Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-04-26, 21:54
Dusterjack napisał/a:
Chyba jest to przestrzegane, bo każdy samochód który miałem, niezleżnie czy to diesel czy benzyna, miał rezerwę na ok. 100 km.
Zielona trumna miała rezerwę na 5 km. Ale to był samochód jedyny w swoim rodzaju i po specyficznych przejściach. Natomiast z zasady przy spokojnej jeździe rezerwa (wg kilku instrukcji obsługi) "powinna wystarczyć na około 100 km normalnej jazdy". To "około" to tak plus minus 20%
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-26, 21:55
wat napisał/a:
a co to jest służbowa kaw i ekspres?
Są to przywileje pracy w niewielkiej, rodzinnej firmie zatrudniającej mniej niż 50 osób. W budżetówce nawet kupiony za składkową kasę czajnik przeszkadzał przełożonym (prąd zużywa...), a z każdego zużytego długopisu trzeba było się tłumaczyć niczym przed sejmową komisją śledczą
W DD 4X4 w moim Aussie wskaźnik pokazuje wszystko, tylko nie prawidłowy pomiar paliwa w baku. Rezerwa zapala się czasami przy 39 l a czasami 44 l do pierwszego odbicia z nalewka dystrybutora. Dlatego nie zwracam uwagi na wskazania rezerwy i zawszę tankuje po przejechaniu około 600 km.
Z prostego wyliczenia wynika, że auto spala pomiędzy 6,5 a 7,3 l/100km, co w konsekwencji pozwala przejechać na rezerwie w najkorzystniejszym przypadku (zużyte 39l) ponad 160 km a w przypadku (zużyte 44l) najmniej korzystnym niewiele ponad 80 km. Zakładam, ze zbiornik mieści 50 l paliwa.
Posiadam Dustera od kilku dni, postanowiłem sprawdzić pojemność zbiornika i sam się dziś zdziwiłem. Zatankowałem aż 57.5 litrów "ON". Czytam że zbiornik ma 50 L. Zapaliła mi się rezerwa, przejechałem może ok 30 km na rezerwie i wjechałem na stację. Pistolet odbił po 47.3 L i dolałem jeszcze po odbiciu ponad 10 L, co prawda po odbiciu dolewałem ponad 5 minut. Czy to nie jest dziwne, dodam że tankowałem w Łodzi na BP ( nie na jakiejś wiejskiej stacji typu "krzak") ??!!
Po zatankowaniu do pełna ok. 43 l - test wskaźnika stanu zbiornika pokazał 50 l.
Gdy zapaliła się rezerwa w czasie jazdy komputer pokazał 110 km do stacji tankowania (średnie zużycie około 7,5 l/100km - wskazanie komputera).
Sprawdzałem to dwa razy przy kolejnych tankowaniach.
Test sprawdzający dokładność obliczeń komputera jest obarczony błędami bo: po przejechaniu około 150 km, suma ilości zużytego paliwa i pozostałego w zbiorniku była 53 l.
Porównywałem wskazania prędkości przez licznik i GPS - prędkościomierz pokazuje szybkość około 7-8 km wyższą niż GPS.
Gdzieś czytałem , że współczynnik dokładności komputera samochodowego wynosi ok. 20%. To by pasowało do spostrzeżeń kolegów i moich.
Postanowiłem nie ekscytować się specjalnie wskazaniami aby nie stracić przyjemności jazdy moim Dusterkiem
Aktualnie przekroczyłem 4000 km przebiegu z tego połowa to jazda pozamiejska.
Aktualnie zastanawia się nad modyfikacjami usprawniającymi użytkowanie: włącznik zmierzchowy świateł mijania, włącznik "autostradowy" kierunkowskazów i tempomat.
Pozdrawiam wszystkich.
A.Z.
Rano podczas jazdy zapaliła mi się rezerwa. Jechałem akurat koło Shella, który jest najdroższą stacją w okolicy, więc zatankowałem 5 litrów, bo popołudniu będę przejeżdżał koło Neste, doleję do pełna. A rezerwa nie zgasła... Według moich obserwacji, rezerwa zapala się, kiedy mam w baku 5-6 litrów, czyli po tankowaniu miałem co najmniej 10. Ki czort?
_________________ Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-13, 11:51
Możliwe, że jest tam jakaś logika w stylu pętli histerezy, że po opadnięciu poniżej 8 litrów się zapala, a gaśnie dopiero po ponownym przekroczeniu 12, żeby nie mrugało na nierównej drodze.
Do tego dochodzi niedokładność pomiaru, bo ten pływak potrafi parę ładnych litrów w jedną lub drugą pokazać po ponownym odpaleniu silnika.
Z moich pomiarów też wynika, ze nieco zaniża. Ostatnie tankowanie. Wskazanie komputera 6.8 - rzeczywiste spalanie 7.1 z reguły pomiar mieści się w 0,5l/100km.
Może też być błąd przy tankowaniu, tankowanie na różnych stacjach i pistolet odbije w innym momencie i stąd błąd pomiaru.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 17:35
A teraz ciekawostka.
Otóż zapalenie się kontrolki rezerwy nie wyłącza od razu pokazywania informacji o tym, ile jeszcze przejedziemy kilometrów po jakim powinniśmy zatankować bak paliwa.
Dokładnie jak z 80 km miało się zmienić na 79 km to wartość całkowicie zniknęła, pozostawiając pole puste.
Zdjęcie0283.jpg
Plik ściągnięto 241 raz(y) 78,07 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-09, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Też to zauważyłem ale nie liczyłem czasu bo nie wpadłem, że taki jest algorytm. Poza tym w moim DD rezerwa sie zapala, gdy wskażnik wskazuje około 130 km do przejechania. Sytuacja jest groteskowa, gdy podróżuje się po autostradzie. Np. zapala się kontrolka rezerwy do stacji benzynowej mam 30 km. Zgodnie to co napisał kol. laisar, po czasie wskazania się zerują. Po 12 min jestem na stacji i tankuję 46 litrów paliwa (tankowanie pod korek).
Mój wniosek, cały ten tak zwany komputer to chyba najsłabszy punkt pomiarowy w Daci.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 19:04
Cytat z manuala :
Odległość możliwa do przejechania na pozostałym paliwie (w km).
Wartość wyświetla się dopiero po przejechaniu około 400 m. Jest to możliwa do przebycia ilość kilometrów
obliczona z uwzględnieniem przebytej odległości, ilości paliwa pozostałego w zbiorniku oraz paliwa zużytego.
Uwaga:
Możliwa do przebycia ilość kilometrów nie jest już wyświetlana 3 minuty po zapaleniu się kontrolki minimalnego
poziomu paliwa.
– Przebyta odległość od ostatniego wyzerowania licznika.
– Średnia prędkość od ostatniego naciśnięcia na przycisk top départ.
Wartość wyświetla się po przejechaniu 400 m. Informacja jest obliczana w wyniku podzielenia przebytej odległości
przez czas, jaki upłynął od ostatniego naciśnięcia na przycisk top départ. Podstawa czasowa jest wbudowana w komputer pokładowy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-09, 19:05, w całości zmieniany 1 raz
Może w Sandero wchodzi 60 l. U mnie w DD pod korek znaczy bez zalewania układu powrotu (jakoś suma użytego ON i tankowania nie przekracza znacznie 50 l), zawsze tak tankuję. Paliwo jest widoczne tuż pod układem powrotu/odpowietrzania.
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum także pozdrowienia z zamarzniętych Mazur dla każdego :D No ale nie o tym chcę pisać. A mianowicie zauważyłem że komputer pokładowy pokazuje spalanie nie adekwatne do pozostałości z zbiorniku. I tak- jadąc po trasie 320 km , praktycznie bez wjazdów w wieksze miasta czyli bez zbędnego stania w korkach - spaliło ok 17/czasami 18 litrów. czyli ok 5.4 L(nie chce mi się teraz liczyc) w drodze powrotnej tydzien pozniej to samo 17L. przejechalem jeszcze ok 70 km i pokazuje się rezerwa. podsumowując przejechalem 320+320+70=710 km. i teraz pytanie- ile litrów jest w rezerwie? bo jeśli np 10 L on to by wszystko pasowało ale jeśli np 5. to na 45 L przejechałem 710 km. to spalanie wychodzi prawie 6,4/100 km. a w trasie nie jechalem szybciej niz 110. Muszę dodać że wcześniej wg obliczen jadać w 4ke i "pędząc 120km/h spalanie wyszlo az 7,3 L. A wg komputera 5,8 L. Teraz będę miał kolejną okazję sprawdzić spalanie. Wy też macie rozbieżności co do faktycznego spalania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum