DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ogrzewanie postojowe - elektryczne / webasto / LPG
Autor Wiadomość
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 09:37   

Heh.. mieszkając w bloku pewnie bym sobie zakupiła, mieszkając w domu wstaje wychodzę odpalam auto wracam do domku na kawusię i wychodzę do nagrzanego i rozpuszczonego autka.
Pomysł na takie ogrzewanie, jest nietęgi ... ogrzewanie na smsa, na zaprogramowaną godzinę, z pewnością jest to przyjemniutkie.. tylko jak na standardy naszego społeczeństwa zdecydowanie za drogie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-02, 13:47   

Axia napisał/a:
mieszkając w domu wstaje wychodzę odpalam auto wracam do domku na kawusię i wychodzę do nagrzanego i rozpuszczonego autka.

może to i jakiś komfort dla drivera ale dla silnika trochę mniejszy, zwłaszcza dla jego żywotności...
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-02, 14:10   

Generalnie samochód kupuję aby mi służył, a nie abym ja służyła jemu :) I tak go właśnie użytkuję :P
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-02, 15:07   

Zuch dziewczyna :)

J.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-02, 16:52   

Axia napisał/a:
samochód kupuję aby mi służył

założenie zgoła trafne :-) ... ja też, aczkolwiek mam prawo do troszkę innych poglądów odnośnie do sposobu eksploatacji :-P
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-03, 11:06   

Wszędzie trąbią, żeby samochodu nie rozgrzewać na postoju...
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-10-03, 11:19   

mrówa napisał/a:
Wszędzie trąbią, żeby samochodu nie rozgrzewać na postoju...


A właśnie - dlaczego nie na postoju?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 11:52   

Bo rozgrzewa się wolniej niż w czasie jazdy, co jest oczywiste, bo pracuje bez obciążenia, i jest to, tfu, nieekologiczne...
Moim zdaniem jeśli masz czas i nie interesuje ciebie spalanie, rozgrzanie na postoju ma zalety bo:
- wsiadasz do ciepłego auta
- nie musisz skrobać szyb
- silnik jest ciepły gdy zaczyna pracować pod obciążeniem.

Wadą może być to, że silnik dłużej pracuje zimny i przez to, teoretycznie, mocniej się zużywa. Ale moim zdaniem to mocno naciągana teoria bo najgorszy jest sam rozruch, gdy praktycznie cały olej spłynął do miski olejowej. Jak już krąży i jest ciśnienie to zużycie powinno być minimalne.

Ja już jestem stary i jak jest zima to najpierw uruchamiam samochód, bo a nuż nie odpali, i wtedy zabieram się za skrobanie szyb. Bo jak nie odpali to po co skrobać ? :mrgreen:
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 11:57   

wojtek_pl napisał/a:

Ja już jestem stary i jak jest zima to najpierw uruchamiam samochód, bo a nuż nie odpali, i wtedy zabieram się za skrobanie szyb. Bo jak nie odpali to po co skrobać ? :mrgreen:


Słuszne podejście :D
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-03, 13:51   

yakov napisał/a:
mrówa napisał/a:
Wszędzie trąbią, żeby samochodu nie rozgrzewać na postoju...


A właśnie - dlaczego nie na postoju?


bo na postoju szczególnie w zimę bardzoo długo się nagrzewa silnik a w dieslu to mogło by trwać godzinami :mrgreen: olej jest gęściejszy i słabiej smaruje (nie ma takiego filmu olejowego)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-10-03, 13:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-03, 13:52   

wojtek_pl napisał/a:
Bo jak nie odpali to po co skrobać ?

ruch wyzwala ciepło/energię, poskrobiesz i już jest ciepło :lol:
 
kukubara 


Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-03, 13:54   

wojtek_pl napisał/a:
...Ja już jestem stary i jak jest zima to najpierw uruchamiam samochód, bo a nuż nie odpali, i wtedy zabieram się za skrobanie szyb. Bo jak nie odpali to po co skrobać ? :mrgreen:


To jest pikus - najgorzej jak odskrobiesz nie swoje auto ;)

J
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-03, 15:27   

TD Pedro napisał/a:
ruch wyzwala ciepło/energię, poskrobiesz i już jest ciepło :lol:


Mało tego: eliminujesz poranną kawę. Jeśli nie odpali, to szlag Cię trafia, ciśnienie rośnie... Et voila - kawka zbędna. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-03, 15:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-03, 17:14   

jednym słowem same korzyści czyli dwa w jednym :lol:
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-07, 15:11   

TD Pedro napisał/a:
może to i jakiś komfort dla drivera ale dla silnika trochę mniejszy, zwłaszcza dla jego żywotności...


mrówa napisał/a:
Wszędzie trąbią, żeby samochodu nie rozgrzewać na postoju...


o ekologię chodzi o nic innego... a ekologom zależy żebyś najlepiej rozpierd... auto i chodził piechotą z koniczynką w zębach :mrgreen:

Lukas87 napisał/a:

bo na postoju szczególnie w zimę bardzoo długo się nagrzewa silnik a w dieslu to mogło by trwać godzinami :mrgreen: olej jest gęściejszy i słabiej smaruje (nie ma takiego filmu olejowego)


dobre :mrgreen: tak było jak lano polski olej w latach 80 do Fiata 125 ;-)

Współczesne oleje 100% syntetyczne zachowują właściwości smarne nawet przy -30 st.C
.

ja robię dokładnie tak samo - odpalam silnik, nie chodzi bez obciążenia bo włączam też ogrzewanie tylnej szyby i lusterek oraz klimę i dopiero odśnieżam, jak skończę to mam już cieplutko w autku, czyste szybki i lusterka :-) wiem, że to nieekologiczne ale wolę mieć ciepło w środku i dobrą widoczność niż jechać w dyskomforcie.
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-07, 21:35   

Xrzysioo napisał/a:
Lukas87 napisał/a:

bo na postoju szczególnie w zimę bardzoo długo się nagrzewa silnik a w dieslu to mogło by trwać godzinami :mrgreen: olej jest gęściejszy i słabiej smaruje (nie ma takiego filmu olejowego)


dobre :mrgreen: tak było jak lano polski olej w latach 80 do Fiata 125 ;-)

Współczesne oleje 100% syntetyczne zachowują właściwości smarne nawet przy -30 st.C.


Olej w temp -30 jest gęsty i niż on dopłynie do wszystkich zakamarków trwa kilkanaście sekund.
Z resztą każdy olej ma właściwości smarne w -30 tyle że jeden jest gęściejszy a inny rzadszy ale w mrozach nawet syntetyk nie ma idealnego filmu olejowego (po odpaleniu nie ma go w ogóle przez jakiś czas).
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-11, 13:26   

Lukas87 napisał/a:
Olej w temp -30 jest gęsty i niż on dopłynie do wszystkich zakamarków trwa kilkanaście sekund.
Z resztą każdy olej ma właściwości smarne w -30 tyle że jeden jest gęściejszy a inny rzadszy ale w mrozach nawet syntetyk nie ma idealnego filmu olejowego (po odpaleniu nie ma go w ogóle przez jakiś czas).


kilkanaście sekund????? kolego nie pisz bzdur proszę :-) znów zostałeś w latach 80 ;-) w roku 2012 dobrej klasy 100% olej syntetyczny nie gęstnieje tak jak to opisujesz przy -30 (byłem w jednej firmie i widziałem na własne oczy).
_________________
http://vwszrot.pl/

 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-11, 19:22   

co to za cudowny olej mieli który nie gęstnieje ??
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-11-20, 13:16   

Dziś kolejny zestaw modyfikacji Logana. Dziś zgodnie z obietnicą montujemy ogrzewanie postojowe. Na pierwszym zdjęciu widać ogrzewanie pompkę paliwa, pompę wody, czerpak paliwa kostki do zrobienia instalacji. I kontowy króciec wodny, który będę wymieniał gdyż to ogrzewanie ma króćce proste, a są potrzebne 90*.

http://www.daciaklub.pl/u...owe/01_piec.jpg

Na zdjęciu nr 2 jest pokazany kawałek profilu regałowego, który posłużył mi do zrobienia uchwytu mocującego ogrzewanie.

http://www.daciaklub.pl/u...2_kontownik.jpg

Gotowy uchwyt na zdjęciu nr 3.

http://www.daciaklub.pl/u...e/03_uchwyt.jpg

Zdjęcie nr 4 przedstawia kable elektryczne do zasilania pompki paliwa i specjalny przewód poliamidowy podający paliwo do pieca. Jak widać przypiąłem je trytkami do istniejących przewodów paliwowych.

http://www.daciaklub.pl/u...pod%20autem.jpg

Na kolejnym zdjęciu widać specjalny przyrząd do wykręcania pompy paliwa, którą trzeba wykręcić by zamontować czerpak paliwa. Widać też przewód paliwowy ten czarny i elektryczny koloru białego.

http://www.daciaklub.pl/u...y%20kluczyk.jpg

Zdjęcie nr 6 to pompa paliwa i czerpak paliwa gotowy do montażu.

http://www.daciaklub.pl/u...0na%20stole.jpg

Kolejne zdjęcie to już zamontowany czerpak.

http://www.daciaklub.pl/u...0zamocowany.jpg

Na 8 zdjęciu zamontowana pompa paliwa samochodu i ogrzewania, oraz podłączone przewody paliwowy i elektryczne do pompy ogrzewania postojowego.

http://www.daciaklub.pl/u...0ogrzewania.jpg

Zdjęcie 9 przedstawia puszkę bezpieczników w komorze silnika, w której widać dwa wolne i nie obsadzone miejsca na bezpieczniki.

http://www.daciaklub.pl/u...e%20miejsce.jpg

Na akumulatorze leżą piny do zaciśnięcia i zaciśnięte oczko masy, które podłączyłem w miejsce do tego przeznaczone widoczne na zdjęciu nr 11.

http://www.daciaklub.pl/u...enie%20masy.jpg


Zaciśnięty pin, który włożyłem do wolnego gniazda jest na zdjęciu 10.

http://www.daciaklub.pl/u...%eaty%20pin.jpg

Ogrzewanie po nagrzaniu płynu do 40 stopni uruchamia dmuchawę pojazdu celem rozprowadzenia ciepła po kabinie. Podłączenie to wykonałem w prostszy sposób niż zaleca firma Ebersprecher wykorzystując do tego fabryczny przekaźnik samochodu, który służy tylko na potrzeby dmuchawy wykorzystują prosty układ diodowy widoczny na zdjęciu 12.

http://www.daciaklub.pl/u...%20dmuchawy.jpg

Dzięki temu nie ma niebezpieczeństwa, że prąd popłynie nie tam gdzie trzeba. W tej samej skrzynce odnalazłem biały przewód D+, do którego dolutowałem kabelek służąc mi przez czujnik temperatury +5-10 stopni do włączenia dogrzewacza.

http://www.daciaklub.pl/u...ew%f3d%20D+.jpg

Czujnik tez zwyczajowo jest umieszczony gdzieś pod zderzakiem i służy do tego, że poniżej temperatury +5 stopni uruchamia ogrzewanie celem szybszego osiągnięcia właściwej temperatur pracy płynu. Ja natomiast umieszczę go na przewodzi idącym do chłodnicy, dzięki czemu po nagrzaniu się komory silnika zostanie układ rozłączony. Do uruchomiania ogrzewani służy mi zestaw Telstart T91 z pilotem, który ma zasięg do 1000m i potwierdzenie odebrania sygnału przez odbiornik. Podczas pracy urządzenia, co dwie sekundy miga kontrolka potwierdzająca jego działanie, więc wiadomo, że po przyjściu do autka będzie ciepło. Pilot ten ma też możliwość nastawy czasu grzania od 10 do 120 minut.

http://www.daciaklub.pl/u...start%20T91.jpg

Sam moduł odbiornika można rozbudować o czujnik temperatury i po zmianie pilota, na T100 czyli z wyświetlaczem można mieć odczyt temperatury we wnętrzu samochodu. Zawartość pudełka widać na następnym zdjęciu.
Sam moduł umieściłem obok skrzynki z bezpiecznikami natomiast antenę przykleiłem do szyby nad lusterkiem, co obrazuje zdjęcie nr 16. Na zdjęciu 17 widać nowy akumulator, Gdyż stary jeszcze oryginalny pracy z ogrzewaniem by nie wytrzymał. Samo ogrzewanie pobiera niewiele prądu, ale żeby rozprowadzić ciepło po samochodzie trzeba włączyć dmuchawę pojazdu, które pożera sporo prądu i tu niestety jest potrzebna pojemność. Akumulator porządny Bosch najwyższej serii S5 z dodatkiem srebra o pojemności 77Ah. Troskę taniej był serii S4 o pojemności 80Ah. Ale wolę lepszy, Klemy zabezpieczone wazeliną techniczną widoczną przy akumulatorze. Na dalszym planie widać na zbiorniku wyrównawczym przełącznik do konfiguracji pracy ogrzewania. Przełącznik jest 3 pozycyjny i realizuje następujące funkcję. Dogrzewacz, czyli w temperaturze poniżej 5-10 C ( zależnie od tolerancji czujnika ) piec zostanie uruchomiony po uruchomieniu auta. Na zdjęciu nr 18 pokazałem ten czujnik jeszcze nie zamontowany, ale to kwestia dni jak będzie. Z pilota oczywiście też w tej pozycji można go uruchomić. W kolejnej pozycji dogrzewacz jest wyłączony. A w trzeciej ogrzewanie jest wyłączanie i uruchomiany jest tryb wentylacji. Czyli latem zamiast ogrzewania zostanie uruchomiona tylko dmuchawa pojazdu celem jego przewietrzenia przed odjazdem. Obok przełącznika widać wtyczkę serwisową służącą do podpięcia interfejsu diagnostycznego ogrzewania. Początkowo miałem zamiar zastosować zawór COMBO widoczny na zdjęciu nr, 19 który powoduje tylko grzanie kabiny natomiast po rozruchu silnika ciepła woda dostaje się też do silnika, ale postanowiłem to zrealizować na zaworze, który widać na zdjęciu nr 20. Zawór jest podłączony, ale jeszcze nie ma do niego doprowadzonej elektryki, ale będzie miał dwa programy sterowane pilotem i jeden dodatkowy z kabiny. Standartowo będzie to działać tak, że podgrzeją płyn w całym obiegu do 40 stopni ( mierzone wewnątrz agregatu grzewczego) a po osiągnięciu tej temperatury nastąpi włączenie wentylatora dmuchy celem rozprowadzenia ciepła po wnętrzu samochodu. W tym momęcie elektro zawór zamknie obieg, że tylko będzie nagrzewana kabina. Po osiągnięci temperatury płynu około 75stopni nastąpi przełączenie zaworu i będzie też dogrzewany silnik. Ten czujni będzie już bimetaliczny i znajdzie się na przewodzie do nagrzewnicy. Ewentualnie po nastawieniu na pilocie trybu wentylacji będzie grzana tylko kabina. Elektro zawór został zamontowany do ucha wyciągowego silnika w miejscu pokazanym na zdjęciu 21. Cała i gotowa „hydraulika” pokazana na zdjęciach 22 i 23. Być może zamontuje jeszcze zegary sterujące pokazane na zdjęciu 24. Ten od webasta jest prosty nastawiasz godzinę startu a po 30 minutach się wyłącza, bo ma zielony kolor podświetlenia. Ten powyżej jest bardziej rozbudowany programujesz go na cały tydzień podając godzinę odjazdu a on na podstawie temperatury i zaprogramowanej wielkości auta podejmuję decyzję, o której godzinie uruchomić piec tak, aby o wymaganym czasie osiągnąć zaprogramowaną temperaturę wnętrza. Jak czas mi jeszcze pozwoli to zainstaluje do tego tłumi, bo urządzenie jest dość głośne bez niego, chociaż dzięki temu wiem, że pracuje.
Tak wie panowie i panie tej zimy szyby już nie będą skrobane a cztery litery nie zmarzną.

15_Zawartośc pudełka.jpg
Plik ściągnięto 150 raz(y) 50,83 KB

16_Antena telstartu.jpg
Plik ściągnięto 158 raz(y) 45,87 KB

17_Akumulator.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 34,05 KB

18_czujnik temperatury.jpg
Plik ściągnięto 129 raz(y) 42,5 KB

19_zawór combo.jpg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 26,92 KB

20_el zawór.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 36,41 KB

21_Miejsce montażu.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 42,57 KB

22_woda.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 48,69 KB

23_woda.jpg
Plik ściągnięto 184 raz(y) 43,17 KB

24_programatory.jpg
Plik ściągnięto 206 raz(y) 37,89 KB

Ostatnio zmieniony przez kali 2013-11-20, 20:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-20, 14:30   

Nie ma zdjec z opisu od 1 do 14.
kali napisał/a:
Po osiągnięci temperatury płynu około 75stopni nastąpi przełączenie zaworu i będzie też dogrzewany silnik.

Przecież po przełączeniu grzania na silnik temp. płynu momentalnie spadnie i układ zgodnie z założeniem przełączy na grzanie tylko kabiny.
I tak w kolko Macieju do wyrównania temp. w silniku i kabinie do 75C?
To chyba nie ma sensu?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-20, 18:39, w całości zmieniany 4 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-11-20, 15:47   

Tak wiem, że brakuje fotek, ale nie daje się reszta dostawić pomoc zaoferował mi już kolega LAISAR. więc fotki niedługo sie pojawią.
Co do temperatury to nie masz racji, bo czujnik bimetaliczny, jaki tam zastosuje ma histerezę około 5 stopni i to wystarczy, bo w samym silniku jest tylko 0,8 l płyny natomiast przewody i nagrzewnica to ponad 2,5l? Pozostała cześć jest w chłodnicy, której nie ogrzewam. Po uruchomieniu silnika i tak jest przełączany na pełny obieg, więc też nie widzę problemu.
Nawet jak by było jak piszesz to, co obieg się zamknie i zachwalę otworzy z powodu następującej saturacji przełączanie będzie następowało coraz szybciej. A Logan to nie jest mój pierwszy samochód, w którym montuję to udogodnienie.

Fotki dodane można oglądać.

Patrząc na doświadczenia z innych moich samochodów, które też miały zamontowane piece o mocy 5 kw. Z tym, że układ połączony szeregowo. Po 10 minutach od naciśnięciu pilota ( rozruch urządzenia trwa około 1 minuty) w samochodzie przy temperaturze otoczenia 10-15 stopni poniżej zera w samochodzie jest już ciepło a na przedniej szybie występujący lód jest już odparzony, więc wystarczy użyć wycieraczek żeby ja oczyścisz. Boczne troskę bardziej zamrożone. Po 15 przednia szyba jest już czysta po 20 boczne przednie. Po 25 boczne tylnie, a po 30 minutach tylnia szyba. Urządzenie spala około 0,65-0,69 litra na godzinę pracy, więc ciepło robi się szybko i małym kosztem w stosunku do grzania silnikiem, który jak jest zimny pochłania spore ilości paliwa nie daje za dużo ciepła. Dlatego oprócz kosztów montażu użytkowanie uradzenia jest za darmo. Nie wspominam o tym, że nie trzeba już rysować szyn skrobaczką wchodzisz do ciepłego samochodu, w którym czujesz się komfortowo i masz czas rozglądać się spokojnie dookoła przez czyste szyby. A nie tulisz się w grubą kurtkę, czekając na ciepło, a twój oddech powoduje parowanie szyby. Dlatego panowie polecam to urządzenie wszystkim. Tak jak klima ważna jest latem tak ogrzewanie ważna zima.
Przecientnie mnie wystarczało 10-15minut pracy urządzenia więc spalisz w tym czasie około 0,15 litra paliwa i masz ciepło samochud w tym czasie spali około 0,5 litra paliwa a i tak jest zimno. Nie wspominam też o trwałości silnika i jego ekologi
Ostatnio zmieniony przez kali 2013-11-20, 21:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 2013-11-28, 18:53   

To zdjęcia z poniedziałku na dworze -4 i drugie 8 minut później. Szyba już odklejona wystarczyło, że machłem wycieraczkami. Boczne od strony kierowcy na gotowo, bo tam miałem otwarty nawiew boczny a z lewej nie. Przez szybkę przednia widać odśnieżoną lewą stronę samochodu. Grzane było całościowo łącznie z silnikiem, bo nie miałem jeszcze czasu podłączyć sterowania elektrozaworu.

2.jpg
Plik ściągnięto 242 raz(y) 159,21 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 51,1 KB

Ostatnio zmieniony przez kali 2013-11-28, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-10, 18:03   

Witam. Widzę że temat dawno temu umarł.

Czy ktoś ma, jak już to jakie ma oraz jak się sprawuje?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2014-12-10, 21:27   

WooojaS napisał/a:
Czy ktoś ma

http://www.daciaklub.pl/f...p=111856#111856 i kolejne
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-12-16, 19:24   

http://www.daciaklub.pl/f...1623634#1623634 ma. Sprawuje się wyśmienicie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne