Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-05-12, 18:36
Wytrzymałość sprzęgła
Autor Wiadomość
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-02, 23:33   Wytrzymałość sprzęgła

wróciłem z wyprawy po Bałkanach - Albania, Czarnogóra, Macedonia. Ale de facto MCV-ka zrobiła ponad 5000km przemierzając teren aż 9 krajów. Przebieg był ponad 90tys km więc nieco bałem się o wytrzymałość sprzęgła, ale dała radę pnąc się nie raz po niesamowitych nachyleniach.
Czy ktoś ma wiedzę nt. jaki przebieg wytrzymuje tarcza sprzęgła. Moje autko zrobiło 70 tys.km w warunkach czysto miejskich - reszta to trasa
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-10-03, 04:55   Re: MCV - zdał egzamin na Bałkanach

Gratuluję wyprawy.

tomaszgebala napisał/a:

Czy ktoś ma wiedzę nt. jaki przebieg wytrzymuje tarcza sprzęgła. Moje autko zrobiło 70 tys.km w warunkach czysto miejskich - reszta to trasa


A coś niepokojącego się dzieje?
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2013-10-03, 05:33   

u mnie jest 112 tys i bez zarzutów zachowuje się sprzęgło :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-03, 08:14   

@tomaszgebala: U mnie wytrzymało 99 tys., ale ponieważ skończyło przypalone, to nie do końca wiadomo co było pierwsze - ślizganie z powodu zużycia, czy na odwrót...

W każdym razie, podobnie jak u kol. DrOzdy (choć w mniejszym stopniu) także pękły blaszki słoneczka.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-03, 20:29   Re: MCV - zdał egzamin na Bałkanach

Marek1603 napisał/a:


A coś niepokojącego się dzieje?


nie, nie ma najmniejszych objawów zużycia
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-10-04, 08:01   

W nubirze wytrzymało mi ok. 180kkm ale musiałbym dokładniej sprawdzić. W każdym razie przebieg był zacny na sprzęgło ;-)
_________________
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-10-04, 18:31   

Na fabrycznym sprzęgle zrobiłem 207 tysięcy :D powoli się ślizgało, ale dalej działało :)
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 535
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-10-05, 16:04   

W Peugeocie 306 orginalne sprzęgło wytrzymało do 290.000 km i spaliła je klientka która kupiła go i uczyła się jeżdzić - żadna rewelacja, a w Łosiu ups Hultaju H-200 300.000 km i też poszedł dalej bez poślizgów.
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2013-10-08, 07:13   

W Renault Clio rocznik 2000 aktualnie 315tys. km i oryginalne sprzęgło działa poprawnie, aczkolwiek pracuje dość ciężko.
O ile nie ma żadnych niepokojących objawów, to można spać spokojnie i jeździć dalej.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 01:43   Niska wytrzymałość sprzęgła

Witam.
Ile u Was wytrzymuje sprzęgło ?
Ja wymieniałem ostatnio cały komplet po 30 tys. a dzisiaj znowu je szlag trafił po 35 tys. od wymiany :/ Wiecie co może być powodem, że sprzęgło tak szybko się psuje?

Za pierwszym i drugim razem takie same okoliczności.. Wszystko było ok, zatrzymuje się na światłach, potem chce ruszyć i słyszę "puk" i sprzęgło zaczyna się ślizgać, pedał chyba lekko wpada, 1 bieg zaczyna haczyć, a wsteczny zgrzytać :/
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-12, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-20, 02:09   

Może coś źle używasz ?
ja w seacie przejechałem 180 tyś km na sprzęgle i jeszcze działa do tego auto ma 18 lat wymieniłem tylko linkę dla pewności
Sprzęgła nie można trzymać bez sensu np na światłach ogólnie sprzęgło jest obliczone na 5 sek żeby je wcisnąć na chwile i zmienić bieg .Czasem widzę jak ludzie stoją na światłach 5 min cały czas na sprzęgle . A potem się dziwią że po 2 latach sprzęgło do robienia
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-20, 02:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-20, 11:31   

Moje ma 54tyś i jest OK, zięć w MCV ma 120 tyś i fabryczne sprzęgło. Chyba jest coś nie tak z twoją techniką jazdy. Czasopisma motoryzacyjne podają, że jak sprzęgło jest do wymiany przed 100 tyś to z reguły wina kierowcy. Na razie najwięcej zrobiłem na 1 sprzęgle Laguną - ma obecnie 235 tyś i jest OK
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-01-20, 12:28   

A co dokładnie w "tym sprzęgle " się sypie, sypnęło, jak wyglądało zużycie tarczy, docisk itd?
Jeżeli tarcza nosiła ślady znacznego użycia, to może być tak jak pisze Karenzo......

U mojego ojca kiedyś w Oktawce sypnęło się sprzęgło przy 10tys. km (wadliwy docisk, tarcza, jak nowa, a docisk pęknięty w dwóch miejscach), po wymianie do końca eksploatacji (150tys. ) wszystko było cacy.

U mnie za mały przebieg , by coś się działo, ale czytując forum nie natrafiłem na wpisy by sprzęgła były w daćkach jakoś krótko żywotne....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2014-01-20, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 14:07   

W moich innych samochodach sprzęgło wytrzymywało/wytrzymuje setki tysięcy. Tylko w Loganie wymieniałem po 30 tys i teraz pewnie mnie czeka po 35 tys.

Jeżdżę dużo km ale wcale nie trzymam sprzęgła na światłach, nie ciągnę żadnych przyczepek czy nie holuje innych samochodów.. więc sprzęgło jest używane tak jak w każdym innym samochodzie.

Zresztą moim zdaniem takie nagłe popsucie sprzęgła o czymś świadczym.. bo normalnie sprzęgło się zużywa podczas swojej całej eksploatacji, a nie, że nagle robi puk i zaczyna się mocno ślizgać i biegi przestają łatwo wchodzić :/

Sprzęgło też nie wymieniłem na jakieś najtańsze tylko jakieś markowe, więc powinno długo wytrzymać.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 15:08   

Byłem u mechanika i jest ewidentnie pęknięty docisk, a tarcza jest gruba, więc wymienię prawdopodobnie sam docisk.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-20, 16:42   

53 tyś. km i sprzęgło jak na razie jest OK - jak nowe.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-20, 17:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-20, 17:25   

W sandero z tym motorem miałem 87kkm i było ok (nie ślizgało), aczkolwiek byli tacy którzy twierdzili że już się kończy, w co nie do końca wierzę
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-01-20, 18:11   

No to ja was przebiję, cieniarze (bez urazy). ;-) :mrgreen:
126756km i działa.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-20, 18:23   

owca65 napisał/a:
W moich innych samochodach sprzęgło wytrzymywało/wytrzymuje setki tysięcy. Tylko w Loganie wymieniałem po 30 tys i teraz pewnie mnie czeka po 35 tys.

Jeżdżę dużo km ale wcale nie trzymam sprzęgła na światłach, nie ciągnę żadnych przyczepek czy nie holuje innych samochodów.. więc sprzęgło jest używane tak jak w każdym innym samochodzie.

Zresztą moim zdaniem takie nagłe popsucie sprzęgła o czymś świadczym.. bo normalnie sprzęgło się zużywa podczas swojej całej eksploatacji, a nie, że nagle robi puk i zaczyna się mocno ślizgać i biegi przestają łatwo wchodzić :/

Sprzęgło też nie wymieniłem na jakieś najtańsze tylko jakieś markowe, więc powinno długo wytrzymać.

Może masz jakąś wadę w pedale sprzęgła i nie puszcza do końca?? Najczęściej przyczyną przedwczesnego zużycia sprzęgła jest jazda z nogą na pedale sprzęgła, czyli cały czas na półsprzęgle.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-22, 18:56   

Całe sprzęgło już wymienione. Komplet koszt 390zł (320zł w hurcie), wymiana 300zł.
Teraz chodzi elegancko tylko zobaczę jak długo ;)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 925
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-01-22, 20:27   

Ja liczę na to, że sprzęgła wymieniał nie będę w ogóle. W poprzednim samochodzie wytrzymało 180 tysięcy, a padł chyba docisk po tym jak rozkręciłem silnik prawie do odcięcia (nie było to może najlepsze, co można zrobić z 14 letnim samochodem, ale co tam ;) ).

Ale koszt wymiany 300zł + sprzędło za 400zł to naprawdę śmieszny koszt, nawet w benzynie!
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 535
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-01-22, 20:43   

a cóż to za wyczyn 120 czy 180 tys. km - w P306 sprzęgło od nowości do 274 tys. km jak sprzedawałem znajomej żeby nauczyła się jeździć i u niej padło po roku jazdy na sprzęgle a w daćkach zobaczymy - jedna ma 67000 km a druga 125000 i ta targa przyczepkę praktycznie nonstop
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2014-01-28, 21:42   

owca65- sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią , bo niemożliwością jest przy normalnej jeździe wymiana sprzęgła co 30tyś , raz rozumie , wada fabryczna posypał się docisk , ale jeżeli tak jest za każdym razem to wygląda to tak jakby silnik i skrzynia nie były w poziomie , tak jakby były jakieś naprężenia
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 143
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2014-01-29, 12:20   

u mnie w dacii sprzęgło wytrzymało 235 tyś. Z tym że większość zrobiona w trasie.
 
bojanek 



Marka: Dacia / Opel
Model: Logan / Vectra
Silnik: 1.4 MPI + LPG / 1.8 + LPG
Rocznik: 2006 / 2006
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: FNW
Wysłany: 2014-01-29, 21:52   

U mnie, przy tej samej konfiguracji silnikowej, co u owca65 i też przy gazie, sprzęgło dokonało żywota po 145 tys. km. Auto codziennie eksploatowane, prędkości przelotowe, raczej mało miasta. Obciążenie 3-4 osoby. Natomiast jestem II właścicielem, a wcześniejszy ciągał Czerwonego po Beskidach, to też zrobiło swoje. Z papierów serwisowych wynikało, że nie było wymiany, więc to i tak dobrze, że tyle wytrzymało, bo gdzieś tam się przewijało w sieci, że może szybko paść. Pod koniec to już ledwo pod górkę podjeżdżał plus dobrze było słychać charakterystyczne metaliczne terkotanie przy lekkim wciśnięciu pedału :mrgreen: Przy wymianie zdziwiliśmy się z kolegą mechanikiem, że tarcza taka mała :shock: Koniec końców w aucie wylądował zestaw LUK i śmiga jak zły :mrgreen: Oby jak najdłużej :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne