DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rysy na lakierze - usuwanie
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-04, 15:53   

Na 100% mozesz jedynie stracic gwarancje na nadkole-błotnik. Nie wiem czy jesli nalezy cos wiecej zdemontowac do tej naprawy moga cos tez probowac wpierac. Generalnie warto miec kosztorys. Wydaje mi sie, ze jak zaplacisz poza aso nie ruszajac znizek z AC to niewiele zyskasz. Spadek skladki AC nie bedzie chyba az taki wielki ? Najlepiej spytaj swojego ubezpieczyciela.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-04, 16:32   

tylko element, który będzie naprawiany, a niestety nie polakierujesz jednego elementu, bez cieniowania sąsiadujących, także nie jest tak słodko. Osobiście też mam mały ślad po betonowym słupku i nie śpieszno mi do jego naprawy, bo ocynk jest na swoim miejscu, delikatnie zaprawka za kilkanaście złotych i musi starczyć ;)
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-05-04, 17:10   Re: Stłuczka! Spora rysa, co z gwarancja?

dragon napisał/a:
Witam!
Na razie przy wycenie wpisywałem, że może być upoważnienie myśląc o ASO, ale można to zmienić.

---
Mam b. podobne uszkodzenie. Pani żona twierdzi, że jej to nie przeszkadza, ale mnie to razi niewymownie.
Jaki jest koszt naprawy w ASO?
_________________
1,5 dci Laureate
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-04, 18:40   

lakierowanie pewnie standardowo 400zł/element, ale będą chcieli wymienić element za (strzelam) 1500zł, zamiast szpachlować za (znowu strzelam) 200zł...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-05-04, 19:44   

czaju napisał/a:
ale będą chcieli wymienić element

W ASO nie istnieje pojęcie "naprawa" tylko "wymiana". W sporej części przypadków to zaleta.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-04, 19:54   

I tu jest pies pogrzebany. Jak zrobię w ASO to będzie drogo, aczkolwiek mnie to wtedy nie obchodzi. Jak zrobię prywatnie to stracę gwarancję, ale zostanie mi jeszcze kasa! Nawet wystarczyłoby na nakładki plastikowe chyba.
Nawet bym się nie wachał, gdybym naprawdę miał gwarancję, że ASO zrobi dobrze. Jak mam się z nimi za parę lat przepychać tak czy tak z powodu tego błotnika, to przynajmniej mi teraz jakaś kasa zostanie.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-05-04, 19:59   

dragon napisał/a:
Jak zrobię prywatnie to stracę gwarancję

A na sranie Ci gwarancja na poszycie błotnika?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-04, 21:17   

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 20:44
czaju napisał/a:
ale będą chcieli wymienić element

W ASO nie istnieje pojęcie "naprawa" tylko "wymiana". W sporej części przypadków to zaleta.


Nie zgodzę się - mi jak robili tylną klapę na gwarancji (korodowała po pierwszym roku) to ślady bo uchwycie anteny CB mi zaszpachlowali (co mnie BARDZO zaskoczyło)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-04, 21:44   

czaju napisał/a:
Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 20:44
czaju napisał/a:
ale będą chcieli wymienić element

W ASO nie istnieje pojęcie "naprawa" tylko "wymiana". W sporej części przypadków to zaleta.


Nie zgodzę się - mi jak robili tylną klapę na gwarancji (korodowała po pierwszym roku) to ślady bo uchwycie anteny CB mi zaszpachlowali (co mnie BARDZO zaskoczyło)


Oj , myslalem, ze fachowcy z ASO nie znaja / nie uzywaja szpachli ;-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-04, 21:51   

klapa do wglądu ;)

anyway - błotniki w samochodzie są narażone na tyle rysek i w ogóle, że warto byłoby się zastanowić ilu samochodom do końca gwarancji na poszycie odmówiona zostałaby naprawa gwarancyjna (bo np. są jakieś ryski jako pamiątka po żywopłocie z pola namiotowego w ubiegłym sezonie :) )
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-05, 05:37   

Mam wycenę! Koszt naprawy wg ubezpieczyciela 1754,82 z VAT !
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-05-05, 07:24   

Ja bym tego błotnika nie wymieniał...
rozprują fabryczne zgrzewy na łączeniach blach, wytną część poszycia a potem będziesz miał zaszpachlowany spaw w połowie tylnych (chyba że odetną od dachu) słupków i na łączeniu z progiem.
Tak, że szpachel będzie tak czy siak.
Radzę zasugerować naprawę a nie wymianę. To uszkodzenie to dla wprawnego blacharza pikuś, lekkie klepanko i trochę szpchlowanka:)
Nie wymieniaj błotnika, zdecydowanie nie trzeba i nie polecam.

Wyrąbią ci i wstawią taki kawał blachy:)
i przy okazji zdewastują wszelakie plastiki z tyłu nadwozia...

błotnik.jpg
Plik ściągnięto 15843 raz(y) 15,58 KB

Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-05-05, 07:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 07:46   

Chyba faktycznie w obliczu skali destrukcji warto wyklapac, a za zaoszczedzone pieniadze, na otarcie lez kupic ochraniacze na nadkola.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 09:44   

Ba, można nawet zostawić i tak jeździć - wcale nie wygląda jakoś strasznie...
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 12:50   

laisar, Mówisz tak, bo to nie Twoje autko :lol:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 13:23   

Nie, dlatego że moje wygląda podobnie d;
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-05-05, 13:27   

dragon napisał/a:
Mam wycenę! Koszt naprawy wg ubezpieczyciela 1754,82 z VAT

Nie wiem, czy to Cię zdziwiło, ale to i tak coś nie za dużo (IMHO)
laisar napisał/a:
, można nawet zostawić i tak jeździć - wcale nie wygląda jakoś strasznie...

Też miałem to napisać, ale się powstrzymałem - ja bym to tylko wypolerował i zostawił... Nie chciało by mi się z tym pierdzielić :->
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-05, 15:04   

Coś mi się wydaje, że ASO policzy drugie tyle i cześć. Gorzej, że ubezpieczyciel to i tak ze mnie ściągnie wcześniej czy później.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-05-05, 15:04   

KaS602 napisał/a:
ja bym to tylko wypolerował i zostawił...

Jeżeli koledze nie będzie przeszkadzał w gniot, to chyba bezpieczniej dla auta jest tylko to z polerować. Bo ingerencja w blachę przez cięcie i palnik, to nigdy dobrze nie działa na blachę i doskonałe ognisko korozji morze powstać w tym miejscu za jakiś tam czas.
_________________
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-05, 17:14   

Niestety jest małe pęknięcie lakieru na wgniocie! Cza robić!
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-05-05, 18:16   

Zrobisz jak chcesz, ale też odradzam - jak masz pęknięcie lakieru to kup zaprawkę i je zaklej, a jak optycznie przeszkadza to załóż plastikowe osłony. Nie ruszaj blachy - to nie będzie rdzewieć. Nie chce mi się wychodzić ale mam w Lagunie większe otarcia, niektóre od kilku lat i nic nie rdzewieje, a właściciele Lagun I którzy naprawiali takie drobiazgi teraz twierdzą że to bardzo rdzewiejący samochód :mrgreen:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-06, 09:16   

Cytat:
Niestety jest małe pęknięcie lakieru na wgniocie! Cza robić!


A ocynk cały? jak tak to sobie zrobisz krzywdę na dłużej, za estetykę. Jak obawiasz się że będzie odpadał lakier to może jakaś zaprawka delikatna i tyle
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-12, 09:40   

Byłem u prywatnego blacharza. Mówił, że ocynk O.K. śladu nie będzie, za 300zł wypchnie ładnie i zapoleruje.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-12, 09:55   

no to normalnie koko koko euro spoko ;)
nie będzie rdzewiała Drakulka...
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-24, 20:27   

No to i ja dołączam do pogniecionych , wiem że nie którzy mają/mieli podobnie i moje pytanie jest takie - jak wygląda naprawa w ASO takiego elementu, bo jakiejś jasnej odpowiedzi nie znalazłem :?: Wymieniają cały błotnik czy klepią, szpachla i lakier :?:
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-07-24, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne