DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-11, 21:39
Punkt podparcia dla podnośnika / lewarka
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-10, 11:01   

W pierwszej fazie korozji można pdołożyć drewnianą deche między podnośnik a nadwozie - siła nacisku się rozkłada wtedy na większą powierzchnię i mniejsze prawdopodobieństwo, że uszkodzimy nadwyrężone korozją podwozie, ale to też zależy jakim podnośnikiem dysponujemy
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-10, 15:38   

Wierzchucki napisał/a:
Jak nasze Daćki osiągną już sędziwego wieku, to podnoszenie auta przez wachacz będzie jedyną możliwością. :cry:
No może tak źle to nie będzie.
 
Wierzchucki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 44
Skąd: mech.okrętowy
Wysłany: 2010-04-10, 15:45   

Benny86. Ja swego czasu podnosiłem w ten sposób (na drewienko) pewnego passata, i wyobraź sobie jak po zdjęciu koła lewarek wraz z dechą zniknął w czeluściach karoserii.Odnalazłem, go pod tylnym siedzeniem, razem z dechą..... :mrgreen:
W Syrenie 105L z 1982r. nigdy by się to nie zdarzyło (też taką miałem w 1989r.)
TO BYŁ MÓJ ULUBIONY WÓZ :-P
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-10, 19:45   

laisar napisał/a:
Beckie miał chyba rację - wszystko już było <: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1290


Mógłbyś mi nieco przybliżyć szczegóły???
_________________
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-10, 19:59   

jackthenight napisał/a:
PS. Kolega Jarosław P. pytał się o podnoszenie całego auta, a nie tylko jednego boku auta w celu np. wymiany koła.


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Faktycznie...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-11, 00:24   

Beckie napisał/a:
laisar napisał/a:
Beckie miał chyba rację - wszystko już było <: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1290


Mógłbyś mi nieco przybliżyć szczegóły???

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45607#45607 (;
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-11, 11:00   

Andrzej napisał/a:

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Faktycznie...


A jeszcze Andrzej znalazłem takie info w manualu :

"Zabrania się podnoszenia pojazdu z użyciem wahacza
przedniego zawieszenia lub belki tylnego zawieszenia
jako punktów podparcia."


A czemu się zabrania - tego nie wiem.
_________________

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-11, 14:09   

jackthenight napisał/a:


"Zabrania się podnoszenia pojazdu z użyciem wahacza
przedniego zawieszenia lub belki tylnego zawieszenia
jako punktów podparcia."


A czemu się zabrania - tego nie wiem.


Pewnie chodzi o możliwość ześlizgnięcia się auta z podnośnika, ale jak się to robi z "głową" to nic się nie stanie.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-12, 16:21   

Andrzej napisał/a:
jackthenight napisał/a:


"Zabrania się podnoszenia pojazdu z użyciem wahacza
przedniego zawieszenia lub belki tylnego zawieszenia
jako punktów podparcia."


A czemu się zabrania - tego nie wiem.


Pewnie chodzi o możliwość ześlizgnięcia się auta z podnośnika, ale jak się to robi z "głową" to nic się nie stanie.
I tu się zgadzam z Andrzejem - ostrzeżenie producenta jest jego asekuracją przed ewentualnymi pozwami za przygniecenie autem. Co do możliwości podnoszenia jakiegokolwiek auta za wahacz to zawsze ona istnieje i o tym powie Wam każdy znający się na robocie mechanik.
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-13, 00:01   

Znajoma kupowała Suzuki SX4, szyby sterowane elektrycznie i producent też się "zabezpieczał" - sprzedawca dał jej do podpisania zaświadczenie, że układ nie ma zabezpieczenia przed przytrzaśnięciem - a brzmiało to groźnie... cytat nie dokładny: "podczas zamykania szyb nie należy umieszczać rąk oraz innych części ciała (...) " ;-) Po czym zastanowi się chwilę i dodał "po co to pani ma podpisywać to nie wiem" :mrgreen:
_________________
Ostatnio zmieniony przez walther 2010-04-13, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-13, 07:08   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45607#45607 (;

Laisar => żywa reklama lecytyny. :-D
_________________
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-14, 16:18   

Wymiana opon na letnie. Półosie bębny , elementy sworzni wahacza rura wydechowa - wszystko pokryte rdzawym nalotem.

podnośnik.jpg
Plik ściągnięto 282 raz(y) 53,46 KB

 
burbon 



Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: KRAKOW
  Wysłany: 2010-04-16, 06:06   

W instrukcji sandero tu cytat: "Kluczyk nie powinen być używany do celów innych niż opisany w instrukcji (otwieranie butelek...)
_________________
SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 68KM
Ostatnio zmieniony przez burbon 2010-04-16, 06:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-16, 11:56   

E kluczem do escorta zdarzało mi się przecinać kartkę na połowę, butelki jeszcze nie otwierałem..I chyba nie będe próbował
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-03-23, 19:36   duster - podnoszenie auta podnośnikiem pod tylnym mostem

Czy można bezproblemowo podłożyć podnośnik pneumatyczny "bałwanek" pod tylny most Dusterka? Zawsze to dwa kółka w górze przy zmianie kół. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-23, 19:49   

Instrukcja oraz podręcznik serwisowy twierdzą, że kategorycznie nie - jedynie w czterech miejscach do tego przeznaczonych, na krańcach "podłużnic".
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-03-23, 19:56   

No ale chyba tak delikatny to ten most nie jest. :-D
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-03-23, 20:22   

jurasek15 napisał/a:
No ale chyba tak delikatny to ten most nie jest

Chętnie się dowiemy. :roll:
_________________
48piotr
Ostatnio zmieniony przez 48piotr 2012-03-23, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-23, 20:46   

jurasek15 napisał/a:
chyba tak delikatny to ten most nie jest

Może nie i zapewne nie - ale także na pewno nie został przewidziany do podpierania go w tym miejscu...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-23, 21:20   

Dla mnie most to był w Polonezie albo w Żuku. A w 4x4 DD to co tam jest - tylny mechanizm różnicowy?
Za to w Felce (a przypuszczam, że w Dacii też tak się da) miałem ulubiony sposób podnoszenia przodu - ręczny paleciak pod wahacz i dosłownie trzy centymetry i koło jest w górze, przy nadal ściśniętej sprężynie. :idea: Z tyłu zbliżony efekt przy belce skrętnej (coś jak ~DD 4x2) można uzyskać pchając podnośnik pod ramię belki jak najbliżej koła, żeby również nie pozwolić się odciążyć sprężynie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-24, 10:50   

IMHO zdecydowanie nie, ze względu na konstrukcję tylnego zawieszenia w DD 4X4
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-03-24, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-24, 11:50   

Ja również podkladam pod wahacz lub belkę a opony jeżdżę wymieniać do mechanika który ma tez taki przesuwany podnośnik na kanale i dzięki temu nie mam obrąbanych do golej blachy dolnych krawędzi progów:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-03-24, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-24, 14:30   

jurasek15 napisał/a:
No ale chyba tak delikatny to ten most nie jest. :-D

Jest. Zrobisz dziurę w obudowie. To dość delikatna aluminiowa konstrukcja.

Ale zrobisz jak zechcesz. To twój samochód (mam nadzieję ).
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-03-26, 21:00   

No właśnie mój. A koła zmieniałem w warsztacie wulkanizacyjnym. I wydawało mi się że ten bałwanek przy zmianie tylnych kół został właśnie podparty o ten mechanizm różnicowy, ale może się mylę. Szczerze mówiąc to zaglądałem i żadnych śladów uszkodzeń nie zauważyłem, a gość prowadzi warsztat z 15 lat więc może to tylko mi się zdało, że podniósł go w tym miejscu. w każdym razie spojrzę dokładniej. Może rzeczywiście trzeba zmienić na warsztat z jakimś lepszym podnośnikiem.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-26, 21:51   

tomala72 napisał/a:
Ja również podkladam pod wahacz lub belkę a opony jeżdżę wymieniać do mechanika który ma tez taki przesuwany podnośnik na kanale i dzięki temu nie mam obrąbanych do golej blachy dolnych krawędzi progów:)

No bez przesady - progi od dołu są tak zabezpieczone że w Lagunie wymieniam samodzielnie koła od 13 lat 2x do roku i nic nie uszkodziłem - w Dusterze na razie 4 wymiany - ale też bez śladów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne