DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-03, 14:52   

benny86 napisał/a:
wrzuć na anszym czy na renaultowskim forum ogłoszenie że chcesz zamienić zapasówkę na dojazdowe

Na razie jeszcze myślę (mam czas do końca tygodnia) jaki zbiornik założyć, ale jak się zdecyduję w miejsce koła, to dzięki za pomysł aby zamiast kupować dojazdówkę zamienić :mrgreen: W sumie nawet na giełdzie w Słomczynie też można próbować zamienić zamiast kupować.
 
Galernik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI +LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: woj. dolnośląskie
Wysłany: 2010-05-09, 09:38   

W swojej Daci mam zainstalowany zbiornik toridalny 55l (do tankowania stanowi to około 80% pojemności czyli około 42-43 litry LPG nieraz wejdzie). Odnośnie koła zapasowego to jak kręcę się wokół komina wożę pełne koło zapasowe, a na urlop biorę dojazdówkę od renaulta i nie tracę wtedy zbytnio powierzchi bagażowej. Jedyne co w tym rozwiązaniu mnie denerwuje to lekkie wystawanie zbiornika powyżej płaszczyzny podłogi. We wsześniejszej Daci miałem mniejszy zbiornik (45l) i wychodził na równi z płaszczyzną podłogi, ale to kwestia przyzwyczajenia.
_________________
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-10, 07:38   

Ja będę miał toroidalny 51 l (63 x 22 cm, wejdzie 41 gazu), gazownik miał na półce więc przymierzył jak wejdzie i jest idealnie równo z płaszczyzną podłogi. Odrobinę wyżej niż koło, więc nie będzie tego dołka co wcześniej :-)
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-05-10, 07:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-07-30, 20:08   

Cytat:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=38426#38426

Kontroli co 12000 km i dostosowany ,więc wiem, jak wysokie zużycie na 20000 km .

Wartości kontrolne 12000 km-kompresja + zaworów:

Zylinder 1 -cylindry
Einlass 0,10 mm -wlot
Auslass 0,20 mm-wylot

Zylinder 2
Einlass 0,05 mm
Auslass 0,15 mm

Zylinder 3
12,2 bar
Einlass 0,10 mm
Auslass 0,10 mm

Zylinder 4

Einlass 0,15mm
Auslass 0,15mm

Ustawiłem wszystkie zawory teraz na > wlot 0,15 mm < i >wylot 0,25 mm <.


kontroli co 25000 km :

cylindry 2+3+4 -> 0,15 / 0,25 mm
cylindry 1 --> 0,15 / 0,22 mm
 
Pabluss 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0
Rocznik: 2021
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-23, 15:31   

Moze ktos zorientowany podpowiedzieć mi jak to jest z regulacją zaworów?
Kupiłem od dealera dacie sandero z zamontowanym gazem. Na pierwszym przeglądzie (po roku czasu, przebieg 12000km) zasugerowali mi ze powinienem zrobic regulacje zaworów. Koszt to 450 zł.

1. Czy to normalna cena czy lekko zawyżona? Podejrzewam ze poza ASO nie moge tego zrobic zeby gwarancji nie stracic?
2. Czy to nie powinno byc zrobione bezpłatnie w ramach gwarancji?

z góry dzieki
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-04-24, 07:00   

Regulacja jest odpłatna ale spokojnie możesz zrobić ją w serwisie zewnętrznym koszt ok 80zł z uszczelką - gwarancji nie stracisz


Tylko teraz kwestia czy na pewno ta regulacja jest potrzebna...... bo przebiegu nie masz dużego
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-04-24, 07:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-24, 20:32   

Pabluss napisał/a:
1. Czy to normalna cena czy lekko zawyżona?

Właśnie, całkiem niepotrzebnie, jak mi się zdaje, kazałem wyregulować zawory.
Koszt z uszczelką w zakładie zewnetrznym to 65 zł. Więc pewnie cena z aso jest lekko zawyzona.
Napisałem że całkiem niepotrzebnie, tyle że ja nie mam gazu.

82500 km. to chyba dość istotne.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-04-24, 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-04-24, 20:54   

Ja w Loganie (bez gazu) z silnikiem 1,6 8V wyregulowałem zawory przy 100 tyś. Regulacja była potrzebna, ale luz tylko minimalnie przekraczał normę i nie na wszystkich zaworach.

Koszt zerowy, uszczelkę posmarowałem silikonem i starą założyłem :)
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-04-24, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-25, 18:16   

nie mogę... dlaczego ciągle używacie skrótu tyś. zamiast tys.? - jak piszemy tyśęcy czy tysięcy? masakra... :roll:
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-25, 19:43   

Xrzysioo, jeśli lubisz rzucać grochem o ścianę, to sobie możesz poćwiczyć. ;-) Ale efektów bym się specjalnie nie spodziewał... :-(
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5166
_________________
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 07:49   

Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu. Nakrętka była mocno zakręcona, a ja użyłem kiepskiego klucza (pewnie chińskiego) i nakrętka zaokrągliła się. Chciałem kupić w Decarze taką nakrętkę, okazało się, że nie ma w całej Polsce. Mieli sprowadzić z Francji. Czekałem kilka tygodni, w końcu okazało się, że nie wiadomo kiedy sprowadzą. Czy można zastąpić taką nakrętkę zwykłą, czy koniecznie musi być oryginalna (ma spłaszczenie na dole)?
Jeśli może być zwykła, to jakie ma wymiary?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-08-12, 08:41   

Kotus napisał/a:
Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu. Nakrętka była mocno zakręcona, a ja użyłem kiepskiego klucza (pewnie chińskiego) i nakrętka zaokrągliła się. Chciałem kupić w Decarze taką nakrętkę, okazało się, że nie ma w całej Polsce. Mieli sprowadzić z Francji. Czekałem kilka tygodni, w końcu okazało się, że nie wiadomo kiedy sprowadzą. Czy można zastąpić taką nakrętkę zwykłą, czy koniecznie musi być oryginalna (ma spłaszczenie na dole)?
Jeśli może być zwykła, to jakie ma wymiary?


prosze bardzo :)

http://allegro.pl/renault...1718376233.html
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-12, 09:14   

Lukas87,

Niebywała oferta na Allegro, wygląda na to, że ktoś sprzedaje rozwalony silnik na części i ma nadzieję więcej zarobić.

Szczególnie tak ważne części jak zawory, sprężyny po zamontowaniu mogą kompletnie załatwić silnik. Na oko nikt nie oceni ile godzin tłukły w rozebranym silniku.

Kotus napisał:
Cytat:
Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu.


Moim skromnym zdaniem kupiłbym nową śrubę regulacyjną

Pozdrawiam
:-)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-08-12, 09:16   

chriskb,

własnie na tej aukcji sa nakretki regulacyjne ktory tylko biore pod uwage ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2011-09-15, 20:12   

ja regulowałem przy przebiegu 95 000km. założyłem gaz po 87 000 km właściwie zaraz po zakupie (jestem drugim właścicielem). szarpało po kilkudziesięciu metrach rano po odpaleniu i przy obrotach 2000 - 2200/m. instalacja BRC VI gen. Po regulacji zarowów ustało. teraz gdy będę na przeglądzie instalacji (po 15 000km) muszę kompa ustawić, bo po regulacjach zaworów trzeba.
pozdro dla wszystkich forumowiczów!
p.s. dzięki Wam zaoszczędziłem dużo kasy :)
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-15, 20:19   

piotrek400 napisał/a:
instalacja BRC VI gen.

cóż to za cudo, myślałem że jest V generacji LPG, z zcego czwarta najbardziej popularna obecnie :mrgreen: :?:
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-09-16, 10:02   

Zrobiłem seicento1.1mpi ok. 80tyś km na zwykłym gazie (podciśnieniowy ) bez regulacji zaworów, nawet filtra nie wymieniłem z gazu raz tylko świece i przewody ( po wykręceni świec okazało się ze są w dobrym stanie po 35tyś ) także ta wymiana świec, co 15tys i regulacja zaworów jest lekko przesadzona.
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 10:30   

Ciekawe jak stwierdziłeś że świece są w dobrym stanie ?
Wygląd elektrod to nie wszystko , pod porcelanowym izolatorem jest jeszcze rdzeń który się utlenia .... biorąc pod uwagę to ze komplet świec do Dacii kosztuje 50 złotych to naprawdę jest o co kruszyć kopie ...
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-09-16, 11:10   

Prace świec i nie tylko świec (kondycja silnika) oceniamy organoleptycznie po kolorze, zużyciu elektrod świecy. Jeśli tak piszesz rdzeń czy nawet przewody WN będą miały przebicie warunki spalania zmienią się świeca będzie miała inny kolor.Mowa tez jest o regulacja zaworów to jeśli chodzi o kopie :mrgreen:
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-04, 09:02   Sandero 1.2 16V i sposób regulacji zaworów

Cześć
Cena PB zmusza mnie do myślenia o LPG.
Czytam że w 1.4 8v czasem konieczne jest regulowanie zaworów co jakiś czas i tam jest regulacja ręczna, śrubą.
Niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: czy i jak reguluje się zawory w 1.2 16v - czy zawory są samoregulujące hydrauliczne(nie wiem czy dobrze napisałem) czy regulowane za pomocą śruby.
Proszę o pomoc
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 09:21   

Było już , za pomocą płytek regulacyjnych.
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-04, 11:06   

DrOzda napisał/a:
Było już , za pomocą płytek regulacyjnych.

To że było to wiem ale raz tak a raz inaczej piszą.
Znalazłem trzy wzmianki o rodzaju regulacji
TU
TU
I TU

Czytam to i trochę o clio 1.2 16V i innych z stajni renualt i już nie wiem jaka jest prawda.

Dodam że nie chodzi mi o sandero z fabrycznym lpg ale o silniku z przed epoki lpg.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej123 2011-10-04, 11:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 14:25   

W wersji fabrycznej LPG montują inne zawory (mają inny numer części) i to cała różnica w stosunku do benzynowej wersji.
 
Andrzej123 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 38
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-05, 05:59   

Różnica w zaworach między silnikiem LPG a PB jest oczywista. Niestety ja nie mogę wyczytać z rysunku jaki jest sposób regulacji a Twoja odpowiedź stoi w opozycji do innych wypowiedzi na forum na ten temat.
Jesteś pewny że płytkowy ?
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-05, 08:33   

Z tego co wiem i czytałem na różnych forach te silnik na pewno mają regulację zaworów ręczną albo śrubową albo płytki ale dane roczniki i modele tych silników mogą trochę się różnić między sobą, także najlepiej zapytać w serwisie. W Kangoo ten silnik ma regulację na śruby.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne