DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakość reflektorów w Dusterze - kto się pochwali ?
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 19:19   

skaktus napisał/a:
napięcie wzrosło do 14V - mimo że to tylko 0.9 V, efekt był widoczny :)

Na pewno, ale wzrost napięcia o 17% to dużo.
Czy to jest zdrowe dla żarówki 12V - obawiam się, że nie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-29, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-05-29, 22:08   

wojtek_pl napisał/a:
ajax napisał/a:
24400 - jedna sztuka. Ale u mnie to światła świątek, piątek i niedziela. Wymiana na "oszołomowską" za 9 PLN - miała emblemacik, że bez UV. Nauczyłem się wymieniać po jakichś 30 minutach


A potem jezdza takie wynalazki ze swieczkami zamiast reflektorow... :roll: :-/

Na pewnych rzeczach nie nalezy oszczedzac !

Minimum to zarowki takie jak oryginalne. A Philipsa +30% kosztuja zaledwie 15 zl... I takie chyba byly oryginalnie zamotowane w moim Dusterze.

Tyle, że ich nie było. A jak będą to Wampir dostanie dwie za jednym zamachem. Reszta, która była nie miała info o obniżonej emisji UV, a w instrukcji stoi jak wół, że innych nie należy zakładać.
Już tak zupełnie na marginesie - ze 4 lata temu spotkałem gdzieś test żarówek H4. Jeśli chodziło o jasność światła, kształt strumienia, trwałość to na miejscu I uplasowała się marka Carrefour a Philips był gdzieś w ogonie. Nie w każdym przypadku markowe jest najlepsze, choć nie twierdzę, ze akurat w moim przypadku nie masz racji
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-30, 12:51   

Nam się jeszcze nic nie przepaliło, przekonuje mnie filozofia firmy Narva - http://carfocus.pl/news,3...epowerblue.html

Światła ustawiajmy po każdej wymianie żarowek - nie ma nic gorszego jak być oślepionym
http://carfocus.pl/filmy/...aprzeciwka.html

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-01-05, 23:11 ]
Odp. ws ustawiania: http://www.daciaklub.pl/f...p=131187#131187.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-05-30, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-06-01, 07:01   

W moim subiektywnym odczuciu halogeny są trochę słabe i we mgle niewiele zmieniają, może to wynikać z dobrego światła głównych reflektorów (po dołączeniu halogenów coś tam lekutko po bokach więcej świeci ale jak pierwszy raz zapaliłem to kilka razy włączałem bo myślałem że zepsute są), na które nie narzekam i ewentualnie tylko wymienił bym se na czarne jak będę przy kasie:)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-01, 07:20   

Fakt, przecwimgielne przednie sa ... slabe lub zle ustawione. Swieca tuz przed maske w zasadzie. Ale moze tak ma byc...? Dawno nie mialem okayji jezdzic w czasie mgly...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-01, 07:40   

No jasne, że tak ma być - bo niby jak inaczej? One służą do oświetlania powierzchni tuż przed autem, we mgle przecież nie da się nic więcej.

A że w dusterze maska wysoko, to i widać nie za wiele...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-01, 10:56   

wojtek_pl napisał/a:
Swieca tuz przed maske

jeździłeś już chyba w gęstej mgle? światła długie są kompletnie nieprzydatne, podświetlają jedynie opar i masz przed sobą białe mleko, w takiej sytuacji im krótsze tym lepiej. Przeciwmgielne mają oświetlać prawe pobocze i drogę tuż przed autem
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-01, 17:42   

Dar1962 napisał/a:
Przeciwmgielne mają oświetlać prawe pobocze i drogę tuż przed autem

światła przeciwmgłowe chyba nie są ustawiane asymetrycznie i oświetlają teren bezpośrednio przed (i częściowo obok) samochodu równomiernie... (?)
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-06-01, 20:55   

Spróbujcie włączyć tylko światła postojowe i potem przeciwmgielne w czasie mgły super widać. :mrgreen:
_________________
art350
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-06-02, 17:28   

Posiadam Nubirę ale śledzę forum Dacii praktycznie codziennie. Zainteresował mnie temat o reflektorach i trochę się zdziwiłem, że DD ma też takie samo rozwiązanie jak Nubira. Po jakimś czasie niektórzy użytkownicy Nub musieli wymieniać włącznik świateł. Ale mamy też na forum kilku kolegów-dłubaczy i dwóch z nich sporządziło manual o wstawieniu przekaźników aby odciążyć styki w przełączniku. Nie jest to trudne co zostało pokazane tu. Jest tam też zamieszczony krótki film pokazujący jak świecą światła w serii a jak po wirtualnym założeniu przekaźników. Na forum Dacii też jest kilka osób, które mają zacięcie do przeróbek i jestem pewien, że w końcu ktoś zdecyduje się na przekaźniki i być może i manual. Na razie plany zakupu DD są ale nie wiem dokładnie, kiedy je zrealizuję; ale jeśli to się stanie to przekaźniki założę. W obecnym bolidzie też je założyłem- robota nieskomplikowana i jeśli ktoś ma chociaż odrobinę pojęcia o prądzie to sobie poradzi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2012-06-02, 17:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-02, 18:16   

piotr. z dla mnie i innych kilku kolegów takie założenie przekaźników to maksymalnie godzina pracy.
Ale jak napisałem już wcześniej - klikamy - po 4 latach używania auta, nie ma takiej potrzeby aby zakładać przekaźniki, bo nic nie dadzą. Użytkownicy 7 letnich loganów również nie skarżyli się na świecenie lamp, także sądzę że nigdy nie będę musiał zakładać przekaźników.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-06-02, 18:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-06-02, 19:12   

Światła jak najbardziej będą świecić. Większym problemem (właściwie droższym- tylko nie wiem o ile) jest konieczność wymiany przełącznika świateł. Poczekajmy jeszcze trochę, styki się wypalą ok. 9- 10 roku użytkowania. Tak są obliczane przełączniki- wiem coś o tym :mrgreen: Ale ja także na siłę nie namawiam nikogo do zakładania przekaźników- wyraziłem tylko swoje zdanie oraz podałem link dla tych, którzy będą się chcieli za tą robotę zabrać ;-) Jak ktoś będzie chciał założyć- założy. Jak nie będzie chciał- to też świat się nie zawali. :lol:
Ale większe kontrowersje (i niesamowite pomysły dlaczego nie zakładać) wzbudzało odcięcie pompy paliwowej przy posiadaniu LPG na pokładzie- co się naśmiałem, to moje! :mrgreen:
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-02, 19:15   

piotr.z manetkę można kupić za 59 zł :
http://allegro.pl/dacia-s...2392945614.html
A wymiana jest prosta jak konstrukcja cepa :)
Jak w moim Sandero przez całą jego żywotność wymienię raz manetkę, to jednak zdecydowanie łatwiej wymienić manetkę niż dokładać przekaźniki. Czyli jeśli manetka wytrzyma te 10 lat, to daruje sobie przekaźniki.

piotr. z napisał/a:
oraz podałem link dla tych, którzy będą się chcieli za tą robotę zabrać

Akurat link dotyczący technicznego manualu podłączenia przekaźników w Nubirze jest dla użytkowników Dacii mało przydatny.

piotr. z napisał/a:
Ale większe kontrowersje (i niesamowite pomysły dlaczego nie zakładać) wzbudzało odcięcie pompy paliwowej przy posiadaniu LPG na pokładzie- co się naśmiałem, to moje!

Możesz podać link, bo chyba nie czytałem i nie jestem w temacie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-06-02, 19:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-06-02, 19:44   

piotr. z napisał/a:
styki się wypalą ok. 9- 10 roku użytkowania. Tak są obliczane przełączniki

Posiadając światła DRL żywotność przełącznika, jak i samej lampy znacznie się wydłuży.
_________________
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-06-02, 20:26   

Dyskusja toczyła się na kąciku Nubiry ze cztery lata temu- nie tutaj; nie napisałem tego zbyt jasno. Wątek jest tutaj.
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-03, 08:22   

jackthenight napisał/a:
piotr.z manetkę można kupić za 59 zł :
http://allegro.pl/dacia-s...2392945614.html
A wymiana jest prosta jak konstrukcja cepa :)
Jak w moim Sandero przez całą jego żywotność wymienię raz manetkę, to jednak zdecydowanie łatwiej wymienić manetkę niż dokładać przekaźniki. Czyli jeśli manetka wytrzyma te 10 lat, to daruje sobie przekaźniki.

To nie do końca jest tak, że wszystko będzie OK i nagle przestanie działać.
Z upływem czasu i zużyciem styków światłą będą świecić coraz słabiej a włącznik może się grzać i nawet stopić.

Moim zdaniem założenie przekaźników to jedna z ważniejszych rzeczy do zrobienia. Dla wszystkich świateł: mijania, drogowych i przeciwmgielnych. Zdziwiony jestem, że nikt nie zrobił z tego afery wcześniej...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-06-03, 09:50   

Przeciwmgielne posiadają przekaźnik już fabrycznie :)

wojtek_pl napisał/a:
nagle przestanie działać.
Z upływem czasu i zużyciem styków światłą będą świecić coraz słabiej a włącznik może się grzać i nawet stopić.

Jak się zaczną styki nadtapiać, utleniać i przepalać to proces niszczenia styków staje się bardzo szybki.
Poza tym styki przekaźników też się przepalają.
Obecne manetki mają taką konstrukcję styków, że szybkość ich zwierania/rozwierania jest podobna do przekaźników.
Po 4 latach styki w manetce są idealne, więc spokojnie nie ma co panikować.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-06-03, 09:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-06-03, 12:34   

jackthenight napisał/a:
skaktus napisał/a:
napięcie wzrosło do 14V - mimo że to tylko 0.9 V, efekt był widoczny :)

Na pewno, ale wzrost napięcia o 17% to dużo.
Czy to jest zdrowe dla żarówki 12V - obawiam się, że nie.


Nominalne napięcie dla żarówki to 13,2V, 14V to już pewne żyłowanie, ale przy światłach dziennych żarówki wytrzymują naprawdę wiele.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-06-03, 20:15   

jackthenight napisał/a:
Obecne manetki mają taką konstrukcję styków, że szybkość ich zwierania/rozwierania jest podobna do przekaźników.


A to zależy od tego co sobie klient zażyczy w przełączniku: jeśli chce drabinki rezystancyjnej to ją dostanie, jeśli chce na stykach, które mają wytrzymać ileś amper- też dostanie. Przełączniki w Daciach mają już trochę lat i ich konstrukcja pamięta zeszły wiek. Nie umniejsza to jednak niczemu z ich funkcjonalności. Z szybkością działania styków się zgodzę ale faktycznie podczas naturalnego zużycia wzrasta opór i finalnie może dojść do stopienia plastiku wokół styków. A stąd już krok do pożaru pod kierownicą- czego nikomu nie życzę. I nie straszę- bo nie wiem ile było takich przypadków w jakichkolwiek samochodach. :mrgreen:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-04, 08:14   

To ja rozwieję wątpliwości: to są dokładnie te same przełączniki, co w kilku innych modelach Renault - i tam po pewnym czasie (być może faktycznie blisko 10 lat), zaczynają się pojawiać doniesienia o konieczności ich wymiany z powodu niedziałających styków. Jeśli więc ktoś chce się przed tym zabezpieczyć, to montaż przekaźników na pewno jest dobrym sposobem.

(Przypadków pożarów chyba jednak nie było).

Aczkolwiek prawdą jest też, że nawet sama wymiana manetek jest dość prosta - za przekaźnikami przemawia zatem co najwyżej fakt, że po ich montażu kolejne wymiany byłyby jeszcze prostsze.

Tyle że jest też argument przeciwko: otóż manetki wyrabiają się również mechanicznie - a na to oczywiście żaden przekaźnik nie pomoże...


(Sytuacja jest trochę podobna do soft-startu do żarówek mijania - niby można przedłużyć im w ten sposób życie, ale biorąc pod uwagę, że np po roku i tak świecą sporo gorzej, więc sumarycznie nie bardzo widać sens).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-04, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne