Jantar to bardzo miło . Dziękuję za pomoc, wiedzę i nie tylko (prezent) . Uciekłem tak szybko, choć tak miło się rozmawiało bo musiałem odebrać córkę z zajęć. Serdecznie pozdrawiam
w dieslach w bloku wentylacji jest dodatkowa, elektryczna nagrzewnica ("farelka")
Czy taka "farelka" jest też w Dusterach, bo jakoś nie odczułem?
W Dusterze robi się ciepło po ok. 5-7 km.
Przy aktualnych mrozach -15 stop. deselki trudno się nagrzewają, po nagrzaniu pokrętło na full, wtedy jest ciepło. Ale na postaju szybko w kabinie robi się zimno, trzeba trzymać nawiew (wentylator) na II biegu. Na forum można spotkać opinie o kiepskim nawiewie na nogi, co potwierdzam. Szczególnie kiepsko rozwiązano nawiew na nogi od strony pedału gazu, tu trzeba coś pokombinować.
Dobrze że takich mrozów nie ma na codzień.
Wysłany: 2011-12-22, 21:26 ogrzewanie / nagrzewnica elektryczna (z diesla)
Mam Logana z 2005 i chciałbym w nim zamontować elektryczną nagrzewnicę. Znalazłem taką na allegro, jrednak nikt mi nie odpisał na pytanie jaki model itp. Dlatego zwracam się do Was z pytaniem czy może ktoś już zrobił taką przeróbkę - miło byłoby zaraz po włączeniu silnika mieć ciepłe powietrze (oczywiście nie biorę pod uwagę webasto, które jest drogie). Wszystkich serdecznie pozdrawiam i życzę wesołych Świąt i niesamowitego Nowego roku.
Tak na allegro znalazłem takie nagrzewnice, tylko nie wiem gdzie to się montuje i jak działa (tzn. zasady działania sie domyślam, tylko nie wiem, czy to np. dogrzewa wodę w samochodzie czy też ogrzewa powietrze w nadmuchu). Pozdrawiam
_________________ Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2011-12-28, 09:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-03, 06:36
Według tego : http://allegro.pl/dacia-l...1998200133.html
Alternator w benzynie ma 110 A.
W sklepach internetowych widziałem jeszcze dla benzyny alternatory 98 A dla Sandero oraz 75 A dla Loganów, także by kolega musiał dokładnie sobie odczytać ze swojego alternatora jaki ma prąd ładowania.
Takie grzałki mają moc 900W, czyli przy 14V jakieś 64 A pobór prądu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-03, 06:54, w całości zmieniany 4 razy
W takim układzie powinien wytrzymać parę minut po rozruchu aż się silnik nagrzeje. (Takie mem wrażenie). Tylko jeszcze pytanie czy starczy miejsca gdzieś koło nagrzewnicy, żeby to ustrojstwo zamontować:?:
Tak, tylko, czy ktoś ma schemat, rysunki lub zdjęcia z montażu? Bo powiem szczerze, że nie mam warunków do montażu w zimie i chcę to zrobić latem a do tego czasu przydałaby mi się pomoc w postaci takich rzeczy, coby nie robić na ślepoz niespodziankami:) Dlatego jeżeli ktoś miałby taką dokumentację bardzo bym prosił o pokazanie jej na forum. Pozdrawiam
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-03, 23:52
Prosisz i masz (schemat w załączniku na dole):
1113 - to twoje grzałki
1067 i 1068 - to dodatkowe przekaźniki, które będziesz musiał sobie również dokupić
120 - komputer wtrysku
F01 - bezpiecznik 80A
Na oryginalnym schemacie komputer wtrysku włącza przekaźniki, które to podają napięcie na grzałki.
Ty zapewne zastosujesz jaki przełącznik, który to włączy przekaźnik itd.
Jak coś to pytaj.
Dzięki za schemat i rysunki, napewno mi pomogą w pracy, jak mi się uda, to postaram się wrzucić fotki i relacje czy to działa. sprawdziłem mam alternator do 98A, więc chyba mu nie zaszkodzę tą przeróbką. Nie wiecie czy może ktoś już montował taką grzałke w benzynie i z jakim rezultatem? Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-07, 17:25
ja juz bym bardziej wstawił coś takiego http://allegro.pl/grzalka...2036436364.html moc podobna do grzałek nagrzewnicy a ponadto wstawiając w mały obieg nasz silnik sie szybciej nagrzeje co ma swoje plusy bo mamy ciepło w kabinie a druga sprawa samochód mniej spali w zimie bo szybciej wyłączy sie ssanie a z ich schematu widze ze sklada sie to z 3 grzalek po 333W kazda mozna osobno wlaczyc
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-07, 17:26, w całości zmieniany 1 raz
Grzałki w nawiewie, podgrzewające nie płyn a bezpośrednio powietrze musiałyby grzać tylko przy włączonym wentylatorze nadmuchu. W przeciwnym razie w miejscu ich usytuowania wytworzyłaby się bardzo wysoka temperatura, dlatego dodatkowo dla bezpieczeństwa wstawiłbym przy tych grzałkach jakiś dodatkowy termostat chroniący przed przegrzaniem.. Przy dłuższym używaniu grzałek i jeździe na krótkich odcinkach przy częstym używaniu rozrusznika może dochodzić do nie doładowania akumulatora. Alternator 98A tj. ok. 1300W a zapotrzebowanie: oświetlenie 140W, dmuchawa 200W, ogrzewanie tylnej szyby 240W, dodatkowe grzałki 900W. To daje już ok. 1480W. Myślę, że to ogrzewanie najbardziej jest potrzebne do rozmrożenia szyb to w takim układzie odpadło by oświetlenie, bo nikt nie jechałby z zaszronionymi szybami. Można pomyśleć nad jakimś wyłącznikiem czasowym, lub termostatem, ( który wyłączy grzałki przy nagrzanym silniku) chyba, że będzie się pamiętało o szybkim wyłączaniu. Jak chcesz ręcznie uruchamiać to ogrzewanie to dobrze by było zastosować takie rozwiązanie by po wyłączeniu (przy włączonych grzałkach) i ponownym załączeniu zapłonu grzałki się same nie uruchomiły, włączyć je można byłoby dopiero po uruchomieniu silnika.
Propozycja Lukasa 87 jest rozwiązaniem godnym rozważenia. Jedyny plus przy grzałkach bezpośrednio ogrzewających powietrze to taki, że szybciej leciałoby ciepłe powietrze.
Przy mocy grzałki 900W przekrój przewodu prądowego nie powinien być mniejszy niż 10mm kwadrat. Przy trzech grzałkach po 300W, osobno zasilanych wystarczył by przewód 2,5mm kwadrat.
Ostatnio zmieniony przez grzech 2012-01-21, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum