kakus... nikt tu nie pała większą miłością do starych rozwiązań bardziej niż ty do dci.
Nowe nie zawsze znaczy lepsze, a druga rzecz, że producenci w większości teraz wprowadzają na rynek nie do końca sprawdzone rozwiązania i testują je twoim i moim kosztem.
Nie jest to regułą, ale np. w takim 1.4 TSI VW dożywotni łańcuszek potrafił w pierwszych egzemplarzach padać po 30tys. Trochę można się wkurzyć wywalając paredziesiąt tysięcy na nowy samochód i mając takie problemy. Żeby nie było, nie pałam ani miłością, ani nienawiścią do VW
I jak to jest, że mimo, że technika idzie do przodu i kiedyś taki VW miał silniki na łańcuchu rzeczywiście nie wymagającym wymiany to teraz takie buble się trafiają.
Jeśli raz się coś zrobiło dobrze, to jak za chwilę podobne rozwiązanie można spier...
Nie pamiętam jak to wygląda w dCi, ale np. volkswagenowski 2.0 Tdi, podobnie jak Mazda 6 ma nienaprawialne wtryskiwacze czyli w razie usterki worek pieniędzy na plecy i do serwisu, a z kolei boshowskie naprawia się za 200-500zł, delphi ciut drożej.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-08, 18:58
Wtryski Delphi elektromagnetyczne dla silników 1,5 dCi są naprawialne. Wprawdzie są wrażliwe na zanieczyszczenia ale spokojnie wytrzymują około 200 - 250 tys km tak więc nie jest źle. Warto wymieniać częściej filtr paliwa oraz raz na 6-7 lat sprawdzić czystość baku gdyż ewentualne zanieczyszczenia mogą uszkodzić nawet nowe wtryski.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-08, 19:35
wiciu_r napisał/a:
Nie pamiętam jak to wygląda w dCi, ale np. volkswagenowski 2.0 Tdi, podobnie jak Mazda 6 ma nienaprawialne wtryskiwacze czyli w razie usterki worek pieniędzy na plecy i do serwisu, a z kolei boshowskie naprawia się za 200-500zł, delphi ciut drożej.
japońskie wtryski czyli Denso, stosowane są nie tylko w mazdach, używają ich także europejscy producenci. Są tak samo naprawialne jak Bosch czy Delphi. Problem w tym,że w przeciwieństwie do Boscha, Denso nie produkuje zestawów naprawczych ani części zamiennych. Być może robią coś takiego jedynie na rynek rodzimy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-08, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-08, 22:41 ekonomia
kakus napisał/a:
a co sie tyczy zwolenników ekonomii to przypomnę ..... że .... trcąc po 2 latach połowę wartości samochodu nowego .... jego zakup dla celów prywatnych jest z ekonomicznego punktu widzenia zupełnie nieekonomiczny .... ...... co zapewne takze zostanie zanegowane .... chociaż większość ludzi kupuje właśnie używane auta .....
Wydaje mi sie, ze wiekszosc z tych, ktorzy kupili nowa Dacke, wydali pieniadze po to, by miec swiety spokoj. Z tego powodu, ze u nas oszustw na rynku uzywanych samochodow jest mnostwo i dranie sa praktycznie bezkarni.
Na dalszym etapie odzywa sie jednak ekonomia. Osobiscie przy takim planie przebiegu i posiadania auta kupilbym model 1.6 i go zagazowal. Koszty eksploatacji powinny byc najnizsze, a jednoczesnie nie dziadujesz. Niemniej, wg. starej zasady: racja jest jak d.pa -> kazdy ma swoja
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-08, 22:47
na stronach autocentrum pojawil sie artykul o Megance z nowym silnikiem 1.2 TCE
Poniewaz troche gadamy o silnikach tej serii, pozwole sobie podac sznurek
sznurek
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2012-11-08, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.
Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.
_________________ MZ
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-12, 16:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 00:14
MZ000 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie
Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.
Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.
Czy lodgy ma na desce wskaźnik temperatury silnika?
a co z tego ze nie ma hydrauliki ???
to sie poprostu reguluje recznie i juz :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 13:44
do tego zmierzało moje pytanie - nie ma żadnych przeszkód, aby w silniku, gdzie regulowane są ręcznie zawory, nie montować gazu - powtarzam - silnik 8v nadaje się do tego idealnie - nawet lepiej niż 16v, bo jest prostszy konstrukcyjnie - ergo? - mniej narażony na ewentualne awarie i przynajmniej teoretycznie można by bez większego ryzyka instalować w nim nawet II generację (mieszalnikową z elektroniczną regulacją składu mieszanki ), a więc dużo tańszą. Powtarzam- teoretycznie, bo stosowana obecnie IV generacja daje większe oszczędności w spalaniu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-11, 13:53, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-11-11, 22:59
średnio co 15 kkm
ale u mnie coś ostatnio się wydłuża ten okres, bo po 15kkm od ostatniej regulacji nic sie nie dzieje...
wcześniej po ok 15 kkm spadały obroty na zimnym silniku po wcisnięciu sprzegła, co było sygnalem do regulacji.
ja zawsze staram się najpierw regulować a potem jadę na WYMIANĘ FILTRÓW LPG (wiem, że jakiś dziwny jestem bo wiekszość uzytkownków LPG zapomina o tym dołączając potem do grona pogromców instalacji LGP - że już nigdy... )
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 23:03
np w hondzie jazz, gdzie luz na popychaczach regulowany jest mechanicznie, regulacje powinno przeprowadzać się raz na 3o tys km i w nieautoryzowanym warsztacie specjalizującym się w tej marce kosztuje to około 200 PLN, więc w dacii z pewnością będzie taniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-11, 23:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-11-11, 23:04
tylko nie piszcie mi o "kosztach" związanych w instalacją LPG, bo do tej pory wydałem 312 zl / 45 000 km (filtry, przeglądy grwarancyjne, droższy przegląd - różnica 60 zł, regulacja zaworów)
a odrobiłem 2500 zł za instalację plus 3400 zł jestem do przodu.
a LPG ma stanieć :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-11, 23:58, w całości zmieniany 1 raz
Zrobiłem jazdę próbną lodgy mocniejszym dieslem i dustern benzyną.
Trasa po mieście w takich samych warunkach na zimnym silniku Benzyna spalanie 13, diesel 6,5. W trasie (miałem logana) roznica pewnie byłaby mniejsza.
Do miasta zdecydowanie benzyna (cena zakupu i brak FAP) Na trasę diesel (elastyczność a zatem i bezpieczeństwo).
Do dużego samochodu jakim jest Lodgy 84 kuce to chyba za mało. Ja swoim loganem 1.4 z lpg praktycznie nie wyprzedałem. Teraz jeżdżę dieslem (i dwa razy mocniejszym) - trasa to przyjemność.
_________________ Always look at the bright side of life
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-15, 19:56
Kapitan Żbik napisał/a:
Do miasta zdecydowanie benzyna (cena zakupu i brak FAP)
Do miasta także dobry jest diesel a FAP em nie ma co się przejmować w Daciach jest całkowicie bezobsługowy a i spalanie jest do zaakceptowania
Jazda w mieście tym silnikiem to sama przyjemność
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:14
Kapitan Żbik napisał/a:
Do dużego samochodu jakim jest Lodgy 84 kuce to chyba za mało.
Eee tam dużego. 4,5m długości 1200kg, to mało Jeździłem Lodgy z silnikiem benzynowym i daje radę. Chyba, że ktoś w 7 osób chce jeździć, to już inna rozmowa.
Dla jednych za mało, ale dla innych wcale nie - to nie jest parametr, który można wyznaczyć obiektywnie.
Zdroworozsądkowo można by co najwyżej uznać, że jeżeli z maksymalnym ładunkiem (wliczając przyczepę) potrafi się rozpędzić do prędkości autostradowej, to znaczy, że silnik nie jest za mały (;
Trasa po mieście w takich samych warunkach na zimnym silniku Benzyna spalanie 13, diesel 6,5. ................ .......................
Do miasta zdecydowanie benzyna
tylko nie piszcie mi o "kosztach" związanych w instalacją LPG, bo do tej pory wydałem 312 zl / 45 000 km (filtry, przeglądy grwarancyjne, droższy przegląd - różnica 60 zł, regulacja zaworów)
a odrobiłem 2500 zł za instalację plus 3400 zł jestem do przodu.
a LPG ma stanieć :)
Niezla oszczednosc
ale biorac pod uwage maly fakt o zakazie wjazdu na parkingi podziemne oraz do tuneli, i czasem problem za granica z gazem na stacjach to w sumie jak nie przeszkadza to niezle... oraz zmniejszonym bagaznikiem kolo zapasowe trzeba miec...
mnie zakup dci nad bezynka zwrocil sie po jakis 35 tys km a gaz nawet nie wchodzil w gre bo sie nie oplacalo.. i ze wzgledow napisanych wczesniej...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2012-11-18, 09:10, w całości zmieniany 1 raz
ale biorac pod uwage maly fakt o zakazie wjazdu na parkingi podziemne oraz do tuneli, i czasem problem za granica z gazem na stacjach to w sumie jak nie przeszkadza to niezle... oraz zmniejszonym bagaznikiem kolo zapasowe trzeba miec...
- na temat "wyższości" poszczególnych rodzajów paliw nad innymi dyskusja trwała, trwa i trwać będzie...
- każdy przytoczony argument da się podważyć dlatego każdy wybiera to co wg niego jest w danej chwili/określonych okolicznościach najlepsze...
- argumenty o zakazie wjazdów do podziemnych parkingów czy o miejscu zajmowanym w bagażniku przez kolo zapasowe w samochodach z instalacją gazową równie łatwo podważych jak awaryjność dwumasy czy problemy z filtrem cząstek stałych, torbosprężarką itd... w samochodach z silnikami Diesla...
- ja np. rozważałem również opcję z zasilaniem ON ale w moim przypadku przy wyborze rodzaju zasilania zadecydowały stosunkowo nieduże przebiegi roczne na poziomie 12-15 kkm przez co zwrot różnicy w cenie zakupu Dustera z silnikiem Diesla a benzynowym nastąpiłby po ok. 5 latach, tj. w chwili gdy hipotetycznie Dustera już bym nie posiadał lub przymierzałbym się do jego sprzedaży ponadto ja samochodem jeżdżę najczęściej sam lub maksymalnie z jednym pasażerem tak że miejsca na koło zapasowe wystarcza nawet przy wyjazdach turystycznych...
- różnych innych argumentów za i przeciw (każdy ma swoje) też by się jeszcze trochę znalazło i kto poszuka ten znajdzie...
Axia napisał/a:
Wątpię by ludzie jeżdżący na gazie respektowali takie przepisy. Nawet nie ze złej woli, a braku takiej wiedzy
- jeżeli masz na myśli respektowanie przepisów dot. wjazdu samochodów z instalacją gazową do parkingów podziemnych to warto by sprawdzić czy takie przepisy dot. przedmiotowego zakazu istnieją,
- podziemne garaże powinny spełniać normy gwarantujące właściwą ich wentylację a za taki stan rzeczy odpowiada właściciel/administrator garażu a nie kierowca, samo umieszczenie tabliczek (zakazu) przy wjazdach do takich garaży niekoniecznie musi być usankcjonowane stosownymi przepisami...
===============
powyższe nie oznacza, że jestem fanem LPG (paliwo jak każde inne) ale jeżeli w określonej sytuacji pewne względy przemawiają za takim rozwiązaniem i można coś na tym skorzystać to czemu nie, lepiej oszczędności spożytkować na coś przyjemniejszego niż na koszty zakupu paliwa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum