nie wiem tylko, jak chcesz je zamontować - mają 70 mm średnicy, światła przeciwmgłowe mają 90 mm
A to akurat mało przeszkadza - jeden z dusterowców zamontował podobne w miejscu przeciwmgłowym bez wycinania otworów w zderzaku: http://www.daciaklub.pl/f...p=102854#102854
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-23, 23:19, w całości zmieniany 1 raz
A z podobnego tematu, jest wiele opinii,,
Ze Ledy Philipsa 4ki (te montowane do DD fabrycznie chyba w Belgii) sieja po instalacji i zaklocaja radio - czy można to jakoś podlaczyc tak, żeby nie byli takiej możliwości? Jakieś diody/filtry? A może jest sprawdzony inny model swiatel/sterownika który na pewno nie ma problemu?
ja dziś upolowałem w Legnicy takiego dustera z ledami jak na zdjeciach ponizej--wygladalo to na robote aso gdyz było idealnie spasowane i sama jakosc swiecenia była super
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-02, 21:25
bossboss napisał/a:
ja dziś upolowałem w Legnicy takiego dustera z ledami jak na zdjeciach ponizej--wygladalo to na robote aso gdyz było idealnie spasowane i sama jakosc swiecenia była super
Jak widać, zlecenie montażu ASO nie gwarantuje montażu spełniającego wymagania przepisów. :)
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-05, 09:02
RnR napisał/a:
A z podobnego tematu, jest wiele opinii,,
Ze Ledy Philipsa 4ki (te montowane do DD fabrycznie chyba w Belgii) sieja po instalacji i zaklocaja radio - czy można to jakoś podlaczyc tak, żeby nie byli takiej możliwości? Jakieś diody/filtry? A może jest sprawdzony inny model swiatel/sterownika który na pewno nie ma problemu?
Ja mam ledy Philipsa 4ki (DayLight4) już prawie rok, nie zaobserwowałem ani jednego przypadku zakłócania radia (mam fabryczne).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-05, 18:52
Fabryczne czyli montowane w ASO ? Czyli zgodnie z instrukcja,bezposrednio + i - do akumulatora oraz kebelek do pozycyjnych czy innaczej ?
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-06, 05:43
mekintosz napisał/a:
Fabryczne czyli montowane w ASO ? Czyli zgodnie z instrukcja,bezposrednio + i - do akumulatora oraz kebelek do pozycyjnych czy innaczej ?
Radio fabryczne montowane w fabryce (to był pakiet klima + kierownica skóra + radio blaupunkt).
Ledy podłączone zgodnie z instrukcją (+ i - do akumulatora, kabelek do pozycyjnych po stronie kierowcy). Muduł sterowania ledami mam przypięty opaskami do linki regulacji świateł i znajduje się bezpośrednio nad skrzynką bezpieczników - na forum wkleiłem kiedyś zdjęcie.
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2012-12-06, 05:47, w całości zmieniany 2 razy
Ciekawe - sam bylem swiadkiem gdy ktos oddawal te ledy w Norauto wlasnie z powodu siania - no i na ceneo jest ponad 20 opini i wiekszosc narzeka: http://www.ceneo.pl/10963989#tab=reviews moze byly jakies trefne serie?
_________________
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-14, 14:34
Większość z tych narzekań wynika z braku wiedzy na temat zasady działania automatu (w tym przypadku nie tylko Philipsa, ale wszystkich), który mierzy napięcie w układzie elektrycznym auta. Jeśli napięcie przekroczy określony próg (uruchomienie auta) ledy zapalają się, gasną gdy napięcie spadnie poniżej określonego progu (oczywiście nie dotyczy to wyłączenia po włączeniu pozycyjnych, gdyż odpowiada za to przekaźnik) przez pewien czas.
Rozwiązanie to ma oczywistą wadę - jeśli mamy niesprawny regulator napięcia, to światła w trakcie jazdy mogą się nie palić. - Jeśli w aucie występuje takie zjawisko (czyli auto nie jest sprawne pod względem elektrycznym), to serwis poleca podpięcie pod stacyjkę a nie akumulator i wtedy nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2012-12-14, 14:39, w całości zmieniany 2 razy
Przeczytałem dzielnie wszystkie strony postów w tym wątku i ostatecznie nie wiem jak to jest ze światłami do jazdy dziennej montowanymi jako paski (np Philips DayLight). Chodzi mi konkretnie o Duster'a i te nieszczęsne 40cm? Z obrazków dostępnych na oficjalnych stronach Dacii wynika że są montowane skrajnie po bokach na dolnym grillu. Czy to jest poprawnie i zgodnie z przepisami? Pytam bo z przeczytanych treści wynika że jednak będzie więcej niż 40cm.
z przeczytanych treści wynika że jednak będzie więcej niż 40cm.
No bo będzie więcej - tyle, że producent najwyraźniej kieruje się już ostatnią wersję regulaminu EKG ONZ, gdzie ten wymóg zniesiono i wystarcza zachowanie 60 cm odstępu pomiędzy lampami.
Nie mamy ostatecznej wykładni prawnej, ale w tej sytuacji ryzyko dla tak montującego światła dzienne właściciela dustera wydaje się minimalne i dążące do zera (:
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-27, 20:22
kruczek111 napisał/a:
i te nieszczęsne 40cm? Z obrazków dostępnych na oficjalnych stronach Dacii wynika że są montowane skrajnie po bokach na dolnym grillu. Czy to jest poprawnie i zgodnie z przepisami? Pytam bo z przeczytanych treści wynika że jednak będzie więcej niż 40cm.
Jestem po badaniu technicznym (pierwsze po trzech latach) - światła dzienne przeszły bez echa, diagnosta sprawdził tylko czy zapalają sie i gasną zgodnie z przepisami.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-12-28, 10:39
Światła przy krzywiznach zderzaków np. Sandero są bezsensowne. Po montażu będą świecić na wszystkie strony, ale nie tam gdzie powinny czyli do przodu. Jakaś tam regulacja soczewki niczego nie załatwi. Swego czasy zastanawiałem się nad oryginałem Hella i tam przy montażu trzeba by było dosłownie każde światełko ustawiać, dlatego dałem sobie spokój.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-12-28, 11:53
krakry1 napisał/a:
Światła przy krzywiznach zderzaków np. Sandero są bezsensowne. Po montażu będą świecić na wszystkie strony, ale nie tam gdzie powinny czyli do przodu. Jakaś tam regulacja soczewki niczego nie załatwi. Swego czasy zastanawiałem się nad oryginałem Hella i tam przy montażu trzeba by było dosłownie każde światełko ustawiać, dlatego dałem sobie spokój.
W sumie mają z założenia świecić w dzień tak by widoczne było auto na którym są zamontowane (nie mają przeciez oświetlać drogi) i nawet dobrze, że będą świecic na wszystkie strony bo szczęśliwy posiadacz będzie widoczny równiez z boku:)))
Jedno ze światełek mozna se nawet we drzwiach zamontować jako obrysowe:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-12-28, 11:56, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-12-28, 12:59
tomala72 napisał/a:
W sumie mają z założenia świecić w dzień tak by widoczne było auto na którym są zamontowane (nie mają przeciez oświetlać drogi) i nawet dobrze, że będą świecic na wszystkie strony bo szczęśliwy posiadacz będzie widoczny równiez z boku:)))
Jedno ze światełek mozna se nawet we drzwiach zamontować jako obrysowe:)
I tu się z Tobą nie zgodzę. Przy takim montażu widać z naprzeciwka jedynie niektóre światełka, co drastycznie zmniejsza widoczność Twojego auta dla innych użytkowników drogi (i jest niebezpieczne dla Ciebie). Widzę codziennie mnóstwo aut z niewłaściwie zamontowanymi dziennymi. Np. z daleka widzę jedynie część jednego światła np. lewego (lub nic), a jak go mijam widzę dopiero całe światło lewe, a prawego w ogóle nie mam szans zobaczyć, bo świeci sobie pięknie w kierunku pobocza. Podejrzewam, a nawet jestem pewien, że takie montowanie jest niezgodne z prawem, tylko jak na razie tego raczej nikt nie sprawdza, podobnie jak rozstawu montowanych dziennych (tu też występują różne cuda). Powierzchnia świecenia dla jednego światła dziennego ma wynosić co najmniej 20 cm kw., jak się je poustawia pod różnym (niewłaściwym) kątem można zapomnieć o spełnieniu tego wymogu. Ja swoje dzienne mam w miejscu po halogenach i moje auto jest widoczne z bardzo daleka (wiadomo jest właściwy kąt położenia świateł). Z tego powodu wiem, że widzą mnie inni i chyba to (moje bezpieczeństwo) jest tu najważniejsze (no i oczywiście nie zmieniam często żarówek H4 i innych ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum