"Logan Van will go out of production before the end of this year"
To można rozumieć dwojako: albo że słowa Arnauda Deboeufa, dyrektora linii Entry, rzeczywiście są sprzeczne z tym co mówi pan Tavares, albo że temu pierwszemu chodzi wyłącznie o fabrykę w Pitesti - i ja skłaniam się do drugiej interpretacji, bo taki jest kontekst tej wypowiedzi (przynajmniej wedle cytowanego artykułu).
Dodatkowy argument - informacje od od dyrektora operacyjnego są świeższe: "asked when will be phased out Logan VAN, he said that philosophy is simple: not out of production cars that sell well".
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-03-09, 11:31
Także kibicuje Daci, mam zamiar kupić MCV lub Lodgy.
Z różnic jakie zauważyłem to
MCV - zawieszenie jest 4cm wyższe, ale auto i o 4cm niższe, z tego wynika że Lodgy ma 8cm wyższą kabinę.
Płyta podłoga jest inna - pewnie z Espece
MCV ma rozstaw osi 2,905m,a Lodgy ma 2,810m - czyli 10cm mniej.
Bagażnik ma szerszy bo miedzy nadkolami - jest 1,174m (5 osobowa), a w MCV jest 1,009m. Czyli dużo co dziwne bo rozstaw tylnich kół jest tylko o 1cm większy.
Co mnie martwi to brak silnik 1.6 16V z MCV - ten silnik na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 107km/h
Natomiast w Lodgy 1.6 8V na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 98km/h
Jest za to wyżyłowany 1.2 16V i ten za to jest prawdziwie autostradowy bo na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 138km/h
Pytanie jaki jest koszt eksploatacji prze np. 10lat takiego silnika??? Napewno trzeba brać nowy bo z zerowym przebiegiem to do 100.000km powinien być bezawaryjny.
Jak będzie różnica ponad 12 tys. zł między Laurette MCV a Laurette Lodgy to chyba wezmę
MCV 1.6 16V.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 12:01
canoe napisał/a:
Płyta podłoga jest inna - pewnie z Espece
Nie to jest ta sama płyta B0 jak w całej rodzinei Dacii.
canoe napisał/a:
Co mnie martwi to brak silnik 1.6 16V z MCV
Zapewne zdecydowano się na taki krok żeby nie było zbyt dużej konkurencji dla TCe , gdyby był 1.6 16V wiele osób nie chciałoby dopłacić tych 5000 PLN do TCe a tak to masz do wyboru 1.6 technologicznie z lat 80-tych i turbobenzynę.
canoe napisał/a:
Jest za to wyżyłowany 1.2 16V i ten za to jest prawdziwie autostradowy bo na 5-biegu przy 3000 obr/min jedzie 138km/h
Eee tam wyżyłowany , wyżyłowany to jest Focus 1.0 125 KM. Tce w Dacii ma turbo o stałej geometrii łopatek na przykład więc można by jeszcze parę koni dołożyć.
canoe napisał/a:
Pytanie jaki jest koszt eksploatacji prze np. 10lat takiego silnika??? Napewno trzeba brać nowy bo z zerowym przebiegiem to do 100.000km powinien być bezawaryjny.
Koszt eksploatacji powinien być niższy bo spalanie będzie wyraźnie niższe. Natomiast obowiązkowo co roku wymiana oleju na bardzo dobry gatunek jeśli nie chcesz mieć problemów.
canoe napisał/a:
Jak będzie różnica ponad 12 tys. zł między Laurette MCV a Laurette Lodgy to chyba wezmę
MCV 1.6 16V.
Zapewne będzie mniej więcej 10 tys więcej za Lodgy Laureate Tce.
To w sumie dziwne, ostatecznie 16 zaworowe silniki benzynowe to hit nowoczesności, ale z ubiegłego wieku - w porównaniu z turbodoładowanymi albo nawet z MultiAir Fiata są prawie archaiczne :).
Także w sumie dziwne jest, że nie doszło do przesunięcia gamy silników benzynowych o jeden schodek, tak jak stało się z dci... no chyba że zostawili 8V, bo wolą gazować 8V niż 16V :D
W innym przypadku nie widzę sensu pozostawania przy konstrukcji która konsumuje paliwo w formie płynnej Szczególnie, że sylwetka i wymiary Lodgy wskazują na większy apetyt (chociaż prześwit mniejszy...).
Czy 1.2 TCe jest wyżyłowany? Jego moc, w kontekście tego, co ostatnio zapowiada Ford (miliard koni z silnika 1.0 ;) ) albo chociaż wobec TwinAir Fiata to nie tak strasznie dużo. Poza tym o me uszy obijają się informacje, że wyżyłowane benzyny są jednak mniej awaryjne, niż wyżyłowane diesle. Zresztą przy kulturalnej eksploatacji nowoczesne silniki się nie psują, to tylko brutalność w traktowaniu obniża statystyki.
DrOzda napisał/a:
Eee tam wyżyłowany , wyżyłowany to jest Focus 1.0 125 KM.
No właśnie :D
DrOzda napisał/a:
Koszt eksploatacji powinien być niższy bo spalanie będzie wyraźnie niższe.
Wyraźnie niższe pod warunkiem umiejętnej jazdy, bo wszystkie nowoczesne benzynowe patenty z turbo palą 5 litrów przy spokojnej jeździe i 50 litrów przy dynamicznej
Ale odkąd przeczytałem, że w Lodgy będzie benzyna turbo to już jestem na nią chory - nie dość, że moc większa, to jeszcze samochód brzmi jak samochód, a nie jak autobus
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-03-09, 12:09, w całości zmieniany 1 raz
ludzie dajcie sobie spokój z straszeniem silnikami Turbo, Turbo było stosowane już od dawna.
Zobaczcie że silnik 1,2 TCE 100KM jest stosowany w Clio III i nie słyszałem jakieś strasznie złej opinii o tym silniku. Zapytajcie się instruktorów nauki jazdy w Poznaniu, tam się jeździ na Clio z tym silnikiem.
Czy ludzi którzy mieli styczność z tym silnikiem.
Koszty części i tak będą mniejsze od diesla 1,5dci, a spalanie o 1-2l.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Jeżeli Lodgy z jedynym do przyjęcia silnikiem benzynowym 1.2, klimatyzacją manualną, niedzielonym trzecim siedzeniem, będzie kosztowała ok. 60 tys zł. to kiepsko widzę wyniki sprzedaży. Za ok. 70 tys. są do kupienia Zafira, Orlando, Grand Scenic, C4 Picasoo z automatyczna klimą, 6 poduszkami itp. i 12 letnią gwarancją antykorozyjną (oprócz Orlando). Ja chyba też w końcu zdecyduję się na Scenica lub Zafire zamiast czekać na Lodgy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-09, 15:59
DAREK, ktoś wspominał o cenie 55-56 tys. zł za taką Lodgy o której mówisz (i 6kzł taniej jeśli ktoś wolałby sprawdzonego 1.6 pod maską), a 14-15kzł to już spora różnica. Jak będzie dowiemy się we wrześniu (ktoś wspominał że wtedy będzie dostępna w polsce)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 16:09
DAREK napisał/a:
Jeżeli Lodgy z jedynym do przyjęcia silnikiem benzynowym 1.2, klimatyzacją manualną, niedzielonym trzecim siedzeniem, będzie kosztowała ok. 60 tys zł. to kiepsko widzę wyniki sprzedaży.
Obstawiam że nieco taniej ale faktycznie te 57 tys minimum za 7 miejsc wyjdzie.
DAREK napisał/a:
Za ok. 70 tys. są do kupienia Zafira, Orlando, Grand Scenic, C4 Picasoo z automatyczna klimą, 6 poduszkami itp. i 12 letnią gwarancją antykorozyjną (oprócz Orlando). Ja chyba też w końcu zdecyduję się na Scenica lub Zafire zamiast czekać na Lodgy
Faktycznie Orlando będzie porównywalne cenowo choć nadal nieco droższe
(ok. 65 tys PLN).
Zarówno Zafira jak i Grand Scenic w podobnej do Lodgy Laureate specyfikacji kosztują cennikowo 75 tys PLN
Citroen C4 to już jakieś 85 tys. według cennika.
Oczywiście są zawsze promocje wyprzedaże itp. szczególnie w PL.
Tym niemniej Lodgy przynajmniej na zachodzie będzie tańsza o te 5 tysięcy Euro od konkurencji.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 22:46
maciek napisał/a:
pokazane jest zdejmowanie siedzeń
W MCVce zdejmuje się je identycznie. Szczerze mówiąc nigdy nie wpadłem na to, żeby wyjmować je od strony kanapy, tylko zawsze wydłubywałem je przez bagażnik, a wtedy trzeba uszarpać się jak dziki. :)
Edit: Odpaliłem filmik na pełnym ekranie i w HD i własnym oczom nie wierzę - ktoś pomyślał! :) Na plecach siedzeń są kieszonki z jakimiś paskami, i jeśli dobrze widzę, to jest to najprawdopodobniej system pętania oparć i w miarę wygodnego przenoszenia całości. :] W siedzeniach MCVkowych jest tak, że oparcia nie blokują się w pozycji złożonej. W efekcie podczas przenoszenia lubią się rozłożyć i już tak zostać (bo w pozycji rozłożonej blokują się jak najbardziej), poza tym są nieporęczne jak niewiemco.
Najbardziej bym się ucieszył, gdyby się okazało, że w Lodgy są identycze siedzenia TRS jak w MCVce - wtedy kupiłbym sobie i wymienił. :D
Ostatnio zmieniony przez bebe 2012-03-09, 22:52, w całości zmieniany 1 raz
Na środkowym zegarze kontrolka świateł dziennych, na lewym kontrolka ciśnienia w oponach i informacja: zmień bieg na wyższy i niższy; ciekawe w jakiej wersji takie cuda http://www.autoevolution....e-photos_13.jpg
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Ostatnio zmieniony przez mariush_78 2012-03-09, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-09, 22:54
a czemu nie ma w ofercie motoru 1,6 Pb 105 KM jak w Dustrze, tylko 86KM ?
Niestety, jak sam zauważyłeś: pan dyrektor nieco się rozmija z Prawdziwą Prawdą, bo trochę się jednak różnią - trudno więc oszacować, czy do MCV-ki będą pasować... choć mocowania faktycznie dają taką nadzieję.
Przy okazji: punkty kotwiczenia TRS wydają się (bardziej?) schowane w podłogę, niż w MCV-ce. Z drugiej strony, fotki z fabryki sugerują, że być może nie będzie się dało przerobić wersji 5-os. na 7...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 23:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum