wrzuć na anszym czy na renaultowskim forum ogłoszenie że chcesz zamienić zapasówkę na dojazdowe
Na razie jeszcze myślę (mam czas do końca tygodnia) jaki zbiornik założyć, ale jak się zdecyduję w miejsce koła, to dzięki za pomysł aby zamiast kupować dojazdówkę zamienić W sumie nawet na giełdzie w Słomczynie też można próbować zamienić zamiast kupować.
W swojej Daci mam zainstalowany zbiornik toridalny 55l (do tankowania stanowi to około 80% pojemności czyli około 42-43 litry LPG nieraz wejdzie). Odnośnie koła zapasowego to jak kręcę się wokół komina wożę pełne koło zapasowe, a na urlop biorę dojazdówkę od renaulta i nie tracę wtedy zbytnio powierzchi bagażowej. Jedyne co w tym rozwiązaniu mnie denerwuje to lekkie wystawanie zbiornika powyżej płaszczyzny podłogi. We wsześniejszej Daci miałem mniejszy zbiornik (45l) i wychodził na równi z płaszczyzną podłogi, ale to kwestia przyzwyczajenia.
Ja będę miał toroidalny 51 l (63 x 22 cm, wejdzie 41 gazu), gazownik miał na półce więc przymierzył jak wejdzie i jest idealnie równo z płaszczyzną podłogi. Odrobinę wyżej niż koło, więc nie będzie tego dołka co wcześniej
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-05-10, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Moze ktos zorientowany podpowiedzieć mi jak to jest z regulacją zaworów?
Kupiłem od dealera dacie sandero z zamontowanym gazem. Na pierwszym przeglądzie (po roku czasu, przebieg 12000km) zasugerowali mi ze powinienem zrobic regulacje zaworów. Koszt to 450 zł.
1. Czy to normalna cena czy lekko zawyżona? Podejrzewam ze poza ASO nie moge tego zrobic zeby gwarancji nie stracic?
2. Czy to nie powinno byc zrobione bezpłatnie w ramach gwarancji?
Właśnie, całkiem niepotrzebnie, jak mi się zdaje, kazałem wyregulować zawory.
Koszt z uszczelką w zakładie zewnetrznym to 65 zł. Więc pewnie cena z aso jest lekko zawyzona.
Napisałem że całkiem niepotrzebnie, tyle że ja nie mam gazu.
82500 km. to chyba dość istotne.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-04-24, 20:46, w całości zmieniany 2 razy
Ja w Loganie (bez gazu) z silnikiem 1,6 8V wyregulowałem zawory przy 100 tyś. Regulacja była potrzebna, ale luz tylko minimalnie przekraczał normę i nie na wszystkich zaworach.
Koszt zerowy, uszczelkę posmarowałem silikonem i starą założyłem :)
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2011-04-24, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 07:49
Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu. Nakrętka była mocno zakręcona, a ja użyłem kiepskiego klucza (pewnie chińskiego) i nakrętka zaokrągliła się. Chciałem kupić w Decarze taką nakrętkę, okazało się, że nie ma w całej Polsce. Mieli sprowadzić z Francji. Czekałem kilka tygodni, w końcu okazało się, że nie wiadomo kiedy sprowadzą. Czy można zastąpić taką nakrętkę zwykłą, czy koniecznie musi być oryginalna (ma spłaszczenie na dole)?
Jeśli może być zwykła, to jakie ma wymiary?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-08-12, 08:41
Kotus napisał/a:
Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu. Nakrętka była mocno zakręcona, a ja użyłem kiepskiego klucza (pewnie chińskiego) i nakrętka zaokrągliła się. Chciałem kupić w Decarze taką nakrętkę, okazało się, że nie ma w całej Polsce. Mieli sprowadzić z Francji. Czekałem kilka tygodni, w końcu okazało się, że nie wiadomo kiedy sprowadzą. Czy można zastąpić taką nakrętkę zwykłą, czy koniecznie musi być oryginalna (ma spłaszczenie na dole)?
Jeśli może być zwykła, to jakie ma wymiary?
Niebywała oferta na Allegro, wygląda na to, że ktoś sprzedaje rozwalony silnik na części i ma nadzieję więcej zarobić.
Szczególnie tak ważne części jak zawory, sprężyny po zamontowaniu mogą kompletnie załatwić silnik. Na oko nikt nie oceni ile godzin tłukły w rozebranym silniku.
Kotus napisał:
Cytat:
Mam problem z odkręceniem nakrętki na śrubie regulacyjnej zaworu.
Moim skromnym zdaniem kupiłbym nową śrubę regulacyjną
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2011-09-15, 20:12
ja regulowałem przy przebiegu 95 000km. założyłem gaz po 87 000 km właściwie zaraz po zakupie (jestem drugim właścicielem). szarpało po kilkudziesięciu metrach rano po odpaleniu i przy obrotach 2000 - 2200/m. instalacja BRC VI gen. Po regulacji zarowów ustało. teraz gdy będę na przeglądzie instalacji (po 15 000km) muszę kompa ustawić, bo po regulacjach zaworów trzeba.
pozdro dla wszystkich forumowiczów!
p.s. dzięki Wam zaoszczędziłem dużo kasy :)
Zrobiłem seicento1.1mpi ok. 80tyś km na zwykłym gazie (podciśnieniowy ) bez regulacji zaworów, nawet filtra nie wymieniłem z gazu raz tylko świece i przewody ( po wykręceni świec okazało się ze są w dobrym stanie po 35tyś ) także ta wymiana świec, co 15tys i regulacja zaworów jest lekko przesadzona.
_________________ Tiry na tory, tirówki na perony.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-16, 10:30
Ciekawe jak stwierdziłeś że świece są w dobrym stanie ?
Wygląd elektrod to nie wszystko , pod porcelanowym izolatorem jest jeszcze rdzeń który się utlenia .... biorąc pod uwagę to ze komplet świec do Dacii kosztuje 50 złotych to naprawdę jest o co kruszyć kopie ...
Prace świec i nie tylko świec (kondycja silnika) oceniamy organoleptycznie po kolorze, zużyciu elektrod świecy. Jeśli tak piszesz rdzeń czy nawet przewody WN będą miały przebicie warunki spalania zmienią się świeca będzie miała inny kolor.Mowa tez jest o regulacja zaworów to jeśli chodzi o kopie
_________________ Tiry na tory, tirówki na perony.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-04, 09:02 Sandero 1.2 16V i sposób regulacji zaworów
Cześć
Cena PB zmusza mnie do myślenia o LPG.
Czytam że w 1.4 8v czasem konieczne jest regulowanie zaworów co jakiś czas i tam jest regulacja ręczna, śrubą.
Niestety nigdzie nie mogę znaleźć informacji jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: czy i jak reguluje się zawory w 1.2 16v - czy zawory są samoregulujące hydrauliczne(nie wiem czy dobrze napisałem) czy regulowane za pomocą śruby.
Proszę o pomoc
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-05, 05:59
Różnica w zaworach między silnikiem LPG a PB jest oczywista. Niestety ja nie mogę wyczytać z rysunku jaki jest sposób regulacji a Twoja odpowiedź stoi w opozycji do innych wypowiedzi na forum na ten temat.
Jesteś pewny że płytkowy ?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-05, 08:33
Z tego co wiem i czytałem na różnych forach te silnik na pewno mają regulację zaworów ręczną albo śrubową albo płytki ale dane roczniki i modele tych silników mogą trochę się różnić między sobą, także najlepiej zapytać w serwisie. W Kangoo ten silnik ma regulację na śruby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum