Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
[francuskie.pl] Dacia opłaca się francuskim fabrykom
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-18, 16:22   [francuskie.pl] Dacia opłaca się francuskim fabrykom

ciekawostka

Dacia opłaca się francuskim fabrykom

i po raz kolejny zastanawiam się który sprzedajny skur….yn polityk uniemożliwił produkcję innych marek w Polsce… :(
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-06-18, 19:15   Re: [francuskie.pl] Dacia opłaca się francuskim fabrykom

zdzisiu27 napisał/a:
który sprzedajny skur….yn polityk uniemożliwił produkcję innych marek w Polsce… :(


Szczerze? Podejrzewam, że żaden. Po pierwsze, o ile dobrze pamiętam to KIA jak miała robić w Polsce to dała jakieś chore warunki (a po co sprowadzać ich na siłę?). Próbować sprowadzić kogoś na FSO może być bardzo trudno ze względu na lokalizację na drogim gruncie o trudnej komunikacji (wyłączenie z ruchu ciężarówek w Warszawie w określonych godzinach). Generalnie to lepiej/łatwiej byłoby promować jakiegoś przedsiębiorcę z PL, który miałby jakiekolwiek najbledsze pojęcie o motoryzacji, ale Ci stąd wyjechali. Ciekawe jest to, że w trzydziestu-kilkumilionowym kraju nikt nie potrafił poprawić silnika od Malucha... przez 30 lat. Witamy w Polsce.
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-06-18, 19:47   

Cytat:
Tutejsze media podkreślają, że Polska przegrała głównie ze względu na słabą infrastrukturę i droższą siłę roboczą. Nieoficjalnie mówi się też, że Koreańczycy bali się silnych związków zawodowych w Polsce.

Jeśli już mówimy o chorobach to raczej tutaj zadecydowała ta pod nazwą "zwionzkofcy".
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-18, 21:01   

@radzio bo wyobraźmy sobie że za jakiś czas doszłoby do tego do czego dochodziło w wielu polskich fabrykach czy dużych zakładach pracy czyli do podziału na spółki które dziel się na kolejne spółki i ludzi do pracy coraz mniej a prezesów coraz więcej i to za zgoda związkóf zawodowych :D. Tym oto sposobem zniknęło już kilka firm z rynku. A do tego dochodzi teraz jakiś absurd w stylu łączenia się spółek w konsorcja (budowlanka) aby wygrać jakiś przetarg - zobacz taki erbud. A tak naprawdę pracują firmy jednoosobowe pan zenek bud itd itd :( najlepiej 24h/dobę.

Faktem jest że przykro iż w kraju który miał pewną historię motoryzacyjną nie zostało wiele. Cieszyć powinien jednak fakt iż chociaż w Gliwicach jakoś to funkcjonuje jako Opel i Fiat. Nie wiem jak jest ze Skodą i VW w Poznaniu.

No i na koniec chyba nasza ego. Polonez? Nie Golf czy Passat o to są fury :).
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-06-18, 21:11   

d3mol3k napisał/a:
Faktem jest że przykro iż w kraju który miał pewną historię motoryzacyjną nie zostało wiele. Cieszyć powinien jednak fakt iż chociaż w Gliwicach jakoś to funkcjonuje jako Opel i Fiat. Nie wiem jak jest ze Skodą i VW w Poznaniu.

Wiele to nie zostało prawie z każdej gałęzi przemysłu, nie tylko z motoryzacji. No ale tutaj należą się podziękowania styropianowcom.
A w Fiacie to średnio funkcjonuje bo na początku roku zwolnili prawie 1500 osób w samym Fiacie i z drugie tyle u kooperantów. Włosi wolą montować u siebie pomimo wyższych kosztów, ale wolą dać pracę swoim niż obcym (Polakom).
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-06-18, 21:23   

radzio napisał/a:
Włosi wolą montować u siebie pomimo wyższych kosztów, ale wolą dać pracę swoim niż obcym (Polakom).

Dziwisz im się?

Co do polskiej motoryzacji - O czym wy mówicie? Warszawa była na radzieckiej licencji. Syrena to była polska produkcja, ale na dwusuwie i wgl raczej marna. A później to już równia pochyła. Fiaty 125 i 126, Polonez będący dużym fiatem przeprojektowanym przez Giorgetto Giugiaro... Chyba tyle. Wróć, zapomniałem o FSO Matizie i Lanosie produkowanych na licencji. Lanos to chyba najlepszy wytwór polskiej motoryzacji.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-18, 21:26   

d3mol3k napisał/a:
Nie wiem jak jest ze Skodą i VW w Poznaniu.
raczej dobrze, skoro rozbudowują zakład w Antoninku(było referendum w sprawie włączenia jednej ulicy do zakładu (konieczne do rozbudowy fabryki) - mieszkańcy zgodzili się jeździć okrężną drogą)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-06-18, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 350
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-06-19, 09:19   

Problem leży w naszym - narodowym - ego. Ludzie nie chcą nowych Polonezów, Syren czy Warszaw, bo kojarzą im się tylko ze stojącymi na poboczach, awaryjnymi dinozaurami. Choć istotnie Syreny wymagały troski (tak jak i Mikrus), to 125p i Polonezy dawały sobie radę w SWOICH czasach. Przecież nikt normalny nie wznowiłby produkcji auta RWD konstrukcyjnie tkwiącego w latach 50/60 - zresztą przepisy skutecznie by to zablokowały. Te auta były DOBRE w SWOICH czasach.
Nawet jeśli mówimy o ostatnich "phase" Polonezów, tj. MR93 i Plusy, to nie ukrywajmy, że da się nimi jeszcze swobodnie jeździć, ale też widać jak wiele się zmieniło w motoryzacji. Żaden samochód zachodniej (i wschodniej też) produkcji z końcówki lat 80 a już na pewno lat 90-tych nie jest RWD (mówię o autach klasy popularnej, a nie o niszowych konstrukcjach). To po prostu jest droższe w produkcji.

Ale ego to nie tylko niechęć do jeżdżenia czymś o swojskiej nazwie i rodowodzie. Prawdziwym problemem jest ego ludzi mających władzę i coś do powiedzenia w różnych przedsiębiorstwach. Niestety większość z nich chce ustawić tylko siebie na kilka dekad do przodu, ale kosztem tysięcy (setek tysięcy) ludzi. To dotyczy nie tyle przemysłu moto, co całego krajowego. I scenariusz zawsze jest ten sam: firma państwowa prężnie działająca bierze duży kredyt, modernizacja, a potem nagle upadłość i likwidacja, zwolnienia, a firma przechodzi pod obcy kapitał za grosze... Przykłady? Tapety Gnaszyn S.A. (które przez prawie 30 lat pracowały na maszynach z lat 50-tych, a potem tuż przed upadkiem kupiły nowoczesne angielskie maszyny, które potem trafiły... na Białoruś), Łucznik (sprzedane za śmieszne pieniądze) czy też ostatnio fabryka łożysk....

A Francuzom gratuluję sprytu w biznesie. Działają w aliansie z Nissanem już ponad dekadę i obie firmy tylko rosną... Może mają oni duże ego, ale pilnują tego, co swoje.
_________________
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-06-19, 09:40   

yadoctor napisał/a:
Co do polskiej motoryzacji - O czym wy mówicie? Warszawa była na radzieckiej licencji. Syrena to była polska produkcja, ale na dwusuwie i wgl raczej marna. A później to już równia pochyła. Fiaty 125 i 126, Polonez będący dużym fiatem przeprojektowanym przez Giorgetto Giugiaro... Chyba tyle. Wróć, zapomniałem o FSO Matizie i Lanosie produkowanych na licencji. Lanos to chyba najlepszy wytwór polskiej motoryzacji.

Oj panie ładny.... motoryzacyjna myśl techniczna w Polsce działała prężnie. Zobaczcie ile prototypów - nierzadko będącymi nowatorskimi konstrukcjami nie przeszło przez ideologiczną selekcję. Syrena Sport, Syrena Bus, Syrena 110 (jeden z pierwszych hatchbacków), Warszawa 210, Meduza, Smyk, Ogar, Wars, Beskid - były przecież 100% polskimi konstrukcjami rewelacyjnymi jak na owe czasy. Tyle, że na "górze" zadecydowano, że "nie, bo....... (i tu jakiś argument padał)".
Fiat 125 był jak dla mnie trochę porażką - taki składak, karoseria z włoskiego 125 (a właściwie "mocno inspirowana") a silnik, układ napędowy itp z niższego generacją fiata 1300. Polonez to w sumie fiat 125p tak naprawdę - ale gdyby trzymać się marki i robić nowe generacje, to kto wie?
Mieliśmy też swój epizod gdy popularne na świecie były "mikrosamochody" - trzy prototypy - Meduza, Smyk i Mikrus. Mikrus był jakiś czas produkowany i swoje zadanie spełniał, choć był pojazdem topornym i niewygodnym nawet jak na tamte czasy.

Nie mówiąc już o dostawczakach, ciężarówkach, autobusach...
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2013-06-19, 09:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-19, 10:13   

Prototypy to każda marka robi ... rocznie co najmniej kilka sztuk. I jeden na 50 wchodzi do produkcji. Fiat 125p to była ślepa uliczka, przedpotopowy silnik , napęd na tył komplikujący konstrukcję , zmniejszający kabinę i bagażnik .... A można było przejść na produkcję Fiata 128 (tak jak zrobili Jugosłowianie z Zastavą) z rewelacyjnym jak na tamte czasy silnikiem 1.1 i 1.3 OHC pakowną kabiną i bagażnikiem, z lżejsza budą i mniejszym zużyciem paliwa.
A tak na dobre ćwierć wieku FSO i kooperanci ugrzęźli w konstrukcji która już na przy starcie produkcji trąciła myszką. W tych latach VW był w niezłych tarapatach i gdyby nie start produkcji Passata i Golfa kto wie jak by się potoczyła historia.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-19, 10:15   

prototyp to jedno, a auto gotowe do produkcji masowej (nie metodami rzemieślniczymi) to co innego

takie licencje na 125p, 126p to był przecież swego rodzaju "offset"
http://oldtimery.com/inde...4:inne&Itemid=1
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-06-19, 10:20   

Tak, ale gdyby choć z 2-3 z tych prototypów weszło do produkcji..... historia naszej motoryzacji mogłaby się potoczyć inaczej. Wiele z nich to były wersje rozwojowe już istniejących maszyn (np. fiat 126p diesel, polonez coupe, 125 "jamnik" itp) ale taki wars czy beskid, czy nawet warszawa 210... to przecież były nowatorskie konstrukcje.
Ne ulega wątpliwości, że potencjał konstrukcyjny był, pomysły były. Zabrakło pewnie (jak zwykle) kasy i może trochę "odwagi" decydentom.
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2013-06-19, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-06-19, 15:28   

Przemek77 napisał/a:
taki wars czy beskid, czy nawet warszawa 210... to przecież były nowatorskie konstrukcje.

Nie zgodzę się. Warszawa 210 to był skopiowany Ford, Wars zaprojektowany w połowie lat 80. miał jeszcze gaźnik, mimo że te zaczynały już być wypierane przez wtrysk. Beskid z kolei miał silnik z BISa, rozwijający zawrotne 30 KM.

Nie mówię, że samochody te do niczego się nie nadawały, ale w porównaniu chociażby ze Skodą 120 nie miały za dużo atutów...
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-06-20, 08:51   

yadoctor napisał/a:
Przemek77 napisał/a:
taki wars czy beskid, czy nawet warszawa 210... to przecież były nowatorskie konstrukcje.

Nie zgodzę się. Warszawa 210 to był skopiowany Ford, Wars zaprojektowany w połowie lat 80. miał jeszcze gaźnik, mimo że te zaczynały już być wypierane przez wtrysk. Beskid z kolei miał silnik z BISa, rozwijający zawrotne 30 KM.

Nie mówię, że samochody te do niczego się nie nadawały, ale w porównaniu chociażby ze Skodą 120 nie miały za dużo atutów...

Ale coś się robiło, powstawały nowe projekty. Dziś co mamy swojego? Nic nie mamy. A przepraszam - supersamochód Arrinera istniejący bodajże w 1 egzemplarzu. Problem tylko będzie z grupą docelową, bo w zasadzie nie widzę nikogo kto by takie "cuś" nabył w przyszłości.
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-06-20, 21:23   

Przemek77 napisał/a:
Ale coś się robiło, powstawały nowe projekty. Dziś co mamy swojego? Nic nie mamy.


Niestety jest to prawda. Świat poszedł do przodu, a Polska nie nadążyła i została w tyle...
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-20, 22:03   

Nie Polska nie stanęła w miejscu - Polska zrobiła zajebisty krok do przodu.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-06-20, 22:34   

d3mol3k napisał/a:
.....Polska zrobiła zajebisty krok do przodu.


taaaa,
...bo do tej pory stała nad przepaścią......
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne