odnoszę wrażenie, że sobie kol. mim jaja robi...
ad. pytanie:
pewnie tak wystarczy je tylko trochę dopasować...
Mówię całkiem normalnie
Nie lubię całkiem seryjnych aut, więc w swoich wprowadzam modyfikacje.
Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o aucie, które chcę zakupić, dlatego tutaj piszę.
Tak wiem, że wszyscy sobie pokupowali nówki i ich mało obchodzą te rzeczy, więc będę pierwszym, który będzie modyfikował nowe auto.
Pozdrawiam, więcej pytał nie będę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-03, 15:12
jak się trochę podpiłuje albo rozwierci, to może i się da dopasować
Dobra, ale tak na poważnie to które auto ma taki sam rozstaw śrub i osadzenie.
Nie chcę odpowiedzi typu: Dacia Duster bo o tym wszyscy wiemy
Szczerze to pierwszy raz spotkałem się z takim rozstawem, dlatego mówię, że niewymiarowy
nikt na pamięć nie zna parametrów felg na jakich wyjeżdżają samochody z salonów. Jak Ci się przyśniło mieć 19 calowe feldżery w dusterze to sobie oblicz pozostałe parametry i szukaj tak żeby grało a nie "od czego to"
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-03, 17:14
mim napisał/a:
A co może się wiązać z wymianą felg, np. od Nissana ?
Jak już koledzy wspomnieli, homologacja jest na rozmiar felg, nie na markę dawcy. :|
Jeśli felgi mają właściwe parametry (mocowanie, szerokość, średnicę, otwór centrujący chyba można zmniejszać nakładkami, ET ma tolerancję 10%, podawane jest w mm), to nie ma problemu.
Jeśli nie mają właściwych parametrów, to może się nic nie stać, a mogą odpaść koła, tego nie wie nikt, w tej liczbie i producent samochodu.
W przypadku wypadku, jeśli ubezpieczyciel stwierdzi, że jakiś element wyposażenia samochodu w momencie zdarzenia nie spełniał warunków dopuszczenia do ruchu (określonych w homologacji), może odmówić wypłaty odszkodowania. Co pod rozwagę zostawiam.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 22:16
koło Dustera mocowane jest na pięciu solidnych śrubach - moim zdaniem nic złego się nie stanie - 1,1 mm to raptem o,5 mm luzu na obwodzie piasty z każdej strony
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-22, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Fakt, że być może nieobiektywna, bo żyjąca z produkcji pierścieni centrujących, ale z drugiej strony, z tego samego powodu, być może fachowa firma twierdzi - http://taperpro.pl/page/p...entrujace_dobor - że należy je dobierać z dokładnością 0,1 mm. Ja bym im wierzył - albo po prostu poszukał właściwych felg.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-23, 07:20
dedykowane do Dustera blaszanki (przynajmniej ten komplet firmy Alcar, który używam) też nie są bardzo ciasno spasowane na piaście
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-23, 07:22, w całości zmieniany 3 razy
jeżeli parametry felgi są właściwie dobrane to czepiać się nie powinni... rozważ zakup felg stalowych oryginalnych stylizowanych, są wizualnie podobne, tyle, że w kolorze srebrnym, przejeździłem na takich dwie zimy i póki co nie mam zastrzeżeń...
W piątek odbiorę swoją Dacie Duster, obecnie planuje kupić opony zimowe Uniroyale Ms Plus 66 (w jednym z tematów były polecane więc nie będę na nowo odkrywał Ameryki) i założę je po prostu na obecne felgi. Planuje jednak zrobić osobny komplet z felgami na sezon letni. Jakie kupić ? Pozostać przy stalowych czy celować w aluminiowe ? Prosiłbym też o konkretne modele.
witaj w Klubie...
w sprawach gustu trudno komuś radzić... ja na lato kupiłem alufelgi dedykowane dla Dustera (firmowe) a na opony zimowe mam również firmowe stalowe stylizowane (kol. srebrny), zarównio jedne jak i drugie podobały mi się w chwili zakupu i po prawie dwóch latach używania dalej tak jest...
chce kupis stalówki teraz na zime i zastanawiam sie czy te felgi podejda
http://allegro.pl/nowe-fe...2660449557.html
roznica jest tylko taka ze duster ma et 50 a tu jest et 40?i moje pytanie brzmi czy bedzie ok?czy beda pasowac?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-23, 10:08
http://www.felgi.pl/narze...ulator-et-felgi
pobaw się sam i sprawdź
rozmiar felg do Dustera:
6,5 J X 16
rozstaw otworów pod szpilki 5x 114,3 mm
otwór piasty 66 mm
ET: 50
śruby stożkowe 17'' M12 x 1,5 x 26 mm
opona 215x16x65
z kalkulatora wynika,że przy offsecie ET40 felga wysunie koło na zewnątrz o 10 mm w stosunku do oryginału. Sądzę,że przy tym samym rozmiarze i szerokości opony,przy mocno napompowanych nadkolach Dustera nie będzie problemuze zmieszczeniem koła wewnątrz nadkola.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-23, 13:44, w całości zmieniany 8 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum