Miałem taki problem z czujnikiem (marki Siemens, made in PRC ) temperatury po trzecim roku użytkowania Logana 1.6 MPI . Wymiana z gwarancji. Wcześniej w ASO stwierdzili, że to termostat. i też go wymienili
Miałem taki problem z czujnikiem (marki Siemens, made in PRC ) temperatury po trzecim roku użytkowania Logana 1.6 MPI . Wymiana z gwarancji. Wcześniej w ASO stwierdzili, że to termostat. i też go wymienili
W Skodzie ASO wymienia czujnik przy wymianie termostatu, nawet gdy ewidentnie jest dobry (gdy wskazanie na desce rozdzielczej jest zgodne z podglądem w diagnostyce). Także po gwarancji.
podłączę się - bo mam podobny problem, ale nie wskazanie temperatury, a czasami zawahają mi się zegary (gwałtownie opadają po czym wracają równie gwałtownie na swoje miejsce).
Tylko czasami, więc nie jest to uciążliwe (powiedzmy raz na 2-3miesiące, zawsze koło 120kph)
Zaobserwowałem coś podobnego, zdarzyło mi się to może 5 razy i tylko dla prędkościomierza. To był taki nagły spadek (o ok. 10-20 km/h) i potem powrót wskazówki na właściwe miejsce. Ze względu na sporadyczność nic z tym nie robiłem.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Wysłany: 2011-08-31, 16:57 czujnik temperatury cieczy chłodzącej
Witam szanownych kolegów.Mam problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.Mianowicie jego wskazania się wahają,nawet przy rozgrzanym silniku.Dodam iż dzieje się tak w 1.6 mpi.Bardzo proszę o jakieś info.Z góry dzęki
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-31, 17:03 Re: czujnik temperatury cieczy chłodzącej
piter napisał/a:
Witam szanownych kolegów.Mam problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej.Mianowicie jego wskazania się wahają,nawet przy rozgrzanym silniku.Dodam iż dzieje się tak w 1.6 mpi.Bardzo proszę o jakieś info.Z góry dzęki
Napisz więcej o objawach. Na razie to wygląda na termostat.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Tak jak koledzy pisali temat był już wałkowany. Jeżeli silnik benzynowy po osiągnięciu 4 kresek spada do dwóch to najprawdopodobniej jest to problem z termostatem. Do wymiany na gwarancji.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-09-05, 13:49
Tak jak ktoś juz pisał jeśli nie dogrzewa się do 4 kresek, albo robi to ale z olbrzymimi trudem to jest czujnik, mi robili na gwarancji około 40 minut i po bólu teraz jest ok.
Taki mały feler tego silnika, ale to pamiątka po jeszcze megance.
Wysłany: 2012-03-06, 22:20 Czujnik temperatury - różne dane na różne wyjścia
Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?
Bo mam znowu problem z dwiema kreskami zamiast czterech. Niecałe dwa lata temu wymieniałem termostat i potem wszystko było ok. Teraz znów to się stało, no ale po wymianie termostatu nie ma poprawy. Nie zauważyłem też zawyżonego spalania czy spadku wydajności ogrzewania. W serwisie podpięli się komputerem do czujnika i wyszło, że temp. jest 93 st. C, a na wyświetlaczu cały czas dwie kreski.
Czy jest zatem możliwa sytuacja, że tylko na wyświetlacz idą nieprawidłowe informacje? Czy też w tym czujniku na każdym wyjściu dane są zawsze identyczne?
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 22:33
psur napisał/a:
Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?
A to na pewno jeden i ten sam czujnik? W escorcie miałem padnięty czujnik temperatury w kolektorze ssącym (podawał on sygnał do wtrysków) a wskażnik działał prawidłowo bo odpowiadał za to osobny czujnik...
(Czujnik temperatury powietrza to zupełnie inna bajka i nie ma nic wspólnego ze wskazaniem ciepła cieczy na tablicy instrumentów).
psur napisał/a:
Czy jest możliwa taka sytuacja, że czujnik temperatury podaje dobre dane do wtrysku i też do podpiętego komputera, a na tablicę wskaźników idą dane nieprawidłowe?
W teorii to wszystko jest możliwe - nawet rzeczy o których nie śniło się filozofom (;
W praktyce: z czujnika wychodzą trzy przewody - 2 do komputera wtrysku ("sygnał [plus] czujnika temperatury cieczy" oraz "[minus] temperatury cieczy"), natomiast do tablicy - jeden ("sygnał [plus] temperatury cieczy"). Czyli wydaje się, że realnie także istnieje taka możliwość...
W praktyce: z czujnika wychodzą trzy przewody - 2 do komputera wtrysku ("sygnał [plus] czujnika temperatury cieczy" oraz "[minus] temperatury cieczy"), natomiast do tablicy - jeden ("sygnał [plus] temperatury cieczy"). Czyli wydaje się, że realnie także istnieje taka możliwość...
No właśnie, przez ponad godzinę przeglądałem wszystkie posty na ten temat i przewija się taka hipoteza, natomiast tak do końca to nie wiadomo.
W moim przypadku są jeszcze dwie możliwości: zepsuta tablica wskaźników (ale w to trochę mi się nie chce wierzyć) albo sytuacja opisana dawno temu (chyba 2008) przez Kolegę KaS602:
Cytat:
Dzwonilem wlasnie do Ossowskich z pytaniem dotyczacym w/w objawow. Powiedzieli mi, ze mieli takie przypadki (dwa) i naprawa sprowadzala sie do usuniecia z komputera bledu odczytu z czujnika temperatury (termostat i czujnik same w sobie ok)
Dam znać do czego dojdę to przynajmniej będziemy mieli jednoznaczną odpowiedź jak jest.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Jeśli są 3 przewody w czujniku to jest tak jak pisał Laisar :
do komputera lecą 2 przewody a jest to prawie na pewno termistor NTC
a drugi identyczny termistor zasilany jest po tym jednym pozostałym kablu (trzecim)
natomiast masę ma na obudowie całego czujnika i tu zazwyczaj są problemu.
Jeśli jest zły kontakt z masą to zwiększa się rezystancja a czujnik NTC.
Termistor NTC działa tak że wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja
(klocki idą w górę) więc jeśli będzie słaba masa to wzrośnie rezystancja a co za tym
idzie wskaźnik może zaniżać.
Możliwe jest też to że jeden z termistorów jest uszkodzony i ma inną charakterystykę.
50 do 80 ºC = 927 Ω < X < 825 Ω
80 do 105 ºC = 300 Ω < X < 273 Ω
105 do 115 ºC = 136 Ω < X < 124 Ω
powyżej 115 ºC = 103 Ω
- dla komputera wtrysku: w zależności od silnika, więc np dla psurowego 1.4 będzie to 2000 Ω ± 100 Ω przy 25°C.
Czyli definitywnie istnieje możliwość, że nieprawidłowa liczba kresek to jakiś problem powiązany z pomiarem lub wyświetlaniem temperatury, a nie z nią samą.
No to teraz wystarczy wziąć do łapki omomierz i sprawdzić...
Mam problem.
Trochę jazda w korku i mam 6 kresek a nieraz 8.
Wymienili już czujnik, przewód, termostat i cały zestaw.
Oj! Przegrzanie silnika może przynieść gorsze skutki niż użytkowanie z mniejszą temperaturą.
Skoro dokonali wymiany, to znaczy że dostrzegli problem. Z drugiej strony, skoro wydano samochód "po naprawie", to powinni wyeliminować również przyczynę.
Płynu chłodniczego Tobie nie ubywa? Nie masz mazi, przypominającej majonez pod korkiem wlewowym oleju? Może układ chłodzenia jest sprawny, tylko uszczelka pod głowicą popuszcza?
Rano, przed uruchomieniem silnika zaznacz sobie delikatnie poziom płynu. Następnie po dwóch, trzech dniach jazdy po mieście zobacz czy jest go tyle samo. Oczywiście również rano, na zimnym silniku.
Wątpliwe aby "fachowcy" nie sprawdzili wirnika i momentu załączenia wentylatora. Więc jeżeli cieczy nie ubywa, pojedź do innego ASO. Naprawdę lepiej stracić nawet 50zł na dojazd do innego miasta, niż pluć w brodę że zatarło się sobie silnik.
PS. U mnie podczas stania w większym korku, potrafią już pojawić się cztery kreski na wskaźniku. Nadal to jednak rzadki widok. Najwidoczniej przez ten rok i 35tyś km odparowało trochę płynu :)
Generalnie ja bym nie jezdzil W OGOLE samochodem, w ktorym istnieje realna grozba przegrzania silnika o ile nie jestem bardzo bogaty i nie planuje wymiany silnika na inny.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-07-09, 14:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-07-09, 19:52
Ja ( co prawda w benzynie) nie mam najmniejszych problemów - po 3,5 - 4 km są 4 cegiełki i tak trzyma - niezależnie od temperatury, korków itp - rekordowo w zeszłym roku 1,5 godzinny korek na autostradzie w płd Francji, +35, nic nie drgnęło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum