Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 21:48   

@bobo100: Jeśli auto ma 8 lat, to tak jak pisze Boogie - w zasadzie nie ma co oszczędzać, bo pompa i tak będzie pewnie do wymiany przed następną wymianą paska. A że nie można go montować ponownie po demontażu, to jej wymiana i tak wymusi wcześniejszą wymianę paska.

No chyba że masz żyłkę hazardzisty - w końcu istnieje prawdopodobieństwo, że pompa dojedzie do następnej planowej wymiany paska... (;
 
bobo100 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 23:20   

Miałem na myśli jakby mechanik powiedział że nie trzeba.
Wymienię komplet na częściach zakupionych przez mechanika będzie pewność że jak pasek się zerwie lub pompa padnie to oni zakupili tandetę i na ich koszt pójdzie ewentualna naprawa.

Dziękuję za odpowiedź, a dla wyjaśnienia dodam że prawo jazdy w ręku mam od trzech tygodni, Logan to moje pierwsze auto zakupione tydzień temu jeszcze nie zdążyłem go przerejestrować, a trzeba ogarnąć jakie przeglądy i kiedy wykonać.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-01-28, 06:25   

Bierz wszystkie "graty" u mechanika. Kolega ostatnio zmieniał rozrząd w Oplu Omedze 2.0 16V. Mechanik dał swoje części. Po przejechaniu ok. 500 km. ukręciła się śruba mocowania napinacza paska rozrządu i cały rozrząd z zaworami poszedł w drobny mak. Naprawa trwała co prawda tydzień, ale wszystkie koszta ponosił zakład mechaniczny. Tak więc rozrząd+ pompa wody i materiały mechanika. Tak dla BHP.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-01-28, 08:39   

Piotrek721015 napisał/a:
ukręciła się śruba mocowania napinacza paska rozrządu


Jak ją przekręcił - dociągnął wcześniej za mocno to jest jego wina i powinien jeszcze zapłacić odszkodowanie za pozostałe uszkodzenia, a nie tylko pokryć koszty części. To samo jest z paskiem. Zrób za duży naciąg to masz 99% szans, że pęknie.

Nie którzy dokręcają na chama nie zważając jaka jest siła dokręcania poszczególnych śrub. Jak zrobisz to z głową to nie ma szans na awarię.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-01-28, 09:54   

Marek1603 napisał/a:
Jak ją przekręcił - dociągnął wcześniej za mocno to jest jego wina

Dlatego też zlecam wykonywanie takich remontów mechanikowi z jego materiałami, żeby nie było później "spychologi".
 
Tomash88 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-29, 11:52   

Akurat na czym, ale na rozrządzie to nie warto oszczędzać! Ja robię u siebie w mieście w serwisie, w którym kupiłem auto (Uni Car). Zawsze to jakaś pewność, że Ci nie spartaczą roboty. Znajomy kiedyś miał taką sytuację, że chciał oszczędzić i kupił rozrząd z jakąś wadą. Początkowo zwalał winę na mechanika, ale rzeczoznawca uznał, że ten robotę zrobił dobrze i teraz może mieć pretensje tylko do siebie.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-09, 09:00   

Kilka tygodni temu zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Szukałem miejsc wycieku, objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą lecz nic nie znalazłem. Sądziełm, że może parownik LPG nawala ale nic. Sucho. Zwaliłem winę na odparowanie wody :) (bo długo juz nie zagladałem pod maskę).

Uzupełniłem płyn.

Dzisiaj biorąc kolejny raz auto od żony zajrzałem pod maskę i znowu płynu ubyło. Znalazłem wyciek po lewej stronie silnika, przy pasku od alternatora. Stawiam na awarię pompy chłodzącej, której nie wymieniałem przy wymianie rozrządu przy stanie 97kkm (ponad 40kkm temu - wiec płaczu nie ma bo i tak za 3 - 4 miechy rozrząd poszedłby do wymiany).

Jednak zastanawiam się czy jeszcze tydzień można "spokojnie" pojeździć, bo mechanik na termin za tydzień i trzeba jakoś przetrwać ten czas. Oczywiście wiem co grozi awarią pompy i nie chodzi o dolanie płynu, lecz chciałem spytać czy ktoś miał podobny przypadek i czy nie skończyło sie to zerwaniem paska?

Nie pisze by mnie ktoś ganił po prostu chciałem sie dopytać :->
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-09, 12:08   

piotrek400 napisał/a:
bo i tak za 3 - 4 miechy rozrząd poszedłby do wymiany).


Właśnie to by było za 3 -4 miesiące, a nie teraz i nerwówa czy da się jeździć. Sam więc widzisz że nie opłaca się oszczędzać 100zł max na pompę i niech to będzie przestrogą dla innych.

Wracając do pytania.
Z paskiem i rozrządem nie powinno się raczej nic stać. Gorzej jak masz rozgrzane auto i ucieknie płyn do poziomu wycieku. Wtedy nie ma co odprowadzać temperatury.

Już widzę przykłady typu maluch jest chłodzony powietrzem. Tylko ze maluch ma inną budowę silnika przystosowaną właśnie do chłodzenia powietrzem, dwa cylindry i zaledwie 24koniki o ile dobrze pamiętam.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-09, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-02-09, 12:45   

ok. dzięki za info!
jesli chodzi o wymiane to zawsze wole oryginał dotrzeć niż zamiennik zakładać :) ile to się nasłuchałem o pompach z "plastikowymi" łopatkami...
w moim przypadku duzej straty (oby) nie ma bo 40 tyś. zrobione ale racje przyznaję.
jak wymienię to dam znać co z pompą się stało.
pozdrawiam!
_________________

 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-17, 12:23   Kiedy rozrząd w MCV 1,6 benzyna

Zastanawiam się na kupnem Logana MCV z silnikiem 1,6 benzyna i nurtuje mnie pytanie przy jakim przebiegu trzeba zrobić/wymienić rozrząd?
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-17, 12:30   

8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-17, 12:46   

Jak kupisz używkę to możesz sprawdzić w serwisie Renault czy wogóle była robiona wymiana paska rozrządu. Jeżeli sprzedawca stwierdzi, że wymienił w niezależnym warsztacie, to wymieniłbym jednak zaraz po kupnie dla świętego spokoju
_________________

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-17, 12:49   

laisar napisał/a:
, 16v: 120 tys. / 5 lat


ja bym nawet zalecał co 90 tys./5lat ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-17, 13:40   

laisar napisał/a:
8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.


Informacje, które podaje sprzedawca to: Rodzaj paliwa: benzyna, silnik: 1598 cm3; (Moc 87 KM / 64 kW)
Czy po tym wiadomo ile to v, 8 czy 16?

Pozdrawiam
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-17, 13:43   

Ircys napisał/a:
laisar napisał/a:
8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.


Informacje, które podaje sprzedawca to: Rodzaj paliwa: benzyna, silnik: 1598 cm3; (Moc 87 KM / 64 kW)
Czy po tym wiadomo ile to v, 8 czy 16?

Pozdrawiam


to jest 8V ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-17, 13:43   

Wiadomo - 8v ma 90/87/84 KM (zależy kto, jak i kiedy liczy), a 16v ok. 105 KM.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-17, 23:22   

http://www.daciaklub.pl/f...p=158760#158760
Szajfus napisał/a:
smarem teflonowym smarowałem pasek rozrządu - jedyna opcja przedłużenia życia tego paska

Hmm, słyszałem już legendy o czyszczeniu pampersów, ale to jest jakaś nowość - dlaczego w ogóle miałoby się grać w taką rosyjską ruletkę silnikiem i próbować przedłużać? Bo o niedożywających planowego przebiegu paskach akurat w daciach chyba nie słyszałem ani razu. To bardzo ważna część, jej awaria ma bardzo poważne skutki, a nie jest bardzo droga - więc ewentualne skąpienie na wymianę jej w przewidzianym czasie uważałbym za bardzo, bardzo, bardzo nierozsądne... :shock:
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-18, 12:35   

Mariusz napisał/a:
Jeżeli sprzedawca stwierdzi, że wymienił w niezależnym warsztacie, to wymieniłbym jednak zaraz po kupnie dla świętego spokoju

Chyba, że np. ma to udokumentowane fakturą, wpisem do książki przeglądów itd.
_________________
Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-18, 13:25   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=158760#158760
Szajfus napisał/a:
smarem teflonowym smarowałem pasek rozrządu - jedyna opcja przedłużenia życia tego paska

Hmm, słyszałem już legendy o czyszczeniu pampersów, ale to jest jakaś nowość - dlaczego w ogóle miałoby się grać w taką rosyjską ruletkę silnikiem i próbować przedłużać? Bo o niedożywających planowego przebiegu paskach akurat w daciach chyba nie słyszałem ani razu. To bardzo ważna część, jej awaria ma bardzo poważne skutki, a nie jest bardzo droga - więc ewentualne skąpienie na wymianę jej w przewidzianym czasie uważałbym za bardzo, bardzo, bardzo nierozsądne... :shock:


Nie nakłaniam bynajmniej nikogo do oszczędności przy wymianie paska rozrządu.
Zawsze w posiadanym Fiacie Siena wymieniałem go tylko w ASO ze względu na gwarancję - chociaż auto ma 15 lat ale i na użyte dobrej jakości materiały. Koszt wymiany kompletnego rozrządu to obecnie 30% ceny mojego wozidełka.
Moją intencją było jedynie zabezpieczenie się przed zerwaniem tego paska poprzez jego łatwiejszą pracę i mniejsze opory w czasie pracy. ZE względu na to że jest to smar suchy nie wchodzi on negatywnie w reakcję z gumą a na załączonej instrukcji polecają go do pasów transmisyjnych.
Zresztą w Sienie początkowo producent zakładał żywotność paska na 120 tyś lub 5 lat.
Potem Fiat Auto Poland wycofywał się z tego i zalecał wymianę co 80 tysięcy lub 5 lat.
Na forach pisali użytkownicy opisujący zerwanie się tego paska po 55 tysiącach.
Także nie mam na celu zachęcanie do oszczędności na wymianie paska,smarowanie go suchym smarem traktuje tylko jakie dodatkowe zabezpieczenie przed właśnie takim nieprzewidywalnym zerwaniem paska w samochodzie w którym takie przypadki miały miejsce.
Także nieprecyzyjnie wyraziłem się pisząc o " przedłużeniu żywotności" , a propos Pampersów to właśnie jestem na etapie oduczania dziecka korzystania z nich :)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-02-19, 09:25 ]
O odzwyczajaniu: http://www.daciaklub.pl/f...p=158912#158912.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-02-19, 06:57   

laisar napisał/a:
8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.
< 7/2011 < 8v: 80000/6 , 16V: 120000/6
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2013-02-19, 06:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-19, 08:12   

@eastcowboy: Danke! [:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-19, 09:24   

Szajfus napisał/a:
Moją intencją było jedynie zabezpieczenie się przed zerwaniem tego paska poprzez jego łatwiejszą pracę i mniejsze opory w czasie pracy

Anochybażetak (: - aczkolwiek z racji braku nawet pojedynczych doniesień o zerwaniu się paska w daciach jest to chyba jednak raczej bardzo mocne dmuchanie na i tak bardzo zimne... (((;
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-20, 14:50   

maciek napisał/a:
Ircys napisał/a:
laisar napisał/a:
8v: co 90 tys. km albo co 4 lata, 16v: 120 tys. / 5 lat - zależy co nadejdzie pierwsze, czas czy przebieg.


Informacje, które podaje sprzedawca to: Rodzaj paliwa: benzyna, silnik: 1598 cm3; (Moc 87 KM / 64 kW)
Czy po tym wiadomo ile to v, 8 czy 16?

Pozdrawiam


to jest 8V ;-)


Dziękuję za informacje.
Zastanawiam się, więc czy nie lepiej szukać silnika 16v. Czy możecie mi doradzić?
Może gdzieś można na ten temat poczytać, tylko zaznaczam - jestem laikiem w tym temacie, więc do mnie trzeba mówić "prostymi zdaniami"? :)
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 15:01   

Ircys napisał/a:
Czy możecie mi doradzić?

Nie bardzo - bo nie wiemy w jaki sposób lubisz jeździć... (:

Dlatego nie ma się co sugerować teorią, tylko należy się po prostu przejechać obiema wersjami.

...Ale tak bardzo, bardzo w skrócie:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2132

8v ociupinkę lepiej jeździ poniżej 50 km/h

16v ociupinkę lepiej jeździ powyżej 100 km/h

Ale jak się tego nie wie, to można nie zauważyć w czasie jazdy (;
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-20, 16:09   

Wykresy z linka oczywiście nic mi nie mówią - mówiłem, że jestem laikiem :)
Co do przetestowania to właśnie jestem po jeździe Logankiem 8v i silnik był baaaardzo słaby. Tzn. przy 70km/h cisnę gaz, a autko wooooolniutko sobie przyspiesza. Z takim zrywem to nie wyprzedzę żadnej zawalidrogi:) Faktycznie chyba jeszcze spróbuję przejechać się 16v.
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne