Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2012-07-22, 21:16
Lodgy - nareszcie premiera
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 08:17   

DrOzda napisał/a:
Logan Van ma być produkowany do końca roku tylko

A skąd te wieści? Dyrektor operacyjny twierdzi co innego: http://www.daciaklub.pl/f...p=120748#120748



zbig napisał/a:
czy będzie też wersja dwuosobowa, dostawcza

Nie - ale tak jak napisał DrOzda: ma być drugi, nieco mniejszy model, za to przesuwnymi drzwiami z prawej strony i skrzydełkowymii z tyłu.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1398



Seal napisał/a:
Pytanie jak jest w rzeczywistości?

Prawdopodobnie opis wersji i opcji jest uniwersalnym wzorem, natomiast tabelka na końcu została już przygotowana konkretnie dla Francji.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-08, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 10:11   

laisar napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Logan Van ma być produkowany do końca roku tylko

A skąd te wieści? Dyrektor operacyjny twierdzi co innego: http://www.daciaklub.pl/f...p=120748#120748


"But Logan Van will go out of production before the end of this year. "http://translate.google.c...cia-161623.html
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 10:26   

DrOzda napisał/a:
"Logan Van will go out of production before the end of this year"

To można rozumieć dwojako: albo że słowa Arnauda Deboeufa, dyrektora linii Entry, rzeczywiście są sprzeczne z tym co mówi pan Tavares, albo że temu pierwszemu chodzi wyłącznie o fabrykę w Pitesti - i ja skłaniam się do drugiej interpretacji, bo taki jest kontekst tej wypowiedzi (przynajmniej wedle cytowanego artykułu).

Dodatkowy argument - informacje od od dyrektora operacyjnego są świeższe: "asked when will be phased out Logan VAN, he said that philosophy is simple: not out of production cars that sell well".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 13:41   

Jeszcze dwa niepokoje do rozwiania:



1) Wygląda na to, że roleta bagażnika bez problemu będzie się mieścić nad złożoną i postawioną do pionu kanapą trzeciego rzędu.

2) Tylne światła nie powinny zawadzać wnikaniem w otwór bagażnika.



Aha - i bonus: trzy Isofixy na tylnej kanapie, z ładnie oznaczonymi top-tetherami [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-08, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-08, 13:49   

Jeśli ktoś jest zainteresowany kolejnymi fotkami wnętrza polecam profil Daćki na Fejsie, Lodgy ma tam swój album (dość ciekawy)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 22:02   

Na pytanie o dostepnosc w Polsce RP odpisalo: wrzesień.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 00:15   

DrOzda napisał/a:
Na pytanie o dostepnosc w Polsce RP odpisalo: wrzesień.

To cholernie późno :shock:
Może się boją, że jak się ludziska rzucą to będzie tak jak z Dusterem i wolą najpierw zachód obskoczyć :mrgreen: :mrgreen:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-09, 10:53   

Seal napisał/a:
Może się boją, że jak się ludziska rzucą to będzie tak jak z Dusterem

Może to czas na nową fabrykę Dacii w zakładach FSO :D
 
canoe 


Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-03-09, 11:31   

Także kibicuje Daci, mam zamiar kupić MCV lub Lodgy.

Z różnic jakie zauważyłem to
MCV - zawieszenie jest 4cm wyższe, ale auto i o 4cm niższe, z tego wynika że Lodgy ma 8cm wyższą kabinę.
Płyta podłoga jest inna - pewnie z Espece
MCV ma rozstaw osi 2,905m,a Lodgy ma 2,810m - czyli 10cm mniej.
Bagażnik ma szerszy bo miedzy nadkolami - jest 1,174m (5 osobowa), a w MCV jest 1,009m. Czyli dużo co dziwne bo rozstaw tylnich kół jest tylko o 1cm większy.


Co mnie martwi to brak silnik 1.6 16V z MCV - ten silnik na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 107km/h
Natomiast w Lodgy 1.6 8V na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 98km/h
Jest za to wyżyłowany 1.2 16V i ten za to jest prawdziwie autostradowy bo na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 138km/h :shock:

Pytanie jaki jest koszt eksploatacji prze np. 10lat takiego silnika??? Napewno trzeba brać nowy bo z zerowym przebiegiem to do 100.000km powinien być bezawaryjny.

Jak będzie różnica ponad 12 tys. zł między Laurette MCV a Laurette Lodgy to chyba wezmę
MCV 1.6 16V.

Tutaj wymiary MCV


I Lodgy
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 12:01   

canoe napisał/a:

Płyta podłoga jest inna - pewnie z Espece

Nie to jest ta sama płyta B0 jak w całej rodzinei Dacii.
canoe napisał/a:

Co mnie martwi to brak silnik 1.6 16V z MCV


Zapewne zdecydowano się na taki krok żeby nie było zbyt dużej konkurencji dla TCe , gdyby był 1.6 16V wiele osób nie chciałoby dopłacić tych 5000 PLN do TCe a tak to masz do wyboru 1.6 technologicznie z lat 80-tych i turbobenzynę.

canoe napisał/a:

Jest za to wyżyłowany 1.2 16V i ten za to jest prawdziwie autostradowy bo na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 138km/h :shock:

Eee tam wyżyłowany , wyżyłowany to jest Focus 1.0 125 KM. Tce w Dacii ma turbo o stałej geometrii łopatek na przykład więc można by jeszcze parę koni dołożyć.

canoe napisał/a:

Pytanie jaki jest koszt eksploatacji prze np. 10lat takiego silnika??? Napewno trzeba brać nowy bo z zerowym przebiegiem to do 100.000km powinien być bezawaryjny.

Koszt eksploatacji powinien być niższy bo spalanie będzie wyraźnie niższe. Natomiast obowiązkowo co roku wymiana oleju na bardzo dobry gatunek jeśli nie chcesz mieć problemów.
canoe napisał/a:

Jak będzie różnica ponad 12 tys. zł między Laurette MCV a Laurette Lodgy to chyba wezmę
MCV 1.6 16V.

Zapewne będzie mniej więcej 10 tys więcej za Lodgy Laureate Tce.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-09, 12:04   

canoe napisał/a:
Co mnie martwi to brak silnik 1.6 16V z MCV

To w sumie dziwne, ostatecznie 16 zaworowe silniki benzynowe to hit nowoczesności, ale z ubiegłego wieku - w porównaniu z turbodoładowanymi albo nawet z MultiAir Fiata są prawie archaiczne :).

Także w sumie dziwne jest, że nie doszło do przesunięcia gamy silników benzynowych o jeden schodek, tak jak stało się z dci... no chyba że zostawili 8V, bo wolą gazować 8V niż 16V :D
W innym przypadku nie widzę sensu pozostawania przy konstrukcji która konsumuje paliwo w formie płynnej ;-) Szczególnie, że sylwetka i wymiary Lodgy wskazują na większy apetyt (chociaż prześwit mniejszy...).

Czy 1.2 TCe jest wyżyłowany? Jego moc, w kontekście tego, co ostatnio zapowiada Ford (miliard koni z silnika 1.0 ;) ) albo chociaż wobec TwinAir Fiata to nie tak strasznie dużo. Poza tym o me uszy obijają się informacje, że wyżyłowane benzyny są jednak mniej awaryjne, niż wyżyłowane diesle. Zresztą przy kulturalnej eksploatacji nowoczesne silniki się nie psują, to tylko brutalność w traktowaniu obniża statystyki.

DrOzda napisał/a:
Eee tam wyżyłowany , wyżyłowany to jest Focus 1.0 125 KM.

No właśnie :D

DrOzda napisał/a:
Koszt eksploatacji powinien być niższy bo spalanie będzie wyraźnie niższe.

Wyraźnie niższe pod warunkiem umiejętnej jazdy, bo wszystkie nowoczesne benzynowe patenty z turbo palą 5 litrów przy spokojnej jeździe i 50 litrów przy dynamicznej ;-)

Ale odkąd przeczytałem, że w Lodgy będzie benzyna turbo to już jestem na nią chory - nie dość, że moc większa, to jeszcze samochód brzmi jak samochód, a nie jak autobus :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-03-09, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
canoe 


Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-03-09, 12:10   

DrOzda napisał/a:

Zapewne będzie mniej więcej 10 tys więcej za Lodgy Laureate Tce.


No właśnie kusi ta skrzynia biegów w wersji 1.2 TCe, przy 120km/h silnik ma 2600 obr/min - musi być cicho i palić niewiele.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-09, 13:04   

ludzie dajcie sobie spokój z straszeniem silnikami Turbo, Turbo było stosowane już od dawna.
Zobaczcie że silnik 1,2 TCE 100KM jest stosowany w Clio III i nie słyszałem jakieś strasznie złej opinii o tym silniku. Zapytajcie się instruktorów nauki jazdy w Poznaniu, tam się jeździ na Clio z tym silnikiem.
Czy ludzi którzy mieli styczność z tym silnikiem.
Koszty części i tak będą mniejsze od diesla 1,5dci, a spalanie o 1-2l.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
canoe 


Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-03-09, 13:34   

Jest to inny silnik niż w Clio. W Clio jest 1149 cm3, a ten ma inną pojemność 1198 cm3.

Tutaj są filmiki pracy tego silnika.
http://www.renault.pl/sam...k-2012/tce-115/

Z tego co widać rozrząd jest na łańcuchu.
Ostatnio zmieniony przez canoe 2012-03-09, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 2012-03-09, 14:52   

Jeżeli Lodgy z jedynym do przyjęcia silnikiem benzynowym 1.2, klimatyzacją manualną, niedzielonym trzecim siedzeniem, będzie kosztowała ok. 60 tys zł. to kiepsko widzę wyniki sprzedaży. Za ok. 70 tys. są do kupienia Zafira, Orlando, Grand Scenic, C4 Picasoo z automatyczna klimą, 6 poduszkami itp. i 12 letnią gwarancją antykorozyjną (oprócz Orlando). Ja chyba też w końcu zdecyduję się na Scenica lub Zafire zamiast czekać na Lodgy
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-09, 15:59   

DAREK, ktoś wspominał o cenie 55-56 tys. zł za taką Lodgy o której mówisz (i 6kzł taniej jeśli ktoś wolałby sprawdzonego 1.6 pod maską), a 14-15kzł to już spora różnica. Jak będzie dowiemy się we wrześniu (ktoś wspominał że wtedy będzie dostępna w polsce)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 16:09   

DAREK napisał/a:
Jeżeli Lodgy z jedynym do przyjęcia silnikiem benzynowym 1.2, klimatyzacją manualną, niedzielonym trzecim siedzeniem, będzie kosztowała ok. 60 tys zł. to kiepsko widzę wyniki sprzedaży.

Obstawiam że nieco taniej ale faktycznie te 57 tys minimum za 7 miejsc wyjdzie.
DAREK napisał/a:

Za ok. 70 tys. są do kupienia Zafira, Orlando, Grand Scenic, C4 Picasoo z automatyczna klimą, 6 poduszkami itp. i 12 letnią gwarancją antykorozyjną (oprócz Orlando). Ja chyba też w końcu zdecyduję się na Scenica lub Zafire zamiast czekać na Lodgy

Faktycznie Orlando będzie porównywalne cenowo choć nadal nieco droższe
(ok. 65 tys PLN).
Zarówno Zafira jak i Grand Scenic w podobnej do Lodgy Laureate specyfikacji kosztują cennikowo 75 tys PLN
Citroen C4 to już jakieś 85 tys. według cennika.
Oczywiście są zawsze promocje wyprzedaże itp. szczególnie w PL.
Tym niemniej Lodgy przynajmniej na zachodzie będzie tańsza o te 5 tysięcy Euro od konkurencji.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-09, 19:47   

cena pewnie będzie sie zaczynać od 39990zł



pokazane jest zdejmowanie siedzeń
 
pietka71 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.0
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-09, 22:09   

Witam,
Znalazłem taki cennik.Może się przyda:
http://www.dacialodgympv.com/
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-09, 22:13   

Nie rozumiem dlaczego zwierzak na kierownicy jest w pakiecie bezpieczeństwo..
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-09, 22:15   

jkab napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego zwierzak na kierownicy jest w pakiecie bezpieczeństwo

Jak go złapią i obedrą ze skóry to nie wbiegnie pod koła :?: :mrgreen:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 22:46   

maciek napisał/a:
pokazane jest zdejmowanie siedzeń

W MCVce zdejmuje się je identycznie. Szczerze mówiąc nigdy nie wpadłem na to, żeby wyjmować je od strony kanapy, tylko zawsze wydłubywałem je przez bagażnik, a wtedy trzeba uszarpać się jak dziki. :)

Edit: Odpaliłem filmik na pełnym ekranie i w HD i własnym oczom nie wierzę - ktoś pomyślał! :) Na plecach siedzeń są kieszonki z jakimiś paskami, i jeśli dobrze widzę, to jest to najprawdopodobniej system pętania oparć i w miarę wygodnego przenoszenia całości. :] W siedzeniach MCVkowych jest tak, że oparcia nie blokują się w pozycji złożonej. W efekcie podczas przenoszenia lubią się rozłożyć i już tak zostać (bo w pozycji rozłożonej blokują się jak najbardziej), poza tym są nieporęczne jak niewiemco.

Najbardziej bym się ucieszył, gdyby się okazało, że w Lodgy są identycze siedzenia TRS jak w MCVce - wtedy kupiłbym sobie i wymienił. :D
Ostatnio zmieniony przez bebe 2012-03-09, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
mariush_78 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-09, 22:49   

Nie widać paskudnej gąbki przy szybie - chyba już się jej pozbyli :-)
http://www.autoevolution....e-photos_28.jpg

Na środkowym zegarze kontrolka świateł dziennych, na lewym kontrolka ciśnienia w oponach i informacja: zmień bieg na wyższy i niższy; ciekawe w jakiej wersji takie cuda :lol:
http://www.autoevolution....e-photos_13.jpg
_________________
"Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Ostatnio zmieniony przez mariush_78 2012-03-09, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-09, 22:54   

a czemu nie ma w ofercie motoru 1,6 Pb 105 KM jak w Dustrze, tylko 86KM ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 23:38   

Bo zmniejszałby pokusę dopłacenia TCE...

86 KM jest stareńkim 8v i umożliwia maksymalne zbicie ceny wersji podstawowej.



bebe napisał/a:
W MCVce zdejmuje się je identycznie

Bo one "podobno" są właśnie z MCV-ki: http://www.zf.ro/mediafax...francez-9381479

Niestety, jak sam zauważyłeś: pan dyrektor nieco się rozmija z Prawdziwą Prawdą, bo trochę się jednak różnią - trudno więc oszacować, czy do MCV-ki będą pasować... choć mocowania faktycznie dają taką nadzieję.

Przy okazji: punkty kotwiczenia TRS wydają się (bardziej?) schowane w podłogę, niż w MCV-ce. Z drugiej strony, fotki z fabryki sugerują, że być może nie będzie się dało przerobić wersji 5-os. na 7...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne