Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-02, 01:18   

WOjda napisał/a:
pewnie sprawdził

...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-07-02, 08:45   

Miałem taki problem z czujnikiem (marki Siemens, made in PRC :-/ ) temperatury po trzecim roku użytkowania Logana 1.6 MPI . Wymiana z gwarancji. Wcześniej w ASO stwierdzili, że to termostat. i też go wymienili :-D

Tak więc obstawiam czujnik temperatury:
http://www.daciaklub.pl/f...atury&start=120
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-07-02, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-07-02, 09:03   

piotrres napisał/a:
Miałem taki problem z czujnikiem (marki Siemens, made in PRC :-/ ) temperatury po trzecim roku użytkowania Logana 1.6 MPI . Wymiana z gwarancji. Wcześniej w ASO stwierdzili, że to termostat. i też go wymienili :-D


W Skodzie ASO wymienia czujnik przy wymianie termostatu, nawet gdy ewidentnie jest dobry (gdy wskazanie na desce rozdzielczej jest zgodne z podglądem w diagnostyce). Także po gwarancji. :evil:
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2011-07-02, 18:01   

czaju napisał/a:
podłączę się - bo mam podobny problem, ale nie wskazanie temperatury, a czasami zawahają mi się zegary (gwałtownie opadają po czym wracają równie gwałtownie na swoje miejsce).

Tylko czasami, więc nie jest to uciążliwe (powiedzmy raz na 2-3miesiące, zawsze koło 120kph)


Zaobserwowałem coś podobnego, zdarzyło mi się to może 5 razy i tylko dla prędkościomierza. To był taki nagły spadek (o ok. 10-20 km/h) i potem powrót wskazówki na właściwe miejsce. Ze względu na sporadyczność nic z tym nie robiłem.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
piter 
Zielony listek



Marka: dacia
Model: stepway
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: kozy
Wysłany: 2011-08-31, 16:57   czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Witam szanownych kolegów.Mam problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.Mianowicie jego wskazania się wahają,nawet przy rozgrzanym silniku.Dodam iż dzieje się tak w 1.6 mpi.Bardzo proszę o jakieś info.Z góry dzęki
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-31, 17:03   Re: czujnik temperatury cieczy chłodzącej

piter napisał/a:
Witam szanownych kolegów.Mam problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.Mianowicie jego wskazania się wahają,nawet przy rozgrzanym silniku.Dodam iż dzieje się tak w 1.6 mpi.Bardzo proszę o jakieś info.Z góry dzęki


Napisz więcej o objawach. Na razie to wygląda na termostat.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-09-01, 10:30   

Piter,
O ile mnie pamięć nie myli, ten temat już był, dość obszerny z resztą:

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=120


Położenie czujnika temperatury w silniku 1.6 MPI V8
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-01, 10:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2011-09-01, 18:26   

Tak jak koledzy pisali temat był już wałkowany. Jeżeli silnik benzynowy po osiągnięciu 4 kresek spada do dwóch to najprawdopodobniej jest to problem z termostatem. Do wymiany na gwarancji.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-05, 13:49   

Tak jak ktoś juz pisał jeśli nie dogrzewa się do 4 kresek, albo robi to ale z olbrzymimi trudem to jest czujnik, mi robili na gwarancji około 40 minut i po bólu teraz jest ok.
Taki mały feler tego silnika, ale to pamiątka po jeszcze megance.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-06, 22:20   Czujnik temperatury - różne dane na różne wyjścia

Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?

Bo mam znowu problem z dwiema kreskami zamiast czterech. Niecałe dwa lata temu wymieniałem termostat i potem wszystko było ok. Teraz znów to się stało, no ale po wymianie termostatu nie ma poprawy. Nie zauważyłem też zawyżonego spalania czy spadku wydajności ogrzewania. W serwisie podpięli się komputerem do czujnika i wyszło, że temp. jest 93 st. C, a na wyświetlaczu cały czas dwie kreski.

Czy jest zatem możliwa sytuacja, że tylko na wyświetlacz idą nieprawidłowe informacje? Czy też w tym czujniku na każdym wyjściu dane są zawsze identyczne?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 22:33   

psur napisał/a:
Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?

A to na pewno jeden i ten sam czujnik? W escorcie miałem padnięty czujnik temperatury w kolektorze ssącym (podawał on sygnał do wtrysków) a wskażnik działał prawidłowo bo odpowiadał za to osobny czujnik...
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-06, 22:36   

Z tego co wiem to jest jedna obudowa, ale w środku może są dwa?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 22:37   

To już pytanie nie do mnie, w fordzie były zlokalizowane w dwóch różnych miejscach
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 01:52   

(Czujnik temperatury powietrza to zupełnie inna bajka i nie ma nic wspólnego ze wskazaniem ciepła cieczy na tablicy instrumentów).



psur napisał/a:
Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?

W teorii to wszystko jest możliwe - nawet rzeczy o których nie śniło się filozofom (;

W praktyce: z czujnika wychodzą trzy przewody - 2 do komputera wtrysku ("sygnał [plus] czujnika temperatury cieczy" oraz "[minus] temperatury cieczy"), natomiast do tablicy - jeden ("sygnał [plus] temperatury cieczy"). Czyli wydaje się, że realnie także istnieje taka możliwość...
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-07, 07:37   

laisar napisał/a:
W praktyce: z czujnika wychodzą trzy przewody - 2 do komputera wtrysku ("sygnał [plus] czujnika temperatury cieczy" oraz "[minus] temperatury cieczy"), natomiast do tablicy - jeden ("sygnał [plus] temperatury cieczy"). Czyli wydaje się, że realnie także istnieje taka możliwość...

No właśnie, przez ponad godzinę przeglądałem wszystkie posty na ten temat i przewija się taka hipoteza, natomiast tak do końca to nie wiadomo.

W moim przypadku są jeszcze dwie możliwości: zepsuta tablica wskaźników (ale w to trochę mi się nie chce wierzyć) albo sytuacja opisana dawno temu (chyba 2008) przez Kolegę KaS602:
Cytat:
Dzwonilem wlasnie do Ossowskich z pytaniem dotyczacym w/w objawow. Powiedzieli mi, ze mieli takie przypadki (dwa) i naprawa sprowadzala sie do usuniecia z komputera bledu odczytu z czujnika temperatury (termostat i czujnik same w sobie ok)


Dam znać do czego dojdę to przynajmniej będziemy mieli jednoznaczną odpowiedź jak jest.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-03-08, 19:10   

Jeśli są 3 przewody w czujniku to jest tak jak pisał Laisar :
do komputera lecą 2 przewody a jest to prawie na pewno termistor NTC
a drugi identyczny termistor zasilany jest po tym jednym pozostałym kablu (trzecim)
natomiast masę ma na obudowie całego czujnika i tu zazwyczaj są problemu.
Jeśli jest zły kontakt z masą to zwiększa się rezystancja a czujnik NTC.
Termistor NTC działa tak że wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja
(klocki idą w górę) więc jeśli będzie słaba masa to wzrośnie rezystancja a co za tym
idzie wskaźnik może zaniżać.
Możliwe jest też to że jeden z termistorów jest uszkodzony i ma inną charakterystykę.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 22:06   

Dobra, znalazłem (: - i owszem, w jednej obudowie faktycznie siedzą dwa czujniki o różnych charakterystykach:

- dla wskaźnika na tablicy instrumentów: http://www.daciaklub.pl/f...p=105801#105801

50 do 80 ºC = 927 Ω < X < 825 Ω
80 do 105 ºC = 300 Ω < X < 273 Ω
105 do 115 ºC = 136 Ω < X < 124 Ω
powyżej 115 ºC = 103 Ω



- dla komputera wtrysku: w zależności od silnika, więc np dla psurowego 1.4 będzie to 2000 Ω ± 100 Ω przy 25°C.


Czyli definitywnie istnieje możliwość, że nieprawidłowa liczba kresek to jakiś problem powiązany z pomiarem lub wyświetlaniem temperatury, a nie z nią samą.

No to teraz wystarczy wziąć do łapki omomierz i sprawdzić...
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-08, 22:36   

Super, dzięki za informację!
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-14, 18:10   

No i rzeczywiście - wymiana czujnika pomogła i teraz są cały czas 4 kreski.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-14, 18:56   

Brawo! I dzięki, to cenna wiadomość dla wszystkich dwukreskowców [:
 
kav15 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-09, 12:44   

Witam
Mam problem.
Trochę jazda w korku i mam 6 kresek a nieraz 8.
Wymienili już czujnik, przewód, termostat i cały zestaw.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-09, 13:07   

niech szukają dalej... wszak masz jeszcze na samochód gwarancję...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-07-09, 14:04   

kav15 napisał/a:
Mam problem.
Trochę jazda w korku i mam 6 kresek a nieraz 8.
Wymienili już czujnik, przewód, termostat i cały zestaw.


Oj! Przegrzanie silnika może przynieść gorsze skutki niż użytkowanie z mniejszą temperaturą.
Skoro dokonali wymiany, to znaczy że dostrzegli problem. Z drugiej strony, skoro wydano samochód "po naprawie", to powinni wyeliminować również przyczynę.

Płynu chłodniczego Tobie nie ubywa? Nie masz mazi, przypominającej majonez pod korkiem wlewowym oleju? Może układ chłodzenia jest sprawny, tylko uszczelka pod głowicą popuszcza?

Rano, przed uruchomieniem silnika zaznacz sobie delikatnie poziom płynu. Następnie po dwóch, trzech dniach jazdy po mieście zobacz czy jest go tyle samo. Oczywiście również rano, na zimnym silniku.

Wątpliwe aby "fachowcy" nie sprawdzili wirnika i momentu załączenia wentylatora. Więc jeżeli cieczy nie ubywa, pojedź do innego ASO. Naprawdę lepiej stracić nawet 50zł na dojazd do innego miasta, niż pluć w brodę że zatarło się sobie silnik.

PS. U mnie podczas stania w większym korku, potrafią już pojawić się cztery kreski na wskaźniku. Nadal to jednak rzadki widok. Najwidoczniej przez ten rok i 35tyś km odparowało trochę płynu :)
_________________
---
Stepway
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-09, 14:19   

A on tylko pokazuje za wysoka temperature czy tez rzeczywiscie sie grzeje ?

IMHO do wymiany termostat lub wlacznik wentylatora/wentylator lub chlodnica.

Wentylator mozna samemu sprawdzic majac kawalek (grubego) drutu...

Generalnie ja bym nie jezdzil W OGOLE samochodem, w ktorym istnieje realna grozba przegrzania silnika o ile nie jestem bardzo bogaty i nie planuje wymiany silnika na inny. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-07-09, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-09, 19:52   

Ja ( co prawda w benzynie) nie mam najmniejszych problemów - po 3,5 - 4 km są 4 cegiełki i tak trzyma - niezależnie od temperatury, korków itp - rekordowo w zeszłym roku 1,5 godzinny korek na autostradzie w płd Francji, +35, nic nie drgnęło.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne