DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-07-09, 08:18   

Wymiana rozrządu to koszta. Ale jak mówi stare przysłowie pszczół: jak dbasz, tak masz.

Jakiego rzędu wielkości sumy mogę spodziewać się za kompletny przebieg w ASO przy 80tys km zakładając wymianę nie tylko paska, ale również i pompy?
_________________
---
Stepway
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 08:48   

Licz na 1500 w górę.
W solidnym warsztacie z połowę tego na dobrych częściach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 09:10   

@Stepway: Komplet paska rozrządu: 470 zł, komplet paska akcesoriów: 310 zł, pompa: 415 zł, wspólna wymiana wszystkich części: 600 zł - czyli razem niecałe 1800 zł.

(Wszystko brutto).
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-07-09, 14:38   

laisar napisał/a:
@Stepway: Komplet paska rozrządu: 470 zł, komplet paska akcesoriów: 310 zł, pompa: 415 zł, wspólna wymiana wszystkich części: 600 zł - czyli razem niecałe 1800 zł.

(Wszystko brutto).


Dziękuję bardzo! Czyli "ostatni" przegląd, z usunięciem pyłu z okładzin bębnów hamulcowych, wymianą oleju, filtra oleju, paska rozrządu, rolki, akcesoriów plus pompa wody, to wydatek około 2500-2700zł

Mijają dwa lata, a szacunkowy koszt wizyty w ASO wyniesie blisko 10% wartości (wedle wyceny ubezpieczyciela). Ale podtrzymując to co napisałem wcześniej - jak się dba, tak się ma. Chociaż wydatek kwoty 2,5tyś zł mrozi w te upalne popołudnie.
_________________
---
Stepway
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 15:18   

Eeee tam, wymień w innym warsztacie w normalnej cenie i poproś o wpis do książki gwarancyjnej.
 
Piotr 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16v 75 KM
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-09, 16:35   

Stepway napisał/a:
jak się dba, tak się ma.

Nie wydaje mi się, żeby w ASO zrobili coś lepiej niż nieautoryzowany mechanik.
Mnie w tamtym roku w ASO Chevroleta zaśpiewali za wymianę oleju, rozrządu i filtrów 1600 zł. Oczywiście nie skorzystałem. Części kupiłem sam i wymieniłem u nieautoryzowanego mechanika, dodatkowo kupiłem i wymieniłem klocki hamulcowe i łączniki stabilizatorów (przód i tył). W ASO już nie pytałem ile to będzie kosztować.
Łącznie kosztowało nie to około 1000 zł.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 18:48   

Heh. :) Miałem kiedyś puga 106, który przekroczywszy magiczny próg lat sześciu, sypał się na potęgę. :> Normalnie naprawiałem go gdzie popadnie, najczęściej w "warstacie lakerniczym" pod domem, ale raz jeden postanowiłem "jak dbać, tak mać" i pojechałem do ASO. :D W ASO orzeczono, że samochód nie nadaje się do jazdy, grozi śmiercią lub kalectwem, wszyscy zginiemy. :] Koszt naprawy (belka tylna i dużo drobiazgów w zawieszeniu z przodu, w tym - tajemnicze "konie") określono na 5500 zł, co lekko mnie zdziwiło, zważywszy, że pug 106 w tym wieku i stanie był wart góra 6000. :D Podziękowałem za diagnozę i musiałem podpisać specjalny żółty papier, że opuszczam ASO na własną odpowiedzialność. :D Pojechałem do zwykłego warsztatu od pugów, gdzie wszystko powyższe zrobiono z pieśnią na ustach za 1600 zł, może z wyjątkiem wymiany owych "koni", bo nikomu nie udało się ustalić, co to. :]

Podsumowując - z jak dbaniem, tak maniem, jak ze wszystkim, nie należy popadać w przesadę. ;)
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2013-07-10, 21:27   

Podłączę się i ja z pytaniem - logan sedan z 2007 roku , 71kkm przebiegu

- rozumiem że przed wakacjami rozrząd zdecydowanie powinienem wymienić - no cóż...

Przeglądnąłem temat od początku ale w ostatnich (to znaczy w miarę aktualnych wpisach) nie znalazłem nic n/t 1.5 dCi.

laisar napisał/a:
@Stepway: Komplet paska rozrządu: 470 zł, komplet paska akcesoriów: 310 zł, pompa: 415 zł, wspólna wymiana wszystkich części: 600 zł - czyli razem niecałe 1800 zł.

(Wszystko brutto).


DrOzda napisał/a:
Licz na 1500 w górę.
W solidnym warsztacie z połowę tego na dobrych częściach.


Czy wyżej zacytowani koledzy mogą doradzić w którym ASO lub w jakim warsztacie "nie odradzali by" zrobić wymiany rozrządu?
(nie proszę o "polecenie" warsztatu - bo w razie problemów jest "kwas" - a tak to tylko sugestia jakiego warszatu nie skreślać od razu tylko jechać i dogadywać się :)

- mój zaprzyjaźniony mechanik otwarcie powiedział że jakby miał robić to będzie jego pierwszy raz... (znaczy taki silnik x.x dCi - bo np. 1.9 TDI nie mają przed nim tajemnic - tak jak i moja leciwa felicja 1.3 MPI )

Oczywiście odpowiedzi kol. nie zacytowanych a znających temat w Warszawie i południowo-zachodnich okolicach jak najbardziej mile widziane :)

z góry dziękuję za pomoc,
C.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 563
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-07-10, 21:48   

bebe napisał/a:
Heh. :) Miałem kiedyś puga 106, który przekroczywszy magiczny próg lat sześciu, sypał się na potęgę. :> Normalnie naprawiałem go gdzie popadnie, najczęściej w "warstacie lakerniczym" pod domem, ale raz jeden postanowiłem "jak dbać, tak mać" i pojechałem do ASO. :D W ASO orzeczono, że samochód nie nadaje się do jazdy, grozi śmiercią lub kalectwem, wszyscy zginiemy. :] Koszt naprawy (belka tylna i dużo drobiazgów w zawieszeniu z przodu, w tym - tajemnicze "konie") określono na 5500 zł, co lekko mnie zdziwiło, zważywszy, że pug 106 w tym wieku i stanie był wart góra 6000. :D Podziękowałem za diagnozę i musiałem podpisać specjalny żółty papier, że opuszczam ASO na własną odpowiedzialność. :D Pojechałem do zwykłego warsztatu od pugów, gdzie wszystko powyższe zrobiono z pieśnią na ustach za 1600 zł, może z wyjątkiem wymiany owych "koni", bo nikomu nie udało się ustalić, co to. :]

Podsumowując - z jak dbaniem, tak maniem, jak ze wszystkim, nie należy popadać w przesadę. ;)


To ja wyjaśnię co to ten konik - miałem Puga 306 i wiem - to jedna z "tulei" wahacza przedniego (bolec z wahacza wchodzi w tuleję a ta jest zamocowana dwoma śrubami do ramy). Nazwa pochodzi od kształtu - koński łeb z szyją.

A śruby potrafiły pękać i ja miałem naderwany - jak by się urwał na autobanie przy 180-200km/h (a był czas że tak latałem po Polsce) to ......... boję się nawet pomyśleć brr.

Jak go znalazłem czemu auto pływa to trzymał się na 5 mm blachy zamiast 40 mm, a dolnej śruby nie było ...
:evil:

a tak to wyglądało

pęknięty konik.JPG
Plik ściągnięto 441 raz(y) 52,78 KB

Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2013-07-10, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2013-07-14, 17:13   

Dacia Logan SD, 1.5 dCi - wymiana rozrządu

podaję wycenę z ASO na Puławskiej w Warszawie -
(ceny netto na 12-07-2013 , niby z 15% rabatem od cennika katalogowego - najpierw Pan powiedział 2000 brutto do zapłaty a jak popatrzył na moją minę to powiedział że w czerwcu było 30% rabatu a specjalnie dla mnie może zrobić 15%...)

Kod:

części:
77 01 477 028 zestaw rozrządu         352,88
77 01 478 031 pompa wodna            291,56
77 01 476 476 kpl. paska klin+na     216,54
77 11 427 907 pasta uszcz. niebies     60,72
77 11 422 414 chem. środek czysz.    26,93

robocizna:
montaż/demontaż pompy                   142,80
wymiana paska rozrządu                    142,80

dodatkowo płyn chłodzący i "artykuły drobne"  65,33

całość: 1385,23 netto / 1703,83 brutto

hmm... nie wiem czemu nie zgadza mi się kwota podliczona z poszczególnych pozycji ale w każdym razie na końcu jest podsumowanie włąśnie w kwocie 1385,23 netto / 1703,83 brutto


W moim warsztacie - gdzie mechanik wprost powiedział że 1.5 dCi to będzie jego pierwszy raz - całość z częściami ~800zł (od lat robiłem u niego swoją felicję oraz firmowe caddy i octavie)

W warsztacie na Grochowskiej krzyknęli ~1100 za całość +/- 100

Umówiłem się u Nattera który ogłaszał się na forum
(w wątku odgrażał się nawet że jakiś rabat jest przewidziany na hasło daciaklub ;) )
- w/g ogłoszenia warsztat specjalizuje się we francuzach - zobaczymy :) - podsumowanie z wymiany na pewno wstawię na forum.

W poniedziałek sprawdzę jeszcze cenę z warsztatu na ul. Działkowej

c.
 
bro 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 85km
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-07-15, 22:55   

Przegladalem temat jakis czas temu i tez nie znalazlem nic o 1.5DCI.
W ksiazce mam 6 lat i 160tys km, ale ostatecznie kilka dni temu dalem do ASO (5 lat i 122 tys km).
Ceny tak, jak napisal poprzednik: lacznie za rozrzad na fakturze jest 1430 netto (ceny netto: 70 wymiana pompy, 230 wymiana rozrzadu, 105 wymiana wody, 370 rozrzad, 310 pompa, 115 woda, 230 pasek alternatora). Do tego robilem inne pierdoly, wiec rachunek byl jak z kosmosu, w domu kolacji nie dostalem, bo uslyszalem, ze cala kase juz wydalem.
Panowie mechanicy powiedzieli, ze pasek byl jeszcze w niezlym stanie, ale ostatecznie nie zaluje, bo motor chodzi ciszej, jeszcze 5 lat w spokoju pojezdze, a jakby mialo sie cos stac w trasie w srodku nocy z dzieciakami to by dopiero byl klopot.
ASO/nie-ASO z jednej strony roznica w cenie prawie dwukrotna, z drugiej to roznica 3 tankowan, wiec raz na zycie auta nie ma co zalowac kasy.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-17, 17:31   

Bro - a gdzie robiłeś Łyko czy Lisowski?
_________________
Pawlo
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1109
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-17, 18:22   

Ale nie ma potrzeby przepłacać. U Łyki na Al. Pokoju za sam pasek zaspiewali mi 320 z " bo my tylko oryginały montujemy". Serwis Łyki, ale w Zabierzowie za pasek 50z "z naszej praktyki wynika, że nie ma różnicy" pozdr
 
bro 


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.5 85km
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-07-18, 07:03   

@Pawlo: robilem na Powstancow Slaskich w Lisowskim (co prawda teraz sie nazywaja jakos inaczej)
 
zolwik_rct 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-07-23, 11:30   

a kto napisze, jakie części montują w aso - chodzi mi o model pompy, napinacza i paska - kto je produkuje?
jestem przed wymianą, a chciałbym wymienić możliwie na oryginał lub inne polecane
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-23, 13:34   

A dlaczego rozrząd trzeba koniecznie wymieniać w ASO? Gdzie jest to napisane w warunkach gwarancji? To nie są pytania retoryczne - po prostu nie mogę się doczytać.

Wymiana na markowych częściach kosztuje ok. 700-800 zł. Wymiana rozrządu poza ASO skutkuje w najgorszym razie utratą gwarancji na wymieniony element i ewentualne szkody wynikające z jakieś awarii rozrządu. Gwarancja w pozostałym zakresie obowiązuje nadal.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
zolwik_rct 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-07-23, 21:02   

właśnie chce to zrobić poza ASO na częściach jak w aso, dlatego pytam Was, co jest montowane w aso (jaki producent)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-07-23, 21:44   

Nie wiem - z racji tego iż w przyszłym roku czeka mnie wymiana to trochę (na szybko bardzo) poszperałem w necie i znalazłem coś takiego w cenie 277,oo brutto ZESTAW ROZRZĄDU Z POMPĄ WODY
dla 1.5 dci w porównaniu z cenami z ASO to strasznie niska cena.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-07-23, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-07-24, 05:34   

d3mol3k napisał/a:
Nie wiem - z racji tego iż w przyszłym roku czeka mnie wymiana to trochę (na szybko bardzo) poszperałem w necie i znalazłem coś takiego w cenie 277,oo brutto ZESTAW ROZRZĄDU Z POMPĄ WODY
dla 1.5 dci w porównaniu z cenami z ASO to strasznie niska cena.
Obrazek


tu jeszcze jest sklep fajny z orginalnymi czesciami
Moto-Dynamic
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 05:49   

Strasznie niska cena=strasznie niska jakość. Inna rzecz, że w ASO strasznie wysoka cena = strasznie przeciętna jakość.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-24, 15:58   

a co myślicie o tym zestawie ?

http://allegro.pl/rozrzad...3350176289.html
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 16:10   

Mimo wszystko lepiej kupić zestaw w warsztacie wraz w montażem niż w necie. Jak kupisz w serwisie to serwis odpowiada i za części i za montaż. W razie awarii dręczysz serwis o naprawę. Jak kupisz sam, to w razie awarii powiedzą, że założyli co klient dostarczył i nic ich nie obchodzi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-24, 16:50   

to samo w norauto ?
_________________

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 17:27   

jan ostrzyca napisał/a:
Mimo wszystko lepiej kupić zestaw w warsztacie wraz w montażem niż w necie. Jak kupisz w serwisie to serwis odpowiada i za części i za montaż. W razie awarii dręczysz serwis o naprawę. Jak kupisz sam, to w razie awarii powiedzą, że założyli co klient dostarczył i nic ich nie obchodzi.

Dokladnie, i beda to mogli powiedziec zawsze jak sie po wymianie cos skaszani, niezaleznie od tego, czy prawdziwa przyczyna bedzie ow gdzies indziej przez klienta kupiony zestaw rozrzadu, czy jakis blad z ich strony. Jednak problem bywa w tym, ze warsztat moze kupic gorszej jaksci/firmy czesci niz da sie kupic samemu, co gorsza liczac klientowi taka sama lub nawet wyzsza cene, niz ten zaplacilby za te lepsze. W takim wypadku "i tak niedobrze i tak zle" ;-) .
 
zolwik_rct 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-07-25, 16:13   

no dobra, a w przypadku samodzielnej wymiany,gdzie nie będę miał pretensji do serwisu tylko do siebie, to te części sugerowane przez antropologa (sam je biorę pod uwagę) nadadzą się?

co Wam montują w serwisie (nie ASO), gdy robicie rozrząd?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne