Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mryganie długimi
Autor Wiadomość
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-02-21, 16:46   

http://www.daciaklub.pl/f...p=118690#118690
bebe napisał/a:
O, jak już koniecznie musiałbym wskazać coś, do czego w Dacii nie jestem w stanie po dziś dzień przywyknąć, to wskazałbym mryganie światłami drogowymi. Nie umiem mrygać, i już. :( W poprzednim samochodzie mryganie było do siebie, a włączenie na stałe - od siebie, więc mryganie było banalnie proste. W Dacii bardzo często zamiast mrygnąć, światła włączają mi się na stałe, i cały efekt mrygnięcia psu w pupę. :( Jak ktoś jeszcze ma z tym problem, to wydzielę wątek. ;)

Wydzielaj - mam to samo z mryganiem. :-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-21, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-02-21, 17:26   

No właśnie, jak mrygać żeby nie włączać długich - jeszcze nie wyczułem! Wydzielać! :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 17:30   

project2010 napisał/a:
jak mrygać żeby nie włączać długich

Po prostu: delikatnie...

(Widać chyba potrzebę nowego spotu-warsztatów (; ).
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-02-21, 17:40   

laisar napisał/a:
Widać chyba potrzebę nowego spotu-warsztatów (; ).

Jak znam to forum to znajdzie się "złota rączka" i rozwiąże problem. :-D
_________________
48piotr
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-02-21, 17:47   

laisar napisał/a:
project2010 napisał/a:
jak mrygać żeby nie włączać długich

Po prostu: delikatnie...

Muszę zatem poćwiczyć, podobnie jak wysiadanie bez brudzenia sobie spodni o próg oraz wypracować metodę zdejmowania tej %^$#@%$# roletki bez puszczania soczystej wiązanki...
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-21, 18:08   

Założyć dzienne :-P Bez włączenia świateł mijania nie można włączyć "długich" ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-02-21, 18:39   

Ja już się nauczyłem, szybkiego włączania i wyłączania "długich"- może nie jest to takie błyskawiczne mrugnięcie, ale funkcję spełnia. Po prostu szybko pociągam 2 razy dźwignię do siebie i światła drogowe zapalają się na niecałą sekundę.
Jak jadę na światłach do jazdy dziennej, to dźwignia świateł nie blokuje się w pozycji "długie" i wystarczy raz lekko pociągnąć.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-02-22, 13:00 ]
Wypączkowany temat nt sensu mrugania: http://www.daciaklub.pl/f...p=118721#118721.
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-21, 19:36   

Jak delikatnie naciskam na manetkę to długie nie włączają mi się na stałe. Trzeba to robić z wyczuciem. Najgorzej jak robię się to w słoneczny dzień, słabo widać kontrolkę i nie jestem pewien czy nie włączyły mi się drogowe. Rzadko to mi się zdarza.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-02-21, 21:15   

Do wszystkiego da się przyzwyczaić - trzeba tylko trochę czasu. Dla mnie ( 210tkm Laguną i 50tkm R 25 ) Dacia od początku miała zarówno sterowanie światłami jak i klakson w najwłaściwszym miejscu :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-02-21, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-02-21, 21:45   

W Dusterze mrygnięcie długimi to pikuś w porównaniu z Clio III, tam ten przełącznik jest dużo czulszy (łatwiej włączyć długie na stałe). Ja przez ostatnie 4 lata się nie nauczyłem ;)
Ostatnio zmieniony przez sereq 2012-02-21, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-02-22, 10:56   

W Clio III mi się zdażało włączać kierunkowskazy razem z drogowymi. Z bratem doszliśmi do wnisku, że to ze względu na targetowanie do kobiet, bo ani moja żona, ani bratowa tego problemu jeżdżąc Clio nie miały... :)

W loganie jakoś problemu z tym nie miałem.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-02-22, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-22, 11:01   

Koledzy tak do renatki jak i do dacii trzeba trochę delikatności w dotykaniu. ;-) :-) :-D :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-02-22, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-22, 19:58   

Tak kolego Marek1603, przecież to francuska :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-23, 19:57   

Normalnie prosicie się o to, żeby Wam się te auta zaczęły psuć, bo widzę, że nie ma większych problemów niż gajga od mrugania długimi :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-02-23, 22:02   

matucha napisał/a:
Normalnie prosicie się o to, żeby Wam się te auta zaczęły psuć, bo widzę, że nie ma większych problemów niż gajga od mrugania długimi :-P


Matucha, odpowiem Ci anegdotą. W moich zamierzchłych, przeddaćkowych czasach, gdy dopiero zaczynałem się dziwić i przyglądać z lekkim niedowierzaniem tej marce (czyli jakoś w wakacje zeszłego roku), wpadłem tu, na to forum i jedną z moich pierwszych obserwacji było to, iż było to chyba jedyne forum jakie w tamtym czasie odwiedzałem, na którym nie było ANI JEDNEGO postu zaczynającego się, lub mającego w tytule "RATUNKU, POMÓŻCIE!!!!!!!". :)

I za to lubię i daćkę, i to miejsce. Wpadniemy wieczorkiem, ponarzekamy na roletkę, brudne spodnie i twarde plastiki, pozakładamy kultowe uszczelki KU-1, dobierzemy kolor podświetlenia radyjka i wielkość głośników, posprzeczamy się o mryganie długimi... Oh yes.

Ja tam nie pragnę odmiany w postaci wielotygodniowego poszukiwania kodu błędu, który akurat (tej jeden) nie wyświetla się na laptopie, tylko trzeba go wywołać przez zwarcie bezpiecznika drutem, ale którego wie tylko Heniek z Mrągowa, a który następnie trzeba odczytać z migającej diody umiejscowionej w bagażniku, po odczytaniu którego należy jeszcze dokonać interpretacji statystycznej wyników, gdyż uzyskany kod oznacza 10 różnych usterek, w zależności od wilgotności powietrza w Ardenach... :) A to jeden z drobniejszych problemów, jakie naprawdę miałem w poprzednich autach.

Strasznie tu fajnie z tymi problemami naszymi... :) I nie tęsknię do forów, gdzie co drugi post to "POMOCY!!!" :):):)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-24, 07:21   

jaru napisał/a:
Ja już się nauczyłem, szybkiego włączania i wyłączania "długich"- może nie jest to takie błyskawiczne mrugnięcie, ale funkcję spełnia. Po prostu szybko pociągam 2 razy dźwignię do siebie i światła drogowe zapalają się na niecałą sekundę.

Dokładnie tak. Pierwsze razy też zdziwiłam się, że "długie" zostawały na stałe. Kwestia przyzwyczajenia. Natomiast zdarzało mi się czasem wyłączyć światła "krótkie" przy włączaniu kierunkowskazu. Ale to było w mroźny czas po wdzianiu super grubych, obszernych rękawic.
I właściwie tylko przy wyjeździe z posesji przy jednoczesnym kręceniu kierownicą.

project2010 napisał/a:
pozakładamy kultowe uszczelki KU-1

:lol: :mrgreen: :lol:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 08:07   

Da się przyzwyczaić i mrugać bez włączania drogowych na stałe.

Natomiast nie rozumiem czemu nie stosuje się GENIALNEGO rozwiązania jakie było w Fordzie Scorpio. Mignięcia światłami jak wszędzie, przez pociągnięcie dźwigni do siebie ale włączenie drogowych następowało poprzez POPCHNIĘCIE dźwigni od siebie . Nie sposób się pomylić i włączyć drogowe przez przypadek przy mruganiu.

Genialne rozwiązanie ale nie spotkałem w żadnym innym samochodzie. Wszędzie mają ten sam błąd w ergonomii...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-02-24, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 08:38   

Nie tylko w Fordzie Scorpio - w Lanosie i Matizie (i pewnie w innych modelach Daewoo) jest tak samo. Faktycznie, bardzo dobre rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony przez Kotus 2012-02-24, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 09:42   

Nexia i Kia Clarus też to chyba miała ;-)
_________________
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-02-24, 09:45   

wojtek_pl napisał/a:
Genialne rozwiązanie ale nie spotkałem w żadnym innym samochodzie. Wszędzie mają ten sam błąd w ergonomii...


Wszystkie Kie jakie miałem tak miały, Hyundai tez tak ma, przynajmniej accent, daewoo na 100%, nie bardzo już pamiętam jak w audi, ale wydaje mi się, że tak samo, mryg - do siebie, na stałe - od siebie. Citroen - o ile pamiętam - dźwignia z rabarbaru wystająca z dachu. :)*

*-to nie kpina, a cytat, z takiego pewnego podstarzałego dziennikarza motoryzacyjnego... :)
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-24, 10:43   

w nubirce tak było i fakt, logiczne i wygodne
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 11:30   

No proszę, nie wiedziałem. Ale też nie jeździłem Daewoo, Kia i Audi. :lol:

Chyba trzeba do UE napisać aby wprowadzili taki standard...


:mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-02-24, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-24, 16:39   

Zielona Kura też.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-02-24, 19:33   

wojtek_pl napisał/a:
Da się przyzwyczaić i mrugać bez włączania drogowych na stałe.

Natomiast nie rozumiem czemu nie stosuje się GENIALNEGO rozwiązania jakie było w Fordzie Scorpio. Mignięcia światłami jak wszędzie, przez pociągnięcie dźwigni do siebie ale włączenie drogowych następowało poprzez POPCHNIĘCIE dźwigni od siebie . Nie sposób się pomylić i włączyć drogowe przez przypadek przy mruganiu.

Genialne rozwiązanie ale nie spotkałem w żadnym innym samochodzie. Wszędzie mają ten sam błąd w ergonomii...

Z moich byłych samochodów tak miało Audi i BMW
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-25, 08:26   

No cóż. Cieszę się, że jest kilka marek, które mają normalnie. Szkoda tylko, że taki układ nie jest obowiązkowy...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne