie co prawda dołożę samo ASR , którego chyba nie wyłącza się tym przyciskiem ESP, a on zawsze działa bez wzgledu na pozycję tego przycisku ? Prawda to?

Druga sprawa czy te pompy mają tą same liczby pinów (ABS vs ABS/ESP+ASR) i czy ktoś może podać nr pomp z ESP+ASP , żebym kupił właściwą ? :roll:

Dzięki!

ps.Może udałoby się zmienić przed prawdziwą zimą 8-)

corrado - 2014-11-23, 11:58

Kolejne pytanie,
Czy w 4x2 w dusterze, nie ma wyłącznika ESP/ASR przy popielniczce ?Czyli jeśli jest w 4x2 ESP/ASR to sterowane jest automatycznie bez możliwości wyłączenia ?
Sprawdzając Dialogysa, przeklikowując "właczniki" , nr OEM pojawił się jedynie dla wersji 4x4 ... Czyżby w 4x2 był zawsze włączony ASR/ESP ?
element 14. na zdjęciu ...

Przy okazji co to jest za włącznik o nr 20. ?

Wg dialogysa poza tym były dostępne takie pompy w dusterze:

Cytat:
6001551520 Detail Drive: 4x2 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551521 Detail Drive: 4x4 system of maintaining exchange rate stability: No
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes

Z asr/esp to tylko te trzy pogrubione ? :roll:
Czy wtyczki z pinami są takie same w przypadku pomp? Wg mnie co lukałem w google i allegro to tak, ale wolałbym sie upewnić... 8-)

Dominus - 2014-11-23, 12:34

corrado, mam ESP ASR.
W Duster'ze 4x2 brak przycisku przy zapalniczce do niego.
Przed rozruchem silnika zaświeca się po czym gaśnie odpowiednia kontrolka na tablicy zegarów odnośnie obecności ESP ASR

corrado - 2014-11-23, 12:42

Dzięki!
A możesz sprawdzić jeszcze jaki masz nr pompy ABS + ESP/ASR , czy to któryś z tych na grubo wskazanych w ostatnim poście ?
nr jest wybity przy przewodach wys. ciśnienia do 4 kół hamulcowych ( na zdjęciach zatyczki plastikowe mają przed brudem )



Dominus - 2014-11-23, 12:44

W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.
route2000 - 2014-11-23, 16:05

corrado napisał/a:

Obrazek
Przy okazji co to jest za włącznik o nr 20. ?

To jest wg mnie wyłącznik czujników cofania.

laisar - 2014-11-25, 02:25

corrado napisał/a:
pompa hamulcowa ABS/ESP

W kwestii formalnej: ta nazwa to tylko taki skrót myślowy - tak naprawdę nie istnieje osobna pompa zajmująca się ABS-em czy ESP, bo te systemy to tylko metoda sterowania hamulcami (oraz silnikiem, przy ESP). Pompa hamulcowa jedynie wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym, a ta obsługująca ABS/ESP ma po prostu lepsze parametry od zwykłej.


corrado napisał/a:
czujnik położenia wertykalnego

To się nazywa "czujnik przyśpieszenia bocznego i odchylenia" - i oczywiście musi występować w ESP, więc jest także w daciach z tym systemem.


corrado napisał/a:
sterownik ESR

Nie wiem, czy chciałeś napisać ESP, ASR, czy ESP/ASR, ale to nieważne - jako osobna część nie istnieje żaden sterownik powyższych systemów, bo to tylko dodatkowe podprogramy w sterowniku ABS. A ten z kolei jest zespolony z blokiem hydraulicznym, więc też nie występuje osobno.


corrado napisał/a:
samo dołożenie ASR które bodajże sterowane jest w Dacii przez samą pompę hamulcową

Sterownik silnika musi obsługiwać ASR, żeby przyjmować polecenia od sterownika ABS - trzeba by sprawdzić, czy to jedynie kwestia konfiguracji, czy jednak przeprogramowania.

laisar - 2014-11-25, 02:46

@corrado: Część "1094" to nie jest pompa tylko sterownik bloku hydraulicznego - pompa jest częścią mechaniczną, nie elektryczną, więc oczywiście nie ma połączenia z czujnikami przy kołach.


Auta z samym ABS-em różnią się natomiast od pojazdów z ABS/ESP/ASR zarówno faktyczną pompą hamulcową, jak i blokiem hydraulicznym, którego częścią jest sterownik bloku, z podprogramami ABS, ESP i ASR. U Ciebie potrzebny byłby chyba 8201288243 - 2800 zł w ASO.


(Należy jednak pamiętać, że zasadniczo zakazane jest samodzielne modyfikowanie układu hamulcowego).


Duster 4x2 nie ma wyłącznika ESP: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6205


(Nr 20 rzeczywiście jest od parktronika).

corrado - 2014-11-25, 07:53

a tak naprawdę to modulator ze sterowikiem, ...ale napisałem tak jak używa sie powszechnie na gieldzie , wsrod handlarzy i mechanikow ... 8-) Poza tym nie dokonca to czesc tylko elektryczna a takze mechaniczna, wysokie cisnienie rozdziela na poszczegolne kola, a nie tamta pompa przy serwo , wiec ... tak nie dokonca to nietrafione, no ale dzieki za upomnienie , jesli ma byc porzadek to niech bedzie :roll:

czyli sterownik pompy hamulcowej do mojego silnika to : 8201288243 ?
Mam pytanie , czy te przeze mnie pogrubione by nie pasowaly albo czym sie roznia?

Pompa przy serwo jest inna ? jaki jej nr zeby pasowala ?

corrado - 2014-11-25, 08:06

no zobaczymy czy zagada samo asr na starej instalce w aucie pod abs, jeszcze musze sprawdzic licznik (247) i polaczenie do OBD, nie wiem czy ktos dokladal sam asr w daciach, bo poki co nie mam tych czujnikow od esp...
wiec bede podpinal w celu wlaczenia samego asr :roll:

laisar - 2014-11-25, 10:04

@corrado: To nie było "upomnienie", tylko wyjaśnienie, żeby ktoś postronny nie został wprowadzony w błąd - bo blok hydrauliczny jedynie rozdziela ciśnienie, a nie je wytwarza (co faktycznie robi pompa).

Pompa hamulcowa jest wyłącznie mechaniczna; blok hydrauliczny to oczywiście połączenie elektroniki (sterownik) z elektro-mechaniką (zawory).

Nie mam pojęcia czym różnią się części o pogrubionych numerach ani czy także by pasowały - podałem Ci to co wyświetla katalog części dla Twojego auta po zmianie jego konfiguracji na zawierającą ESP.

Pompa hamulcowa do wersji z ESP - 460119952R.

corrado - 2014-11-25, 10:58

Aha, no nic, trudno. Dzięki za sprawdzenie i ten nr pompy hamulcowej przy serwo, ale wydaje mi się że to tylko inny nr o tych samych właściwościach. Na razie jej nie będę kupował/zmieniał.

Będę szukał o podanym przez Ciebie numerze, ale póki co chyba kupię pompę ASR/ESP z innego silnika 1.5DCI bo chciałbym "ruszyć z tematem"

corrado - 2014-11-25, 13:11

Faktycznie pompa hamulcowa do wersji ABS i ESP przy serwo to z nr 460119952R i to bez względu na silnik czy napęd.
http://renault.epcdata.ru...ndr/01036640/1/

Jeśli chodzi o oznaczenie modulatora ze sterownikiem pompy w 1.5dci w 4x2 - to nadal czekam od kogoś posiadającego
bo ten nr 8201288243 nie występuje w dialogysie ani na :
http://renault.epcdata.ru...abs/01034431/8/

laisar - 2014-11-25, 17:47

corrado napisał/a:
bez względu na silnik czy napęd

Duster 4x2 1.5 dCi 85 K9K796 - typ techniczny HSMW:
- pompa hamulcowa do wersji z samym ABS: 6001551314
- pompa hamulcowa do wersji z ESP: 460119952R

Odpowiednie bloki hydrauliczne:
- ABS: 6001551520
- ESP: 8201288243 (jako pierwszy wybór - pozostałe podane przez Ciebie numery OE występują jako alternatywy, w zależności od podanych numerów seryjnych z poszczególnych fabryk - "A" to Rumunia, "J" to Brazylia).

corrado - 2014-11-26, 10:29

Dominus napisał/a:
W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.


No i ciekaw jestem jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?
Ja mam sterownik z numerami : 8200 846 463 , i obok : 0265 232 384
Na allegro najczęstszy sterownik ABS który występował też w 4x4 i 110KM

laisar - 2014-11-26, 11:02

corrado napisał/a:
jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?

Ten sam, co dla dCi 85 - jedyna różnica, to brak wśród alternatyw bloku hydraulicznego 6001551519.

corrado - 2014-11-26, 11:23

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
jaki jest nr w 1.5dci 90KM ?

Ten sam, co dla dCi 85 - jedyna różnica, to brak wśród alternatyw bloku hydraulicznego 6001551519.

hmmm , a ja właśnie pytałem poprzednika o "blok hydrauliczny" ze sterownikiem a nie o pompę przy serwo... :roll:

laisar - 2014-11-26, 11:48

corrado napisał/a:
pytałem poprzednika o "blok hydrauliczny"

I o tym napisałem.

corrado - 2014-11-28, 21:09

Ponieważ nie mogę znaleźć bloku hydraulicznego ze sterownikiem: nr 8201288243
czy mogę kupić , któryś z tych ?
6001551519 Detail Serial number of the car: <{"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Stabilisation: Yes
8201226915 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "214147", "E": "ZZZZZZ", "J": "006938"} Serial number of the car: <{"A": "260737", "E": "ZZZZZZ "," J ":" 022232 "} Stabilisation: Yes
8201304766 Detail Serial number of the vehicle: ] {"A": "260737", "E": "ZZZZZZ", "J": "022232"} Stabilisation: Yes

i czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?

Jeszcze kwestia ASR, czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ? I czy ASR tylko przychamowuje koło, czy też obniża obroty ? Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26 które łączą się z OBD : pinami : 14,6 ? czy to magistrala CAN i czy używana przy ASR ?

laisar - 2014-11-28, 22:46

corrado napisał/a:
czy mogę kupić , któryś z tych?

Prawdopodobnie tak - czymś i z jakiegoś powodu się różnią, ale to nie znaczy, że nie będą działać.

(Trzeba tylko pamiętać, że nie wystarczy sama wymiana - renaultowskim CLIPem trzeba jeszcze wpisać VIN swojego auta do bloku oraz go skonfigurować).

corrado napisał/a:
czy te dwa ostatnie mają jakieś inne numerki / oznaczenia podane , typu 265......?

Nie w katalogu części.

corrado napisał/a:
czy bez elementów od ESP ( czujnika skrętu kierownicy, żyroskopu) zadziała ASR ?

Teoretycznie - powinno, bo właściwie to działania niezależne od siebie. Z drugiej strony, przycisk "ESP off" dezaktywuje oba systemy jednocześnie.. Jak jest naprawdę odpowiedziałby zatem jedynie test, bo w dokumentacji nie widzę nic na ten temat.

corrado napisał/a:
czy ASR tylko przyhamowuje koło, czy też obniża obroty ?

Najpierw to drugie, ale jeśli obroty są już odpowiednio niskie, to także to pierwsze.

corrado napisał/a:
Czy robi to przez połączenie ze schematu - piny 14,26

Tak.

corrado napisał/a:
czy to magistrala CAN

Tak.

corrado napisał/a:
i czy używana przy ASR ?

Tak.

corrado - 2014-11-28, 23:15

Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?

laisar - 2014-11-29, 00:19

corrado napisał/a:
Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ?

Na zasadzie "Wpisać VIN" - nie ma "wybrać 2 okno z góry o nazwie...".

corrado napisał/a:
czym się różni pompa z ABS od tej ESR

Nie ma tego nigdzie podanego - bo też ASO to nie interesuje: część ma numer OEM i albo pasuje do auta o danym VINumerze, albo nie, nieważne z jakiego powodu.

corrado - 2015-03-04, 14:44

Do instalacji ESP+ASR w aucie z samym ABS trzeba :


DACİA DUSTER ABS + ESP 8201304766

keikan - 2015-03-05, 13:33

ile taka przyjemność kosztuje (robocizna + urządzenia)?
Karenzo - 2015-03-05, 15:28

sam blok nowy kosztuje 2200 zł
ten czujnik 1300 zł
http://www.motopartner.pl...Uo4MjAxMzA0NzY2

Najtaniej było by wyciągać z rozbitka i zapłacić ze 100 zł
ale jak na razie wszystkie dustery się klepie żadnemu się nie oszczędza

corrado - 2015-03-05, 18:50

keikan napisał/a:
ile taka przyjemność kosztuje (robocizna + urządzenia)?


Wszystko zależy ile zapłacisz za te części - z autka na części, bo w ASO się nie kalkuluje najprawdopodobniej za ten czujnik skrętu kierownicy i czujnik położenia auta. Trzeba te dodatkowe połączenia przewodów przeprowadzić z kierownicy do sterownika i ten czujnik wychylenia auta, no i albo samemu to zrobić albo komuś zlecić ( schematy z pinami są w tym wątu - wstawiałem je)
Na koniec zostaje podłączenie do CLIPa - myślę że ze 200pln w zależności od gościa ( jest taki gość na forum np. MEGANE, który się ogłasza że to włącza w ECM silnika ) lub warsztatu z CLIPem. No ale suma sumarum taniej na pewno niż w ASO

eastcowboy - 2015-03-05, 22:13

corrado napisał/a:
Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?


before the programming must the control unit Virgo be - old chassis number delete

corrado - 2015-09-18, 16:52

Eastboy możesz napisać jeszcze raz ? :)
Jak trzeba zaktywować ASR/ESP ? Jaki software do tego potrzebny ? Czy ewentualnie ASO będzie umiało to zrobić ?

Czy to możliwe że nowa pompa firmy ASAM(rumunskiej) z ESP ok 150pln na polskie ?
https://www.autolux.ro/po...60119952r-asam/

corrado - 2015-09-18, 20:02

Udało się w lagunie ( trzeba sie zalogowac ) - swietny watek :) A aktywować przez kalibracje mozna przez DDT2000 , tylko o ile wiem moze nie wspierac juz dustera :) no ale to do przejscia ewentualnie clipem bedzie.

http://renaultlaguna.pl/f...-nie-ma/page-12

Uda się na pewno w Dacii :)

corrado - 2015-10-24, 13:14

Czy pompa a wlasciwie sterownik pompy z ASR\ESP o nr :
8200743802
0265230751
0 265 230 751
0265951236
będzie pasował do 4x2 ?

http://allegro.pl/pompa-a...5083149479.html


Obecnie mam taką z samym ABS

http://allegro.pl/pompa-b...5744023842.html
0265 232 384
8200 846 463

corrado - 2015-10-24, 14:31

Dominus napisał/a:
W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.


Przypominam sie , bo kolega zapomniał sprawdzić u siebie nr ?

Dominus - 2015-10-24, 14:37

Powiedz mi tak łopatologicznie gdzie go mogę zlokalizować to postaram się sprawdzić. (albo najlepiej foto gdzie tego szukać)
corrado - 2015-10-24, 15:07

Moduł sterownika pompy jest przy podszybiu po prawej stronie ( pasażera), trochę trzeba tam się pochylić znad błotnika lub od przodu maski,
element nr 118

możesz mieć problemy z odczytaniem, bo są wygrawerowane te numery na elemencie stalowym/aluminiowym ktory jest zakurzony .

Chodzi o te numery a tak naprawde wystarczy ten ( 82 ... ):

Są przy 4 przewodach plynu idacych do kol

Dominus - 2015-10-24, 17:57

Znalazłem :)
8201 304 781
Mam nadziej że dobrze spisałem, ciężko do tego elementu było dotrzeć a jeszcze odczytać.

corrado - 2015-10-24, 19:21

Dokładnie, ja też z problemami odczytałem :-) Ale myślisz że dobrze odczytałeś ?:)
bo wogóle nie odnajduje takiej części ani wujek google ani autoparts ...
hmmm...

Dominus - 2015-10-24, 19:35

Wydaje mi sie ze tak. Sprawdze jeszcze jutro w lepszym świetle.
GORDINI - 2015-10-26, 18:30

corrado napisał/a:
No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ?

Już powoli wysiadam przy takich tekstach. Pewnie, że są mierzone uślizgi kół + przeciążenia boczne (ESP).

corrado - 2015-10-26, 18:30

1. wg intercarsu

sterownik pompy ASR/ESP 0 265 230 752
http://e-katalog.intercar...-pompy-abs.html
pasuje i do 4x4 110KM i np do mojego Dustera 1.5 dci 86km
Czy to prawda czy nie sugerować się tym ?

Bo tego co podał Dominus nie idzie znaleźć no i tamtych co podałem wg renault.ecudata.ru

2. Czy w celu dodania samego ASR póki co, ciągnąć przewody tylko do OBD( a stamtąd idą do ECU) i licznika ?
Czy może wogóle nie trzeba dodatkowych ciągnąć ?

No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ? :roll:

corrado - 2015-10-26, 19:32

pytałem o pompe - to ta przy serwo a nie sterowniku/modulatorze! (tamten to wiadomo że ma wtyczkę z pinami i steruje ciśnieniem z płynem na koła)
corrado - 2015-10-27, 22:11

ściągawka - Okablowanie dodatkowe z plusikami dotyczące ASR w modulatorze ASR/ESP w porównaniu z ABS


Kiepska fota, wiec dodam mapowanie

14/1094 - 14/225
26/1094 - 6/225
4/1094 - 24/247 (dioda ASR)

1094 -modulator
225 - wejście OBD II
247 - zegary licznik

Reszta na czerwono bez zmian , dwa elementy Lewa góra - "żyroskop" 1107, "czujnik skrętu kierownicy" 583

corrado - 2015-11-14, 21:59

Kupiłem pompę i okazało się że nawet ma ten nr 6001551519 i udało mi się z nią porozumieć przez DDT2000 . Można nawet przez DDT2000 skalibrować czujnik skrętu . Nadal nie ma jednak ASR i diodka w liczniku się nie świeci ( nie sprawdziłem jeszcze czy jest połączenie ) w przewodach z ABSu do zegarów . Chyba jeszcze trzeba wysłać NR VIN do ABSu z nr kodowania , bo jak widać jest jakiś UU1HSDAC ... - ja mam inny

Jest też jak widać możliwość konfiguracji obcinania mocy przez ASR

corrado - 2015-11-15, 22:39

Czy ma ktos nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy ESP ( 479454516R )

2 "żyroskopu" do ESP ?
479300006R


Czy zegar/licznik z 4x2 z samym ABSem aby na pewno bedzie dzialac i to tylko brak "ikonki wyswietlania ASR" i ewentualnie dorobic diodę która będzie "masowana" by zaswiecic przez modulator ESP ?

laisar - 2015-11-16, 12:50

corrado napisał/a:
nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy

7703597181

pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH - CQ0A
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
5 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE

corrado napisał/a:
2 "żyroskopu" do ESP

7703597221

pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
4 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE

corrado - 2015-11-16, 17:11

7703597181
7703597221

To numery wtyczek które można kupić w ASO ? Czy to jakieś numery gdzieś indziej używane ?
Ale ogólnie dzięki!

Pytanie o używany do diody ASR PIN ( nr 4 w modulatorze ESP/ABS) <-> a PIN 24 w zegarch - czy on faktycznie tylko " masuje " i nie odpowiada za nic innego oprócz zaświecania diody w zegarach ? Chodzi mi o to czy nie będę musiał zmieniać zegarów przez to... Ze schematu tak wynika ale jest zbyt ogólny ...

No i jeszcze pytanko o pompę przy serwo - bo na razie jej nie wymieniam, bo nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS i nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów? NIe widzę tego w schematach które mam, chyba że coś mam tu nieaktualne. 8-) Używam
Duster_H79_VISU_V5.0_2011_03_14

laisar - 2015-11-17, 12:02

corrado napisał/a:
To numery wtyczek które można kupić w ASO ?

Tak, to numery Renault.

corrado napisał/a:
nie odpowiada za nic innego oprócz zaświecania diody w zegarach?

Tak, nie odpowiada.

corrado napisał/a:
nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS

Jakiego czujnika?

corrado napisał/a:
nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów?

Oprócz tradycyjnych połączeń wszystkie wymienione są podpięte do szyny CAN (która właśnie dlatego w ogóle się pojawiła - żeby obsłużyć ESP).

corrado - 2015-11-17, 12:29

Sprawdziłem wczoraj licznik wyciągnąłem go ,... i instalację i instalację i jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.

laisar napisał/a:

Cytat:

corrado napisał/a:
nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS

Jakiego czujnika?

Cytat:

corrado napisał/a:
nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów?

Oprócz tradycyjnych połączeń wszystkie wymienione są podpięte do szyny CAN (która właśnie dlatego w ogóle się pojawiła - żeby obsłużyć ESP).


1. Nie widzę żadnych różnic w pompie hamulcowej przy serwo w ABS vs pompa hamulcowa z ESP ( 460119952R ). Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU ? Jeśli jest jakiś sygnał bądź pomiar generowany i przekazywany to prośba o info a najlepiej schemat.

2. Ta szyna CAN to widzę jedynie że biegnie z modulatora...

schemat pompy o nr 1094 :
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=11418

laisar - 2015-11-17, 13:48

corrado napisał/a:
jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.

Dlaczego "rzekomą"? Podaj na ten pin napięcie i zobaczysz, czy się zaświeci.

A że wiązka już zawiera kabelek to nic jakoś bardzo dziwnego - widać oszczędności z posiadania jednego typu wiązki były większe niż rezygnacja z jednego przewodu. (To się już wcześniej w daciach zdarzało - vide zasilania podgrzewania siedzeń w starych loganach).


corrado napisał/a:
Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU?

Z samej pompy - nie, ale fakt jej "włączenia" jest rejestrowany przez czujnik hamulca, który rzeczywiście wysyła sygnał (element nr 160).


corrado napisał/a:
schemat pompy o nr 1094

To nie pompa tylko modulator/blok ABS+ESP.

corrado - 2015-11-17, 13:57

Cytat:

corrado napisał/a:
schemat pompy o nr 1094

To nie pompa tylko modulator/blok ABS+ESP.


No tak znowu u mnie pomyłka w nomenklaturze : modulator.

Cytat:

corrado napisał/a:
Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU?


Z samej pompy - nie, ale fakt jej "włączenia" jest rejestrowany przez czujnik hamulca, który rzeczywiście wysyła sygnał (element nr 160).


No tak ale ten sygnał to widzę tylko jest z tzw. wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego i też jest w tym samym pinie w modulatorze ABS - vide schematy pdf .
No i sprawdzałem pod DDT2000, po podłączeniu tej pompy ESP tez widział wciśnięcie pedału hamulca, w mod. ABS oczywiście również to działa OK. Chyba , że jest jeszcze jakaś inna funkcjonalność i inaczej działa niż to rozumiem

corrado - 2015-11-22, 10:14

Przypisałem nr VIN mój do sterownika ABS/ESP.

Co oznacza bład :
ECM-Missing message,
Vehicle CAN - BUS off
Private CAN - BUS off
Cluster sensor ?

Pewnie są związane jeszcze z tym co teraz :) popatrzylem na wtyczke przy ESP i brak w niej 2 pinów do obd2, 1 do Clustera ( zegarów ), czyli to co pisalem ze jest przy zegarach okazalo sie ze gdzies się kończy i nie dochodzi do sterownika ESP/ABS.
Brak oczywiście też tych pinów od "zyroskopu" i czujnika skrętu kier.

Jak się rozbiera wtyczkę przy sterowniku ? Muszę dodać więc parę pinów, jakiej wielkości są te piny tam - albo jaki mają kod ?

Karenzo - 2016-01-23, 18:03

Jeżeli zastosuje się szperę na tylną oś ten system nie zwariuje ?
corrado - 2016-01-26, 17:31

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
To numery wtyczek które można kupić w ASO ?

Tak, to numery Renault.

Byłem w ASO dzisiaj w W-wie, te numery nie są Renult ( wklepywał po numerze )
7703597181
7703597221
Nie mogli takich wtyczek znaleźć do żyroskopu ESP i czuknika skrętu kierownicy do ESP, podobno występuje w dacii jako całość wiązka silnika za >1tys PLN.

Jak samemu dorobić może te wtyczki z kontakt pinami ?

laisar - 2016-01-26, 17:48

corrado napisał/a:
te numery nie są Renult

Są - albo raczej były, skoro nie są dostępne, ale właśnie takie widnieją na schematach elektrycznych.

Guglu, guglu... Oglądałeś je? Tak wyglądały?

http://www.connectorpeopl...LT/7/7703597181
http://www.connectorpeopl...LT/7/7703597221

corrado napisał/a:
Jak samemu dorobić może te wtyczki z kontakt pinami ?

Tak samo jak w przypadku złączy pod fotelami w temacie obok - wystarczy znaleźć kto i co dostarcza dane wtyczki dla Renault.

Jeśli to są te podane powyżej, to masz podane.

corrado - 2016-01-26, 18:37

laisar napisał/a:

Tak samo jak w przypadku złączy pod fotelami w temacie obok - wystarczy znaleźć kto i co dostarcza dane wtyczki dla Renault.

Jeśli to są te podane powyżej, to masz podane.


Podane? obok?
Na google jest niesamowity wynik 4 wyników linków w tym 1 tutaj na forum.
A na tym
http://www.connectorpeopl...LT/7/7703597221
zeby kupic, trza zamowic > 34 sztuki ..

A producentem tych czesci wtyczek jest rzekomo

2230 Picton Prkwy,
AKRON, OH 44312
United States
Web: www.aesco.com

laisar - 2016-01-26, 23:33

corrado napisał/a:
Podane?

Jeżeli to są te, które widać na fotkach w podanych przeze mnie linkach, to na nich jest podany producent - TE / AMP - oraz konkretne nazwy: "MQS BU-GEH EDS,SW4P" i "RCPT HSG FOR MQS 6W" (do odszukania na http://te.com ).

Jeśli oglądałeś te złącza u siebie to chyba jesteś w stanie stwierdzić czy pasują?


corrado napisał/a:
obok?

Obok to jest przykład na wyszukanie złącza w analogicznej sytuacji - jest numer OE, ale też brak go w ASO.


corrado napisał/a:
producentem tych czesci wtyczek jest rzekomo

J.w. - bynajmniej.

corrado - 2016-01-30, 11:38



1. Czy blok ESP/ASR ma ten sam gwint na przewody hamulcowe jak w bloku ABS ? Bo tak na oko po przyłożeniu wygląda jakby mogł być większy.
2. Czy trzeba muszę wymieniać jeszcze zegary ? Bo u mnie
Pin 24 we wtyczce jest zajety - a ma być tam niby "sygnal ESP/ASR" , poza tym we wtyczce bloku ESP nie mam odpowiadajacego mu pinu 4
moj nr zegarow to 248100029R

248104707R = 248100029R

Z opisem ze strony :
Equipment level = E2D, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2, Steering wheel location = Left; Equipment level = E2, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2

Czy moze ktos napisac co mam pod tym pinem 24 we wtyczce , który niby ma mieć sygnał ESP z bloku ESP ale to chyba inny u mnie sygnał ? ( prawy szary gorny na fotce jak cos )

Po wyjeciu wtyczki i wlaczeniu zaplonu zapala sie ABS i ASR

Wiec moze zegar przewiduje obsluge ASR, tylko jest pod innym pinem a nie 24?
Natomiast jak podłączam wtyczkę i włącze zapłon, to świeci się sam ABS bez ASR

Jeszcze ciekawe pytanie czy po samym podpieciu pompy i polaczeniu bloku ESP z obd2 odpwiednio ( bo tez nie mam teraz tych 2 przeowdow z ABSu do obd2) , bedzie dzialac sam ABS i ASR ? ( poki nie zainstaluje czujnika skretu i "zyroskopu" ) ?

corrado - 2016-01-30, 12:57

corrado napisał/a:
Obrazek
Obrazek
1. Czy blok ESP/ASR ma ten sam gwint na przewody hamulcowe jak w bloku ABS ? Bo tak na oko po przyłożeniu wygląda jakby mogł być większy.
2. Czy trzeba muszę wymieniać jeszcze zegary ? Bo u mnie
Pin 24 we wtyczce jest zajety - a ma być tam niby "sygnal ESP/ASR" , poza tym we wtyczce bloku ESP nie mam odpowiadajacego mu pinu 4
moj nr zegarow to 248100029R

248104707R = 248100029R

Z opisem ze strony :
Equipment level = E2D, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2, Steering wheel location = Left; Equipment level = E2, NFAB = A, Vehicle fabrication number < 130327, Fuel or energy type = Diesel, Drive = 4x2

Czy moze ktos napisac co mam pod tym pinem 24 we wtyczce , który niby ma mieć sygnał ESP z bloku ESP ale to chyba inny u mnie sygnał ? ( prawy szary gorny na fotce jak cos )
Obrazek
Po wyjeciu wtyczki i wlaczeniu zaplonu zapala sie ABS i ASR
Obrazek
Wiec moze zegar przewiduje obsluge ASR, tylko jest pod innym pinem a nie 24?
Natomiast jak podłączam wtyczkę i włącze zapłon, to świeci się sam ABS bez ASR

Jeszcze ciekawe pytanie czy po samym podpieciu pompy i polaczeniu bloku ESP z obd2 odpwiednio ( bo tez nie mam teraz tych 2 przeowdow z ABSu do obd2) , bedzie dzialac sam ABS i ASR ? ( poki nie zainstaluje czujnika skretu i "zyroskopu" ) ?



-----------------------------------------

edit :
Chyba ten pin 24 w szarej wtyczce zegarów to faktycznie masa z auta .
Bo nawet tak miernikiem wychodziło...:)
Wiec trzeba usunąć go i poprowadzić do nowy przewod do pinu 4. we wtyczce bloku ESP,
poza tym reszta by sie zgadzala licznik <-> ESP,

Pozostaje nadal przewodow hamulcowych - czy sa grubsze , czy trzeba je wymieniac z wersji ESP ?

corrado - 2016-01-31, 12:14

Czy po połączeniu 24.pinu z szarej wtyczki zegarów do 4.pinu modulu ESP/ASR/ABS , zegary mi się nie uszkodzą ( nr 248100029R )?
( rozebrałem zegary i piny z abs/esp łączą sie w układ scalony )
Jeśli, jest informacja , to jaki typ zegarów - nr OEM - jest wymagany do wersji K9k 796, 86 KM 1.5 dci w wersji z ESP/ASR/ABS ?
Mam nadzieję , że jest jeden układ ten sam soft wgrany do zegarów bezABS, zABSbezESP, zABSzESP ...

corrado - 2016-02-08, 10:56

2 ( słownie dwa ) Przewody z pompy z serwem do bloku esp mają jakiś nr ?
I czy sama pompa bez serwa będzie pasować do serwa z wersji auta z samym ABS
i jak ją można rozróżnić na pierwszy rzut oka na podstawie wyglądu ( zdjęć ) - nie widząc wybitego nr oem?

corrado - 2016-02-17, 18:42

@route2000 mozesz mi pstryknąć pompę wysokiego ciśnienia ( tą przy serwo ) jak wygląda w wersji ESP ( ewentualnie jeszcze dopisac z niej nr OEM ) ? Dzięki z góry !
route2000 - 2016-02-18, 00:01

corrado, pompa ESP w moim aucie mieści się po przeciwnej stronie komory silnika niż serwo (od strony pasażera).
Cyknąłem fotkę jak ona wygląda, natomiast ciężko jest mi odczytać OEM.
Napiszę Ci tak jak jest napisane na naklejce:
476608796R---BD
2-CAS100-1
10.0220-0264.4 ESP
GERMANY

corrado - 2016-02-18, 07:38

Dzięki:) ale nastapila pomyłka chodziło mi o wygląd pompy przy serwo , tej z białym pojemniczkiem wyrownawczym, od niej biegną 2 przewody z płynem ham. ....
route2000 - 2016-02-18, 08:25

Tak, zgadza się, że biegną dwa przewody od pompy serwo, ale dokładnie nie wiem jak są połączone z tym co podałem na zdjęciu, bo przewody z pompy zaraz znikają za silnikiem, że trzeba byłoby zdejmować obudowę filtra powietrza, by zobaczyć jak są połączone.
Jak będę miał trochę więcej czasu to luknę na te miejsce. ;-)

EDIT:
Już zajrzałem pod maskę. Tam jest pompa i miała naklejkę: 25 0DLVMH i tyle (miała jeszcze kod kwadratowy QR).

corrado - 2016-02-18, 13:18

Dzieki Route2000 , Nacisnalbym "POMÓGŁ" ale się nie wyświetla już tutaj pod Twoim postem :(
Przewody w aucie z ESP ASR mają wieksza srednice i wiekszy gwint w modulatorze i tej pompie ze zdjecia niz w przypadku pompy z samym ABS. Ale juz przewody do wszystkich 4 kol z modulatora - sa takie same w ESP czy samym ABS.

corrado - 2016-05-16, 10:24

Jak rozróżnić - po wyglądzie - pompe przy serwo do wersji ESP w Dusterze ?
No i czy serwo może zostać to samo z wersji z ABSem ?


albo jak tutaj

Taka pompa której oba przewody są skierowane w stronę błotnika to może znak rozpoznawczy ? Bo tak jest też u mnie teraz. niestety goście z allegro nie wiedza z jakiej wersji dustera pochodzą , wiec może da się szybciej to rozkminić .

A taka to chyba będzie z ESP ? Jeden z przewodów jest skierowwny w stronę zderzaka

Dobrze rozkminiłem ?


Tak jak pisałem 2 przewody mają większą średnicę i gwint niż w wersji ABS przynajmniej przy sterowniku. Chyba samo " zarobienie " 2 przewodów z nowym większym gwintem to raczej kiepski pomysł ...

@ ROUTE jednak moja pompa z ESP która mam z Dustera inaczej wygląda ...

arnold - 2016-05-16, 16:36

U nas w TRW pampy do Sandero Logan z ESP i bez ABS różnią się tylko wyjściami. Non ABS mają klasycznie 4 wyjścia. Średnice tłoków i sama konstrukcja jest taka sama. Serwo jako takie nie różni się.
Różnice w średnicach gwintów to może być związane z wersją.
Robię w zakładzie od kiedy jest wprowadzony obowiązek montażu ESP więc nie mam porównania, ale wszystkie pompy mają gwinty 12x1, a nie 10x1 bo są do ESP.
To w którą stronę porty wychodzą to osobne zagadnienie, albo żeby nie kolidowały z czymś, albo żeby wzrokowo układ pompa serwo była rozróżnialna na linii produkcyjnej.

corrado - 2016-05-16, 17:07

chyba jest tak jak pisze , i wlasnie w innym kierunku sa zwrocone gwinty na przewody do modulatora ( a wlasciwie tylko 1 ) .

z ESP wyglada tak
http://autolux.allshops.r...9952R+Asam.html

bez ESP
http://autolux.allshops.r...51314+Asam.html

corrado - 2016-05-31, 00:00

wieksza średnica przewodów -> wieksze cisnienie...

Ale mam pytanie bo nie moge dorwac pompy przy serwo z ESP z przewodami idacymi do modulatora ...
Czy da radę zostawić u mnie pompe przy serwo - z mniejsza srednica przewodow hamulcowych - i dorobic gwint na wiekszy czyli wlasnie pewnie 12x1 przy koncu wchodzacym do modulatora ESP ? Ewentualnie wymienic tylko 2 przewody miedziane i zarobic z jednej strony 10x1 a z drugiej 12x1 ? CHodzi mi o to aby podlaczyc i sprawdzic czy bedzie dzialac ASR a pozniej ESP ?

laisar - 2016-05-31, 00:29

corrado napisał/a:
z mniejsza srednica przewodow hamulcowych

Przewody we wszystkich wersjach mają taką samą średnicę - 7 mm - i w ASO dostępne są jako 5-metrowe odcinki (3801815000, 314 zł).

Różnią się tylko śruby złączek - 10 i 12 mm (odpowiednio: 7701050050 i 7701050051, obie po 19 zł).

arnold - 2016-05-31, 08:01

No ciśnienie na pewno nie zwiększy się przez średnicę przewodu, odsyłam do prawa Pascala.

Nakrętki M10 albo M12 to tylko różnica dla procesu produkcyjnego żeby nie pomylić podzespołów.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-05-31, 12:43 ]
Dywagacje teoretyczne - http://www.daciaklub.pl/f...1700269#1700269.

corrado - 2016-06-09, 23:04

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
z mniejsza srednica przewodow hamulcowych

Przewody we wszystkich wersjach mają taką samą średnicę - 7 mm - i w ASO dostępne są jako 5-metrowe odcinki (3801815000, 314 zł).

Różnią się tylko śruby złączek - 10 i 12 mm (odpowiednio: 7701050050 i 7701050051, obie po 19 zł).


czy moge użyć łącznika żenskiego gwintu m12 na m10
http://allegro.pl/lacznik...5832240648.html
używając nadal starego przeowdu z gwintem m10
i dodatkowo później dwa przewody krotkie z gwintem z obu stron m12x1
ktore wkrece juz do modulatora esp/asr/abs ?
oczywiscie bedzie trzeba troche podgiac przewody hamulcowe

Ewentualnie postarac sie kupic
http://allegro.pl/przewod...5059202341.html
taki przewod tylko dluzszy m12x1 na m10x1 i wymienic te 2 u siebie ktore sa pompa <-> modulator?

corrado - 2016-09-05, 10:09

Podbijam pytanie,
czy moge uzyc na dwoch przewodach idacych z pompy serwo do modulatora abs/esp, przy modulatorze redukcji z m10 na m12 ?

Nie bedzie nic przeciekac i bedzie to bezpieczne rozwiazanie ?
Czy trzeba wymienic przewody w calosci ?

http://allegro.pl/redukcj...6413644555.html



Czyli w miejsce tych dwoch niebieskich plastikowych nakladek ktore sa na dole fotografii ( a nie te 4 w rzedzie otwory powyzej )

:roll:

corrado - 2016-10-01, 12:20

Przejsciowki pasuja , kupilem miedziowane i stalowe.
Czy taka pompe moge bezpiecznie instalować i podmienić z ABSową (po lewej) ? Przeplukac jeszcze taka pompe plynem hamulcowym przed montazem dla bezpieczenstwa ? Instalacje elektryczna - dodatkowe przewody podlacze w nastepnym kroku...


eplus - 2016-10-02, 06:32

Ten bloczek wygląda na aluminiowy? To miedzi na pewno nie możesz użyć...
corrado - 2016-10-02, 07:56

OK.
Poza tym coś powinienem zrobić jeszcze przed wymianą pompy(modułu)?
ps. 2 Przewody z serwo beda biegly pod lekko innym katem ale mysle ze sie pomiesci wszystko.

corrado - 2017-07-01, 19:11

Czy ktos zna jakis patent jak bezpiecznie otworzyc wtyczke BOSCHa do ABS/ESP ?
Tak by dodac tam nowe piny ?
Kiedys wydawalo mi sie ze umiem ale teraz juz nie pamietam jak to sie robilo, a juz troche zmasakrotwalem ja chociaz tego nie widac moze na zdjeciu . Przy aucie rowniez chcialbym to w miare sprawnie zrobic nie uszkadzajac istniejacego okablowania.

corrado - 2017-07-20, 11:38

Czy ktos wie i moze pokazac na zdjeciu
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego " tzw . zyroskop ?



element nr 6 na schemacie :

laisar - 2017-07-20, 12:17

corrado napisał/a:
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego

Pod fotelem pasażera, na belce poprzecznej podłogi:

corrado - 2017-07-20, 12:56

aha , ten fotel na rysunku jest pokazany od przodu ?
laisar - 2017-07-20, 13:00

Tak.
corrado - 2017-07-23, 16:54

Może komuś się przyda, przy okazji szukania dla sprawdzenia jak wyzwalana jest lampka "ESP/ASR" w zegarach... - masą z modułu ESP/ABS ... Przed podlaczeniem przewodu sprawdzę ...

JEst tu kilka innych ciekawych lampek - jak np... ostrzezenie o wodzie w ukladzie paliwa ... oczywiscie dioda sterowana masa ... wiec mozna by dorobic sobie ostrzezenie jesli ktos nie ma w filtrze paliwa - jak np ja .

corrado - 2017-07-27, 13:08

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
w ktorym miejscu jest przykrecony w daciach " czujnik przyspieszenia wzdluznego

Pod fotelem pasażera, na belce poprzecznej podłogi:


Faktycznie pasuje . Były nawet na miejscu fabryczne nakrętki ( 3 szt. ) nie ruszane od nowości do przykręcenia czujnika w to miejsce

corrado - 2018-05-22, 09:11

Czy ktoś oprocz kolegi ex-perimentala założył już ESP/ASR do dacii bez tego systemu tylko z samym ABSem ?
corrado - 2018-09-28, 09:16

Czy do zamontowania modulatora ESP/ABS i właczenia funkcji ESP w Dacii z 2010r bedzie potrzebny CLIP? Auto ma fabrycznie tylko ABS - czyli modulator z ABS bez funkcji ABS/ESP . Sprawdziłem już instalacje i wiem gdzie muszę poprowadzić /dodać dodatkowe okablowanie m.in. z OBD dwie linie CAN H i L do ESP + oczywiscie okablowanie dotyczące czujnika katu skretu kierownicy i czujnika przeciązenia .

Czy będę musiał jakoś póżniej konfigurować ABS/ESP ?

tosiek - 2018-09-28, 12:35

corrado, nie robiłem takich operacji, zdecydowanie to przekracza moje kompetencje :)

ale jak chcesz zrobić dobrze to bez clipa się nie obejdzie bo CLIP ma opcję kalibracji mnóstwa czujników z ABS/ESP. Jeśli w tamtym okresie wychodziły wersje z ESP to musiałbyś zdobyć VIN takiego auta, żeby podać w clipie (może nie być konieczne). DDT4ALL włączysz w zegarach lub przyuczysz clipem UCH o ile ma opcję dla ESP.

Ogólnie spore ryzyko bo może działać bez kalibracji ale może działać niebezpiecznie.

tosiek - 2018-09-28, 14:36

corrado, nie mogę edytować więc:
-zegary muszą obsługiwać abs z esp, bez tego będzie błąd w module ABS/ESC
-wszystkie parametry w zegarach muszą być skonfigurowane nie może być żadnego NIEOKREŚLONY bo inaczej błąd jak wyżej, możliwe, że konfigurować trzeba będzie DDT4ALL
-do samego modułu ABS da się wgrać automatyczną konfigurację i potem ewentualnie kalibrować (nie mam pojęcia co zeruje zerowanie)
-nie wiem jak to będzie z UCH, może nie mieć wpływu a może być z zegarami jak wyżej
-niekoniecznie może wystarczyć konfiguracja, może zaistnieć konieczność wymiany zegarów i/lub UCH
-testuj, powinno działać :) jak nie to nie :-P Daj znać co wyjdzie bo potem znowu będzie bez odpowiedzi.



Dostępne procedury:


Parametry, gdzie kalibracja dotyczy chyba ciśnienia w oponach po ABS:

corrado - 2018-10-03, 21:25

dzieki Tosiek za dodatkowe informacje , nalezy sie dobre whisky.
Nie wiem czemu nie dostalem powiadomienia o odpowiedzi .
Mam nadzieję, że obędzie się bez CLIPA, a druga sprawa z tego co zobaczylem to w moim liczniku instalacja dodatkowa w przypadku ESP vs zwykly ABS, to dodatkowe sterowanie dioda na bodajze 24 albo 22 pinie szarej wtyczki ( dioda ASR ) .
Jeszcze pamietam ze ktos pisal ze dodal w Dacii ESP/ASR i nic nie konfigurowal w CLIPie, samo sie dokonfigurowalo ... ?! A licznika tez nie zmienial... :roll:

tosiek - 2018-10-04, 09:51

corrado, ściągnij jeszcze pyrena. Pyren korzysta z baz clipa. Nie zrobisz w nim żadnych procedur ale większość rzeczy z wbudowanymi wartościami (konfiguracje niektóre) będą działać. Pyren najbardziej ci się przyda do czytania błędów po polsku :) Minus taki, że będziesz musiał ręcznie odczytywać z każdego modułu a clip sobie skanuje wszystko.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
W ddt4all możesz musieć ręcznie wybrać teraz ABS a po wymianie ABS + ESC bo nie wykryje poprawnie modułu. Pamiętaj, że będziesz potrzebował pełnego ddt4all - z bazami waży około 134MB. Bo jest jeszcze odchudzona wersja dla Dacii.
Także bez dobrego elm327 się nie obejdzie :)

Gdzieś na forum renault widziałem wątek z posiadaczami clipa i lokalizacjami, gdzie można się zgłaszać w razie czego.

shrek - 2018-10-04, 13:39

UCH nie ma nic wspolnego z abs i esp.
ex_perimental - 2019-12-13, 19:56

http://www.daciaklub.pl/f...1800337#1800337
corrado napisał/a:
Ja bardzo bym czekal na opis montażu ESP ASR w dacii z samym ABSem:)
Mam części ( chyba wszystkie } ale przydałoby się info jak to zrobić by na pewno działało. :-)

Corrado, k..wa, myślałem, że Ty już dawno to zamontowałeś, to Ty mnie natchnąłeś pomysłem poniekąd- trafiłem na Twój post... To jest banał gdy ma sie schemat, pompę ABS musisz wymienić u mechanika (na dwa przewody wchodzące nad cylindrem silnika potrzebujesz przejściówki, bo jest inny gwint), odpowietrzyć, a całą resztę sam robisz. Montujesz przełącznik zespolony z czujnikiem (ja musiałem wymienić całość, bo miałem inny niż Ty, a przez to też zewnetrzne obudowy plastikowe) i czujnik pod fotelem pasazera, prowadzisz od czujnika przyspieszenia pod fotelem do czujnika skrętu przy kierownicy 4 przewody, spinasz wszystko przy czujniku skrętu: +12v po zapłonie, masę, Can L i Can H. Wychodzisz do komory silnika trzema przewodami: Can L i H i przewód kontrolki- wpinasz się w odpowiednie piny wg schematu. Ciągniesz od gniazda OBD2 II dwa przewody i wychodzisz do komory w prawym górnym rogu pod deska rozdzielcza, tam gdzie wchodzi do kabiny przewód tylnego spryskiwacza, wpinasz się w odpowiednie piny na pompie- jeżeli myślisz o zrobieniu doświetlenia zakretow, to je łączysz na pompie z przewodami od czujnika skrętu, które wyprowadzałes wcześniej nad pedałami Can L z Can L i Can H z Can H.
Wystarczyło włączyć zapłon, wszystko już było zaprogramowane, nic nie musiałem ustawiać ani poprawiac- może miałem szczęście.
Tyle, 3 godziny roboty, a robiłem to zima w garażu.

corrado - 2019-12-17, 09:44

Haha super ex-perimental :mrgreen: Przepraszam, że tu zadam pytania ale może później się post przeniesie do innego tematu !
Cytat:
pompę ABS musisz wymienić u mechanika (na dwa przewody wchodzące nad cylindrem silnika potrzebujesz przejściówki, bo jest inny gwint)

Włąśnie zastanawiałem się czy przejściówki będą OK. Mam takie i miedziane i aluminiowe ale bałem się , że przejściówki na nie nie wystarczą i trzeba wymienić też pompę serwo z przewodami dwoma zielonymi o innych średnicach trochę gwintów.

Cytat:

Montujesz przełącznik zespolony z czujnikiem (ja musiałem wymienić całość, bo miałem inny niż Ty, a przez to też zewnetrzne obudowy plastikowe) i czujnik pod fotelem pasazera, prowadzisz od czujnika przyspieszenia pod fotelem do czujnika skrętu przy kierownicy 4 przewody, spinasz wszystko przy czujniku skrętu: +12v po zapłonie, masę, Can L i Can H.

Rozumiem :) Czy miałeś orginalne wtyczki do czujnika skrętu kierownicy i czujnika przyśpieszenia? Bo kiedyś szukałem długo i nie mogłem znaleźć używek na allegro a orginalnych numerów nie znalazłem żeby zakupić w ASO . Czy można wpiąć małymi przewodami np od urządzeń elektronicznych w te piny bo tak się przymierzyłem i np zalać to jakimś klejem na ciepło żeby się nie ruszało ?

Cytat:
przewód kontrolki- wpinasz się w odpowiednie piny wg schematu

No właśnie ... Mówisz o kontrolce diody "ASR" na zegarach ? Bo właśnie znalazłem że ten przewód we wtyczce z tyłu zegarów już był zajęty ( z tego co pamiętam to chyba był pin 24 ?!)
Ale nie było ani na nim masy ani napięcia przy zapalaniu itd... Z ciekawości właśnie go pomierzyłem miernikiem. Z tego co tak zobaczyłem , to chyba ten sygnał diodki ASR jest wyzwalany masą - a przynajmniej tak powinno być . U Ciebie po prostu polączyłeś ten pin z zegarów do odpowiedniego pinu w pompie ABS/ESP przewodem ? I diodka ładnie sie zapala i gaśnie?

Cytat:
Wystarczyło włączyć zapłon, wszystko już było zaprogramowane, nic nie musiałem ustawiać ani poprawiac- może miałem szczęście.
Tyle, 3 godziny roboty, a robiłem to zima w garażu.

To naprawdę super wiadomość, jestem pełen podziwu!

Czy testowałeś jakoś później ten moduł - choćby ASR - podczas ruszania na śliskim się odpalał ?Wszystko było OK ?

ex_perimental - 2019-12-19, 13:07

Corrado...

Ja mam przejściówki stalowe, wszystko pasuje, tylko trochę będziesz musiał przewody "podprofilowac", ale na luzie bo są aluminiowe i nie ma z tym problemu. Żadnych przewodów nie wymieniałem, ani pompy- a mam tarcze z tyłu i też nie było takiej potrzeby. Oddychaj i idź na zywiol :)

Wtyczki kupisz na pierwszej lepszej aukcji z "wiązkami na części Renault/Dacia". Szkoda się bawić w jakieś piny i zalewanie klejem na gorąco. Ja za jedną wtyczkę dałem 10 zł, a za drugą 15 zł.

Co do kontrolki, to faktycznie przewód był podłączony, trzeba go przeciąć i przylutowac ten poprowadzony od pompy. Dioda zapala sie i gaśnie oraz sygnalizuje poslizg ASR/ESP, tak jak powinna.

Wszystko było skonfigurowane, jedynie przez parę pierwszych km uczyl się ustawień offsetu, w tym czasie nic nie świeciło na desce- działało od razu.

Wszystko śmiga, ASR, ESP, byłbym mega zadowolony, jakby udało się zmusić pompę do aktywacji HSA, bo pompa odczytuje zmianę położenia samochodu w osi pionowej... Ta sama pompa była montowana w Fiacie Bravo 2, Citroenach, Smarcie, Masterze/Trafficu i kilku innych z czujnikiem przyspieszenia Boscha pod fotelem pasazera.. Tam Hill Holder jest standardem. Podejrzewam, se poj..y z Renault w ramach cięcia kosztów zamówili oprogramowanie w wersji uboższej... W Fiatach podobno trzeba większej górki, żeby zadziałał, ale tam informacja o włączeniu hamulca leci do pompy po CANie, tutaj wchodzi do pompy osobnym pinem- może o to chodzi. Jakbym dorwał pinout pompy ABS 8.0 z Fiata Bravo czy Citroena C4, to bym wiedział więcej... Zastanawiam się też, czy to nie kwestia czujnika, ten z Fiata i Citroena miał oznaczenie 080, a mój ma 658 (ten jest nowszy i np w Trafficu z HSA jest właśnie ten), ale skoro widzi zmianę położenia względem osi pionowej, to myślę, że nie ma znaczenia...

ex_perimental - 2019-12-20, 10:29

Dopadłem schemat z Citroena...
Wygląda na to, że wszystko się pokrywa idealnie ze schematem ABS/ESP z Dustera. Brakuje kilku przewodów- 3 od czujnika sprzęgła (czujnik 3 pinowy taki, jak w Megan, Scenicu II, Koleos, Laguna III, Kadjar) na pin 9, 12, 10 sterwnika.
Przewód +12 V na pin 7, przewód czujnika zbiorniczka płynu hamulcowego pin 8 i "przewód wzbudzający" (nie wiadomo co ma na nim być) wychodzący z UCH na pin 35 sterownika pompy.

corrado - 2019-12-20, 13:24

ex_perimental napisał/a:
Corrado...

Ja mam przejściówki stalowe, wszystko pasuje, tylko trochę będziesz musiał przewody "podprofilowac", ale na luzie bo są aluminiowe i nie ma z tym problemu. Żadnych przewodów nie wymieniałem, ani pompy- a mam tarcze z tyłu i też nie było takiej potrzeby. Oddychaj i idź na zywiol :)

Wtyczki kupisz na pierwszej lepszej aukcji z "wiązkami na części Renault/Dacia". Szkoda się bawić w jakieś piny i zalewanie klejem na gorąco. Ja za jedną wtyczkę dałem 10 zł, a za drugą 15 zł.

Co do kontrolki, to faktycznie przewód był podłączony, trzeba go przeciąć i przylutowac ten poprowadzony od pompy. Dioda zapala sie i gaśnie oraz sygnalizuje poslizg ASR/ESP, tak jak powinna.

Wszystko było skonfigurowane, jedynie przez parę pierwszych km uczyl się ustawień offsetu, w tym czasie nic nie świeciło na desce- działało od razu.

Wszystko śmiga, ASR, ESP, byłbym mega zadowolony, jakby udało się zmusić pompę do aktywacji HSA, bo pompa odczytuje zmianę położenia samochodu w osi pionowej...


Dzięki ! super mi pomogłeś! Wszystko już się wyjaśniło chyba. Mimo, że może nawet tych wtyczek nie znajdę to przynajmniej zrobię to po amatorsku jak ich nie znajdę na allegro. Teraz myślę , że już bez obaw , że utknę zacznę montaż ! :mrgreen:
Dużo zdrowia w nowym roku! :lol:

Odnośnie tego HSA, to myślę, że jest właśnie tak jak piszesz, czyli musieli na czymś przyciąć żeby nie było, ale sam hardware to czyli sterownik wspiera tę funkcję! Myślę, że skoro CI to podłączanie tak dobrze idzie to mogłbyś spróbować to podłączyć jak w Citroenie itp...

ex_perimental - 2019-12-21, 12:09

No jasne Corrado, ze sprobuje, w koncu nick zobowiazuje... Najwiekszy problem bedzie z tym czujnikiem sprzegla, ale juz mam pomysl i kumpla z migomatem... Pewnie gdzies w styczniu zaczne przeciagac i podlaczac jakies przewody.
Tobie tez wszystkiego dobrego.

corrado - 2019-12-23, 09:28

Cytat:
, w koncu nick zobowiazuje...

Faktycznie :-) wcześniej jakoś nie zauważyłem ... :-)

ex_perimental - 2020-01-04, 13:26

Ogarnalem temat- przewody poprowadzone i podlaczone... Oprocz jednego przewodu, ktory w Citorenie odopowiada za "wake up", ale nie wiem co na nim ma byc- +12v, +5 v, masa, czy data...???
Niestety slepa uliczka, nie dziala HSA. Dalej zakladka ESP swieci pustkami walac napisem po oczach "ESP nieskonfigurowany", choc samo ESP i ASR oczywiscie działa.
Po prostu..., nie ten soft- wersja dla ubogich.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group