DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster tajemnicze zagniecenia na dachu
Autor Wiadomość
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-30, 06:29   

laisar napisał/a:
RnR napisał/a:
wtedy siły są znacznie większe niżw statycznych testach

Nie.


Zakład? :) Po pierwsze mogą to być siły działające szybko i udarowo po drugie z siłami większymi niżmożliwe do uzyskania statycznie. Wyobraź sobie ostre zakręty na górskich serpentynach jechanych pod górę, z jednej strony siła docisku jest większa niż masa samochodu bo zakręt i bo pod górę, z drugiej działa wyraźnie po skosie a do tego dynamicznie skacze z lewa na prawo.

Podobnie na płaskim w samym zakręcie przyspieszenia boczne wynoszą więcej niż 0 a w dd może pewnie dojść ponad 0,5 a może więcej, więc sumaryczny wektor działający na auto jest większy niż gdy auto stoi i jest to już tylko kwestia rozkładu, dziury itp
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 07:31   

Na plaskim nie bedziesz mial takich sil dzialajacych skosnie na cala karoserie jak na wykrzyżu.
Ostre zakrety na gorskich serpentynach, takie na prawde ostre, pokonuje sie bardzo wolno i owszem, wtedy dzialaja sily takie same jak na wykrzyzu ale nie ma duzych obciazen dynamicznych. A jak masz zakrety, w ktorych dzialaja sily dynamiczne (znaczy jedziesz szybko) to nie sa one ostre. :roll: :lol:

Poza tym sily dynamiczne dzialaja na cala mase samochodu i nie ma punktowego przylozenia sily a na wykrzyzu masz punktowe (w zasadzie) podparcie auta po przekatnej.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-30, 07:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 08:05   

RnR napisał/a:
Zakład?

Napieraj d: - mnie się nie chce liczyć bardziej, niż na palcach, ale chętnie sprawdzę Twoje obliczenia...

(Mogę nawet podać realne założenia: tutaj jest sobie taki zgrabny zakręcik, którym dość często jeżdżę. Jak widać, jest to niemal 3/4 prawie idealnego okręgu o średnicy 100 m. Zasadniczo stoi tam znak "40", ale sprawdziłem <: że w dobrych warunkach da się tam bezpiecznie przejechać sześćdziesiątką - przynajmniej MCV-ką, a baaardzo wątpię, żeby duster był lepszy).


Poza tym nie bierzesz pod uwagę pootwieranych drzwi, a one są kluczowe - w czasie jazdy, zamknięte, przenoszą swoją porcję sił.

Po trzecie, siła działającą na całe auto to zdecydowanie nie jest to samo, co siła na niektórych elementach (np dachu).

A jak chcesz sobie zasymulować udary, to dociąż auto przed wykrzyżem, a w trakcie testu jeszcze poskacz po progu albo wiszącym kole... [:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 08:25   

laisar napisał/a:

Poza tym nie bierzesz pod uwagę pootwieranych drzwi, a one są kluczowe - w czasie jazdy, zamknięte, przenoszą swoją porcję sił.

Tu bym sie spieral. Jakby przenosily sily to nie daloby sie ich otworzyc na wykrzyzu. Moim zdaniem nie przenosza ZADNYCH sil. W koncu sa zamocowane tylko w trzech punktach: dwa zawiasy i rygiel zamka. I w zwiazku z tym jedyny wplyw jaki maja na sztywnosc karoserii to jej obciazenie masa tychże drzwi.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-30, 08:59   

Dokladnie - do tego nie maja zadnych wzmocnien ani uszczelek w kierunkach w ktorych pracowaly by sily - juz nie mowiac, ze nie dalo by sie drzwi otworzyc samemu gdyby byly spasowane tak zeby przenosic jakies sily w zakretach i przy hamowaniu.

A co do naszych radosnych obliczen - w zakrecie jest napewno "slabiej" (chociaz niewiele a do tego jak zahamujemy albo wpadniemy w dziure to moze byc nawet lepiej przez chwile) - chodzi o zasade a tutaj mamy dostepne dane.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

http://www.danetechniczne...ter-1-6-105-km/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grawitacja

40m = (100km/h)^2 / 2a
40m = (27,7m/s)^2 / 2a
2a * 40m = (27,7m/s)^2
2a = (27,7 m/s)^2 / 40m
2a = 19,18 m/s^2
2a = 1,95G
a = 0.975G

I to jest opoznienie w POZIOMIE w trakcie hamowania - dodajemy 1G dzialajce w dol i okazuje się, ze przy maksymalnym hamowaniu wekrot sily dzialajacy na Dacie Duster ma wartosc: 1.4G i skierowany jest tak jakby auto stalo na przednich kolach jakos pod katem 45stopni …

Teraz w trakcie takiego hamowania proszę skrecic kierownice i macie sile defacto rowna tej sile dzialajaca skosnie na cale nadwozie – proszę policzyc podobne wektory dla statycznego wykrzyza - sam jestem ciekaw jak to wyjdzie :)
_________________
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2012-03-30, 09:54   

ajax napisał/a:
Przyszło mi do siwego łba, czy nie jest to ślad z jakiegoś podajnika blach przy tłoczeniu dachu. Coś za równe, za symetryczne się te ślady wydają na jakieś przypadkowe zagniecenia.
Ja raczej przychylałbym się to tej teorii. Zagniecenie mogło powstać w trakcie produkcji.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 10:33   

wojtek_pl napisał/a:
Tu bym sie spieral

Kiedy nie ma o co (: - przecież mnie chodzi o sytuację, gdy karoserii faktycznie brak odpowiedniej sztywności. Wtedy w czasie testu wykrzyżu będzie właśnie widać problemy z otwieraniem i zamykaniem otworów.


RnR napisał/a:
nie maja zadnych wzmocnien ani uszczelek w kierunkach w ktorych pracowaly by sily

Akurat mają: zawiasy i zamki - co widać przy testach zderzeniowych...


RnR napisał/a:
proszę policzyc podobne wektory dla statycznego wykrzyza

Oooo, nie-nie-nie - nie wykręcaj się! d: Chciałeś się zakładać, to teraz licz, waćpan <<<:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-30, 11:53   

W teście zderzeniowym to opóźnienia są pewnie ponad 10g, to szpary wokół drzwi się skasują i drzwi zaczynają przenosić obciążenie. :-P
Jak samochód jedzie 80...100km/h i pie......lnie w 20cm dziurę, to to jest jedno z największych ujemnych przyspieszeń, które mu w naturze zagraża. :evil: Reszta nie ma znaczenia.
Dla sztywności karoserii serpentyny górskie mogą być rzeczywiście groźne, ale tylko takie, gdzie po wykonaniu ostrego zakrętu o 180 stopni kierowca widzi swoją tylną tablicę rejestracyjną jeszcze przed zakrętem. :shock:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-30, 12:48   

Laisar - wiec ja twierdze, ze jest to wieksza sila - jak ktos twierdzi inaczej, niech to udowodni - tyle - dla tego kto to udowodni Piwo - wiec to nawet nie zaklad tylko challenge :) (natomiast moze byc ciezko bo sila rzeczy sila/przyspieszenie NIGDY nie przekroczy 1G :D )

eplus - oj widzialem takie zakrety - a niektorzy lubia po nich szybko (wiec z duzymi silami) smigac :) )
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2012-03-30, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 13:11   

eplus napisał/a:
W teście zderzeniowym to opóźnienia są pewnie ponad 10g

Zależy gdzie mierzyć, nie?

(I dlatego np zderzak "wybucha" w drzazgi, a takiemu dziecku prawie nic się nie dzieje...).


RnR napisał/a:
ja twierdze

Gesundheit! [:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-30, 13:33   

laisar napisał/a:
eplus napisał/a:
W teście zderzeniowym to opóźnienia są pewnie ponad 10g

Zależy gdzie mierzyć, nie?

(I dlatego np zderzak "wybucha" w drzazgi, a takiemu dziecku prawie nic się nie dzieje...).


Obaj mozecie podbic troche stawke:
http://www.anec.eu/attach...08-TRAF-003.pdf
strona 8'ma. W nowych modelach dochodzimy do 50G dzialajacych na manekin - w starych (niby mniej bezpiecznych... bylo 35G - to tak tez apropo 3* Dusterka - nigdy nie wiadomo co Cie zabije - zabic moze nawet zbyt "bezpieczny"(tu sztywny i ladnie nie lamiacy sie w zderzeniu) samochod... )
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-30, 13:54   

RnR napisał/a:
podbic troche stawke

To przecież napisałem - eplusowe 10g to raczej bliżej dolnego końca skali...

O zbyt sztywnych karoseriach też już chyba kiedyś było, przy okazji sandero czy dustera w EuroNCAP (?).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-30, 14:30   

Człowiek zwykle przeżywa 10g, znacznie powyżej jest śmiertelne, nawet piloci tracą świadomość. Wiadomo, że tył auta i przód to już nie jest ten sam układ. W każdym razie jakiś tam wykrzyż, czyli dwa koła przenoszą ciężar całego auta, czyli 2g to pikuś przy 10.

Edit: Piloci wytrzymują w świadomości 10g, bo mają kalesony kompresyjne, inaczej podczas pętli krew odpłynęłaby im w dolne rejony i katastrofa jak w banku.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-03-30, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-30, 15:04   

eplus - co innego zachowac swiadomosc na tyle dobra zeby moc pilotowac mysliwiec - tutaj graniczne jest te 10g - co innego zeby sie serce nie urwalo ;)

A wykrzyz wlasnie - dwa kola przenosza caly ciezar - a przy dynamicznych naprawde manewrach (test losia) - przenosimy wiecej (tak jak pokazalem np. o 40% wiecej) - podobnie przy wpadaniu w duze dziury itp dlatego imho problemy strukturalne pojawia sie raczej/wczesniej wtedy niz w testach statycznych wykrzyzy - jak sie w statycznych pojawiaja to w trakcie jazdy byla by masakra :)
_________________
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-30, 15:16   

Może byście tak wrócili Koledzy do sedna tematu bo przynudzacie tą wyliczanką:)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-03-30, 19:09   

takie wyliczenia powinni robic ci co produkują te samochody a ja kupujac takowe mam cieszyc sie z jego uzytkowania. Jesli te wgniecenia na dachu są spowodowane wadami jakie one by nie były ale dotyczace tylko tego egzemplarza to pikuś i pech tego komu trafił sie taki egzemplarz. Większym problemem było by gdyby taka wada zaczeła pojawiac sie w wiekszej ilości Dasterów a to oznacza ze projektanci nawalili i wypuscili bubel na rynek. jakie były by tego konsekwencje.... lepiej nie myśleć :-)
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2012-03-30, 20:19   

Ja uważam że z taka wada trzeba dążyć do wymiany samochodu na nowy ponieważ naprawa tu nic nie da.
A takie rzeczy nie mogą mieć miejsca.
Mi wygląda to na jakieś uwidocznienie naprężeń po jeździe w ciężkim terenie i z dużym obciążeniem.
Jeżeli u gwaranta bym się nie dogadał to kierował bym swoje kroki do mediów samochodowych bo to ciekawa wada i by się tym zajęli robiąc rozgłos a to wiadomo reklamie firmy nie służy. Więc wystarczy nie raz tylko wspomnieć o np. TVN Turbo itp. ze dzwoniłeś maja przyjechać, obejrzą, ocenią itd.
Powodzenia.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-31, 11:19   

Raz ktoś już opisywał zfałowania na dachu, niestety nie pamiętam kto, pamiętam że dotyczyło to samochodu bez relingów, sprawa była zgłoszona do gwaranta, ale chyba nie było opisane czym się to skończyło. Cy ten kogo to dotyczyło mógłby przypomnieć sprawę?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-31, 11:36   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=92318#92318 - brak zakończenia historii... (PW do właściciela?).
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-03-31, 11:41   

Sprawa podobno zakończona: kilk
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-14, 00:23   

Przygód ciąg dalszy drodzy klubowicze.

Dodatkowe oględziny od spodu dachu, po zdjęciu podsufitki wedle speców z ASO winnego pofalowań na dachu wskazują matę wygłuszającą/izolującą, która skurczyła się podczas mrozów. Wskazano, że wyjazd na Nordkapp mógł zaszkodzic sprawie. Spieszę poinformowac, ze pierwsze zagniecenia zauwazyłem przed wyjazdem na Nordkapp. ;-) , w związku z tym osobiście uważam, ze diagnoza jest nietrafiona i nie rozwiąże to problemu, ale ok , mam jeszcze trochę gwarancji, więc niech się bawią.
ASO zamówiło wspomnianą matę, ale nie taką jak poprzednio, a taką jak montuje się w Renault Duster przeznaczonych na rynek rosyjski. Ot taka ciekawostka.
Zagniecenia planuje się 'wyprasowac" pod wysoką temperaturą. Przyznam że nie jestem przekonany co do metod naprawy, ale zaufam "specjalistom" :roll:
Jako dodatkowy bonus karoseryjny dodam, że uszczelka górna montowana na rynienece wzdłuż dachu, która przylega do drzwi w górnej ich części, w prawych tylnych wytarła lakier do gołej blachy :-? . Zgłoszone. Zgłosiłem również stykająca się listwę ozdobną progu bagażnika z klapą tylną. Ten epizod już przerabiałem i jak widać problem powrócił.

Jestem bardzo spokojny, gdyż wyjątkowo na czas tej naprawy w ramach gestu handlowego przyznano samochód zastępczy. Renault Megane Generation 1.5 dCi 90km.
Swoją drogą całkiem przyjemne auto, ponadto cholernie oszczędne.
Jutro mija tydzień jak Duster stoi w serwisie, dodatkowe czynności jakie wykonywał serwis to":
osuszanie reflektora prawego przedniego, wymiana "bloku hydraulicznego" w układzie hamulcowym, diagnoza zapalania się kontrolki usterki elektrycznej.


Jak to się mówi: "Spokojnie to tylko Dacia" :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 01:02   

Masz stoicki spokoj. Co ma do tego Twoja wyprawa ? Czyw instrukcji zapisano, ze nie wolno podrozowac Dusterem seryjnym w kraje skandynawskie przy -30 C ? Ciekwe jak wyglada ta "rosyjska" wygluszajaca mata. Zamierzam kiedys sobie doatkowo wygluszyc dach, stad ciekawi mnie ona. Moze uda sie tobie jakies foto od ASO wyrwac tej czesci przed montazem ?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-05-14, 07:48   

Ruskie wygłuszenie to pewnie z walonek albo z gumofilców - sprawdzone przy minus 60C. :mrgreen: :mrgreen:
Co do wycierania klapy o nakładkę - może to zderzak lata, jest przecież z plastiku i może sprężynować pośrodku. Klapa do tego czasu chyba już by odpadła.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 09:27   

esdziewiaty napisał/a:
uszczelka górna montowana na rynienece wzdłuż dachu, która przylega do drzwi w górnej ich części, w prawych tylnych wytarła lakier do gołej blachy

To w zasadzie jest problem tak stary jak same logany (a może i jakieś wcześniejsze renówki, ale nie śledziłem) - czyli "TTTM", choć w tym przypadku jak najbardziej kwalifikuje się do naprawy.

(A wystarczyłoby tam fabrycznie przyklejać choćby jakąś folię za... 0,03 e¢?).
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-16, 01:00   

Prostowanie na ciepło nie przyniosło żadnych efektów. Serwis zastanawia się co dalej. Dziś 16.05 mija 9 dni jak auto stoi w serwisie, a ja bujam się Meganką :-) ;-)

Jest wesoło :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne