Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 22:22
relacjonujemy - jak mniemam - nie do końca o to samo - ty sukces i rozwiązanie tajemnicy słynnego trójkąta bermudzkiego, ja katastrofę drogową ramek w efekcie zbyt blisko zaparkowanych ramion w następstwie błędu czynnika ludzkiego, który ktoś łatwo może powtórzyć, przed czym przestrzegam potomnych. Okazuje się,że rozwiązania najprostsze nie są wcale takie oczywiste, koło też wymyślono na różnych kontynentach i w różnym czasie niezależnie, wcale od siebie nawzajem nie ściągając (szpiegostwo przemysłowe było zapewne jeszcze powijakach) więc ironia i sarkazm są tym bardziej zbędne i pozbawione racjonalnych podstaw
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 22:41, w całości zmieniany 9 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 23:58
Przy okazji dodam, że w Sandero 2009 r. producent zastosował nie łamiące się ramiona wycieraczek, co w standardowym fabrycznym ustawieniu skutecznie uniemożliwia ich podniesienie celem np odśnieżenia szyby bez rysowania klapy silnika. Jedynym ratunkiem jest przekręcenie o ząbek lub dwa na wieloklinie.
Myślę,że udało mi się rozwiązać problem zacieku z trójkącika po pracy wycieraczek. Fabryczne wymiary wycieraczek to kierowcy 550 mm a pasażera 500 ,przy pracy wycieraczek zostawał trójkąt z którego robił się zaciek , bok zostający miał około 2,5-3 cm długości
Rozwiązanie
Wymieniłem wycieraczkę kierowcy na długość 600mm i temat praktycznie zniknął, pozostaje 2- 3 mm, spróbuję skasować całkowicie poprzez wymianę wycieraczki pasażera na długość 480 mm lub przestawienie wycieraczki o 1 ząbek na osi jak zrobi się cieplej
Przecież mimo nieco innych ramion wszystko jest w sumie tak samo - więc i takie same są rozwiązania tego problemu...
teoretycznie tak tylko oszczędziłem innym użytkownikom sandero II eksperymentów (które sam przeprowadziłem) czy założyć długość 580 ,600,620 podając konkretne rozwiązanie
IMHO takie fora właśnie do tego służą użytkownikom , że jeżeli ktoś znajdzie konkretne rozwiązywanie to się dzieli nim, bo teoria nie zawsze się sprawdzi w praktyce
Ależ ja nie krytykuję, to zawsze przydatne i zgadza się, że o to chodzi (: - wskazałem tylko temat, gdzie już omawialiśmy sprawę, żebyś nie wywarzał otwartych drzwi, gdybyś go nie znał...
temat doskonale znam bo focusie MK1( którym jeździłem 11 lat) ten trójkąt jest jeszcze większy i tam nie ma tak prostego rozwiązania jak wymiana jednej wycieraczki
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-17, 02:37
Czyli nadal producent nie wyciaga wnioskow z poprzedniej wersji pojazdu. Mozna chyba na etapie projektowania tak dobrac długość oraz kąty ramion by zniwelować ten trójkąt. Kolejne osoby beda walczyc z tym zjawiskiem w nowym Sandero ;-(
PS> Pewnie w Clio jest cacy
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-02-17, 02:37, w całości zmieniany 1 raz
Patrząc na cenę za niewiele drożej kupisz na allegro wycieraczki VALEO
Nie wiem, może miałem pecha albo coś, ale kiedyś zakupiłem sobie piękne wycieraczki VALEO, drogie jak cho*era :) problem w tym że się rozpadły po 4/5 miesiącach, guma zaczęła odłazić od reszty :) teraz się przerzuciłem na wycieraczki z marketów i nie narzekam, śnieg, mróz, deszcz nic im nie straszne ;)
Ostatnio zmieniony przez art 2013-02-18, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-13, 17:51
Ponieważ fabryczne wycieraczki do Lodgy to jakiś paździerz (oryginalny rozmiar 22 i 16 cali), zmieniłem je na biedronkowe płaskie po dyszce za sztukę:
http://tugazetka.pl/biedr...owe,wycieraczki
Dłuższa 22 cale ale można dać dłuższą (23 lub nawet24) tyle że 22 jest najdłuższa od tego producenta.
Krótsza 17 cali jest optymalna i dłuższa już się nie zmieści bez kolizji z brzegiem szyby.
Zdecydowanie lepiej zbierają i są cichsze
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-05-14, 05:44, w całości zmieniany 1 raz
Witam totalnie nie znam się w tym temacie a wycieraczki w dustarze mają okrągły rok więc wypadało by je zmienić . Poprosił bym o propozycje konkretnych modeli z długością (a link na allegro w ogóle był by super ) .
Myślę że do 100 zł za komplet można dostać coś porządnego .
Mam teraz fabryczne wycieraczki i są za krótkie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-22, 23:51
temat opisano już dość dokładnie. warto poszukać. Przednie standardowe wycieraczki mają po 50 cm. Proponuję zaopatrzyć się w zwykłe ramkowe (są tańsze niż bezramkowe - myślę tu o produktach markowych - i na szybie DD dobrze się spisują, Bosch robi niezłe) 60 cm kierowcy i 55 pasażera. Poprawimy w ten sposób powierzchnię wycierania i przed oczami nie będzie irytującego nie wytartego trójkąta. Przy nadwymiarowej długości ramek należy zwrócić uwagę aby w spoczynku nie moża ich było przełożyć i żeby ich końce zachodziły na siebie, bo po uruchomieniu pogną się zarówno ramki jak i ramiona
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-22, 23:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum