Wydaje mi się że są cztery głośniki - w czasie zabawy ustawieniami i po "odjechaniu" z kulką do tyłu muzyka gra dalej z tylnych drzwi. Tak więc przynajmniej ja mam 4 działające głośniki.
Wysłany: 2013-11-17, 19:47 Zamiana fabrycznych głośników na coś lepszego
Czołem koledzy i koleżanki ,
chciałbym w najbliższej (lub trochę dalszej to zależy od funduszy) "lekko" usprawnić fabryczny system audio w mojej drakulce (Sandero Ambiance z tego roku), jako że chciałem mieć klimę musiałem doposażyć swe autko w radio fabryczne ze sterowaniem przy kierownicy i szczerze powiedziawszy nie żałuję tej decyzji bo radio samo w sobie gra bardzo przyjemnie jednak brakuje mi głośników z tyłu dlatego mam zamiar dołożyć głośniki na tył i wymienić przód i chodzi mi po głowie takie rozwiązanie:
Czy ktoś miał styczność z tymi głośnikami i może wyrazić swą opinię
Dodam że nie mam zamiaru ograniczać przestrzeni bagażowej jakimś mega subem bo w zamyśle mam czystość dźwięku a nie trzęsące się plastiki Może kiedyś szarpnę się na małego płaskiego suba pod siedzenie, jednak teraz zależy mi bardziej na głośnikach.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-18, 07:34
Niestety nie mam możliwości założenia koaksjalnych ale ostatnio słyszałem jbl i jakieś chinki w dwóch różnych samochodach i uważam, że na potrzeby własne (a nie osiedla ) to pasmo mają jak subbas. Jak bym miał możliwość w Dustim to sam był założył takie. Tyle, że taki koaksjal na tylniej półce zazwyczaj wymaga mocnych syczków z przodu, bo nie zrozumiesz wiadomości w radiu.
Więc koaksjal użyj traktując jako nisko średnio-tonowe ale zwracaj uwagę na wydajność górnego pasma w zestawie odseparowaym łączonym z koaksjalem.
A tego modelu to akurat nie spotkałem live.
Pozdrawiam
...tyle, że taki koaksjal na tylniej półce zazwyczaj wymaga mocnych syczków z przodu, bo nie zrozumiesz wiadomości w radiu.
Więc koaksjal użyj traktując jako nisko średnio-tonowe ale zwracaj uwagę na wydajność górnego pasma w zestawie odseparowaym łączonym z koaksjalem.
A tego modelu to akurat nie spotkałem live.
Witaj
po pierwsze dzięki za odpowiedź na mojego posta po drugie nie chcę niszczyć tylnej półki montując tam głośniki. Mój zamysł to wymiana fabrycznych głośników z drzwi :) Wiem że przód jest 165mm a tył 130mm. Jeśli chodzi o głośniki, o których wspominałem to:
Bez wygłuszenie przednich drzwi nie ma sensu pakować tam odseparowanego .
Żadnego basu mieć nie będziesz .
Zacznij od wygłuszania drzwi (100 zł i 6 h roboty ) .
Wtedy może okazać że ori głośniki grają ok
Jak nie to odseparowany na sam przód , nie ma sensu dokładać kolejnego odbiornika prądu na tył przy i tak słabiutkim wzmacniaczu w radiu .
Możesz nawet 30 cm głośniki sobie wstawić i tak nie zagrają dobrze .
Dlatego wygłuszenie + odseparowany na przód
jak bardzo chcesz to wzmak + skrzynka do bagara
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-19, 10:25
Pierwszy zestaw odradzam z uwagi na niską efektywność. Powinno być minimum 90 -91 dB. 93 jest super.
Jeżeli chodzi o 16 to polecam zdecydowanie odseparowanego JBL - nie wiem jaki to model ale jest w Media Ma.... Grał najlepiej z wszystkich jakie przeglądałem.
Ja podszegłem do sprawy budżetowo.
Z tyłu założyłem Dax cb-132 Jest to 2-drożny głośnik z magnesem neodymowym - i gra to jak marzenie. Naprawdę super.
Z przodu założyłem magnaty 213 ale nie doszły mi jeszcze syczki więc nie wiem jak gra całość, w każdym razie jak na moje potrzeby doły wystarczają (nie spodziewaj się jednak wybitnych drgań karoserii przy 13. Kolega z Jaworzna (chyba Greg czy jakoś tak ) ma 16 chyba właśnie te JBL w Dusterze i mówił , że gra to naprawdę ładnie. Ja miałem suba z Manty. Teraz mam ten opisany zestaw i jestem zadowolony. Wystarcza.
W którymś z tematów na forum opisywałem więcej modeli, które podłączałem pod sklepem kolejno do mojego radia. Nie pamiętam gdzie ale był to temat dotyczący głośników, ale wniosek był jeden - cyfry nie mówią wszystkiego. Jak posłuchasz to dopiero wiesz czy to jest to.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-11-19, 10:27, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam założone JBL CS-5C odseparowane 13cm ze zwiększoną powierzchnią membrany ( membrana sięga do mocowania na śruby ). Tweeter wymieniłem na Peyingowy bo lepiej mi się podobał od JBLowego - umieściłem koło lusterek.
Skuteczność 92dB . Gra to bardzo fajnie ( seryjne radio ).
Głośniki poza tym muszą się trochę " rozegrać ", żeby zmiększyć zawieszenie membrany, także na początku zawsze "średnio" grają .
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-19, 13:40
corrado napisał/a:
Głośniki poza tym muszą się trochę " rozegrać ", żeby zmiększyć zawieszenie membrany, także na początku zawsze "średnio" grają
A tego nie wiedziałem. Ciekawa teza. Myślałem, że raczej to zależy od temperatury.
Powiesz coś więcej w tym temacie?
Nie bardzo. Gdzieś są w necie dostępne wyniki pomiarów skuteczności i innych parametrów głośnika w tym QTs , które po pewnym czasie i "wypracowaniu" nowego zawieszenia membrany poprawiły te wartości.
Pierwszy zestaw odradzam z uwagi na niską efektywność. Powinno być minimum 90 -91 dB. 93 jest super.
Jeżeli chodzi o 16 to polecam zdecydowanie odseparowanego JBL - nie wiem jaki to model ale jest w Media Ma.... Grał najlepiej z wszystkich jakie przeglądałem.
Ja podszegłem do sprawy budżetowo.
Z tyłu założyłem Dax cb-132 Jest to 2-drożny głośnik z magnesem neodymowym - i gra to jak marzenie. Naprawdę super.
Z przodu założyłem magnaty 213 ale nie doszły mi jeszcze syczki więc nie wiem jak gra całość, w każdym razie jak na moje potrzeby doły wystarczają (nie spodziewaj się jednak wybitnych drgań karoserii przy 13. Kolega z Jaworzna (chyba Greg czy jakoś tak ) ma 16 chyba właśnie te JBL w Dusterze i mówił , że gra to naprawdę ładnie. Ja miałem suba z Manty. Teraz mam ten opisany zestaw i jestem zadowolony. Wystarcza.
W którymś z tematów na forum opisywałem więcej modeli, które podłączałem pod sklepem kolejno do mojego radia. Nie pamiętam gdzie ale był to temat dotyczący głośników, ale wniosek był jeden - cyfry nie mówią wszystkiego. Jak posłuchasz to dopiero wiesz czy to jest to.
Trochę mnie tu nie było a tu proszę jaka dyskusja się wywiązała
dzięki Hakama 4x4 za tak obszerną odpowiedź. Piszesz że głośniki DAX CB-132 dają radę napisz mi coś więcej o tych głośnikach, tak z własnego doświadczenia, co to w ogóle jest za firma?? Jeśli naprawdę fajnie grają to może założę je na tył bo w moim Sandero z tyłu w drzwiach jest właśnie miejsce na 13-tki a co do przodu to albo zostanę przy Morelu albo wybiorę coś z rodziny Kicx-a. Morel gra pięknie i, z tego co się dowiadywałem, będzie lepszy niż Kicx choć wszystko zależy od faktycznej głębokości montażowej głośników. Morel potrzebuje więcej miejsca. Moim założeniem jest czystość i jakość dźwięku a nie trzeszczące plastiki. Staram się robić autko pod siebie i chcę aby to wszystko miało ręce i nogi Kolejna sprawa, która trochę spędza mi sen z powiek to to czy jak zlecę wymianę głośników na takie jakie chcę profesjonalnemu warsztatowi, który zajmuje się car audio od dobrych kilkunastu lat i DA MI NA SWOJĄ ROBOTĘ gwarancję to czy nie będą na to kręcić nosem w ASO i czy nie stracę przez to gwarancji. A tak swoją drogą słyszał ktoś albo może robił ktoś z was coś w Firmie Ton-car w Chorzowie ??
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-07, 16:19
Karenzo napisał/a:
Bez wygłuszenie przednich drzwi nie ma sensu pakować tam odseparowanego .
Żadnego basu mieć nie będziesz .
Zacznij od wygłuszania drzwi (100 zł i 6 h roboty ) .
Wtedy może okazać że ori głośniki grają ok
Jak nie to odseparowany na sam przód , nie ma sensu dokładać kolejnego odbiornika prądu na tył przy i tak słabiutkim wzmacniaczu w radiu .
Możesz nawet 30 cm głośniki sobie wstawić i tak nie zagrają dobrze .
Dlatego wygłuszenie + odseparowany na przód
jak bardzo chcesz to wzmak + skrzynka do bagara
Tak jest, wygłuszenie to podstawa. Co do zestawu Morel, to już naprawdę dobry sprzęt. Razem z wygłuszeniem będzie bardzo dobrze. Oczywiście wystarczy przód, szkoda psuć scenę. Co do efektywności to przyjmowanie, że 89 dB to mało i głośniki są kiepskie.. no cóż wtedy zostaje Peying i inne chińczyki, bo tam na kartonie efektywność zawsze >90 dB
Ja mam JBL CS-5C odseparowane o skuteczności 92dB i rezystancji 4ohmy ( mierzyłem na zaciskach) i ... szału nie ma. Poprawiły się wysokie tony z powodu odseparowania .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-07, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-07, 19:58
Corrado a auto masz wygłuszone? Bo głośnik nawet najlepszy w samych blaszanych drzwiach z licznymi otworami montażowymi nie ma prawa dobrze zagrać. Przybliżony efekt będzie jak wyjmiesz głośnik z kolumny. Bez "obudowy" zagra słabo. Nie ma sensu montować drogich głośników bez odpowiedniego przygotowania rzeczonej "obudowy"
U mnie sam przód gra ładnym przyjemnym basem, bez porównania głębszym niż daje seryjny plastikowy sub z Grande (porównanie u kolegi). Przed wygłuszeniem brak basu, brak średnicy, tylko odseparowana góra jakoś grała... Ja poleciałem kompleksowo (cała podłoga, nadkola, bagażnik, słupki itp, ale na początek wystarczą drzwi
Jasne , że wygłuszone. Pierwsza rzecz którą zrobiłem. Po wygłuszeniu , na seryjnych papierowych głośniczkach pojawił się basik , po zmianie później na nowe JBLe już tej różnicy nie słyszałem , z wyjątkiem lepszych wysokich tonów. Także jak zmieniać to na 16cm.
Chłopaki a jak się ma sprawa z gwarancją fabryczną jak zlecę wykonanie car audio firmie z prawdziwego zdarzenia, zajmującej się car audio od lat, która da mi gwarancję na to co zrobiła ?? Tego się najbardziej obawiam - co powiedzą w ASO jak pojadę na pierwszy przegląd i zobaczą tweeter-y np na podszybiu w aucie, które nawet w najlepszej wersji ich nie ma.
Ostatnio zmieniony przez PrzemekS30 2013-12-07, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Zmierzyłem rezystancje samych przewodów z przodu fabrycznych i wyszło na kanale 1Ohm :P Dosyć nadto Jak wiadomo rezystancja zależy między innymi odwrotnie proporcjonalnie od pola przekroju przewodnika więc zmienię je na grubsze , które dla porównania - 1,5mm2 mają tę samą rezystancję czyli 1Ohm dla przewodu 5m ( mam juz kupiony ), co ten fabryczny ok. 0.75mm2 i długości 2m. Po wymianie na pewno będzie lepiej grać a na pewno głośniej
Matematyka jest jednak bezlitośnie okrutna. Nawet jeśli zastosujesz przewody z nadprzewodników umieszczonych w ciekłym helu to zysk wzrostu mocy z głośników nie przekroczy magicznego poziomu 3 dB :(
_________________ Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
No nie do końca. Zakładając, że masz idealną liniową końcówkę mocy to wzrost mocy przy impedancji głośników 4 ohm wyniesie tylko 50%, czyli poniżej 3 dB :(
_________________ Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
Dołożyłem wczoraj 3 kondensatory elektrolityczne o małym E.S.R. 4700uF 16V do tego 3300uF który jest seryjnie (bo więcej się nie zmieściło upchnąć w radiu )i napędzał tranzystorki : MOSFET 40NF06 i tranzystorek bipolarny o kodzie z tego co pamiętam SA2106. Basik się pojawił że lekko lusterko zaczęło drgać - to jako wyznacznik basów :]
Jakby ktoś miał w ogóle schemat do tego radyjka seryjnego byłbym mega wdzięczny!
po dłuższej przerwie wracam do założonego przez siebie posta. Wczoraj udało mi się zrealizować swoją koncepcję, a mianowicie wymianę fabrycznych głośników na zestaw, który za mną chodził od dłuższego czasu czyli Morel Maximo 6.2 (system odseparowany). Jako że autko jest na gwarancji zleciłem montaż profesjonalnemu zakładowi car audio (firmie ton-car z Chorzowa) Fabryczne głośniki wyleciały z drzwi a ich miejsce zajęły Morele, drzwi wygłuszone dynamatem i to gdzie tylko się dało Panowie zrobili mi również od podstaw dystanse z mdf-u (wszystko zgodnie ze wzorem jak w oryginalnych głośnikach). Tweetery trafiły na podszybie (fajnie zamaskowane słupkami). Wymieniono również kable. Rezultat mega całość gra pięknie i czysto. Bas jest miły dla ucha (mimo że nie mam suba w bagażniku). Scena jest przejrzysta a sam dźwięk jest naprawdę piękny. Nic więcej mi do szczęścia nie jest potrzebne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum