DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Układ wydechowy - zawieszenie / urwany wieszak

RWw - 2008-07-08, 16:19
Temat postu: Układ wydechowy - zawieszenie / urwany wieszak
Zajrzałem dzisiaj pod tył swojej Dacii i zaniepokoił mnie sposób mocowania tłumika. Tył tłumika jest zamocowany na jednym gumowym wieszaku. W Polonezie miałem podobne zawieszenie, ale na trzech gumach. Mimo to gumy te wielokrotnie pękały i musiałem je wymieniać.
Jeżeli taka guma pęknie w Dacii, to cały tłumik spadnie na jezdnię, być może uszkadzając jeszcze coś więcej. Macie jakś pomysł na dodatkowe wzmocnienie tego mocowania?

Mamert - 2008-07-08, 20:31

W dużym fiucie też tłumiki spadały, ale to chyba był efekt braku elastycznego łącznika w ciągu rur wydechowych.
Konrad - 2008-07-09, 11:53

Na drut :mrgreen:

U mnie w aucie pomimo 104 000 km żadne mocowanie nie pękło, więc chyba nie ma się czym przejmować.
Miałem kiedyś Citroena i tam też było mocowanie tłumika na jednej gumie i nic się nie działo.

Moja rada - jak nic się nie dzieje - nie ruszaj tego. A jak coś się dzieje - to widzę, że auto z 2007 - więc do ASO i niech robią. ;-)

szadzik - 2008-07-10, 14:52
Temat postu: Re: Mocowanie tłumika...
RWw napisał/a:
W Polonezie miałem podobne zawieszenie, ale na trzech gumach. Mimo to gumy te wielokrotnie pękały i musiałem je wymieniać.
Jeżeli taka guma pęknie w Dacii, ...


Guma gumie nie równa! Ja miałem w skodzie felicji rozwalone gumowe osłony półosiek i dowiedziałem się, że to częsta przypadłość w tym modelu. W innych autach (podobno nawet w trabantach) nie ma takich problemów.

waski - 2008-07-10, 16:38

Spokojnie, ta guma jest nie do zdarcia. Takie samo mocowanie miałem w Kangoo, tłumik końcowy był zamocowany na takiej gumie, auto miało 10 lat i wiele tysięcy kilometrów na blacie, ale tej gumie nic nie dolegało. Fakt przy wymianie kolejnych tłumików, widziałem jaka jest spękana, ale mimo to, dalej zachowywała elastyczność i dobrze się trzymała.
A nie ma co porównywać gum mocujących tłumik w renault i dużych fiatach, bo to jest przepaść technologiczna.

Nie patrzyłem tylko jak jest poprowadzony tłumik w loganie. Będę musiał tam zajżeć, bo w kangoo, rura łącząca tłumik końcowy ze środkowym, była w połowie drogi, zawinięta lekko i przechodiła ona nad belką skrętną. Więc jakiekolwiek ewentualne urwanie siętej gumy powodowało że całość sparłaby się na belce skrętnej. Nie wiem natomiast jak to wygląda w loganie, jeszcze nie zaglądałem pod niego :shock:

Ta metoda mocowania, ma jednak poważną wadę. Da się zauważyć, przy kolejnych wymianach tłumika. A mianowice, zobaczycie że puszka będzie nieco niżej niż oryginalna. W kangoo mi się to nie podobało. Po założeniu nowego tłumika który był identyczny, jak stary oryginalny, pucha była nieco niżej i stojąc za autem nie wyglądało to zbyt apetycznie. Wolę jak ona jest schowana i nie widać jej. No ale logan ma bardzo nisko zderzak, więc może tutaj tak nie będzie. Dowiemy się wszystkiego przy wymianie tłumika, ale myślę że prędko to nie będzie. Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go. Bo tyle mniej więcej wytrzymują oryginalne tłumiki. Rzemieślniczy ma prawo wytzrzymać rok, ale nie oryginalny.

stempik - 2008-07-10, 17:56

waski napisał/a:
Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go
I pomaga?
waski - 2008-07-10, 18:40

stempik napisał/a:
waski napisał/a:
Jak tłumik nie wytrzymie 6 lat, to przeklnę go
I pomaga?


No nie wiem czy pomaga, bo mojej jeszcze dośc trochę brakuje do tych 6-ciu lat :lol: .
A w autach które miałem poprzednio tłumik wytrzymywał te 5-6 lat, fabryczny oczywiście.

GeRRaD - 2008-07-10, 20:23

.......a ja odwołując sie do swojej byłej Ibizy powiem że nowy oryginał poleciał po dwóch latach (rura przy wlocie do puszki) :-?

tak więc nie wszystko co vw się świeci :lol: :lol: :lol:

Beckie - 2011-08-22, 20:26

Od wczoraj z okolic tłumika końcowego dochodzą jakieś szelesty w czasie jazdy z bocznym bujaniem a jak podejdzie się do tyłu (podczas postoju), to słychać takie metaliczne delikatne stukanie (z niewielką częstotliwością). Podejrzewam, że coś z wieszakiem bo przecież przy 80 000 bebechy powinny być w porządku.
Przy próbie bujania tłumikiem nic nie słychać.
Gdzie rzucić okiem, co może być przyczyną?

Prezes - 2011-08-23, 09:44

Jeżeli jest, to może być katalizator w środku porozwalany. Ja tak kiedyś miałem, a echo niesie pogłos do tyłu.
Beckie - 2011-08-23, 13:09

Nic tylko wpełznąć pod daćkę w ramach popołudniowej sjesty... :mrgreen:
monopios - 2011-08-23, 16:52

Jak nic nie znajdziesz to może dzieciaki zrobiły Ci kawał i coś wrzuciły do niego. U mnie w szkole tak robili wrednym nauczycielom, wrzucali im metalowe kulki, nakrętki, śruby itd. itp. Z autem nic się nie działo ale hałas stukania nie jednego nauczyciela doprowadzał do furii.
koniu - 2011-08-23, 18:57

posadz kogos przy kierownicy niech gazuje a ty wal w tlumik ;-) na 90% rdza odpadła i sie tlucze, trzeba wykurzyc 8-)
Beckie - 2011-08-23, 20:17

monopios, ale chyba aż taki wredny to ja nie jestem? :roll:

koniu napisał/a:
na 90% rdza odpadła i sie tlucze

Rdza odpadła - fakt. Razem ze spawem wieszaka przy tłumiku środkowym i katalizatorze. Przy katalizatorze, to sie nawet nie dziwię bo coś tam kapie prosto na rurę (pewnie z klimy) i nawet po 4 godzinach postoju jest tam mokro.
Póki co połączyłem co rdza ośmieliła się rozdzielić za pomocą drutu wiązałkowego złożonego ośmiokrotnie (niestety tylko z jednej strony wieszaka bo zrobiło się ciemno i komary mnie pocięły w tyłek). O ile wieszak przy tłumiku środkowym da się jakoś podrutować, to ten przy katalizatorze wprost przeciwnie.
Niestety w manualu serwisowym nie ma ani słowa o wieszakach...
Nie mogli zastosować innego połączenia niż spawane??? :evil:

monopios - 2011-08-23, 20:38

Becki nie mówię że jesteś wredny, źle mnie zrozumiałeś jak Cię uraziłem to sorry.

Ja tylko podałem taki przykład z życia wzięty, ale jest lato dzieciaki się nudzą i mają fantazje mógłbym podać więcej przykładów, co można zrobić (dla śmiechu, zabawy) jak się dzieciak nudzi oczywiście nic groźnego ale sąsiada doprowadza do białej gorączki. Ale to nie jest związane z tematem.

Beckie - 2011-08-23, 20:46

monopios, spoko, taki żarcik. :-)

A te wieszaki, to raczej jednorazowe czy da się jeszcze chociaż raz przyspawać do rury?
Rozumiem, że układ wydechowy składa się z trzech części i każda z nich jest integralna z wieszakiem (?).

edycja:
Kratylos, doczytałem, że dospawałeś... :oops:

laisar - 2011-08-24, 13:42

Niestety, integralne... Ale nie narzekałbym jednak zbytnio na metodę spawania - ma tę zaletę, że łatwo ją naprawić. 2 tygodnie temu to robiłem, przy 70 tys. km - przerdzewiał kątownik obejmujący rurę w okolicy właśnie tłumika środkowego.
koniu - 2011-08-24, 20:56

Miałem na myśli rdzę wewnątrz tłumika/tłumików. Mnie w poprzednim aucie urwała się rura niedaleko za wylotem z silnika :shock: to była jazda przez miasto ...
Jarosław P - 2012-10-03, 09:09

Wczoraj zaczęło coś dzwonić z przodu pod autem tak jakby od tłumika , zajrzałem i ... urwany wieszak po prostu odpadł od rury ten z przodu za katalizatorem. Fajnie dwa dni po gwarancji !!! Zadzwoniłem do ASO opisałem problem ale nic już nie wskurałem "jest juz po gwarancji i koniec mogę ich pocałować w d... - tak odebrałem tłumaczenie pani z serwisu.Podjęchałem do znajomego mechanika spawacza , stwierdził że można to pospawać.
Ale za chwilę zdziwienie , wieszak nie jest wykonany z grubego drutu tylko z rurki o bardzo cieniutkiej grubosci ścianki. Od razu ten element wylądował w koszu ze złomem. Kolega dorobił nowy wieszak z drutu o odpowiedniej średnicy i dospawał do rury koszt 10 pln.
Pozostałe wieszaki też są już nadszarpnięte i moga odpaść. Strach teraz wybierac się w trasę. Po trzech latach wydech zaczyna się rozpadać , oby to źle nie wróżyło na dalszą eksploatację.

Swoją drogą gdyby stało się to miesiąc wcześniej ciekawe czy aso uznało by reklamację czy odpowiedziało że to część eksploatacyjna ???

laisar - 2012-10-03, 10:19

Jarosław P napisał/a:
Strach teraz wybierac się w trasę

Bez paniki (: - jak sam przećwiczyłeś, puszczenie któregoś z wieszaków pod autem nie jest zbyt groźne, za to od razu słyszalne, więc szybko i prosto można to naprawić. Gorsze mogłoby być przerdzewienie ostatniego wieszaka - ale ten z kolei jest łatwo dostępny, można go zatem na bieżąco kontrolować. Jeśli jednak jest w dobrym stanie, to nie ma obawy, żeby panna Ruda pożarła go przez weekend (;

Jarosław P - 2012-10-03, 19:05

laisar napisał/a:
Jarosław P napisał/a:
Strach teraz wybierac się w trasę

Bez paniki (: - jak sam przećwiczyłeś, puszczenie któregoś z wieszaków pod autem nie jest zbyt groźne, za to od razu słyszalne, więc szybko i prosto można to naprawić. Gorsze mogłoby być przerdzewienie ostatniego wieszaka - ale ten z kolei jest łatwo dostępny, można go zatem na bieżąco kontrolować. Jeśli jednak jest w dobrym stanie, to nie ma obawy, żeby panna Ruda pożarła go przez weekend (;


Zgoda. Martwi mnie tylko że już po trzech latach dzieją się takie rzeczy.

laisar - 2012-10-03, 19:35

"Takie rzeczy", które są pierdółkami naprawialnymi za przysłowiowe 2 dychy, mnie osobiście absolutnie nie martwią [:
Jarosław P - 2012-10-03, 19:41

laisar napisał/a:
"Takie rzeczy", które są pierdółkami naprawialnymi za przysłowiowe 2 dychy, mnie osobiście absolutnie nie martwią [:


I tu też zgoda , ale martwi nmie to że tak szybko się to rozpada i przy tak niewielkim przebiegu jak mój 37000 km. Pozdro

jackthenight - 2012-10-03, 19:53

Jarosław P u mnie było podobnie.
Najpierw po 3 latach poleciał wieszak przy katalizatorze, był to listopad 2011 :

Również teraz użyłem pełnego pręta.

http://www.daciaklub.pl/f...p=107184#107184
http://www.daciaklub.pl/f...p=107210#107210
http://www.daciaklub.pl/f...p=107850#107850

A już po niecałych 6 miesiącach w kwietniu 2012 poleciał mi wieszak od środkowego tłumika, o ten :

Na szczęście przerdzewiały tylko głównie spawy przytwierdzające do rury wydechowej, więc naprawa była również prosta i darmowa.
Wystarczy ten kątownik tego wieszaka flexem lekko skrócić, aby pozbyć się rdzy, oczyścić rurę wydechową z resztek zardzewiałego spawu i ponownie dospawać wieszak. Kolejne 3 - 4 lata, powinno wytrzymać :)
Także te wieszaki to kiepski element w naszych autach, ale łatwo i tanio się to daje naprawić. Jeśli mamy znajomego z migomatem, który zaspawa za darmo lub za piwo, to koszty naprawy są zerowe. U mnie naprawa dwóch wieszaków kosztowała flaszkę taniej wódki za wytoczenie wieszaka z pręta.

mekintosz - 2012-10-03, 20:06

Na szczescie nic u siebie jeszcze nie slysze niepokojacego ale bede bacznie obserwowal i nasluchiwał. Byc moze spaliny diesla i ich temperatura sa mniej szkodliwe dla wydechu niz benzyny. Moze sie myle ale dieslek sie mniej rozgrzewa, to nizsza temperatura spalin, mniej weglowodorow w spalinach niz w benzynie. Akurat trzy przypadki to benzynki stad szukam jakis zwiazkow ? Pewnie na wieszaki nie ma to znaczenia ale same rury i tłumiki.
jackthenight - 2012-10-03, 20:16

U mnie nie było nic słychać, jak poleciał właśnie wieszak przy katalizatorze. Jak pisałem już, zauważyłem oberwany wieszak całkowicie przypadkowo podczas wymiany kół letnich na zimowe.
Natomiast oberwany wieszak od tłumika środkowego był już słyszalny, szczególnie jak się rączką poruszało końcówką tłumika.
Także mekintosz weź ręką i pomachaj tłumikiem na lewo i prawo, jak nie będzie słychać żadnych metalicznych odgłosów to jeszcze wszystko się trzyma.

mekintosz - 2012-10-03, 20:19

Nic nie stuka, oprocz odglosu uderzania tlumikiem o zderzak, moze za mocno nim trzaslem ;-) . Moze to koncowka wydechu lekko stula ale to plastikowy dzwiek. Przy okazji wymiany ogumienia obejrze calosc. Mam wciaz gwarancje FNS, moze w razie czego ASO sie spisze ;-)
Jarosław P - 2012-10-04, 19:39

Czy układ wydechowy składa sie z trzech części ? Widać ciężko zauważyć połaczenia , wydawało mi sie że fabryczny tłumik jest w całości , przynajmniej tak to u mnie wygląda.

Z ciekawości sprawdzam ceny wydechu na allegro tłumik końcowy ok 130 pln , środkowy ok 90 pln , a ten pierwszy nigdzie nie widzę. Czy ten pierwszy to katalizator ?

Tak znalazłem to katalizator cena na allegro to ok 600 pln , to juz niezły wydatek.
W clio z 2000 r wymieniałem juz nie raz tłumik środkowy i końcowy a ta część z katalizatorem dalej fabryczna , ciekawe jak będzie w daci .

laisar - 2012-10-04, 20:25

Jarosław P napisał/a:
Czy układ wydechowy składa sie z trzech części ?

Tak

Jarosław P napisał/a:
Czy ten pierwszy to katalizator ?

Tak.

Marmach - 2012-10-04, 21:53

Jarosław P napisał/a:
Tak znalazłem to katalizator cena na allegro to ok 600 pln , to juz niezły wydatek.

O ile pamiętam to stosunkowo łatwo dopasować uniwersalny zamiennik, uzyskując koszt 200zł...

Beckie - 2012-10-09, 10:08

laisar napisał/a:
"Takie rzeczy", które są pierdółkami naprawialnymi za przysłowiowe 2 dychy, mnie osobiście absolutnie nie martwią [:


U mnie drut wiązałkowy trzyma już rok. :mrgreen:

piotrres - 2012-10-09, 12:03

W Loganie wieszak urwał mi się po 4 latach, tuż po przedłużonej gwarancji. :-D
Koszt naprawy w serwisie układów wydechowych 20 PLN + koszt dojazdu z domu 0,5 km ;-)
laisar napisał/a:
Jarosław P napisał/a:
Czy układ wydechowy składa sie z trzech części ?

Tak

Jarosław P napisał/a:
Czy ten pierwszy to katalizator ?

Tak.

Wydawało mi się, że oryginalny układ wydechowy jest jednym kawałkiem. W DD, po naprawie z gwarancji (coś się poluzowało w tłumiku środkowym) mam go już z trzech części:
http://www.daciaklub.pl/f...p=142334#142334




jackthenight - 2012-10-09, 12:07

piotrres napisał/a:
Wydawało mi się, że oryginalny układ wydechowy jest jednym kawałkiem.


I dobrze ci się wydawało.
Fabrykę auto opuszcza z wydechem w jednym kawałku.
Dopiero potem przy naprawach ASO tnie na poszczególne elementy i wymienia uszkodzony element spinając je obejmami.
U mnie nadal wydech jest w jednym kawałku.

marszelest - 2012-11-02, 11:33

nie wiem czy już czasem o tym nie było gdzieś pisane
ostatnio trafiłem na ciekawy filmik dusti 4x4 1,5 wersja francuska
co ciekawe ma czarny tłumik
poniżej filmik dobrze widać, między 28 a 30 sek

robertp1983 - 2012-11-03, 05:18

Wczoraj miałem nie miła niespodziankę obydwa wieszaki urwane został tylko ostatni, najpierw jakoś inaczej zaczął brzmieć silnik koło 2000 z pogłosem a jak wysiadałem to coś brzękało, podjechałem do mechanika jakieś 0,5h roboty
123tomek - 2012-11-14, 09:54
Temat postu: Uchwyt tłumika
Witam!
Do dnia dzisiejszego myślałem, że moja loganka to samiczka ale jak się okazało jednak samczyk. Niestety po kastracji.




A na poważnie to jest to podtrzymanie tłumika gdzieś w środkowej części. Trochę rdzą przeżarty. Mechanik wyciągnął bo stwierdził, że i tak jest to zbędne i niektóre tłumiki wcale takiego elementu nie mają.
Moje pytanie brzmi czy faktycznie jest to zbędne i czy mam tą część zatrzymać czy jest niepotrzebna? Jest to element składowy danego tłumika czy jakiś hak stanowiący element podwozia?

Marek1603 - 2012-11-14, 10:03

Będą bardziej obciążone pozostałe uchwyty.

A tak nawiasem mówiąc to jak ci poleciał jeden to zaraz drugi, a potem ten przed katalizatorem i rura będzie wisiała na kolektorze wydechowym oraz ostatnim wieszaku jak to było u mnie. TTTM. Wieszaki wytrzymują jakieś 4 lata.

Masz więc dwa wyjścia albo nowy wydech środkowy i ostatni albo dorobić nowe uchwyty za 20 - 50zł z robotą.

laisar - 2012-11-14, 11:42

123tomek napisał/a:
czy mam tą część zatrzymać

Tak.

123tomek napisał/a:
Jest to element składowy danego tłumika czy jakiś hak stanowiący element podwozia?

To co przerdzewiało było przyspawane do wydechu, a widoczny trzpień wchodzi w gumowy bloczek, do którego z drugiej strony wchodzi drugi podobny metalowy patyk, tyle że przymocowany do karoserii.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972


Marek1603 napisał/a:
jak ci poleciał jeden to zaraz drugi

Niekoniecznie - u mnie pozostałe wciąż trzymają, a minęło chyba 2 lata, więc raczej nie jest to "zaraz" (;

Ale na pewno warto przy tej okazji obejrzeć pozostałe.

matysz - 2012-11-15, 15:00

mnie osobiście to bardziej wygląda na element który był zamontowany w samochodzie i do którego przymocowany jest właśnie tłumik niż ten z rury wydechowej.
laisar - 2012-11-16, 02:13

Nie - ta płaska część właśnie niejako obejmuje przewód wydechowy: http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=1575
Jarosław P - 2013-05-29, 08:08

No i urwał sie drugi wieszak tłumika środkowy, mechchanik przy spawaniu stwierdził że w rurze wypadają już dziury i tłumik będzie trzeba wymienić. Z tego co sie orientowałem to zamienników na rynku brak - nikt nie robi ! W serwisie cena powala środkowy 540 , końcowy 750 mufy łaczące 105 jedna robocizna 180 . Niezła sumka się uzbierała jestem załamany. Pomocy , może ktoś wie czy można coś dopasować, może wymienić tylko sam środek ?
Auto ma nie całe 4 lata i już takie wydatki.Myslałem ze dłuzej bedzie spokój.

BoloSr - 2013-05-29, 08:12

Jarosław P napisał/a:
No i urwał sie drugi wieszak tłumika środkowy, mechchanik przy spawaniu stwierdził że w rurze wypadają już dziury i tłumik będzie trzeba wymienić. Z tego co sie orientowałem to zamienników na rynku brak - nikt nie robi ! W serwisie cena powala środkowy 540 , końcowy 750 mufy łaczące 105 jedna robocizna 180 . Niezła sumka się uzbierała jestem załamany. Pomocy , może ktoś wie czy można coś dopasować, może wymienić tylko sam środek ?
Auto ma nie całe 4 lata i już takie wydatki.Myslałem ze dłuzej bedzie spokój.


Poszukaj dobrego tłumikarza to cos dobierze byle jaki oleje ciebie :(

kyrneh - 2013-05-29, 08:22

U mnie musieli dospawac wieszak po 6 latach uzytkowania i przebiegu 102 tyś. km, gdyż niekiedy dziwnie "brzęczał" na wolnych obrotach.
robertp1983 - 2013-05-29, 08:44

Jarosław P napisał/a:

Auto ma nie całe 4 lata i już takie wydatki.Myślałem ze dłużej bedzie spokój.


Ja w moim w zeszłym roku poprawiałem mocowania co zresztą opisałem wyżej, zamienniki jakieś zawsze się znajdą.

możesz spróbować coś takiego ja swojego czasu też zastanawiałem się na wydechem i znalazłem

http://www.tlumiki24.pl/1662-dacia

P.S. w Skodzie u ojca po około 3 latach cały układ przerdzewiał i zrobiło się kilka mega dziury

Jarosław P - 2013-05-29, 13:17

A czy logan i sandero 1,4 mają taki sam tłumik? Do logana są zamienniki bez problemu tłumik środkowy 90 pln a koncowy 100 , żeby tylko to można dopasować :-(
mekintosz - 2013-05-30, 00:23

Czy tłumiki/wieszaki padaja w benzynach czesciej niz w dci u forumowiczów ?
Jarosław P - 2013-06-02, 18:10

nikt nie wie.szkoda
laisar - 2013-06-04, 15:24

Jarosław P napisał/a:
A czy logan i sandero 1,4 mają taki sam tłumik?

Tłumik to chyba tak, ale one nie występują osobno, a cały kawałek wydechu razem z nimi jest już różny. Można by jednak próbować coś zmotać (:

Jarosław P - 2013-06-05, 12:17

Tłumik środkowy i koncowy do logana występuja osobno. No ale dość o tym.
Znalazłem dobrego fachowca od montazu i naprawy tłumików który oczyscił rure- okazalo sie ze pod cienka warstwa rdzy jest zdrowy srebrny metal ! porzadnie pospawał wieszak i ocenił ze rura jest jeszcze ok i powinna wytrzymac jakis czas.. Całosc pomalował srebrzanka i wydech wyglada jak nowy. D obrze ze nie uleglem opini tamtego partacza.

chriskb - 2013-06-20, 04:50

Po ostatnim przeglądzie zauważyłem rdzę na układzie wydechowym. Dałem specjaliście od mechaniki układów wydechowych, który zabezpieczył cały układ srebrną farbą taką jaką stosują w przemyśle okrętowym. Twierdzi, że mam dwa lata spokoju (nawet sól nie będzie straszna). Zdjęcie wykonałem już w domu, dlatego nie jest rewelacyjne. Wygląda jak nowy.
orzeszek2 - 2013-06-25, 15:06
Temat postu: Uciążliwy hałas spodu samochodu, logan
Witam

Poprzedniemu właścicielowi nie przeszkadzał ten hałas mi tak. Zresztą on tego nie próbował szukać. Na stacjach diagnostycznych i w ASO nie przejmowali się. Jednak mi to przeszkadza. Hałas pochodzi z tyłu samochodu, dokładnie spodu podwozia. Na wałku napędowym umieszczona jest blaszka zgięta w kształcie trójkąta. Z odchodzącymi kablami. Nie ma reguły kiedy szeleści. Czy jadę powoli szybko, długo. Ostatnio za każdym razem jak się zatrzymam i nie wyłączę silnika. Miał ktoś z was ten problem (logan 1,4 mpi z 2006)?

jackthenight - 2013-06-25, 16:03

Wstaw zdjęcie.
orzeszek2 - 2013-06-25, 20:09

Z zdjęciem będzie problem. Zapomniałem napisać, że zdjęcia będę mógł zrobić dopiero w ostatnią niedzielę miesiąca lub w połowie pierwszego tygodnia lipca.
laisar - 2013-06-25, 23:30

orzeszek2 napisał/a:
Hałas pochodzi z tyłu samochodu, dokładnie spodu podwozia. Na wałku napędowym

Z tyłu logana nie ma żadnego wałka napędowego.

robertp1983 - 2013-06-27, 09:00

Witaj, dzisiaj zajrzałem pod swojego Logana i nie widze żadnego trójkącika a pewnie chodzi Ci o tylną belkę nie wałek napędowy, jak możesz to określ na tym zdjęciu co wstawiłem gdzie to jest to lepiej popatrze.

może chodzi Ci o przewody hamulcowe? są montowane na belce

Przemek77 - 2013-06-27, 09:10

Mi coś tak czasami brzęczy (rezonuje) gdzieś spod silnika ale tylko na wolnych obrotach. Czyżby osłona silnika niedokręcona?
robertp1983 - 2013-06-27, 10:51

możliwe u niektórych jak źle jest dokręcona to brzęczy, ja osobiście walcze już z tym od stycznia od przeglądu bo wtedy się pojawiło. moje spostrzeżenia są takie w serwisie połamali mi wszystkie dolne osłony pod silnikiem przy okazji wymiany zderzaka, kilku spinek i śrubek brakowało wszystko w miare możliwości zamontowałem w miarę na sztywno a dalej coś rezonuje. W serwisie pookładali wszystkie mocowania przewodów gąbką, niestety ale wyszło to wszystko po gwarancji a wychodziłem z założenia ze jak nowy samochód w serwisowany w ASO to nie ma sensu kłaść się pod niego a tu ZONK. :roll:
Przemek77 - 2013-06-27, 10:58

Umówiłem się w asie w poniedziałek, nie ma co zgadywać. Zobaczymy co to, wóz na gwarancji to się średnio przejmuję. Gdybym miał dostęp do kanału sam bym sprawdził.
d3mol3k - 2013-06-27, 18:26

Przemek77 napisał/a:
Mi coś tak czasami brzęczy (rezonuje) gdzieś spod silnika ale tylko na wolnych obrotach. Czyżby osłona silnika niedokręcona?


Raczej nie. Mi jak nie dokręcili chłopaki po wymianie oleju po prawej stronie dwu śrub to podczas jazdy na nierównościach brzęczało oraz wydawało odgłosy jakby wysypała się tuleja stabilizatora lub guma pod mocowaniem McPhersona w kielichu na górze.

Ale zobaczymy co Tobie powiedzą fachowcy.

Przemek77 - 2013-06-28, 05:46

d3mol3k napisał/a:
Przemek77 napisał/a:
Mi coś tak czasami brzęczy (rezonuje) gdzieś spod silnika ale tylko na wolnych obrotach. Czyżby osłona silnika niedokręcona?


Raczej nie. Mi jak nie dokręcili chłopaki po wymianie oleju po prawej stronie dwu śrub to podczas jazdy na nierównościach brzęczało oraz wydawało odgłosy jakby wysypała się tuleja stabilizatora lub guma pod mocowaniem McPhersona w kielichu na górze.

Ale zobaczymy co Tobie powiedzą fachowcy.

No mi brzęczy tylko na postoju, tylko na wolnych obrotach, jak doda się gazu - znika. Tak jakby własnie gdzieś spod silnika. Słychać na zewnątrz, w środku nie. Nie jest to specjalnie głośne ani dokuczliwe, ale nie lubię mieć takich rzeczy i dlatego pojadę do asa.

laisar - 2013-06-28, 08:39

@Przemek77: Trochę wcześnie u Ciebie, ale nie zaszkodzi sprawdzić stan wieszaków wydechu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972
orzeszek2 - 2013-06-29, 06:45

robertp1983 napisał/a:
Witaj, dzisiaj zajrzałem pod swojego Logana i nie widze żadnego trójkącika a pewnie chodzi Ci o tylną belkę nie wałek napędowy, jak możesz to określ na tym zdjęciu co wstawiłem gdzie to jest to lepiej popatrze.

może chodzi Ci o przewody hamulcowe? są montowane na belce


Dzięki wszystkim za odpowedź. Tak masz chyba rację to nie był wał napędowy. Dopiero po napisaniu wątku sobie przypomniałem. Pewnie chodzi o przewody hamulcowe, ale dlaczego tak brzęczy. W piątek będąc w Poznaniu podobny dźwięk dochodził od terenówki subaru jak kierowca parkował. Identyczny głos.

No mi brzęczy tylko na postoju, tylko na wolnych obrotach, jak doda się gazu - znika. Tak jakby własnie gdzieś spod silnika. Słychać na zewnątrz, w środku nie. Nie jest to specjalnie głośne ani dokuczliwe, ale nie lubię mieć takich rzeczy i dlatego pojadę do asa.

Właśnie u mnie również podczas postoju brzęczy.

Przemek77 - 2013-07-02, 05:27

laisar napisał/a:
@Przemek77: Trochę wcześnie u Ciebie, ale nie zaszkodzi sprawdzić stan wieszaków wydechu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972

Kolego, utrafiliście w sedno :mrgreen:
Odwiedziłem wczoraj serwis i faktycznie - urwany jeden z wieszaków wydechu (ten bliżej silnika). Jutro jadę na pospawanie - ma być niby w ramach gwarancji.
Trochę miałem zdziwkę, bo niby rocznik 2010 a wydech w stanie..... no troszkę nieciekawym, ruda sobie już zaczyna używać.

jackthenight - 2013-07-02, 07:33

Przemek77 napisał/a:
Jutro jadę na pospawanie - ma być niby w ramach gwarancji.

Pospawanie ?
Pospawać to może kaziu w szopie, lub jakiś inny spawacz.
Ale w ASO powinni ci na gwarancji wymienić ten odcinek wydechu na nowy, a nie spawać :)

Przemek77 - 2013-07-02, 08:38

jackthenight napisał/a:
Przemek77 napisał/a:
Jutro jadę na pospawanie - ma być niby w ramach gwarancji.

Pospawanie ?
Pospawać to może kaziu w szopie, lub jakiś inny spawacz.
Ale w ASO powinni ci na gwarancji wymienić ten odcinek wydechu na nowy, a nie spawać :)

No w sumie zdałoby się. Szczególnie, że ta środkowa rura trochę zbrązowiała. Nic, jutro niech mi na razie pospawają ale będę nalegał na wymianę w dalszej perspektywie.

orzeszek2 - 2013-07-07, 19:34

Zamieszczam zdjęcie trzeszczącej części.Bo dopiero teraz mogłem zrobić zdjęcia.
laisar - 2013-07-07, 19:39

orzeszek2 napisał/a:
Zamieszczam zdjęcie trzeszczącej części.

To dokładnie to samo co u kolegi Przemka77 - ten rdzawy trójkąt to właśnie skorodowany wieszak wydechu.

(Bo nim jest podłużna rura, a nie wałem (; ).

Przemek77 - 2013-07-08, 10:03

Tak, wieszaki już zespawane i jest OK. Serwis się nie popisał - pan od przyjmowania do serwisu powiedział, że "w żadnym razie tłumik nie podlega gwarancji", szef serwisu, że "tłumik jak najbardziej podlega gwarancji ale u pana nie ma wad fabrycznych itp. więc podjęliśmy decyzję o spawaniu".
Poza tym - zanim wtoczyli daćkę na podnośnik to upłynęło pół godziny, zanim przyszli we trzech, weszli pod spód i pocmokali to jakieś 20 minut, zanim jakiś kolo wziął się za spawanie to kolejne 20 minut.
No ale jak na razie "nic nie puka, nic nie stuka".

orzeszek2 - 2013-07-09, 07:41

laisar napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
Zamieszczam zdjęcie trzeszczącej części.

To dokładnie to samo co u kolegi Przemka77 - ten rdzawy trójkąt to właśnie skorodowany wieszak wydechu.

(Bo nim jest podłużna rura, a nie wałem (; ).


Dzięki za wyjaśnienie. Czyli trzeba zaspawać. Przemek77 ile zapłaciłeś za spawanie? U mnie cały tłumik zardzewiał, tylko końcówka jest cała. Gdzieś czytałem, że tłumik można wyczyścić i zabezpieczyć benzyną ekstrakcyjną. To prawda?

Przemek77 - 2013-07-09, 07:47

orzeszek2 napisał/a:

Dzięki za wyjaśnienie. Czyli trzeba zaspawać. Przemek77 ile zapłaciłeś za spawanie?

Ja nic nie zapłąciłem, bo mam niby gwarancję. Ale myślę, że w jakimś zakładzie zajmującym się wydechami to są jakieś "groszowe" sprawy. W punciaku kiedyś mi się coś podobnego zrobiło to jakiś pierwszy lepszy blacharz zespawał mi tłumik za 20 zł chyba.

orzeszek2 - 2013-07-10, 09:29

Przemek77 napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:

Dzięki za wyjaśnienie. Czyli trzeba zaspawać. Przemek77 ile zapłaciłeś za spawanie?

Ja nic nie zapłąciłem, bo mam niby gwarancję. Ale myślę, że w jakimś zakładzie zajmującym się wydechami to są jakieś "groszowe" sprawy. W punciaku kiedyś mi się coś podobnego zrobiło to jakiś pierwszy lepszy blacharz zespawał mi tłumik za 20 zł chyba.


A co z zabezpieczeniem rury wydechowej?

Przemek77 - 2013-07-10, 09:50

orzeszek2 napisał/a:
Przemek77 napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:

Dzięki za wyjaśnienie. Czyli trzeba zaspawać. Przemek77 ile zapłaciłeś za spawanie?

Ja nic nie zapłąciłem, bo mam niby gwarancję. Ale myślę, że w jakimś zakładzie zajmującym się wydechami to są jakieś "groszowe" sprawy. W punciaku kiedyś mi się coś podobnego zrobiło to jakiś pierwszy lepszy blacharz zespawał mi tłumik za 20 zł chyba.


A co z zabezpieczeniem rury wydechowej?

Jak pojadę do "tłumikarza" na zrobienie czegoś takiego to będę wiedział. Na razie się nie wybieram.

wilanowiak - 2013-07-26, 08:34

W mojek mcv 1,6 uchwyt srodkowy puscil ( przerdzewial ), ten z przodu tez juz pęka. Jakis tłumikarz mi dorobi uchwyty. Natomiast mechanik powiedział że tłumik tez zaczyna powoli rdzewiec i całość kosztuje 250zl bez robocizny. Teraz sie zastanawiam czy on mi podal cene za srodkowa czesc tlumika, za tylną czy za cały, nie dopytywalem bo nie wiedziałem ze to sie dzieli na części.

Aktualizacja: pojechałem do tlumikarza i odrazu zgadl ze poszły uchwyty jak zobaczył ze wjeżdża dacia, pospawal mi te uchwyty za 50zl i powiedział że min. pół roku będą trzymać a wtedy i tak caly tlumik będzie już do wymiany bo rdzewieje. Powiedział że są zamienniki, cały tlumik ( przednia i tylnia część ) razem z robocizną to 400zl u niego.

carolinus - 2013-08-12, 20:15

mekintosz napisał/a:
Czy tłumiki/wieszaki padaja w benzynach czesciej niz w dci u forumowiczów ?


Hej mekintosz,

6 letni Logan sedan, 1.5 dCi 68KM
- znaczy 6 lat od pierwszej rejestracji / zakupie w saloonie.
Przy przebiegu 74820 - właśnie dziś zauważyłem :(
- poleciała środkowa przywieszka przy rurze.


Auto kupiłem 10.07.2013 z przebiegiem 71640km od pierwszego właściciela.
Objeździłem urlop no i po 3200km od zakupu pierwsza usterka
(zaszalałem - łącznie od dnia zakupu jakieś 17 dni jeżdzenia, normalnie nie robię więcej jak 1200-2000 max w miesiącu/28 dni jeżdzenia)

Po przeczytaniu kilku wątków n/t tłumików muszę poszukać dobrego tłumikarza w Warszawie
(lub dogadać się z Piotrula celem oględzin czy warto toto spawać czy inwestować w nowy)

Nie mam w zasięgu żadnego kanału a mój znajomy mechanik jeszcze na urlopie :(

pozdrawiam,
c.

fotki



d3mol3k - 2013-08-12, 22:27

Tak to wygląda mniej więcej oryginalnie a znalazłem to na stronie:

http://sklep.intercars.co...wsk=O&msg=DACIA LOGAN (LS_) 1.5 dCi (LS0J, LS0Y) Tłumik końcowy

carolinus - 2013-08-12, 23:53

Hej d3mol3k :)

dzięki za podpowiedź - jutro spróbuję podjechać do tłumikarza na którego przed chwilą dostałem namiar.

Wydawało mi się że cena tłumika będzie wyższa
-jeśli impreza ze spawaniem ma mnie kosztować >100zł to chyba zdecyduję się na wymianę całej części.

Zdjęcie zaczepu jest na tym kawałku rury w środku - o ile po podniesieniu na kanale okaże się że nie ma do czego przyspawać wspornika a tłumik będzie wyglądał ok to chyba potrzebuję tylko rury środkowej z łącznikiem.

c.

carolinus - 2013-08-13, 16:15

auto: logan sedan 1,5 dCi 68KM 6 lat, przebieg 74800km
usterka: środkowe mocowanie tłumika / rury zardzewiało i odpadło....

Naprawione - koszt 30 zł, czas ~20 minut

Wszystkim klubowiczom serdecznie dziękuję za wskazówki i porady zawarte w niniejszym wątku.

Piotruli dziękuję za namiar na POT (Pana Od Tłumika) :D oraz cierpliwe odbieranie telefonów ode mnie.

pozdrawiam,
c.

p.s. w piątek jadę do Torunia - jak wrócę a tłumik nadal będzie się trzymał kupy to mogę polecić warsztat na Mokotowie w Warszawie ;)

[dodane 16-08-2013]
+500km od czasu pospawania przywieszki w tym sporo po dziurach i nadal się trzyma

tłumik spawałem POT: ul. zielona 35 , Warszawa (Mokotów)
c.

mekintosz - 2013-08-13, 16:45

Fajnie, ze niedrogo naprawiłeś. Został wspawany nowy łacznik - blaszka , która przerdzewiała , czy inna technologia ? Może foto po naprawie ?

PS> Czekamy na namiar POTa ;-)

carolinus - 2013-08-13, 20:03

Cudem udało mi się zdążyć na czas (cholerne korki...)

- stary kątownik wraz z oryginalnym trzpieniem włażącym do gumy został wyrzucony (faktycznie trzpień to rurka a nie pręt)
- POT* dorobił kawał pręta z odpowiednią końcówką (grzybek?) i następnie przyspawał pręt bezpośrednio do rury (migomat)
- na koniec spawania odciął wystający nadmiar pręta gazowym palnikiem

Plusy:
1. bardzo szybko i grosze
2. wjazd na podnośnik w postaci rynienek tzn. jeśli auto jest "niepewne" ze względu na naruszone zębem czasu progi nie ma ryzyka że coś się zwichruje

Minusy:
patrz wyżej pkt.2 - rynny wąskie i jest ryzyko uszkodzenia opon - wjeżdżałem kilka minut bo cały czas miałem wrażenie że nie jadę tak jak powinienem :D

Nie miałem ze sobą aparatu - szkoda bo pierwszy raz swój nabytek widziałem od spodu :D

*POT = Pan Od Tłumika (może być też PAni ale nigdy w warsztacie nie spotkałem :D)

mekintosz napisał/a:
... Może foto po naprawie ?
PS> Czekamy na namiar POTa ;-)


namiar na POTa w piątek, jak wrócę z Torunia i rura nadal będzie wisieć na nowo wspawanym łączniku :P

Fotki zrobiłem podobnie jak poprzednio znaczy półleżąc pod autem
- tyle że tym razem było na tyle ciasno że nie miałem jak zbliżeń porobić...

od strony pasażera:


od strony kierowcy:



Pytnianie konkursowe do będących w temacie:

w środku rury jest takie dziwne coś - i nie mam pojęcia po co to jest? element pomagający w montażu? nie wygląda jakby był do czegokolwiek potrzebny....


laisar - 2013-08-14, 01:46

carolinus napisał/a:
dziwne coś

Tłumik masowy drgań.

carolinus napisał/a:
po co to jest?

Zmniejsza hałas.

bodzio - 2013-09-25, 14:59

u mnie też 2 uchwyty przerdzewiały naprawiłem dzisiaj u fachowca za 30 zeta, pospawał. Nawalił uchwyt przedni, bliżej silnika i ten z tyłu mniej więcej w połowie auta.
Modlishkaaa - 2013-11-09, 11:17

Jakiś 2 tyg temu Daćka zaczęła głośniej chodzić, od razu sie domyśliłam, że to tłumik (jaka ja spostrzegawcza 8-) ) , no więc pojechałam w miejsce gdzie naprawiają i robią tłumiki i inne części z nimi związane, diagnoza: Środkowy tłumik zaczął pękać, a dokładnie ta puszka z sitkiem w środku, wczoraj pękł do końca, hałas niesamowity, pojechałam dorobili nowy, a co się okazało to tamten był już cały wydmuchany. Podobno tłumiki trzymają ok 2-3 lat ? Mój wytrzymał 7,5 roku (88tys). Ile wytrzymują rzeczywiście tłumiki ??
stempik - 2013-11-09, 11:28

Mój wytrzymał podobnie i zgnił właśnie środkowy. W rezultacie z osobówki zrobił się traktor, a do warsztatu musiałem pomykać przez całe miasto. Przeżycie niesamowite. W tym roku kolej na następne elementy wydechu. Niestety.
jackthenight - 2013-11-09, 14:25

Mój środkowy wytrzymał 5 lat. Wycięcie go, wspawanie nowego, malowanie - koszt 120 zł
Modlishkaaa - 2013-11-09, 19:07

To ja zaplacilam ciut wiecej bo 140zl no i dwa lata gwarancji.
wat - 2014-02-27, 10:01

laisar napisał/a:
carolinus napisał/a:
dziwne coś

Tłumik masowy drgań.

carolinus napisał/a:
po co to jest?

Zmniejsza hałas.


Ma ktoś może jakieś dokładniejsze zdjęcia jak ten tłumik drgań jest montowany bo nie umiem go u siebie zlokalizować a okresowo mi sie tłucze na wydechu nim silnik nie złapie właściwej temperatury pracy

laisar - 2014-02-27, 11:57

@wat: http://www.daciaklub.pl/f...1615782#1615782 - ostatnie zdjęcie; ale to nie on się tłucze, bo jakby nadrdzewiał, to by odpadł d; Musi hałasować któryś z pozostałych wieszaków. (Jeśli w ogóle).
wat - 2014-02-27, 12:11

sęk w tym że wieszaki całe a tłumika jakoś znaleźć nie mogę na wydechu ;:)
a tłucze się jak załapie dwie kreski na 4 sporadycznie a i na zimnym tez jest oki dlatego skierowałem podejrzenia na tłumik drgań

laisar - 2014-02-27, 12:41

wat napisał/a:
tłumika jakoś znaleźć nie mogę na wydechu

Skoro odpadł, to tym bardziej nie może się tłuc (((:

Ale w takim przypadku, jeśli faktycznie by go nie było, to sam wydech mógłby rezonować...

Tylko że to gdybologia - najlepiej po prostu osłuchać i obmacać co naprawdę hałasuje.

(Wcale nie musi też właśnie wydech).

jackthenight - 2014-02-27, 13:05

Wat u mnie np. nigdy żadnego tłumika drgań nie było na wydechu. Także u ciebie pewnie też nie było, bo w sandero ich nie montowali - chyba że tylko nie montowali w benzynie, a np. montowali w dieslu. W każdym bądź razie u mnie tłumika drgań fabrycznie nie było.
sztani - 2014-03-25, 12:37

Właśnie po siedmiu latach wymieniłem tłumik środkowy i końcowy koszt z wysyłką z Allegro 225 złotych za dwa . wymiana 50 złotych. i po kłopocie :-)
wat - 2014-03-25, 20:16

na moim wydechy już dwóch tłumikarzy poległo + aso. Wszyscy zgodnie twierdzą że brzęczy ale nikt nie wie czemu bo wydech jest Oki. I bądź tu mądry i pisz wiersze, aso się nawet poświeciło i na własny koszt pierścień i śrubki ze sprężynkami wymieniło ale efektu brak ;).

Wiec tak sobie jedzże i brzęczę z tym wydechem szczególnie stojąc na światłach ;) wkurza mnie to ale już nie mam siły do niego

malygabrys - 2014-03-25, 20:31

U mnie też brzęczał wydech i wymienili mi środkowy tłumik (jeszcze na gwarancji) - rozsypał się w środku :mrgreen:
Stepway - 2014-05-28, 09:57

Podpisuję się pod tematem: TTM. Po blisko 92tys km i 33 miesiącach, metaliczne "dzwonienie" dopadło i mnie.

http://www.daciaklub.pl/f...1640324#1640324

corrado - 2014-05-28, 10:02

U mnie też dzwoni hehe
ale jeszcze nie byłem u tłumikarza.

Stepway - 2014-05-28, 10:10

corrado, na początku przeszło mi przez myśl że może to tłumik, ale poprzednie "stuki-puki" po roku (40tys km) były źródłem poluzowanej osłony silnika (to naprawdę pancerna, gruba płyta). Nie sądziłem że po niespełna trzech latach może już dość do takiej korozji by po prostu mocowanie odpadło.
corrado - 2014-05-28, 11:09

U mine wydech, wczołgiwałem się pod auto i dzwoni czasem w zależności jak tam się w wydechu ułoży...
corrado - 2015-04-02, 07:45

Byłem u tłumikarza, pierścien w super stanie , sam rzuciłem "fachowym" okiem
Pan nie miał remedium , mówił że tip top i może posmarować pastą .
Po skręceniu i wyjeździe z warsztatu na razie cisza i nie dzwoni nic :)

Nie wiadmomo na jak długo, Pan powiedział żeby jakby co kupić orginalny pierścien w ASO i wtedy wymienić, nie kupować zamienników bo są całe z metalu i dzwonią. 8-)
Ale na szczęście nie zapłaciłem dużo 8-)

treblig1974 - 2015-04-22, 22:42

No dobra, czas ponarzekać. Po 4,5 roku używania, przejechanych 60 tys. (mało, ale głównie po podłych drogach i bezdrożach) i mam pierwszą awarię. Upitolił się zaczep od tłumika "przysmarkany" fabrycznie w 2 punktach na kompletne "odwal się". Naprawa - 15 minut roboty ze spawarką i 4-ro pak Żubra dla kolegi który spawarkę i kanał udostępnił. Gdyby od początku przyspawane było jak Bóg przykazał, toby sie nie urwało.
bushi - 2015-07-30, 20:52

W mnie pierwsza awaria po 40kkm. Też urwał się wieszak wydechu - na szczęście naprawa szybka i tania...
route2000 - 2015-07-31, 07:13

Naprawa we własnym zakresie czy w ASO? Co zrobiłeś, że tanio wyszło? ;-)
laisar - 2015-07-31, 18:30

route2000 napisał/a:
Naprawa we własnym zakresie czy w ASO?

Pewnie we własnym, bo jak zeznaje bebe - ASO się nie certoli i wymienia na tę przypadłość... cały wydech.

Niby taniej, niż tanio - bo darmo, jeśli na gwarancji - ale na pewno nie jest to szybko <;

Karenzo - 2015-07-31, 18:42

no nie wiem
mi aso na przedmuchany tłumik środkowy zaproponowało udział w kosztach 40 %
może kiedyś było tak dobrze

bushi - 2015-08-04, 18:02

route2000 napisał/a:
Naprawa we własnym zakresie czy w ASO? Co zrobiłeś, że tanio wyszło? ;-)


Pojechałem do warsztatu zajmującego się wydechami - 15 minut i 25 pln później wyjechałem z przyspawanym wieszakiem. W ASO pewnie chcieliby wymieniać cały wydech i krzyknęliby taką cenę, że opłacałoby się raczej kupić nowego Dustera ;)

48piotr - 2015-08-11, 08:41

5 lat,53 tys.km ,15 min, 20 zł,przyspawany wieszak tłumnika.
Pierwsza awaria.
Oby tak dalej.
;-)

bodzio - 2016-03-09, 15:32

W mojej Sandero pospawali jakies 2 lata temu za 15 zeta i nic sie nie dzieje
Ajgor - 2016-03-10, 20:39

Miałem to samo :
http://www.daciaklub.pl/f...11382&start=125

piotrres - 2016-03-24, 23:57

Miesiąc temu przy przebiegu 77500 km i 5,5 roku od wyjazdu z saloonu wymieniłem totalnie przerdzewiały wieszak środkowy układu wydechowego. Koszt 15 zł. W Loganie wytrzymał lat 4.
Domel2250 - 2016-04-09, 08:27

laisar napisał/a:
route2000 napisał/a:
Naprawa we własnym zakresie czy w ASO?

Pewnie we własnym, bo jak zeznaje bebe - ASO się nie certoli i wymienia na tę przypadłość... cały wydech.

Niby taniej, niż tanio - bo darmo, jeśli na gwarancji - ale na pewno nie jest to szybko <;


Tydzień temu na przeglądzie w ASO RRG Puławska wieszak tłumika chcieli przyspawać w Dusterze za 40-50 pln, czyli już nie wymieniają całego wydechu, lub przynajmniej nie wszystkie ASO. Wiem, że "na mieście" zrobią to za 30-40 pln, czyli taniej, ale tę dychę "przy okazji przeglądu" bym dopłacił. :-)

dodek - 2016-08-29, 09:40

I w końcu mnie po prawie 5 latach dopadła przypadłość w postaci urwanego wieszaka tłumika.
Pytanie do grupowiczów czy ktoś korzystał w takim przypadku z rozszerzonej - 5 letniej gwarancji na samochód i jak to zostało zrealizowane. Czy wymieniono Wam fragment tłumika z wieszakiem, czy tylko zespawano tłumik ze starym/nowym wieszakiem ?

Doraźnie podczas podróży wakacyjnej naprawiłem usterkę nierdzewną opaską zaciskową w warunkach polowych. Fotki poniżej.

czarli - 2016-08-30, 17:01

mnie się to przytrafiło niecały miesiąc temu. W ramach dodatkowej gwarancji dospawano wieszak, nic ponad to.
Lajkonik - 2016-08-31, 06:12

Ja tak samo naprawiłem DORAŹNIE swój wieszak jakieś 2 lata temu i nadal się trzyma na tej opasce :mrgreen:
mekintosz - 2016-11-13, 23:31

Dziś usłyszałem nasilający się dźwięk. Na ucho gdzieś na wysokości grodzi silnika. Wyraźnie słychać pod spodem przy 1200 obr/min. Może to być problem z zawieszeniem układu wydechowego ?


0:25-0:28 wyraźnie słychać.




laisar - 2016-11-13, 23:43

mekintosz napisał/a:
Może to być problem z zawieszeniem układu wydechowego ?

Może, brzmi bardzo klasycznie...

mekintosz - 2016-11-13, 23:46

Wiekowo by pasowało, że po 7miu latach padają różne wieszaki w daciach. Słychać jakby coś obijało o blachę albo grzechotało w tłumiku. Jak pojadę do mechanika zdam relację co to było.
Dar1962 - 2016-11-14, 07:50

bardzo charakterystyczna "blaszana" wibracja - warto obejrzeć szczgółowo cały układ wydechowy
rimo - 2016-11-15, 18:24

Łukasz nie martw się :-) w mojej drakuli tej wiosny był naprawiany wieszak tak po ok 170k przejechanych kilometrach :-P
mekintosz - 2016-11-15, 20:16

Witam


Faktycznie tylko wieszak, 40 zł i 15 min pracy mechanika i po kłopocie.

eplus - 2017-03-14, 16:53

Spawałem wieszak za tłumikiem środkowym, 6 1/4 roku, 141.000.
BLACHA_997 - 2017-03-16, 10:16

Miesiąc temu i ja musiałem wymienić tłumik środkowy z powodu urwanego (przerdzewiałego) wieszaka. Miałem to robić w ASO, ale zdecydowałem się na prywatny warsztat i wcale nie żałuję. Wymiana całego elementu kosztowała (o ile pamiętam) 260 zł. Najfajniejsze w tym wszystkim, że na tłumik czekałem prawie 2 tygodnie. Ciężko jeszcze o części.
Grzechub - 2017-10-02, 18:41

Moja naprawa została wykonana bez spawania . Kolejne tysiace km za mną i Stepwayem.
Sposób naprawy środkowej zawieszki na fotkach. Zastosowano pręt M10 wraz z nakętkami oraz kawałek blachy profilowej do mocowania drewnianych łat z Casto...y. Koszt jakies 10PLN

PiotrWie - 2017-10-02, 19:44

Grzechub napisał/a:
Moja naprawa została wykonana bez spawania . Kolejne tysiace km za mną i Stepwayem.
Sposób naprawy środkowej zawieszki na fotkach. Zastosowano pręt M10 wraz z nakętkami oraz kawałek blachy profilowej do mocowania drewnianych łat z Casto...y. Koszt jakies 10PLN

Wygląda na rozwiązanie radykalne - prawdopodobnie przeżyje cały wydech, o ile nie samochód :mrgreen:

route2000 - 2017-10-03, 07:26

Dobra robota!
Może i to rozwiązanie partyzanckie, ale i kto będzie zaglądał pod spód poza diagnosty?
Ważne jest to, że lepiej wytrzyma dłużej niż co dała fabryka, aż do całkowitego wypalenia i dziury.

vampiresku - 2017-11-14, 20:01

Witam.Niestety i u mnie coś brzęczy w wydechu.Bardzo bym prosił jak ktoś ma namiar na dobrego fachowca z Warszawy -Bielany,Żoliborz,Bemowo.Z góry dzieki :-)
laisar - 2017-11-14, 21:20

Co prawda nie w pożądanych okolicach, ale polecany przez klubowiczów - POT, czyli Pan Od Tłumika.
Nikita_Bennet - 2019-04-24, 09:16

laisar napisał/a:
Niestety, integralne... Ale nie narzekałbym jednak zbytnio na metodę spawania - ma tę zaletę, że łatwo ją naprawić. 2 tygodnie temu to robiłem, przy 70 tys. km - przerdzewiał kątownik obejmujący rurę w okolicy właśnie tłumika środkowego.

Może złotej łopaty za odkopanie trupa nie dostanę ale ....

I mnie to spotkało, logan pickup DCI 90KM FAP rok produkcji 2011, prawie 100 tysia na liczniku i coś dzwoni.
Na kanał do znajomego i jest winowajca - pękła blaszka tłumik-wieszak gumowy ale też diagnosta pokazał mi żeby wymienić "tłumik drgań/łącznik elastyczny" a raczej to co jest w nim w środku bo z zewnątrz na siatka jest ok. Idzie to zaraz za silnikiem do tłumika.

Trudny demontaż wymiana? Ewentualnie jakiś nr części z katalogu??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group