DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-21, 20:01   

jackthenight napisał/a:
Czepiasz się chłopaku. :mrgreen:

A juści! <:

Cytat:
Mnie akurat bardziej interesuje powód problemu.

Ale myślisz, że jesteś osobnikiem bliskim Wzorcowi Typowego Właściciela, czy nie? (((;




dysco napisał/a:
jeśli to było do mnie to Chłopaka sobie poszukaj ale w b.....

(Ktoś ma tu rozbudowane ego <<<: ).


dysco napisał/a:
jakość wykorzystanej stali i blach jest ponizej krytyki

Wygląda raczej na to, że problemem jest ich baaaardzo różna obróbka, a nie jakość samego materiału - ale z racji braku rzetelnych danych nie da się powiedzieć, która wersja jest bliższa prawdy.


dysco napisał/a:
Z tłumnikami jest tak samo dlaczego inne marki się nie sypią

Ta rzecz nazywa się "t-ł-u-m-i-k" (od "tłumienia [hałasu]), nie "tłumnik" (nawet jeśli w środku faktycznie jest czasami tłum spalin (; ).

Ad rem: jeszcze raz - Dacie też nie mają problemów z tłumikami, tylko z ich mocowaniami. Różnica jest całkiem spora, bo oderwanie się wieszaka nie powoduje aż takich problemów jak dziura w wydechu...


dysco napisał/a:
u nas nawet kontrolka pasów nie świeci chyba że w topowej wersjii

Ta kontrolka działa wyłącznie w dusterach - w pozostałych daciach, bez względu na kraj i wersję, nie.




eplus napisał/a:
na zdrowy rozsądek

No niestety - tak jak w prawie: zdrowy rozsądek czasem rozmija się z wyliczeniami księgowych... d:

(I ja nie twierdzę, że tak jest w tym przypadku - mówię tylko, że istnieje taka możliwość).




Aznar napisał/a:
Można takimi usterkami zrazić nawet najbardziej zagorzałych zwolenników marki.

Święta prawda! - i w rzetelnych wyliczeniach księgowych ten aspekt także powinno i zazwyczaj się bierze pod uwagę (choć prosty do oszacowania nie jest...).

Tyle że Dacia (Renault?) w tym momencie znajduje się w sytuacji, w której może im się wydawać, że to jest parametr o niskiej wadze. Oczywiście - nie, nie jest, ale skupianie się wyłącznie na krótkiej perspektywie, brak przewidywania czy chciwość już nie raz namieszały /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-21, 20:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-22, 15:38   

No tak znowu zapomniałem że pewien gość jest tu wiekszym znawcą niż producent

a tak wygląda wlew po naprawie w lipcu tego roku juz zaczyna w tym samym miejscu łapać

Aznar napisał/a:
I jest jeszcze jeden aspekt. Można takimi usterkami zrazić nawet najbardziej zagorzałych zwolenników marki. Po prostu kupią auto u innego producenta. Więc moim zdaniem, żadna oszczędność.


i tu masz absolutną racje

20110616065.jpg
Plik ściągnięto 356 raz(y) 107,16 KB

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-22, 21:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-22, 23:28   

Wybaczcie panikarstwo: spaw wieszaka jest owszem, nieco nadjedzony przez rudą ale się mocno trzyma. sprawdzałem z panami ze Zodiacu. A co się tłucze jak pakiet blach w transformatorze? Tego nadal nie wiem.

laisar napisał/a:
eplus napisał/a:
na zdrowy rozsądek

No niestety - tak jak w prawie: zdrowy rozsądek czasem rozmija się z wyliczeniami księgowych... d:


Tyle że Dacia (Renault?) w tym momencie znajduje się w sytuacji, w której może im się wydawać, że to jest parametr o niskiej wadze. Oczywiście - nie, nie jest, ale skupianie się wyłącznie na krótkiej perspektywie, brak przewidywania czy chciwość już nie raz namieszały /:

Niestety takie "mało istotne" acz uciążliwe drobiazgi potrafią zepsuć reputację.
"Szczęście tryumfu jest pułapką losu..."
Oj, nie raz toczyłem ci ja boje z księgowymi, gdy realna potrzeba techniczna okazywała się być dla nich jedynie dzikimi brewerie Panów Konstruktorów PioTrurla i ZKlapaucjusza :-D Wybaczcie mi kombatanctwo
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-23, 00:51   

dysco napisał/a:
No tak znowu zapomniałem że pewien gość jest tu wiekszym znawcą niż producent

Wręcz przeciwnie - ja właśnie wierzę w dokumentację producenta.


Poza tym widzę, że wycofałeś się ze wszystkiego, ale szkoda mi mojej pracy, więc i tak wysyłam odpowiedź <:


dysco napisał/a:
w Niemczech jest obowiązek świetlny w przypadku nie zapiętych pasów taka ustawa

Nie krępuj się, podaj linka, śmiało... <:



Cytat:
neguje to że na żadnym rynku się te kontrolki nie świecą

Nie ja - dokumentacja.



Cytat:
w loganie mcv z Austrii ma świecace pieknie kontrolki nie zapietych pasów

Powiedzmy, że bardziej jestem skłonny wierzyć dokumentacji, niż Twojej pamięci d:



dysco napisał/a:
w Anglii jest tak samo

Jak na razie Dacia nie sprzedaje w Anglii żadnego modelu, więc w ogóle nie wiem, jak może być w niej "tak samo"...



dysco napisał/a:
co do jakości materiałów użytych to wystarcz zapytać na parkingu pod Hatchinsonem w pewnym Śląskim miescie pracowników jak to się robi do Dacii na zachód i na wszchód

Jaaaasne - i fabryka dostaje specjalnie oznakowane kontenery: "Wschód" i "Zachód" <<<<:



Odpowiedź kol. dysco: http://www.daciaklub.pl/f...p=108568#108568.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-24, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-11-23, 10:15   

@ piotrres: Tak patrzę na zdjęcie wykonane od spodu Dustiego i nie wiem, czy to tylko moje wrażenie i przekłamanie na zdjęciu ale podobnie pod spodem wygląda moja Nubira. Tylko że ona ma 13 lat... Czy pomijając rudą na wieszaku i wydechu zdjęcie przedstawia rzeczywisty wygląd podwozia i ruda się powierzchniowo rozprzestrzenia czy też jest to zabrudzenie od terenu?
Nie zmieniam bryczek co dwa-trzy lata i jeśli już to chciałbym się pobujać z 10 lat ale wciąż mam jakieś dziwne obawy o to, czy po kilku latach nie będę miał dodatkowych wywietrzników w podłodze i blachach w podwoziu...
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-23, 10:36   

piotr. z napisał/a:
mam jakieś dziwne obawy o to, czy po kilku latach nie będę miał dodatkowych wywietrzników w podłodze i blachach w podwoziu

O ile z nadwoziem faktycznie bywają problemy, to akurat sama płyta podłogowa zabezpieczona jest w Dacii naprawdę bardzo dobrze.

I nie ma co oglądać fotek - albo się po prostu z kimś z okolicy umów na jakiś kanał czy podnośnik, albo pojedź do ASO zagadać ze sprzedawcą, żeby pokazał Ci auta jakiegoś innego klienta w czasie serwisowania.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-23, 12:04   

jackthenight napisał/a:
Srebrzanka żaroodporna to :
http://www.dragon.biz.pl/...ubcatitem_id=79

Jak już Mariusz rdza weszła, to srebrzanka już żadnych cudów nie zrobi, może jedynie trochę opóźnij korozję. Gdybym pomalował rury, tłumik, wieszaki od razu po kupnie auta, to wtedy faktycznie zabezpieczyłbym wydech przed korozją i dzisiaj nie miałbym, tych problemów co miałem. Mam nadzieje, że oczyszczenie, odtłuszczenie i pomalowanie srebrzanką przynajmniej trochę wydłuży czas żywotności środkowego wydechu. Nowy to koszt 300 zł, także jak coś, to założę nowy środkowy wydech, pomaluje srebrzanką i zapomnę o sprawie.


Czy taki zabieg mogą wykonać w ASO na moje życzenie? Jeśli oczywiście dostarczę im tę srebrzankę?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-23, 13:32   

piotr. z napisał/a:
@ piotrres: Czy pomijając rudą na wieszaku i wydechu zdjęcie przedstawia rzeczywisty wygląd podwozia i ruda się powierzchniowo rozprzestrzenia czy też jest to zabrudzenie od terenu?

To nie ruda, tylko światło rozproszone na pyle który osiadł na podwoziu.
Co do wieszaka: na razie odszczekuję to to napisałem wyżej: jest trochę nadjedzony, ale się (jeszcze) mocno trzyma.
piotr. z napisał/a:
ale wciąż mam jakieś dziwne obawy o to, czy po kilku latach nie będę miał dodatkowych wywietrzników w podłodze i blachach w podwoziu...

Potwierdzam opinię Kolegów: płyta podłogowa jest bardzo dobrze zabezpieczona (Logana też miałem) Nawet Diagnosta wołał innych pracowników, żeby im to pokazać
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-23, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-23, 16:11   

Piotr_K napisał/a:
Czy taki zabieg mogą wykonać w ASO na moje życzenie? Jeśli oczywiście dostarczę im tę srebrzankę?
Pewnie kwestia dogadania. Ja Dusterem wjechałem na krawężnik jedną osią i bez potrzeby podnośnika pomalowałem układ + spawy wieszaka koła zapasowego wczołgując się połowicznie pod niego. Przy tym prześwicie to nie problem, a samemu ma się pewność, że nic nie zostało pominięte.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-23, 18:46   

Prezes napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
Czy taki zabieg mogą wykonać w ASO na moje życzenie? Jeśli oczywiście dostarczę im tę srebrzankę?
Pewnie kwestia dogadania. Ja Dusterem wjechałem na krawężnik jedną osią i bez potrzeby podnośnika pomalowałem układ + spawy wieszaka koła zapasowego wczołgując się połowicznie pod niego. Przy tym prześwicie to nie problem, a samemu ma się pewność, że nic nie zostało pominięte.


No tak, ale zanim dojadę ze Świdnicy do Wrocławia zimą to się to wszystko upaćka ;) Chcialbym to polożyc na jeszcze względnie czysty wydech.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-24, 11:55   

Zatem dzwoń do nich i męcz :mrgreen:
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-25, 00:52   

odebrałem z ASO po poprawkach lakierniczych swojego MCV ciekawe czy przerwa to zime?
wymieniono też uszczelke drzwi która na końcu wręcz całkowicie skorodowała (kord stalowy w wewnątrz) co będzie dalej zobaczymy. Troche sprawę popchało szybciej RP, co ciekawe Pan poinformował mnie że pojazdy Dacia od 2009 roku są objęte cynkowaniem blach w całości od strony zewnętrznej, do 2009 roku cynkowanie zewnętrzne występowało tylko w dolnych częściach nadwozia. Od 2009 roku wprowadzono również ulepszone bazy kolorwe szkoda że lakier bezbarwny został nie utwardzony
 
Maat 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2011-12-01, 20:31   

W moim loganie mcv 2010 po roku czasu uzytkowania rdza zaczela wychodzic wewnatrz auta na mocowaniu tylnym foteli przednich. Autem jezdze na taksowce wiec z tylu duzo ludzi sie przewija. Lakier na niezabezpieczonych zadnymi uszczelkami mocowaniach dosc szybko sie starl, wystarczy zajrzec lekko pod wykladzine i mamy ladne rdze. Patrzylem jak to wyglada w autach renault, i np. Renault Clio na mocowaniach tylnych foteli przednich ma gumowa uszczelke. Podejrzewam ze w wiekszosci egzemplarzy ktore przewoza duza liczbe osob na tylnej kanapie wystepuje podobny problem. Dla zainteresowanych moge wyslac zdjecia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 21:06   

To ja ładnie poproszę - wstaw jakieś jedno przykładowe zdjęcie, żeby było dokładnie wiadomo o jakie miejsce chodzi.

(Po prostu odebrałem dziś auto po większej naprawie lakierniczej, to sobie zajrzę...).
 
Leszekp 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 30
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-12-04, 19:31   

Mam takie pytanie, może głupie :oops: , (ale nigdy nie miałem Dacii) czy naprawdę trzeba robić antykorozję nowemu Dusterowi, kiedyś maluchom i Polonezowi robiłem, pozostałym samochodom już nie.
Aktualnie mam 11 letniego Lanosa bez konserwacji dodatkowej i bez rdzy.
Więc dlatego to pytanie :idea: .
_________________
Duster to mój dziesiąty samochód, mam nadzieję że będzie dobry.
Ostatnio zmieniony przez Leszekp 2011-12-04, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 20:18   

Leszekp napisał/a:
czy naprawdę trzeba robić antykorozję

Jedyna poprawna odpowiedź to: "Nie wiadomo".

Nie wiemy, bo sprzedawcy podają różne zeznania jak obecnie są fabrycznie zabezpieczane Daćki.

Nie wiemy, bo jedne auta już użytkowane miewają problemy z korozją mimo młodego wieku, a inne, wydawałoby się: w identycznej sytuacji, nie mają takich kłopotów. Tak samo ze starszymi egzemplarzami.

Nie wiemy, jaka jest rzeczywista skala owych problemów, bo Dacia tak samo jak reszta producentów nie udostępnia takich danych, a wyciąganie wniosków z przypadków zgłoszonych przez forumowiczów (naszych, ale i w innych krajach) jest niemiarodajne.

Pozostaje Ci przeczytanie tego tematu i samodzielne sformułowanie opinii.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-04, 20:32   

Ktoś pisał że każdy posiadany samochód zabezpieczał tą metodą i nigdy nie miał problemów z korozją... To też daje do myślenie, zwłaszcza że te 500zł przy cenie nowego wozu nie jest jakąś straszną kwotą
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 21:10   

500 zł może nie, ale utrata gwarancji antykorozyjnej - już bardziej...
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-04, 21:18   

laisar napisał/a:
500 zł może nie, ale utrata gwarancji antykorozyjnej - już bardziej...

Mógłbyś rozwinąć?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 21:46   

"Z głowy czyli z niczego" (; przywołałem ową utratę gwarancji, bo pamiętałem następujące passusy:

http://www.daciaklub.pl/f...php?p=1378#1378
jan ostrzyca napisał/a:
producenci aut ZABRANIAJĄ dodatkowej konserwacji podwozia i karoserii pod groźbą utraty gwarancji.


http://www.daciaklub.pl/f...php?p=1415#1415
Andrzej napisał/a:
producent zabrania jakichkolwiek dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych.


Teraz jednak, zainspirowany Twoim, mrówo, pytaniem (dzięki!) zajrzałem do Źródeł - czyli po prostu książki gwarancyjnej. I... szczerze powiedziawszy, nic tam takiego nie widzę. Przynajmniej podanego wprost - bo pośrednio można by tak ewentualnie zinterpretować zapis:

Książka gwarancyjna DACIA napisał/a:
4.5 Gwarancja Antykorozyjna DACIA nie obejmuje:
[...]
- montowanie części nie homologowanych przez producenta lub gwaranta pojazdu

Faktycznie, zdaje się, że wątpliwe jest, by Dacia/Renault homologowali jakieś "obce" środki antykorozyjne...

...Aczkolwiek, podobnie jak w przypadku innych niejasnych kwestii, można by się jednak próbować "kopać z koniem", bo teoretycznie "racja jest po naszej stronie" - przecież nawet faktycznie nie homologowane przez nich, ale posiadające dopuszczenie do użytku preparaty antykorozyjne nie mogą chyba szkodzić blachom?


Inna rzecz, że można by wykorzystać do dodatkowego zabezpieczenia oryginalne materiały Renault/Dacia - da się je w końcu kupić w ASO.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-12-06, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-04, 21:54   

No właśnie. Wszak chodzi o to, by z koniem kopać się nie było trzeba...
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-05, 09:12   

ja jak zdążę przed zimą to robie tylko profile zamknięte, mój zaprzyjaźniony mechanior twierdzi, że spodu z zewnątrz nie ma sensu bo jest uczciwie zakonserwowany jak na auto z tego roku.
 
Maat 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2011-12-06, 20:41   

Wysylam tutaj zdjecie tylnego mocowania fotela przedniego. Rdze na zdjeciu widac malo jednak po odgieciu wykladdziny jest duzo gorzej. Moim zdaniem jest to poprostu blad fabryczny. Wystarczy ze duzo ludzi jezdzi z tylu, nogami sie wyciera lakier, zostaje gola blacha i po zimie rdza gotowa. Auto kupione zostalo dokladnie w czerwcu 2010 roku, pierwsze oznaki zobaczylem latem 2011 roku odginajac wykladzine. Rdza wystepuje na obu mocowaniach. Cieszy to ze wlasnie serwis sie tym zajal (dzis zostawilem auto). Pozatym rowniez serwis wymienia cala tapicerke sufitu (czarne kropki ktore zaczely wychodzic nierownomiernie na calej podsufitce, dodam ze u mego kolegi w mcv czarne kropki rowniez zaatakowaly podsufitke i tez zostala przez serwis wymieniona), wymienione zostanie poszycie siedziska fotela ktore zostalo przetarte. Mimo tych mankamentow zwiazanych ze slaba jakoscia materialow nadal uwazam ze logan jest dosc wytrzymalym autem.

rdza mocowanie1.JPG
Plik ściągnięto 388 raz(y) 35,56 KB

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-06, 20:56   

no i elegancko, że robią bez grymasów choć pewnie nie wszędzie tak jest.
 
Maat 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2011-12-06, 21:03   

Nawet serwis dzwonil sie zapytac czy moga troche to poprawic, tzn. zedrzec rdze, dac podklad a pozniej jakas mase gumowa i dopiero potem lakier czy jakos tak (ekspertem nie jestem). Jutro odbieram auto wiec zobaczymy dokladnie jak to zostalo wykonane. Tak czy inaczej jakby serwis nie poprawil tych elementow to malowanie na nowo nic by nie dalo bo pasazerowie przez zime i tak by wytarli znow lakier i znow rdza by wyszla. Wykladzina jest ruchoma i jesli pomiedzy nia a mocowanie fotela dostanie sie troche piasku (a na pewno sie dostanie) to trzymanie nog wylacznie na wycieraczce spowoduje lekkie ruchy wykladziny i wycieranie lakieru. W Renault Thalii w miejscu mocowania fotela jest gumowa uszczelka i takie cuda na pewno sie nie dzieja bo nie maja jak. Troche szkoda bo za swoja mcv-ke zaplacilem duzo wiecej niz bym musial zaplacic za thalie. Ponizej zdjecie jak to wykonane jest w thalii

thalia mocowanie.JPG
Plik ściągnięto 246 raz(y) 91,95 KB

Ostatnio zmieniony przez Maat 2011-12-06, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne