@Stepway: Komplet paska rozrządu: 470 zł, komplet paska akcesoriów: 310 zł, pompa: 415 zł, wspólna wymiana wszystkich części: 600 zł - czyli razem niecałe 1800 zł.
(Wszystko brutto).
Dziękuję bardzo! Czyli "ostatni" przegląd, z usunięciem pyłu z okładzin bębnów hamulcowych, wymianą oleju, filtra oleju, paska rozrządu, rolki, akcesoriów plus pompa wody, to wydatek około 2500-2700zł
Mijają dwa lata, a szacunkowy koszt wizyty w ASO wyniesie blisko 10% wartości (wedle wyceny ubezpieczyciela). Ale podtrzymując to co napisałem wcześniej - jak się dba, tak się ma. Chociaż wydatek kwoty 2,5tyś zł mrozi w te upalne popołudnie.
Nie wydaje mi się, żeby w ASO zrobili coś lepiej niż nieautoryzowany mechanik.
Mnie w tamtym roku w ASO Chevroleta zaśpiewali za wymianę oleju, rozrządu i filtrów 1600 zł. Oczywiście nie skorzystałem. Części kupiłem sam i wymieniłem u nieautoryzowanego mechanika, dodatkowo kupiłem i wymieniłem klocki hamulcowe i łączniki stabilizatorów (przód i tył). W ASO już nie pytałem ile to będzie kosztować.
Łącznie kosztowało nie to około 1000 zł.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 18:48
Heh. :) Miałem kiedyś puga 106, który przekroczywszy magiczny próg lat sześciu, sypał się na potęgę. :> Normalnie naprawiałem go gdzie popadnie, najczęściej w "warstacie lakerniczym" pod domem, ale raz jeden postanowiłem "jak dbać, tak mać" i pojechałem do ASO. :D W ASO orzeczono, że samochód nie nadaje się do jazdy, grozi śmiercią lub kalectwem, wszyscy zginiemy. :] Koszt naprawy (belka tylna i dużo drobiazgów w zawieszeniu z przodu, w tym - tajemnicze "konie") określono na 5500 zł, co lekko mnie zdziwiło, zważywszy, że pug 106 w tym wieku i stanie był wart góra 6000. :D Podziękowałem za diagnozę i musiałem podpisać specjalny żółty papier, że opuszczam ASO na własną odpowiedzialność. :D Pojechałem do zwykłego warsztatu od pugów, gdzie wszystko powyższe zrobiono z pieśnią na ustach za 1600 zł, może z wyjątkiem wymiany owych "koni", bo nikomu nie udało się ustalić, co to. :]
Podsumowując - z jak dbaniem, tak maniem, jak ze wszystkim, nie należy popadać w przesadę. ;)
Podłączę się i ja z pytaniem - logan sedan z 2007 roku , 71kkm przebiegu
- rozumiem że przed wakacjami rozrząd zdecydowanie powinienem wymienić - no cóż...
Przeglądnąłem temat od początku ale w ostatnich (to znaczy w miarę aktualnych wpisach) nie znalazłem nic n/t 1.5 dCi.
laisar napisał/a:
@Stepway: Komplet paska rozrządu: 470 zł, komplet paska akcesoriów: 310 zł, pompa: 415 zł, wspólna wymiana wszystkich części: 600 zł - czyli razem niecałe 1800 zł.
(Wszystko brutto).
DrOzda napisał/a:
Licz na 1500 w górę.
W solidnym warsztacie z połowę tego na dobrych częściach.
Czy wyżej zacytowani koledzy mogą doradzić w którym ASO lub w jakim warsztacie "nie odradzali by" zrobić wymiany rozrządu?
(nie proszę o "polecenie" warsztatu - bo w razie problemów jest "kwas" - a tak to tylko sugestia jakiego warszatu nie skreślać od razu tylko jechać i dogadywać się :)
- mój zaprzyjaźniony mechanik otwarcie powiedział że jakby miał robić to będzie jego pierwszy raz... (znaczy taki silnik x.x dCi - bo np. 1.9 TDI nie mają przed nim tajemnic - tak jak i moja leciwa felicja 1.3 MPI )
Oczywiście odpowiedzi kol. nie zacytowanych a znających temat w Warszawie i południowo-zachodnich okolicach jak najbardziej mile widziane :)
Heh. :) Miałem kiedyś puga 106, który przekroczywszy magiczny próg lat sześciu, sypał się na potęgę. :> Normalnie naprawiałem go gdzie popadnie, najczęściej w "warstacie lakerniczym" pod domem, ale raz jeden postanowiłem "jak dbać, tak mać" i pojechałem do ASO. :D W ASO orzeczono, że samochód nie nadaje się do jazdy, grozi śmiercią lub kalectwem, wszyscy zginiemy. :] Koszt naprawy (belka tylna i dużo drobiazgów w zawieszeniu z przodu, w tym - tajemnicze "konie") określono na 5500 zł, co lekko mnie zdziwiło, zważywszy, że pug 106 w tym wieku i stanie był wart góra 6000. :D Podziękowałem za diagnozę i musiałem podpisać specjalny żółty papier, że opuszczam ASO na własną odpowiedzialność. :D Pojechałem do zwykłego warsztatu od pugów, gdzie wszystko powyższe zrobiono z pieśnią na ustach za 1600 zł, może z wyjątkiem wymiany owych "koni", bo nikomu nie udało się ustalić, co to. :]
Podsumowując - z jak dbaniem, tak maniem, jak ze wszystkim, nie należy popadać w przesadę. ;)
To ja wyjaśnię co to ten konik - miałem Puga 306 i wiem - to jedna z "tulei" wahacza przedniego (bolec z wahacza wchodzi w tuleję a ta jest zamocowana dwoma śrubami do ramy). Nazwa pochodzi od kształtu - koński łeb z szyją.
A śruby potrafiły pękać i ja miałem naderwany - jak by się urwał na autobanie przy 180-200km/h (a był czas że tak latałem po Polsce) to ......... boję się nawet pomyśleć brr.
Jak go znalazłem czemu auto pływa to trzymał się na 5 mm blachy zamiast 40 mm, a dolnej śruby nie było ...
a tak to wyglądało
pęknięty konik.JPG
Plik ściągnięto 441 raz(y) 52,78 KB
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2013-07-10, 21:50, w całości zmieniany 1 raz
podaję wycenę z ASO na Puławskiej w Warszawie -
(ceny netto na 12-07-2013 , niby z 15% rabatem od cennika katalogowego - najpierw Pan powiedział 2000 brutto do zapłaty a jak popatrzył na moją minę to powiedział że w czerwcu było 30% rabatu a specjalnie dla mnie może zrobić 15%...)
dodatkowo płyn chłodzący i "artykuły drobne" 65,33
całość: 1385,23 netto / 1703,83 brutto
hmm... nie wiem czemu nie zgadza mi się kwota podliczona z poszczególnych pozycji ale w każdym razie na końcu jest podsumowanie włąśnie w kwocie 1385,23 netto / 1703,83 brutto
W moim warsztacie - gdzie mechanik wprost powiedział że 1.5 dCi to będzie jego pierwszy raz - całość z częściami ~800zł (od lat robiłem u niego swoją felicję oraz firmowe caddy i octavie)
W warsztacie na Grochowskiej krzyknęli ~1100 za całość +/- 100
Umówiłem się u Nattera który ogłaszał się na forum
(w wątku odgrażał się nawet że jakiś rabat jest przewidziany na hasło daciaklub ;) )
- w/g ogłoszenia warsztat specjalizuje się we francuzach - zobaczymy :) - podsumowanie z wymiany na pewno wstawię na forum.
W poniedziałek sprawdzę jeszcze cenę z warsztatu na ul. Działkowej
Przegladalem temat jakis czas temu i tez nie znalazlem nic o 1.5DCI.
W ksiazce mam 6 lat i 160tys km, ale ostatecznie kilka dni temu dalem do ASO (5 lat i 122 tys km).
Ceny tak, jak napisal poprzednik: lacznie za rozrzad na fakturze jest 1430 netto (ceny netto: 70 wymiana pompy, 230 wymiana rozrzadu, 105 wymiana wody, 370 rozrzad, 310 pompa, 115 woda, 230 pasek alternatora). Do tego robilem inne pierdoly, wiec rachunek byl jak z kosmosu, w domu kolacji nie dostalem, bo uslyszalem, ze cala kase juz wydalem.
Panowie mechanicy powiedzieli, ze pasek byl jeszcze w niezlym stanie, ale ostatecznie nie zaluje, bo motor chodzi ciszej, jeszcze 5 lat w spokoju pojezdze, a jakby mialo sie cos stac w trasie w srodku nocy z dzieciakami to by dopiero byl klopot.
ASO/nie-ASO z jednej strony roznica w cenie prawie dwukrotna, z drugiej to roznica 3 tankowan, wiec raz na zycie auta nie ma co zalowac kasy.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-07-17, 18:22
Ale nie ma potrzeby przepłacać. U Łyki na Al. Pokoju za sam pasek zaspiewali mi 320 z " bo my tylko oryginały montujemy". Serwis Łyki, ale w Zabierzowie za pasek 50z "z naszej praktyki wynika, że nie ma różnicy" pozdr
a kto napisze, jakie części montują w aso - chodzi mi o model pompy, napinacza i paska - kto je produkuje?
jestem przed wymianą, a chciałbym wymienić możliwie na oryginał lub inne polecane
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-23, 13:34
A dlaczego rozrząd trzeba koniecznie wymieniać w ASO? Gdzie jest to napisane w warunkach gwarancji? To nie są pytania retoryczne - po prostu nie mogę się doczytać.
Wymiana na markowych częściach kosztuje ok. 700-800 zł. Wymiana rozrządu poza ASO skutkuje w najgorszym razie utratą gwarancji na wymieniony element i ewentualne szkody wynikające z jakieś awarii rozrządu. Gwarancja w pozostałym zakresie obowiązuje nadal.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie wiem - z racji tego iż w przyszłym roku czeka mnie wymiana to trochę (na szybko bardzo) poszperałem w necie i znalazłem coś takiego w cenie 277,oo brutto ZESTAW ROZRZĄDU Z POMPĄ WODY
dla 1.5 dci w porównaniu z cenami z ASO to strasznie niska cena.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-07-23, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem - z racji tego iż w przyszłym roku czeka mnie wymiana to trochę (na szybko bardzo) poszperałem w necie i znalazłem coś takiego w cenie 277,oo brutto ZESTAW ROZRZĄDU Z POMPĄ WODY
dla 1.5 dci w porównaniu z cenami z ASO to strasznie niska cena.
Obrazek
tu jeszcze jest sklep fajny z orginalnymi czesciami
Moto-Dynamic
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 05:49
Strasznie niska cena=strasznie niska jakość. Inna rzecz, że w ASO strasznie wysoka cena = strasznie przeciętna jakość.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-24, 16:10
Mimo wszystko lepiej kupić zestaw w warsztacie wraz w montażem niż w necie. Jak kupisz w serwisie to serwis odpowiada i za części i za montaż. W razie awarii dręczysz serwis o naprawę. Jak kupisz sam, to w razie awarii powiedzą, że założyli co klient dostarczył i nic ich nie obchodzi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 17:27
jan ostrzyca napisał/a:
Mimo wszystko lepiej kupić zestaw w warsztacie wraz w montażem niż w necie. Jak kupisz w serwisie to serwis odpowiada i za części i za montaż. W razie awarii dręczysz serwis o naprawę. Jak kupisz sam, to w razie awarii powiedzą, że założyli co klient dostarczył i nic ich nie obchodzi.
Dokladnie, i beda to mogli powiedziec zawsze jak sie po wymianie cos skaszani, niezaleznie od tego, czy prawdziwa przyczyna bedzie ow gdzies indziej przez klienta kupiony zestaw rozrzadu, czy jakis blad z ich strony. Jednak problem bywa w tym, ze warsztat moze kupic gorszej jaksci/firmy czesci niz da sie kupic samemu, co gorsza liczac klientowi taka sama lub nawet wyzsza cene, niz ten zaplacilby za te lepsze. W takim wypadku "i tak niedobrze i tak zle" .
no dobra, a w przypadku samodzielnej wymiany,gdzie nie będę miał pretensji do serwisu tylko do siebie, to te części sugerowane przez antropologa (sam je biorę pod uwagę) nadadzą się?
co Wam montują w serwisie (nie ASO), gdy robicie rozrząd?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum