DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - jaki silnik wybrać?
Autor Wiadomość
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-08, 16:10   

kakus... nikt tu nie pała większą miłością do starych rozwiązań bardziej niż ty do dci.

Nowe nie zawsze znaczy lepsze, a druga rzecz, że producenci w większości teraz wprowadzają na rynek nie do końca sprawdzone rozwiązania i testują je twoim i moim kosztem.

Nie jest to regułą, ale np. w takim 1.4 TSI VW dożywotni łańcuszek potrafił w pierwszych egzemplarzach padać po 30tys. Trochę można się wkurzyć wywalając paredziesiąt tysięcy na nowy samochód i mając takie problemy. Żeby nie było, nie pałam ani miłością, ani nienawiścią do VW

I jak to jest, że mimo, że technika idzie do przodu i kiedyś taki VW miał silniki na łańcuchu rzeczywiście nie wymagającym wymiany to teraz takie buble się trafiają.
Jeśli raz się coś zrobiło dobrze, to jak za chwilę podobne rozwiązanie można spier...
_________________
www.veraco.pl
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-11-08, 18:02   

Nie pamiętam jak to wygląda w dCi, ale np. volkswagenowski 2.0 Tdi, podobnie jak Mazda 6 ma nienaprawialne wtryskiwacze czyli w razie usterki worek pieniędzy na plecy i do serwisu, a z kolei boshowskie naprawia się za 200-500zł, delphi ciut drożej.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-08, 18:58   

Wtryski Delphi elektromagnetyczne dla silników 1,5 dCi są naprawialne. Wprawdzie są wrażliwe na zanieczyszczenia ale spokojnie wytrzymują około 200 - 250 tys km tak więc nie jest źle. Warto wymieniać częściej filtr paliwa oraz raz na 6-7 lat sprawdzić czystość baku gdyż ewentualne zanieczyszczenia mogą uszkodzić nawet nowe wtryski.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-08, 19:35   

wiciu_r napisał/a:
Nie pamiętam jak to wygląda w dCi, ale np. volkswagenowski 2.0 Tdi, podobnie jak Mazda 6 ma nienaprawialne wtryskiwacze czyli w razie usterki worek pieniędzy na plecy i do serwisu, a z kolei boshowskie naprawia się za 200-500zł, delphi ciut drożej.

japońskie wtryski czyli Denso, stosowane są nie tylko w mazdach, używają ich także europejscy producenci. Są tak samo naprawialne jak Bosch czy Delphi. Problem w tym,że w przeciwieństwie do Boscha, Denso nie produkuje zestawów naprawczych ani części zamiennych. Być może robią coś takiego jedynie na rynek rodzimy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-08, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-08, 22:41   ekonomia

kakus napisał/a:
a co sie tyczy zwolenników ekonomii to przypomnę ..... że .... trcąc po 2 latach połowę wartości samochodu nowego .... jego zakup dla celów prywatnych jest z ekonomicznego punktu widzenia zupełnie nieekonomiczny .... :-D ...... co zapewne takze zostanie zanegowane .... chociaż większość ludzi kupuje właśnie używane auta ..... :lol:


Wydaje mi sie, ze wiekszosc z tych, ktorzy kupili nowa Dacke, wydali pieniadze po to, by miec swiety spokoj. Z tego powodu, ze u nas oszustw na rynku uzywanych samochodow jest mnostwo i dranie sa praktycznie bezkarni.
Na dalszym etapie odzywa sie jednak ekonomia. Osobiscie przy takim planie przebiegu i posiadania auta kupilbym model 1.6 i go zagazowal. Koszty eksploatacji powinny byc najnizsze, a jednoczesnie nie dziadujesz. Niemniej, wg. starej zasady: racja jest jak d.pa -> kazdy ma swoja 8-)
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-08, 22:47   

na stronach autocentrum pojawil sie artykul o Megance z nowym silnikiem 1.2 TCE
Poniewaz troche gadamy o silnikach tej serii, pozwole sobie podac sznurek
sznurek
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2012-11-08, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2012-11-10, 23:07   

Dar1962 napisał/a:
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.


Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.
_________________
MZ
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-12, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 00:14   

MZ000 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie

Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.

i co z tego???
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-11, 11:54   

MZ000 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do montażu LPG 1,6 nadaje się wręcz idealnie. W sytuacji gdy uznasz,że bardziej rozsądna ekonomicznie będzie instalacja gazowa - zawsze można będzie auto w nią doposażyć. W Lodgy miejsca na taką modyfikację jest aż nadto.


Miałbym wątpliwości. 1.6 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.

Czy lodgy ma na desce wskaźnik temperatury silnika?



a co z tego ze nie ma hydrauliki ???
to sie poprostu reguluje recznie i juz :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 13:44   

do tego zmierzało moje pytanie - nie ma żadnych przeszkód, aby w silniku, gdzie regulowane są ręcznie zawory, nie montować gazu - powtarzam - silnik 8v nadaje się do tego idealnie - nawet lepiej niż 16v, bo jest prostszy konstrukcyjnie - ergo? - mniej narażony na ewentualne awarie i przynajmniej teoretycznie można by bez większego ryzyka instalować w nim nawet II generację (mieszalnikową z elektroniczną regulacją składu mieszanki ), a więc dużo tańszą. Powtarzam- teoretycznie, bo stosowana obecnie IV generacja daje większe oszczędności w spalaniu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-11, 13:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-11, 21:46   

Pytnia do osob majacych instalacje IV gen w silniku 8 zaworowym: co ile trzeba regulowac i ile to kosztuje?
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-11-11, 22:59   

średnio co 15 kkm
ale u mnie coś ostatnio się wydłuża ten okres, bo po 15kkm od ostatniej regulacji nic sie nie dzieje...
wcześniej po ok 15 kkm spadały obroty na zimnym silniku po wcisnięciu sprzegła, co było sygnalem do regulacji.
ja zawsze staram się najpierw regulować a potem jadę na WYMIANĘ FILTRÓW LPG (wiem, że jakiś dziwny jestem bo wiekszość uzytkownków LPG zapomina o tym dołączając potem do grona pogromców instalacji LGP - że już nigdy... )

sama regulacja to koszt ok 50 zł
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-11, 23:03   

np w hondzie jazz, gdzie luz na popychaczach regulowany jest mechanicznie, regulacje powinno przeprowadzać się raz na 3o tys km i w nieautoryzowanym warsztacie specjalizującym się w tej marce kosztuje to około 200 PLN, więc w dacii z pewnością będzie taniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-11, 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-11-11, 23:04   

tylko nie piszcie mi o "kosztach" związanych w instalacją LPG, bo do tej pory wydałem 312 zl / 45 000 km (filtry, przeglądy grwarancyjne, droższy przegląd - różnica 60 zł, regulacja zaworów)

a odrobiłem 2500 zł za instalację plus 3400 zł jestem do przodu.
a LPG ma stanieć :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-11, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-12, 06:58   

jesli koszt regulacji zaworow jest tak tani, to faktycznie nie ma sprawy
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-12, 10:37   

Normy czasowe ASO podają 1,3 rbg - czyli np w warszawskim RRG wychodzi cennikowo właśnie ok 200 zł brutto.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-13, 02:17   

kakus napisał/a:
jak można mieć różne zdania na temat spalania .... to są fakty

Normalnie, co potem sam opisałeś - jednemu spali 7, a drugiemu 10 litrów. Jedno i drugie to fakty, a jednak różne <:


kakus napisał/a:
tańsze jest gorsze

Czasem gorsze, a czasem jednak wcale nie - ocena wielu spraw to kwestia subiektywna.


BoloSr napisał/a:
wedlug mnie ten 1.6 to pomylka w tym aucie

J.w. - wg mnie nie jest pomyłką i w mojej MCV-ce jestem z niego zadowolony.


mekintosz napisał/a:
powinny bazowo byc 1,6 16V

Jedyne, co naprawdę powinno być, to wybór.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-13, 02:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kapitan Żbik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-15, 19:23   

Zrobiłem jazdę próbną lodgy mocniejszym dieslem i dustern benzyną.
Trasa po mieście w takich samych warunkach na zimnym silniku Benzyna spalanie 13, diesel 6,5. W trasie (miałem logana) roznica pewnie byłaby mniejsza.
Do miasta zdecydowanie benzyna (cena zakupu i brak FAP) Na trasę diesel (elastyczność a zatem i bezpieczeństwo).
Do dużego samochodu jakim jest Lodgy 84 kuce to chyba za mało. Ja swoim loganem 1.4 z lpg praktycznie nie wyprzedałem. Teraz jeżdżę dieslem (i dwa razy mocniejszym) - trasa to przyjemność.
_________________
Always look at the bright side of life
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-11-15, 19:56   

Kapitan Żbik napisał/a:

Do miasta zdecydowanie benzyna (cena zakupu i brak FAP)

Do miasta także dobry jest diesel a FAP em nie ma co się przejmować w Daciach jest całkowicie bezobsługowy a i spalanie jest do zaakceptowania ;-)
Jazda w mieście tym silnikiem to sama przyjemność
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:14   

Kapitan Żbik napisał/a:
Do dużego samochodu jakim jest Lodgy 84 kuce to chyba za mało.
Eee tam dużego. 4,5m długości 1200kg, to mało :mrgreen: Jeździłem Lodgy z silnikiem benzynowym i daje radę. Chyba, że ktoś w 7 osób chce jeździć, to już inna rozmowa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:27   

Kapitan Żbik napisał/a:
Lodgy 84 kuce to chyba za mało

Dla jednych za mało, ale dla innych wcale nie - to nie jest parametr, który można wyznaczyć obiektywnie.

Zdroworozsądkowo można by co najwyżej uznać, że jeżeli z maksymalnym ładunkiem (wliczając przyczepę) potrafi się rozpędzić do prędkości autostradowej, to znaczy, że silnik nie jest za mały (;
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-11-17, 06:46   

Kapitan Żbik napisał/a:
Trasa po mieście w takich samych warunkach na zimnym silniku Benzyna spalanie 13, diesel 6,5. ................ .......................
Do miasta zdecydowanie benzyna


:mrgreen: ??????
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-11-18, 09:08   

piotrek400 napisał/a:
tylko nie piszcie mi o "kosztach" związanych w instalacją LPG, bo do tej pory wydałem 312 zl / 45 000 km (filtry, przeglądy grwarancyjne, droższy przegląd - różnica 60 zł, regulacja zaworów)

a odrobiłem 2500 zł za instalację plus 3400 zł jestem do przodu.
a LPG ma stanieć :)


Niezla oszczednosc
ale biorac pod uwage maly fakt o zakazie wjazdu na parkingi podziemne oraz do tuneli, i czasem problem za granica z gazem na stacjach to w sumie jak nie przeszkadza to niezle... oraz zmniejszonym bagaznikiem kolo zapasowe trzeba miec...

mnie zakup dci nad bezynka zwrocil sie po jakis 35 tys km a gaz nawet nie wchodzil w gre bo sie nie oplacalo.. i ze wzgledow napisanych wczesniej...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2012-11-18, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Axia 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 09 Sie 2012
Posty: 176
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-18, 11:19   

Szczerze? Wątpię by ludzie jeżdżący na gazie respektowali takie przepisy. Nawet nie ze złej woli, a braku takiej wiedzy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-18, 23:49   

wieza napisał/a:
ale biorac pod uwage maly fakt o zakazie wjazdu na parkingi podziemne oraz do tuneli, i czasem problem za granica z gazem na stacjach to w sumie jak nie przeszkadza to niezle... oraz zmniejszonym bagaznikiem kolo zapasowe trzeba miec...

- na temat "wyższości" poszczególnych rodzajów paliw nad innymi dyskusja trwała, trwa i trwać będzie...
- każdy przytoczony argument da się podważyć dlatego każdy wybiera to co wg niego jest w danej chwili/określonych okolicznościach najlepsze...
- argumenty o zakazie wjazdów do podziemnych parkingów czy o miejscu zajmowanym w bagażniku przez kolo zapasowe w samochodach z instalacją gazową równie łatwo podważych jak awaryjność dwumasy czy problemy z filtrem cząstek stałych, torbosprężarką itd... w samochodach z silnikami Diesla...
- ja np. rozważałem również opcję z zasilaniem ON ale w moim przypadku przy wyborze rodzaju zasilania zadecydowały stosunkowo nieduże przebiegi roczne na poziomie 12-15 kkm przez co zwrot różnicy w cenie zakupu Dustera z silnikiem Diesla a benzynowym nastąpiłby po ok. 5 latach, tj. w chwili gdy hipotetycznie Dustera już bym nie posiadał lub przymierzałbym się do jego sprzedaży ponadto ja samochodem jeżdżę najczęściej sam lub maksymalnie z jednym pasażerem tak że miejsca na koło zapasowe wystarcza nawet przy wyjazdach turystycznych...
- różnych innych argumentów za i przeciw (każdy ma swoje) też by się jeszcze trochę znalazło i kto poszuka ten znajdzie...
Axia napisał/a:
Wątpię by ludzie jeżdżący na gazie respektowali takie przepisy. Nawet nie ze złej woli, a braku takiej wiedzy

- jeżeli masz na myśli respektowanie przepisów dot. wjazdu samochodów z instalacją gazową do parkingów podziemnych to warto by sprawdzić czy takie przepisy dot. przedmiotowego zakazu istnieją,
- podziemne garaże powinny spełniać normy gwarantujące właściwą ich wentylację a za taki stan rzeczy odpowiada właściciel/administrator garażu a nie kierowca, samo umieszczenie tabliczek (zakazu) przy wjazdach do takich garaży niekoniecznie musi być usankcjonowane stosownymi przepisami...
===============
powyższe nie oznacza, że jestem fanem LPG (paliwo jak każde inne) ale jeżeli w określonej sytuacji pewne względy przemawiają za takim rozwiązaniem i można coś na tym skorzystać to czemu nie, lepiej oszczędności spożytkować na coś przyjemniejszego niż na koszty zakupu paliwa...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne