DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zimowy problem z korkiem wlewu paliwa
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 16:57   

Zaryzykowalem i psiknelem odmrazaczem, w korek, w zamek tylnej klapy. Pomoglo. Nie robie tego czesto wiec mam nadzieje, ze nie zniszcze wkladek. Dzis w nocy prognozuja -18 stopni - rano sprawdze czy zamki da sie ruszyc.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 16:58   

Dar1962 napisał/a:
wstrzykiwanie odmrażacza do wnętrza zamka odradzam,nie konserwuje go,pozostawia osad, potrafi zblokować bębenki,zawieszają się sprężynki, itd - lepiej użyć oleju silikonowego do zamków albo w ostateczności WT-40 choć ten ostatni jest suchy,wypiera wodę ale wymywa też smary


Pewnie racja ale w/w prepaparaty zadzialaja prewencyjnie jak sie je wtloczy przed zamarznieciem a nie juz w zamarzniety mechanizm.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-29, 18:12   

wszystko ok, prewencyjnie można użyć odmrażacza, ale potem już po odmrożeniu lepiej przemyć wkładkę zamka WT-40 i posmarować nie krzepnącym olejkiem (gęsty zawiesi bębenki). Woda nie przeniknie do środka i problem się skończy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-29, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-29, 18:14   

a jaki najlepszy olej będzie 5W40 czy 10W40?....... taki żarcik :mrgreen:
_________________
art350
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-29, 18:17   

odpowiem na poważnie - żaden z nich, choć 0w40 pozostaje w pełni płynny nawet przy - 20. Tylko,że jest za gęsty. Można bez problemu nabyć (Lidl i inne wielkpowierzchniowe) olej maszynowy w sprayu na bazie silikonu, przeznaczony do konserwacji i smarowania mechanizmów precyzyjnych - w tym zamków. Stosuję go od kilku lat i nigdy nie miałem z nim problemu
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-29, 18:30   

Dar1962 to był żart :-D ale ja pisałem już wcześniej,że kiedyś stosowałem do zamków olej transformatorowy który też nie zamarza. :-)
_________________
art350
 
tabbert 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: KNURÓW
Wysłany: 2012-02-09, 18:02   

Witam, miałem ten sam problem ale odmrażacz do zamków firmy K2 nie dość że zabezpiecza przed zamarznięciem to jeszcze rozmroził zamarznięty na amen zamek korka:). Polecam:)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne