Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-04-09, 07:51
Tarcze w Renault są słabo odporne na korozję, ja w Megane mam 2 komplet a przebieg 120000km, nie chodzi o zużycie ale bardzo szybko rdzewieją i odpadają kawały rdzy ze środka tarcz. Możliwe że tarcze niewentylowane są trwalsze bo rdza nie je od środka ich. W seicento bardzo powoli zużywały się właśnie lite tarcze.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-14, 06:40
Powyższ tabelka nie dotyczy MCV, które maja tarcze wentylowane.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jeżeli kupię nowe auto, wsiadam do niego i pokonuję bez "hamowania" 100000km to też mam wymienić tarcze.
Marku tym bardziej... zostaw samochód na trzy dni bez ruchu na parkingu, trochę rdzawego nalotu się pojawi... Niestety ale nieużywane elementy również się niszczą i to stosunkowo szybko, a najgorsze że nie zawsze wyglądają na zniszczone.
To trochę tak jakby znaleźć 10letnią "nową" oponę i powiedzieć że jest ona pełnowartościowa...
Powyższ tabelka nie dotyczy MCV, które maja tarcze wentylowane.
Na moich tarczach widnieje: MIN 19.8 mm (TSD nie trzeba być mechanikiem by to odczytać).
Jestem skłonny zaryzykować tezę, że na 2 kompletach klocków pokonam 200 000 km.
Do tej pory byłem przekonany, że tarcze należy wymienić przy trzeciej wymianie klocków.
Po dzisiejszym, kombinowanym pomiarze grubości tarcz wygląda na to, że po 98 000 km moje tarcze są zużyte (upewnię się jeśli uda mi się znaleźć suwmiarkę, która ominie +- 2 milimetrowy rant z obu stron tarczy).
Zdaje się, że nasze klocki są zbyt twarde dla tarcz...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2012-04-14, 21:30, w całości zmieniany 1 raz
A czy ktoś wie jakie są tarcze do DCI 1,5 z rocznika 2007, bo jak pytałem w ASO to powiedzieli że muszą zobaczyć namacalnie bo były dwa rodzaje w tym roczniku, i co tu zrobić jakie kupić? Bo chyba będzie je trzeba wymienić bo podczas hamowania z wyższych prędkości strasznie trzęsie kierownicą tylko nie wiem do końca czy problem bo krzywe tarcze po zimie czy problem z klockami ,które wymieniałem w zeszłym roku.
Podczas wymiany opon zauważyłem na jednej tarczy ślad po kamieniu który musiał się dostać pomiędzy klocek a tarczę.
Dzisiaj zmieniałem kapcie na letniaki. Oglądnąłem sobie tarcze i pomierzyłem.
Tarcze mają jakieś 19mm natomiast jest tam znacznik zużycia w jednym miejscu na zewnętrznym obwodzie i pi razy drzwi wynosi 17mm. Takie pod frezowanie od strony otworów wentylacyjnych tarczy. Klocki mają jeszcze 5mm okładziny.
Dziś byłem na zmianie kół i przy okazji obejrzałem hamulce jak zawsze, tylko tym razem bardziej zwracałem uwagę na tarcze, bo ostatnio zrobił się szum o tym na forum i po 22 kkm, zużycie tarcz jest minimalne. Rant na tarczy delikatnie jest tylko wyczuwalny pod palcem, gdyby nie rdzawy kolor to nawet zauważyć trudno było by go. A klocki jeszcze sezon, spokojnie dadzą rade.
I wracając do tarcz po dzisiejszych oględzinach to wygląda że nie tylko wymianę zaleca się ze względu na grubość - zużycie ale i na korozję, która trawi ja od środka. Znaczy są one wentylowane i te elementy łączące zewnętrzne tarcze (wirniki wymuszające przepływ powietrza) tracą też na grubości i jest niebezpieczeństwo ich pęknięcia.
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-23, 19:14
Dziś zmierzyłem moje tarcze - mają ok 20 mm grubości, a widnieje na nich napis min 19,8mm - przebieg 60 tys.
Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś z Państwa zna numer części - chciałbym kupić oryginalne tarcze TRW.
Jednak bardziej chodziło mi o konkretny numer części TRW.
Np klocki hamulcowe TRW mają numer: GDB3332,
kupiłem je dzisiaj i pasują, chociaż sprzedawca uparcie twierdził na podstawie swoich katalogów, że powinny być inne. Są to klocki "z blaszkami", w komplecie są owe blaszki. Od strony zacisku klocki pokryte są miękką cieniutką warstwą jakby gumy, tłumiącej drgania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum